Gå til innhold

Fredrikstad-Stabæk


 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


stabak.no melder at Stabæk-butikken er stengt. For meg er eneste sjanse å kjøpe billetter på lørdag da jeg er utenlands hele neste uke. Noen som vet om det blir åpnet for alternative salgsmåter? Såvidt jeg skjønner er det ikke mulig å bestille disse billettene på nettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det står vel at det er mulig...billettservice.no

Nå mente jeg billetter til bortekampen mot Fredrikstad neste helg - referansen på stabak.no gjelder billetter til søndagens kamp mot Sandefjord.

Bilettene til Fredrikstadkampen kunne i utgangspunktet kun kjøpes i Stabæk-butikken, i hvert fall hvis man vil stå sammen med resten av gjengen. (http://www.stabak.no/content/view/2209/302/)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det står vel at det er mulig...billettservice.no

Nå mente jeg billetter til bortekampen mot Fredrikstad neste helg - referansen på stabak.no gjelder billetter til søndagens kamp mot Sandefjord.

Bilettene til Fredrikstadkampen kunne i utgangspunktet kun kjøpes i Stabæk-butikken, i hvert fall hvis man vil stå sammen med resten av gjengen. (http://www.stabak.no/content/view/2209/302/)

Da er vel eneste utvei å alliere seg med gode venner og få disse til å kjøpe billett for deg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk-butikken var åpen på fredag :D

Kanskje den er åpen nå og.

Men nå er det vell for sent hvis du var her på lørdag...

Billettene er i boks de - var der på lørdag ja! Jeg overdrev nok meldingen om stengt litt.

Nå er det bare å glede seg til neste kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva blir laget? PFO er helt sikkert ute, mens Bjørnar og Henning burde være aktuelle for 11eren. Keller har vel egentlig ikke spilt seg ut av laget, men har heller ikke overbevist nok til å være sikker på plassen. Jeg vil gjerne ha Alan på banen, da jeg forventer et visst press fra FFK, og Alan er av de bedre kontringsspillerene vi har. Henning inn, Keller ut? Bjørnar inn?

 

Forslag

Jon

MMS-IAO-Pontus-Tom

Henning-Tommy-Somen-Alan

Veigar-Nanne

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Bjørnar-IAO-MMS-Tom

Henning-Tommy-Somen-Alan

Veigar-Nanne

 

 

Bare jeg som synes dette hadde vært utrolig spennende?

 

Interessant forslag. Pontus har vist at han (foreløpig hvertfall) ikke holder nivået. MMS har spilt en del stopper og har ferdighetene som er viktige i posisjonen. Ville likevel byttet Bjørnar og Tom i forslaget ditt, selv om Bjørnar og Alan da havner på samme side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Eller hva med:

 

Jon

Morten, Pontus, IAO, Tom

Keller, Somen, Tommy, Bjørnar

Alan

Nannskog

@ringo

Du har en spiller for mye.  Dessuten er jeg usikker på om 4-4-1-1-1 passer Stabæk. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når du er inne på den ringo synes jeg det og hadde vært interresant å prøve

 

Jon

 

Morten, Pontus, IAO, Tom

Keller, Somen, Tommy, Henning

Alan

Nannskog

 

Henning inn for bjørnar.

 

Veigar har vært usedvanlig tam hittil (jeg vet han har puttet 2).

Forrige kamp syntes jeg ikke han fikk til noe, og prøvde vel nok en gang etter min mening og filme seg til et frispark.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon

Morten, Pontus, IAO, Tom

Keller, Somen, Tommy, Bjørnar

Alan

Nannskog

Dette vil ikke svekke laget defensivt i hvertfall, og med et forventet kampbilde der vi kan forvente at FFK styrer kampen, tror jeg dette kan være et godt forslag, men når Veigar og Nanne er på banen vet vi at Nanne kommer til et par sjanser nærmest uansett. Den garantien kan forsvinne med denne oppstillingen. Den forutsetter også at Somen går på løp inn i boksen når innleggene kommer. Å ha Alan og Nanne i 16meteren blir nok litt i letteste laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes så definitivt Henning fortjener en sjanse fra start. For min del er det bare Somen jeg ser på som uaktuell å benke. Alan bak Nannskog og bort med Veigar? Hvorfor ikke?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Eller hva med:

 

Jon

Morten, Pontus, IAO, Tom

Keller, Somen, Tommy, Bjørnar

Alan

Nannskog

@ringo

Du har en spiller for mye.  Dessuten er jeg usikker på om 4-4-1-1-1 passer Stabæk. :P

 

Hehe...

