Gå til innhold

Cupen 2007


Freak Magnet
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Heftigste ledelse:

Stryn - Strømsgodset

1-9

Nei, ikke det:

Stryn - Strømsgodset

Mål til Stryn 2-9 Christian Holko Flott scoring!

 

Edit: Ekstraomganger:

93 Kristiansund Ballklubb - Manglerud Star

0-0 - Pause før ekstraomganger

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 13. Jun 2007, 19:49) 107250[/snapback]
volda - aalesund 0-0! Liten bombe der... Passer jo oss utmerket at de får en liten rystelse før søndagen.

 

 

Jepp!

Og 1. Ekstraomgang er i gang ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, nei, nei!

Aalesund scorte!

Edit: Vil minske selvtillit vettu ;)

Edit2: An.no skriver dette om scoringen:

Volda - Aalesund

Mål til Aalesund 0-1 Jonathan Parr

Pussig scoring. Volda-keeper Sørheim ser ut til å ha ballen i fast grep, men Parr header den likevel i mål. Dommeren ser ingen grunn til å annullere.

 

Men vi er videre :D

 

Edit3: Lengste tillegsminutter: Tromsdalen - Byåsen 11 minutter tillegg var det der :P

 

Edit4: Glimt leder 2-1 ;)

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert moro med besøk fra Bærum, men litt vel risikabelt så tidlig i cupen. Bedre for oss om vi får f.eks Vålerenga hjemme i 3., og bortetur til Kadda etter det! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ble ikke VIF slått ut av cupen av nettopp Bærum for et par år siden, eller var det bare nesten?

 

joda... Reka bytta innpå seg selv for å heve intensiteten i andre omgang. Var vel i 2004 tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er videre til 3. runde. Det gjenstår enda 3 kamper i 2. runde, så det er litt tidlig å sette opp oppsettet. Tipper NFF bruker helgen til å tenke ut hvem som skal møte hvem.

 

Mange tenker nok Bærum som en naturlig motstander i 3. runde. Er ikke sikkert NFF tenker på samme måte.

 

Faktum er at vi aldri har møtt Bærum i 3. runde i cupen, selv om vi har hatt muligheten. I 2004 ble Bærum satt opp mot vif (og vant), mens vi måtte ta turen til Halden.

 

Stabæks kamper mot Bærum i cupen:

19.05.2005 NM / 2.runde H 6 - 2

11.06.1997 NM / 2.runde H 2 - 1

11.05.1993 NM / 1.runde H 2 - 0

 

Jeg har i flere år forsøkt å finne formelen for hvordan NFF tenker når de setter opp rundene. Men jeg har gitt opp. Det er ikke noe logikk over det. I 2005 var det mange "lokale" oppgjør i 3. runde. Mens i 2006 satte de feks opp Kongsvinger-Fredrikstad og HamKam-Moss. Det logiske burde vært Moss-FFK og KIL-HamKam. Dem om det.

 

Faktum er at, om de 3 kampene som spilles i dag ender med seier til TL lagene, har vi 8 lag fra de lavere divisjoner med videre. Disse settes sannsynligvis opp mot TL-motstander. Sannsynligheten for at vi møter ett av disse lagene er altså tilstede:

 

Bærum

Alta

Mo

Nybergsund

Korsvoll

M/S

Drøbak/Frogn

Kopervik

 

Alternativt vil jeg tippe vi får ett av de lavest plasserte 1. divisjonslagene. Altså enten:

 

Notodden

Skeid

Løv/Ham

Tromsdalen

Hønefoss

Kongsvinger

 

Jeg vil bli overrasket om ikke motstanderen vår finnes blant disse lagene. (men så har jeg jo bare utelukket 4 lag da, så det er ikke en så veldig imponerende spådom....)

 

Om vi spiller hjemme eller borte avhenger av motstander. Men sannsynligheten for at vi får hjemmekamp er nok stor. Selv om jeg gjerne hadde tatt en bortekamp i runde 3 også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alternativt vil jeg tippe vi får ett av de lavest plasserte 1. divisjonslagene. Altså enten:

 

Notodden

Skeid

Løv/Ham

Tromsdalen

Hønefoss

Kongsvinger

 

Jeg vil bli overrasket om ikke motstanderen vår finnes blant disse lagene. (men så har jeg jo bare utelukket 4 lag da, så det er ikke en så veldig imponerende spådom....)

 

Om vi spiller hjemme eller borte avhenger av motstander. Men sannsynligheten for at vi får hjemmekamp er nok stor. Selv om jeg gjerne hadde tatt en bortekamp i runde 3 også.

 

 

Løv-Ham, ja takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har i flere år forsøkt å finne formelen for hvordan NFF tenker når de setter opp rundene. Men jeg har gitt opp.

 

Fo Bærums del de siste årene i 2. div har formelen vært grei: 2. divisjonslag i 1. runde, 1. divisjonslag i 2. runde og TL-lag i 3. runde. Unntaket var i fjor da vi fikk Sandefjord allerede i 2. runde.

 

Tippeligalagene fordeles på de 2. divisjonslagene (eller evt om det er noen fra 3. igjen) og evt et dårlig 1. divisjonslag når de slipper opp for 2./3. divisjonslag. De prøver å sette opp nogenlunde lokalt. Bærum har aldri spilt mot noe annet enn lag fra (i kortere historisk perspektiv. Har bl.a møtt Start borte i 1982. Og Bryne i 2004, men det var i 4. runde og da var det trekning) det utvidede østlandsområdet.

 

Bærum og Stabæk møtes nok ikke i år (og glad er jeg for det. Det var ille nok forrige gang), siden lagene møttes for to år siden. Jeg tror vi får LSK eller Lyn borte, lag vi aldri har møtt. VIF får vi heller ikke da vi møtte dem for tre år siden. Den suksessen vi hadde da unner nok ikke NFF oss en gang til.

 

At ikke cupen trekkes fra første stund er en skandale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Cupen 2007
×
×
  • Opprett ny...