Gå til innhold

Gull!!


atleten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Jeg har så lyst så lyst.. Erfaringene tilsier jo at vi går solid på trynet når vi innleder sesongen bra, så jeg er egentlig ikke overbevist før jeg ser at vi spiller bra kamper mot alle lagene.. Går vi inn i sommerpausen med 3 poeng eller mindre fra toppen er jeg en glad mann..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Holder meg foreløpig til medalje.. Troppen i dag tror jeg hvertfall er for tynn til å snakke om gull. Tenk hvis Nanne(et eksempel) blir skadet, så må Eirik være spissen vår neste halvdel av sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Holder meg foreløpig til medalje.. Troppen i dag tror jeg hvertfall er for tynn til å snakke om gull. Tenk hvis Nanne(et eksempel) blir skadet, så må Eirik være spissen vår neste halvdel av sesongen?

 

Tipper Somen er den som vil ta Nannskogs plass ved evt skade.

 

Gullsnakk: Etter ti runder er vi ett poeng unna serieledelse og mange mener vi har vært det spillemessig beste laget til nå. Vi har hatt (og har) skader på sentrale spillere i posisjoner vi føler oss tynt besatt uten at det har svekket laget nevneverdig. I tillegg presterer vi stabilt bra, noe som ikke har vært typisk Stabæk tidligere. Det må da være lov for en supporter å snakke om gull. Jeg kan hvertfall ikke se noen lag som er klart bedre kandidater enn oss selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

Klart vi kan snakke om gull. Vi et 1 poeng bak serieleder, men har hatt følelse av stang ut. De fleste er enige om at vi burde hatt i hvertfall 3 p mer (1 mot Brann og 2 mot Start). Stabæk spiller god fotball, midtbanen scorer mål mens Nanne og Veigar ennå ikke er helt der de var i fjor. Jeg mener at Stabæk seiler opp som seriøse utfordrere til gullet, men betinger følgende:

1. Ingen salg av spillere i start-11eren

2. Innkjøp av 1-2 spillere som er god nok for start-11eren

3. Ingen skade på Jon, Nanne eller Veigar. Øvrige spillere tror jeg vi tåler skader på, så lenge vi kun har 1, max 2 skader i hvert ledd og ikke over for lang tid

Pkt 1 + 2 kan ledelsen gjøre noe med, og jeg håper virkelig forholdene ligger til rette for kjøp og ikke til "tvangssalg"

 

Setter forøvrig alltid penger på at Stabæk vinner serien, og vil innkassere ca 10.000,- når Stabæk har halt i land gullet :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsatt mulighet for gull?

Tja.

Er i grunn ikke så redd for LSK, mer redd for RBK. Etter ferien har LSK til gode å møte nr 2 til 5 på tabellen (Brann, Viking, Stabæk og RBK). I tillegg skal de møte LSK på Ullevaal, en av de store hatkampene for disse lagene, der tabellplassering har lite å si. Viking har kun møtt RBK og Brann og vi har møtt hverandre og RBK. Mao har RBK på papiret lettere kamper igjen, og med klasseforsterkninger til CL-spill, blir de skumle. Vi så alle hvordan LSK skuffet når motstanden ble bedre. Så lenge gutta tar poeng i morgen, er vi fortsatt med, og alt kan fremdeles skje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fortsatt mulighet for gull?

Tja.

Er i grunn ikke så redd for LSK, mer redd for RBK. Etter ferien har LSK til gode å møte nr 2 til 5 på tabellen (Brann, Viking, Stabæk og RBK). I tillegg skal de møte LSK på Ullevaal, en av de store hatkampene for disse lagene, der tabellplassering har lite å si. Viking har kun møtt RBK og Brann og vi har møtt hverandre og RBK. Mao har RBK på papiret lettere kamper igjen, og med klasseforsterkninger til CL-spill, blir de skumle. Vi så alle hvordan LSK skuffet når motstanden ble bedre. Så lenge gutta tar poeng i morgen, er vi fortsatt med, og alt kan fremdeles skje.

 

I min tabell basert på de siste 26 rundene tok Rosenborg igjen Brann i går, de to topper serien med 48 poeng foran Lillestrøm på 46 poeng. Vi vil med seier i dag holde fjerde med 44 poeng.

 

Men om vi tillater oss å sammenligne oss selv med de tilsvarende kampene fra i fjor, ser vi at vi har et lettere program enn sist år. Med tap mot Sandefjord i år (som i fjor) ligger vi fortsatt ti poeng foran fjorårets sluttpoengsum på 39.