 

Kunne gjort som gode gamle Matt Le'Tissier i Southampton. Ligget og dunan i godstolen utenfor 16 meteren og smelt til når trengtes...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan i Veigar-rollen blir ganske feil. Er redd det medfører en Daniel helt alene på topp og en Alan som ikke kommer seg inn i kampen og får bidratt på overganger med rettvendte utfordringer i full fart i det hele tatt. Alan som feilvendt mellomromsspiss har like mye for seg som å sette Veigar til å ta seg av bakromsspissrollen til Daniel. Alan gjør seg best i den rollen han har nå, eventuelt flyttet over på høyre for å gi f.eks. Bjørnar en mulighet på venstrekanten. Ser ikke hva vi skal kunne tjene på å måtte legge om hele det offensive mønsteret sånn helt plutselig, men jeg skjønner ønsket om å gi Bjørnar en sjanse. PFO skal få slite med å komme seg inn i elleveren igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan i Veigar-rollen blir ganske feil. Er redd det medfører en Daniel helt alene på topp og en Alan som ikke kommer seg inn i kampen og får bidratt på overganger med rettvendte utfordringer i full fart i det hele tatt. Alan som feilvendt mellomromsspiss har like mye for seg som å sette Veigar til å ta seg av bakromsspissrollen til Daniel. Alan gjør seg best i den rollen han har nå, eventuelt flyttet over på høyre for å gi f.eks. Bjørnar en mulighet på venstrekanten. Ser ikke hva vi skal kunne tjene på å måtte legge om hele det offensive mønsteret sånn helt plutselig, men jeg skjønner ønsket om å gi Bjørnar en sjanse. PFO skal få slite med å komme seg inn i elleveren igjen...

Hepp,

 

Det er vel i grunn en utfordring for de som setter sammen stallen at vi egentlig ikke har noen som kan gå inn og ta "veigar" rollen...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan i Veigar-rollen blir ganske feil. Er redd det medfører en Daniel helt alene på topp og en Alan som ikke kommer seg inn i kampen og får bidratt på overganger med rettvendte utfordringer i full fart i det hele tatt. Alan som feilvendt mellomromsspiss har like mye for seg som å sette Veigar til å ta seg av bakromsspissrollen til Daniel. Alan gjør seg best i den rollen han har nå, eventuelt flyttet over på høyre for å gi f.eks. Bjørnar en mulighet på venstrekanten. Ser ikke hva vi skal kunne tjene på å måtte legge om hele det offensive mønsteret sånn helt plutselig, men jeg skjønner ønsket om å gi Bjørnar en sjanse. PFO skal få slite med å komme seg inn i elleveren igjen...

Hepp,

 

Det er vel i grunn en utfordring for de som setter sammen stallen at vi egentlig ikke har noen som kan gå inn og ta "veigar" rollen...

 

@ringo

Nå har jo Marken begynt bra på Stabæk 2, men nå gjør jo som kjent ikke en svale en sommer. Er det allikevel håp om at han omsider kan brukes til noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Men er ikke han egentlig best når han er rettvendt han også? Han ble vel brukt med en viss suksess på venstreflanken i HBK i fjor. Der han kunne skjære inn fra flanken og fyre løs... Det kan være noe å prøve når det butter litt i mot, og vi presser for en utligning eller et seiersmål...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan i Veigar-rollen blir ganske feil. Er redd det medfører en Daniel helt alene på topp og en Alan som ikke kommer seg inn i kampen og får bidratt på overganger med rettvendte utfordringer i full fart i det hele tatt. Alan som feilvendt mellomromsspiss har like mye for seg som å sette Veigar til å ta seg av bakromsspissrollen til Daniel. Alan gjør seg best i den rollen han har nå, eventuelt flyttet over på høyre for å gi f.eks. Bjørnar en mulighet på venstrekanten. Ser ikke hva vi skal kunne tjene på å måtte legge om hele det offensive mønsteret sånn helt plutselig, men jeg skjønner ønsket om å gi Bjørnar en sjanse. PFO skal få slite med å komme seg inn i elleveren igjen...

 

Hva vet vi om hva som passer best? Har vi prøvd ut all alternativer?? Jeg tror nok Alan kunne gjort en bra "matrise jobb" for Nanne, men jeg er også litt usikker. Sånt tar vel litt tid å venne seg til. Men han har definitivt en teknikk som gjør han interessant i en slik posisjon.

