Gå til innhold

Gull!!


atleten
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Hjelper vi Brann til gullet?

 

Wehrman spilte ikke mot Brann grunnet kort han fikk mot oss.

Fevang spiller ikke mot Brann grunnet kort han fikk mot oss.

Vi gjør det. Jeg har tatt det før her på forumet - det er dårlig oppsett når lag A alltid møte alle lagene etter lag B. Selv spiller vi etter Tromsø, og det er vel ikke akkurat er lag fullt av lettbente teknikkere som Alan og Veigar....

 

Brann drar helt klart fordel av å spille etter oss, men hadde vi gjort jobben vår mot dem (tatt 2-4 poeng) så hadde det ikke vært noe stort problem. Jeg ble uansett redd når jeg så spillet deres mot Fredrikstad i går, det så ut som et Gull-lag, skal holde hardt om vi klarer å ta dem igjen - jeg er veldig fornøyd om vi klarer sølv i år, det kan fort vekk ende med en etter forholdene skuffende 4-plass

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det positive med den nåværende situasjonen er at om vi skulle vinne, slipper vi det vanlige presset om å forsvare seriegull. I alt mediemylderet om gråtende bergensere, dumping av gullkaker, endring av etikettene på gullpilsen til trøstepils og spekulasjoner om hva bergen by skal gjøre med tohundre kasser boblevin, er det vel knapt noen som får med seg at gullet går til Bærum. Dermed kan vi vinne to år på rad og innlede en glanstid på Fornebu som ingen uten bart har sett maken til i norge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann:

LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte)

45+9=54

 

Stabæk:

Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte)

39+13=52

 

Lillestrøm:

Brann (H), Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H)

36+9=45

 

Viking:

Godset (H), Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H)

38+7=45

 

FFK:

Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte)

29+16=45

 

Rosenborg:

Sandefjord (H), FFK (Borte), Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte)

29+14=43

 

Max poeng igjen er 15. Vi tok 2 poeng på Brann i dag, kun 2p bak på slutttabell :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kan ikke si meg uenig i Veigar i det. Synes vi skal være kjempefornøyd med medalje uansett valør.

 

Ærlig talt! Burde ikke dette vært postet i Sølvtråden?

 

Jo, eventuelt i bronsetråden, men følte det ble litt feil å starte to nye tråder for å skrive en setning. ;) Videre er det vel ikke veldig praktisk å ha en tråd for enhver plassering vi kan få. :)

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kan ikke si meg uenig i Veigar i det. Synes vi skal være kjempefornøyd med medalje uansett valør.

 

Ærlig talt! Burde ikke dette vært postet i Sølvtråden?

 

Jo, eventuelt i bronsetråden, men følte det ble litt feil å starte to nye tråder for å skrive en setning. ;) Videre er det vel ikke veldig praktisk å ha en tråd for enhver plassering vi kan få. :)

 

Greit, vi trenger ikke en adeccotråd. Ellers alle andre, for å unngå rot... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som lurte:

Vi var 4p bak Brann etter 8 serierunder (altså med 5 kamper igjen før ferien), ved ferien var vi 2p foran. Ergo, med samme poenghøst for Brann og oss i siste 5, blir målforskjellen avgjørende

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som lurte:

Vi var 4p bak Brann etter 8 serierunder (altså med 5 kamper igjen før ferien), ved ferien var vi 2p foran. Ergo, med samme poenghøst for Brann og oss i siste 5, blir målforskjellen avgjørende

 

 

Jeg har enda ikke gitt opp drømmen om seriegull! Og enda deiligere hadde det vært hvis vi tok det rett foran tryne på brann! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann har vel en elendig statistikk på Alfheim (siste kamp), har ikke sjekket selv, men skal visstnok være lenge siden siste seier... Bare Viking og LSK gjør jobben sin før det...

 

Siden 1995 har Tromsø spilt 7 - 2 - 2 på Alfheim mot Brann, med en målforskjell på 25 - 8!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann har vel en elendig statistikk på Alfheim (siste kamp), har ikke sjekket selv, men skal visstnok være lenge siden siste seier... Bare Viking og LSK gjør jobben sin før det...

