Gå til innhold

Cupen 2007


Freak Magnet
 Del

Anbefalte innlegg


da er tydeligvis ikke NFF konsekvente (som vanlig). Det er rapportert i dommerrapporten at det var usportslig opptreden av riise som førte til det røde kortet. Dette skal da sones i neste kamp uansett hvordan kamp det er. Det skal og gi 2 eller flere kampers karantene.

 

NFF sine regler er og blir et sabla rot.

 

Dette er så FEIL. Hadde vært en av våre spillere kan jeg love dere at den spilleren hadde fått 2 kamper. Jeg mener også at når en spiller får 3 røde kort uansett for "feil" de er må de straffes med flere kampers karantene. Dette oppfordrer omtrent til grisespill! Brage Sandmoen pleier å være fair på kortene så hvis Alan er i form vil vi nok se flust av kort i morgen!

 

PS. imorgen skal det synges som vi aldri har gjort før!!

 

Nå tror jeg vi skal roe oss ned. Det NFF har gjort her er jo strengt tatt å følge sine egne regler, som er vedtatt av klubbene i fellesskap på fotballtinget.

 

Om noen klubber mener at en spiller som får tre røde kort i en sesong skal få strengere straff, så står de fritt til å ta det opp. Eller om de mener at rødt kort pga to gule skal gi en annen straff enn det som skjer nå. Husk at for Kippe er det en konsekvens at han fortsatt står ett gult kort unna å få ny karantene, så han får forsåvidt en strengere straff enn om han bare hadde fått gult. Da måtte han ha stått over, men hatt to gule til neste kamp han må stå over.

 

Jeg synes godt vi kan være uenige, men ikke skyt pianisten. Dette blir omtrent som å skylde på politiet for at de stopper deg i fartskontroll, eller at dommeren dømmer inndirekte for oppstruksjoner. Sånn er bare reglene. (Det siste var pga diskusjon hos lillestrømsupporterne. Der var noen fly forbanna på at dommeren dømte inndirekte før annuleringen. De kunne ikke forstå at dommeren kunne gi forsvarende lag den fordelen det er at frisparket blir inndirekte.)

 

 

Hvert gule kort fra og med kort nr 5 gir suspensjon. De 3 første gir en kamp suspensjon, de neste 2 gir 1 kamp suspensjon, etter det er det en kamp per gult kort som blir gitt. Kippe har 7, så får han blir det suspensjon for hvert gule kort. Det store problemet for Kippe er at han er den eneste som ikke forstår hvorfor han får gule kort, derfor kommer han nok til å få kort hver kamp framover. Sånn går det når man er bedre på enn med hodet.

 

Når det gjelder Riises suspensjon så er det vel ingen av oss som har forutsetninger til å si hvor lang straff han burde hatt? Hva sa han egentlig? Eneste vi kan sikkert er at "er du helt fjern" er bull. Jeg tror Riise egentlig sa "du verden, nå tror jeg du tar feil".

 

Hva gjelder NFF så er det inkonsekvensens høyborg, men jeg tror ikke dette er noe å bråke over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ja, i kveld gjelder det igjen folkens. Intet mindre enn full hals er godt nok, brøl til ballene rister! Vi hadde et knallbra trykk på søndag, men da fikk vi god hjelp av hovis og juniorene. I dag får vi hjelp av tak. Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad du er optimist. Jeg tror også det skal gå, men at det kommer til å kreve ekstraomganger og/eller straffespark.

Vi har fremdeles ikke tapt når vi har scoret det første målet, så her gjelder det virkelig å gi jernet fra start og ikke la seg overrumple av overtente kanaris.

Jisus jeg er nervøs...Sitter fremdeles i københavn og må nok ty til svette timer foran pcskjermen.

 

Lykke til alle sammen. Syng dere hese!

Knus svina både på banen og tribunen. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad du er optimist. Jeg tror også det skal gå, men at det kommer til å kreve ekstraomganger og/eller straffespark.

Vi har fremdeles ikke tapt når vi har scoret det første målet, så her gjelder det virkelig å gi jernet fra start og ikke la seg overrumple av overtente kanaris.

Jisus jeg er nervøs...Sitter fremdeles i københavn og må nok ty til svette timer foran pcskjermen.

 

Lykke til alle sammen. Syng dere hese!

Knus svina både på banen og tribunen. :)

 

 

Sitter i forelesning og klarer ikke å konsentrere meg idet hele tatt! Er så nervøs! Tror det blir straffer som må til og der har jeg av en eller annen grunn ikke trua!( Songdal i cupen i fjor)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne ekle følelsen jeg har i kroppen har jeg bare hatt 3 ganger tidligere. Det var i 1998, 2002 og 2004...

 

Her kommer den svimlende semifinalfølelsen igjen....

 

Konsentrasjonen er på bunnnivå. Forskjellen på tap og seier i dag er stor, veldig stor.

 

 

 

 

HYSJ :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad du er optimist. Jeg tror også det skal gå, men at det kommer til å kreve ekstraomganger og/eller straffespark.

Vi har fremdeles ikke tapt når vi har scoret det første målet, så her gjelder det virkelig å gi jernet fra start og ikke la seg overrumple av overtente kanaris.