 

Fordelen med å legge om fra det vante er vel rett og slett å få nye idéer og nye "overraskende" kvaliteter. Veigar/Nanne-kombi'n er vel nesten for godt kjent til at noen blir spesielt overrasket over den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi som er supportere vet stort sett best hvordan laget burde bli drevet. Det handler om at vi ser hele klubben litt fra utsiden, men samtidig sitter med enorm informasjonsmengde om spillere og klubb. Synes egentlig at det er skandale at ikke vi er annerkjent som guder av klubben.

 

Forøvrig; Vil fortsatt ha Veigar på topp sammen med Daniel, de har jo vist at de er et godt tospann. Dessuten mener jeg kritikken av Veigar blir litt feil. Mitt inntrykk er at motstanderlag har vært flinkere til å pakke inn Veigar iår. Særlig mot Brann og pEnga ble Veigar usynlig fordi han ble sablet ned av bøllene på det andre laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke alt som krever utprøving før man skjønner om det fungerer eller ei. Alan er best når han kan sette fart og utfordre rettvendt, noe som krever en utgangsposisjon med litt mer bredde og dybde enn en hengende spissrolle. Det er ganske naturlig å konkludere med at han fungerer best når han får spille på det han kan best og at det vil være lite hensiktsmessig å ta fra han muligheten til å utnytte sin fremste kvalitet. Han har teknikk til å spille hengende spiss, men mangler stort sett alt det andre som kreves i den rollen, som posisjonering, avslutningsferdigheter, styrke osv. Greit nok at Veigar ikke har prestert godt nok så langt i år, men til hans forsvar er den rollen han har den mest krevende i hele laget. Vi har ingen som kan utføre den bedre enn Veigar, så får vi bare være litt tålmodige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi som er supportere vet stort sett best hvordan laget burde bli drevet. Det handler om at vi ser hele klubben litt fra utsiden, men samtidig sitter med enorm informasjonsmengde om spillere og klubb. Synes egentlig at det er skandale at ikke vi er annerkjent som guder av klubben.

 

Forøvrig; Vil fortsatt ha Veigar på topp sammen med Daniel, de har jo vist at de er et godt tospann. Dessuten mener jeg kritikken av Veigar blir litt feil. Mitt inntrykk er at motstanderlag har vært flinkere til å pakke inn Veigar iår. Særlig mot Brann og pEnga ble Veigar usynlig fordi han ble sablet ned av bøllene på det andre laget.

Veigar har vel egentlig bare hatt en god kamp i år, og det var mot RBK. Mot Sandefjord var han direkte svak, spesielt i første. Med Veigar i form ville de aldri klart å pakke ham inn, særlig ikke sånn som Alan spiller nå. Den som er nærmest til å fylle Veigar-rollen er PFO, men han har jo dessverre ikke vært helt i form han heller. Kunne vært spennende å prøvd

 

Jon

Morten, Pontus, IAO, Tom/Bjørnar

Keller, Somen, Henning, Alan

PFO

Nannskog

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forøvrig; Vil fortsatt ha Veigar på topp sammen med Daniel, de har jo vist at de er et godt tospann. Dessuten mener jeg kritikken av Veigar blir litt feil. Mitt inntrykk er at motstanderlag har vært flinkere til å pakke inn Veigar iår. Særlig mot Brann og pEnga ble Veigar usynlig fordi han ble sablet ned av bøllene på det andre laget.

Veigar er en av spillerne som blir tøffest markert og taklet i TL og er helt avhengig av sitt normalt gode førstetouch for å lykkes. Hittil har han variert men sesongen er lenger enn 6 serierunder og Veigar kommer garantert til å bli meget viktig for oss videre også i år. Personlig er jeg happy sålenge han holder seg skadefri, for alternativene er, sånn jeg ser det, nærmest fraværende for øyeblikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Veigar ikke var god mot Sandefjord. Det var ikke så veldig mange andre som var veldig gode da heller. Men det blir feil å sette han ut av laget av den grunn. Vi så mot rbk at han kan og han bør få sjansen igjen.

 

Så min startelver er:

 

Jon

 

MMS - IAO- Pontus - Tom

Keller - Somen - Tommy - Alan

Veigar - Daniel

 

Men byttene kan godt komme litt tidligere, hvis ting ikke fungerer. Og også Veigar bør byttes ut, hvis han har en ny dårlig kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må regne med at FFK kommer til å kjøre denne kampen. Dersom vi putter Alan som "hengende spiss", vil han nok ligge litt bak midtstreken sammen med Daniel og vente på kontringssjanser. Å sende Alan og Daniel fremover mot et ryggende FFK-forsvar burde bety mye moro for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Fredrikstad-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...