 

Siden 1995 har Tromsø spilt 7 - 2 - 2 på Alfheim mot Brann, med en målforskjell på 25 - 8!

 

 

Håper de andre lagene gjør sin jobb mot brann og gjør veien mot toppen åpen for oss!! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På oppfordring fra Aftenposten.no har forskningsinstituttet Norsk Regnesentral vurdert sannsynligheten for at Brann blir seriemester. Oddsen er som følger(i prosent):

 

Brann - 88.0

Stabæk - 5.6

Viking 4.5

Lillestrøm 1.8

 

For Stabæk del er oddsen for andre plassering slik

 

2 - 44.1

3 - 28.4

4 - 18.0

5 - 3.0

6 eller 7 - 0,9

Med andre ord har vi 96,1% sjanse for å kvalifisere oss for Royal League, 78,1% for medalje og 49,7 for sølv eller gull.

 

Artikkelen her

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann har vel en elendig statistikk på Alfheim (siste kamp), har ikke sjekket selv, men skal visstnok være lenge siden siste seier... Bare Viking og LSK gjør jobben sin før det...

 

Siden 1995 har Tromsø spilt 7 - 2 - 2 på Alfheim mot Brann, med en målforskjell på 25 - 8!

 

 

Håper de andre lagene gjør sin jobb mot brann og gjør veien mot toppen åpen for oss!! :P

 

Gjør vi vår jobb så kan kanskje Brann blir stressa hvis de begynner å avgi poeng! Hvis lillestrøm f.eks klare U eller S mot Brann og vi slår LYN, skal jeg love deg de ikke sover så godt. Vi har alt å vinne, mens BRANN har alt å tape!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjør vi vår jobb så kan kanskje Brann blir stressa hvis de begynner å avgi poeng! Hvis lillestrøm f.eks klare U eller S mot Brann og vi slår LYN, skal jeg love deg de ikke sover så godt. Vi har alt å vinne, mens BRANN har alt å tape!

 

Helt riktig! Diskuterte dette med fattern igår.. Brann og hele Bergen har jo inkassert gullet. Ett tap kan få de utrolig stressa. En ting skal de ha.. Verdensmestere i å rote seg bort :lol:

Vi har ingen forventning og krav til gull.. digg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hater dårlig vær ass... Med bare solskinnsdager hadde det garantert blitt blaatt gull!

Og etter neste sesong regner det aldri mer på hjemmekamper, da kan vi glede oss enda mer. Jeg har lenge hatt følelsen av at vi er bedre på godværsdager, men ikke sett det dokumentert før nå. Det er mye finspill hos oss, men mangler i blant litt på innsatsvilje, duellstyrke og guts!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann:

Lyn (H), Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte)

48+8=56

 

Stabæk:

Aalesund (H), Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte)

39+10=49

 

Viking:

Tromsø (Borte), Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H)

41+4=45

 

Lillestrøm:

Engen (Borte), RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H)

36+8=44

 

FFK:

Start (Borte), Sandefjord (H), Godset (H), Odd (Borte)

32+12=44

 

Rosenborg:

Odd (H), LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte)

32+10=42

 

Vålerengen:

LSK (H), Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte)

(Gjør her unntak, og de får 0 p mot Lyn, som vanlig)

33+5=38

 

Oversikten tar forbehold om at Brann slår LSK i kveld. Vi kan da gratulere Brann med gullet i år. I følge mine beregnigner får vi fortsatt sølvet, foran Viking, men det krever skjerping i resterende kamper

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke denne tråden stenges nå? Etter kampen i kveld, tenker jeg bare på hvordan "vi hektet oss av gullkampen", på værst tenkelig måte.

 

Akkurat det jeg skulle skrive! Iallefall nesten. Kommer til å huske denne dagen som da all teoretisk mulighet til gullet forsvant. :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke denne tråden stenges nå? Etter kampen i kveld, tenker jeg bare på hvordan "vi hektet oss av gullkampen", på værst tenkelig måte.

 

Skulle til å si det samme, så jeg sier bare;

 

Støttes!

 

 

Bare man ikke døper den om til sølvtråden. Da ryker vel det også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gull!!
×
×
  • Opprett ny...