 

Det kan bli en spennede avslutning på årets sesong.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg mener kampen i dag er en nøkkelkamp i så måte. Med seier er vi med for fullt, mens et tap føles som om vi har blitt hektet av.

 

Brann og LSK har veldig tøffe program igjen i serieavslutningen, særlig LSK. Det kan bli deres bane. Vi har en sasongavslutning sånn omtrent midt på treet, mens RBK og kanskje særlig Viking har relativt greie program. FFK kan faktisk også blande seg inn. De vant sommerens silly season og vi må nok regne med at de kommer til å plukke bra med poeng utover høsten. Selv om det neppe holder til gull, så kan de bli en konkurrent om den siste RL plassen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har fortsatt mulighet for gull, selv om jeg ikke har eller har hatt tro på gull i år.

 

Topptabellen:

 

Brann 36

Lillestrøm 35

Viking 31

Stabæk 30

Rosenborg 28

 

Kampprogrammet til de 5:

 

Brann:

 

02.09.2007 Brann-Sandefjord

16.09.2007 Fredrikstad-Brann

23.09.2007 Brann-Odd Grenland

30.09.2007 Lillestrøm-Brann

07.10.2007 Brann-Lyn

21.10.2007 Aalesund-Brann

28.10.2007 Brann-Viking

04.11.2007 Tromsø-Brann

 

Lillestrøm:

 

02.09.2007 Viking-Lillestrøm

16.09.2007 Lillestrøm-Tromsø

23.09.2007 Stabæk-Lillestrøm

30.09.2007 Lillestrøm-Brann

07.10.2007 Vålerenga-Lillestrøm

21.10.2007 Lillestrøm-Rosenborg

28.10.2007 Start-Lillestrøm

04.11.2007 Lillestrøm-Sandefjord

 

Viking:

 

02.09.2007 Viking-Lillestrøm

16.09.2007 Lyn-Viking

23.09.2007 Viking-Aalesund

30.09.2007 Viking-Strømsgodset

07.10.2007 Tromsø-Viking

21.10.2007 Viking-Stabæk

28.10.2007 Brann-Viking

04.11.2007 Viking-Vålerenga

 

Stabæk:

 

27.08.2007 Sandefjord-Stabæk

03.09.2007 Stabæk-Fredrikstad

16.09.2007 Odd Grenland-Stabæk

23.09.2007 Stabæk-Lillestrøm

30.09.2007 Lyn-Stabæk

07.10.2007 Stabæk-Aalesund

21.10.2007 Viking-Stabæk

28.10.2007 Stabæk-Tromsø

04.11.2007 Strømsgodset-Stabæk

 

Rosenborg:

 

01.09.2007 Strømsgodset-Rosenborg

15.09.2007 Start-Rosenborg

23.09.2007 Rosenborg-Sandefjord

30.09.2007 Fredrikstad-Rosenborg

07.10.2007 Rosenborg-Odd Grenland

21.10.2007 Lillestrøm-Rosenborg

28.10.2007 Rosenborg-Lyn

04.11.2007 Aalesund-Rosenborg

 

Av de 5 vil jeg si at Lillestrøm har det vanskligste kampprogrammet med 4 kamper mot andre gullkandidater, etterfulgt av Viking og med Rosenborg som på papiret har det enkelste programmet. Hadde tenkt å ta en grundigere analyse, men i og med at jeg er på jobb og Stabæk spiller om mange timene blir nok det litt vanskelig å få gjort akkurat nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min spådom om slutttabell, basert utifra at det blir U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, samt U mot Fredrikstad og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann: 16+36=52p

Lillestrøm: 14+35=49p

Stabæk: 20p+34=54p

Viking: 14p+31=45p

Rosenborg:20p+28=48p

 

Dette går veien! (Håper jeg, alltid, uansett!) :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må ærlig innrømme at jeg ikke har helt troen på gull i år, men sjangser ligger der selvfølgelig. Kommer Stabæk inn på sporet før ferien, da de klarte å bikke jevne kamper i vår favør kan dette går hur langt som helst! I tillegg er det meget viktig å unngå skader på Henning, Somen Veigar og ikke minst Nanne.

 

Har aldri vært så positiv til stabæk som jeg er i år, spessielt siden de faktisk har klart å forsterke stallen og elveren nå!