Jisus jeg er nervøs...Sitter fremdeles i københavn og må nok ty til svette timer foran pcskjermen.

 

Lykke til alle sammen. Syng dere hese!

Knus svina både på banen og tribunen. :)

 

 

Sitter i forelesning og klarer ikke å konsentrere meg idet hele tatt! Er så nervøs! Tror det blir straffer som må til og der har jeg av en eller annen grunn ikke trua!( Songdal i cupen i fjor)

 

Dønn nervøs jeg å, men har troa!!! Ullevål her kommer vi!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad du er optimist. Jeg tror også det skal gå, men at det kommer til å kreve ekstraomganger og/eller straffespark.

Vi har fremdeles ikke tapt når vi har scoret det første målet, så her gjelder det virkelig å gi jernet fra start og ikke la seg overrumple av overtente kanaris.

Jisus jeg er nervøs...Sitter fremdeles i københavn og må nok ty til svette timer foran pcskjermen.

 

Lykke til alle sammen. Syng dere hese!

Knus svina både på banen og tribunen. :)

 

 

Sitter i forelesning og klarer ikke å konsentrere meg idet hele tatt! Er så nervøs! Tror det blir straffer som må til og der har jeg av en eller annen grunn ikke trua!( Songdal i cupen i fjor)

Så vidt jeg husker var det nettopp på straffer vi kom til cup-finalen på i 1998.  Det var ekstraomganger vi vant cup-finalen på.

 

Nei - komme det som komme vil.  Om vi spiller opp mot vårt beste tar vi dette hjem.

 

Og apropos Kippe - han sa i Aftenposten Papir i morges at han nok kom til å ha i mente at han har et gult kort, og mister cupfinalen om han får et til.  Så han vil vurdere å slippe motspillere forbi og overlate dem til andre.  En tannløs og impotent Kippe er nok bedre enn en Kippe på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NEEEI! Ikke Hauge! Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste kamp som Hauge har dømt der laget jeg heier på har vunnet! :( Det betyr at jeg enten må la være å se kampen eller håpe at forbannelse brytes imorgen. :huh:

2006: Lyn-Stabæk 1-4??

 

Edit: OK, som du har sett ja...

 

Jepp, jeg jobbet den dagen og hørte på kampen over radio ;)

 

Kan ikke huske sist jeg var så nervevrak før en Stabæk kamp. Det grenser til fysisk vondt. Sitter på jobb og klarer ikke jobbe. Tankene flyr avgårde i løpet av få minutter og jeg må nesten sitte her og gi meg selv ørefiker for å fokusere.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


God fornøyelse alle samme i dag & lykke til

 

Vi er tankemessig hos dere !

 

Makka

Takk, Tyskland! Vi er tankemessig et annet sted alle sammen! :)

 

Dere må komme over dersom vi klarer bragden, å komme oss til ullevaal!

 

 

Naturligvis !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har fremdeles ikke tapt når vi har scoret det første målet, så her gjelder det virkelig å gi jernet fra start

 

Vi har vel ikke tapt en kamp vi har scoret i.

 

Det har du helt rett i.  I år har vi ikke tapt en ordinær kamp som vi scoret i.  Vi gjorde det i en treningskamp i mars (2-1 borte mot Tromsø 2/3).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke huske sist jeg var så nervevrak før en Stabæk kamp. Det grenser til fysisk vondt.

 

Samme her! Nå har jeg vasket, støvsugd, ryddet, vasket opp, tørket støv, brettet nyvasket tøy og omorganisert kjøkkenskapene - uten at det hjalp noe som helst på nervøsiteten.. Evig optimist og veldig positiv, men nervene er der allikevel. Hvorfor kan ikke tiden gå fortere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke huske sist jeg var så nervevrak før en Stabæk kamp. Det grenser til fysisk vondt.

 

Samme her! Nå har jeg vasket, støvsugd, ryddet, vasket opp, tørket støv, brettet nyvasket tøy og omorganisert kjøkkenskapene - uten at det hjalp noe som helst på nervøsiteten.. Evig optimist og veldig positiv, men nervene er der allikevel. Hvorfor kan ikke tiden gå fortere?

 

Det er dårlig gjort at tiden skal gå så utrolig sakte nå. Hvert minutt virker som en time. Det hjelper ikke at det er lite å gjøre på jobben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har du helt rett i.  I år har vi ikke tapt en ordinær kamp som vi scoret i.  Vi gjorde det i en treningskamp i mars (2-1 borte mot Tromsø 2/3).

 

Tap borte mot Tromsø høres i utganspunktet ikke helt katastrofalt ut, men blir kanskje litt drøyt å påstå at Tromsø hadde en voldsom hjemmebanefordel på La Manga, det var vel der kampen gikk?

 

Uansett, det er ikke viktig. Viktigere er kampen i kveld. Det ville jo være helt fantastisk om vi først skulle hekte av LSK i tippeligaen for så å slå de ut i semifinalen i cupen. Hva mer kan en be om?

 

Klarer vi å unngå at ethvert frispark fra midtbanen og inn blir målsjanse for LSK er mye gjort. Tar vi i tillegg ledelsen kan det kanskje bli litt hett i toppen på LSK spillerene, som ser at alle muligheter denne sesongen er i ferd med å svinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Cupen 2007
×
×
  • Opprett ny...