 

Spår en andreplass bak brann. Før sesongen trodde jeg vi ville havne på 5, så dette er over all forventning =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min spådom om slutttabell, basert utifra at det blir U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, samt U mot Fredrikstad og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann: 13+39=52p

Stabæk: 17p+34=51p

Lillestrøm: 13+36=49p

Viking: 13p+32=45p

Rosenborg: 17p+29=46p

 

Etter min prognose går Brann nå forbi oss og er favoritter til gullet, men ser ikke bortifra at FFK slår til på hjemmebane i neste runde, og da er vi igjen like langt... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da

 

Friele inn i Brann? Noe jeg har gått glipp av?

 

Ingenting er avgjort, godt observert. Vil si at Lillestrøm viser gullform.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ser ikke bort ifra at Brann sprekker snart, iallefall når han Friele har kommet inn i bildet... når/om de sprekker er det helt åpent igjen... tror fortsatt ingen ting er avgjort enda.... ikke akkurat noen som viser gullform for tiden da

 

Friele inn i Brann? Noe jeg har gått glipp av?

 

Ingenting er avgjort, godt observert. Vil si at Lillestrøm viser gullform.

 

Var mer ment som at Friele har viftet med sjekk hefte å lovet gull fest -igjen! han er ikke den nye makkerne til Helstad på topp ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lillestrøm 54

Brann 52

Viking 50

Rosenborg 45

Fredrikstad 44

Stabæk 42

Vålerenga 34

Lyn 34

Tromsø 31

Aalesund 30

Odd Grenland 29

Strømsgodset 28

Sandefjord 19

Start 16

 

Og det er med seier i siste kamp for Stabæk. 6. plass er skuffende slik det har utviklet seg, men innenfor årets målsetninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lillestrøm 55

Brann 51

Stabæk 49

Viking 47

Rosenborg 44

Fredrikstad 41

Tromsø 34

Vålerenga 32

Aalesund 31

Lyn 29

Strømsgodset 29

Odd Grenland 23

Start 21

Sandefjord 17

 

 

ville nå blitt ganske fornøyd med 3. plassen :) neppe noe brann gull i år heller :P

Endret av magnuss
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann:

Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte)

42+12=54

 

Stabæk:

LSK (H), Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte)

36+14=50

 

Lillestrøm:

Stabæk (Borte), Brann (H), Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H)

36+10=46

 

Viking:

Aalesund (H), Godset (H), Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H)

35+10=45

 

FFK:

Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte)

29+16=45

 

Rosenborg:

Sandefjord (H), FFK (Borte), Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte)

29+14=43

 

Max poeng igjen er 18. Etter min modell får vi (fremdeles) 2. plass, 4 poeng bak Brann. Selv om vi skulle vinne resten av kampene, må Brann gå på en liten høstsprekk (de har gjort det før, men det er vel mer tvilsomt i år) for at vi skal kunne vinne gull. Ergelig med sesongens første kamp, vi skulle hatt straffe, og kun vært 3p bak Brann

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann:

Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte)

42+12=54

 

Stabæk:

LSK (H), Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte)

36+14=50

 

Lillestrøm:

Stabæk (Borte), Brann (H), Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H)

36+10=46

 

Viking:

Aalesund (H), Godset (H), Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H)

35+10=45

 

FFK:

Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte)

29+16=45

 

Rosenborg:

Sandefjord (H), FFK (Borte), Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte)

29+14=43

 

Max poeng igjen er 18. Etter min modell får vi (fremdeles) 2. plass, 4 poeng bak Brann. Selv om vi skulle vinne resten av kampene, må Brann gå på en liten høstsprekk (de har gjort det før, men det er vel mer tvilsomt i år) for at vi skal kunne vinne gull. Ergelig med sesongens første kamp, vi skulle hatt straffe, og kun vært 3p bak Brann

Der tar du litt feil :P

For da hadde Brann hatt 3p mindre og vi 3p mer.

Så da hadde vi hatt like mange poeng som Brann ;):D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der tar du litt feil :P

For da hadde Brann hatt 3p mindre og vi 3p mer.

Så da hadde vi hatt like mange poeng som Brann ;):D

Jeg tenkte bare på straffen vi ikke fikk. 1 p til oss (+1) og 1 p til Brann (-2p), og vi er 3p bak. Vi hadde selvfølgelig stang-ut i Bergen, og det var surt der og da, men i 1. kamp var det rett og slett en feil dommeravgjørelse som kan ha avgjort seriegullet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gull!!
×
×
  • Opprett ny...