Gå til innhold

Gull!!


atleten
 Del

Anbefalte innlegg


Kan ikke denne tråden stenges nå? Etter kampen i kveld, tenker jeg bare på hvordan "vi hektet oss av gullkampen", på værst tenkelig måte.

 

Skulle til å si det samme, så jeg sier bare;

 

Støttes!

 

 

Bare man ikke døper den om til sølvtråden. Da ryker vel det også...

 

Vi får døpe den om til "Får ikke spille Royal League og ingen medalje" - tråden. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Det er vel fremdeles omkring 1% sjanse for at vi tar gull.

 

Jo, en liten sjanse er det. Alt vi trenger er at Brann får mellom 0-3 poeng på de 4 siste og en negativ målforskjell på 5 og at vi vinner alle våre kamper med med minimum 2 mål.

Men da er det jo ikke håpløst! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel fremdeles omkring 1% sjanse for at vi tar gull.

 

Jo, en liten sjanse er det. Alt vi trenger er at Brann får mellom 0-3 poeng på de 4 siste og en negativ målforskjell på 5 og at vi vinner alle våre kamper med med minimum 2 mål.

Men da er det jo ikke håpløst! :rolleyes:

 

Kan det ikke hende at siden brann har ventet så lenge med høstsprekken sin, at den blir uvanlig kompakt også? :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner.

 

Hvilken type øl må du kjøpe til ham da? Hansa Gullpils eller kjøper du kjip Ringnes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner.

 

Hvilken type øl må du kjøpe til ham da? Hansa Gullpils eller kjøper du kjip Ringnes?

Ja, dette er faktisk utrolig. Har aldri vært så sikker på å vinne et veddemål før.

 

Men hva passer da å kjøpe? Svensk mellanøl, kanskje bunnen på tanken på OnkelBlaa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner.

 

Hvilken type øl må du kjøpe til ham da? Hansa Gullpils eller kjøper du kjip Ringnes?

Ja, dette er faktisk utrolig. Har aldri vært så sikker på å vinne et veddemål før.

 

Men hva passer da å kjøpe? Svensk mellanøl, kanskje bunnen på tanken på OnkelBlaa?

 

vørterøl!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder en hundrings på at ikke Brann vinner serien.

Jeg har veddet en kasse øl på Brann ikke vinner serien med en rødtrøye på jobb. Regner denne som vunnet allerede.

 

Vurderer å gjøre det samme, men har alt røket på to smeller i år..

Jeg veddet på sommerfesten, når vi ledet serien. Han gikk tilogmed på oddsen Brann eller ikke. Altså skylder jeg ham en kasse hvis Brann vinner, men han skylder meg en kasse hvis noen andre vinner.

 

Hvilken type øl må du kjøpe til ham da? Hansa Gullpils eller kjøper du kjip Ringnes?

Ja, dette er faktisk utrolig. Har aldri vært så sikker på å vinne et veddemål før.

 

Men hva passer da å kjøpe? Svensk mellanøl, kanskje bunnen på tanken på OnkelBlaa?

 

vørterøl!

 

Godt valg! :lol:

Så lenge dere ikke har blitt enig om hva type øl dere veddet om, så er det vel ok å kjøpe vørterøl.

Hadde jeg vunnet veddemålet mot deg hadde jeg nok blitt litt sint, men morsomt påfunn likevel..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel fremdeles omkring 1% sjanse for at vi tar gull.

 

Jo, en liten sjanse er det. Alt vi trenger er at Brann får mellom 0-3 poeng på de 4 siste og en negativ målforskjell på 5 og at vi vinner alle våre kamper med med minimum 2 mål.

 

Nå har de regnet ut at Stabæk har 0,4 prosent gullsjanse. Dette ble regnet ut før gårsdagens runde så viking står med større sannsynlighet enn oss, men i og med at de tapte mot Tromsø er de nok nede i rundt 0,1 slik som Lillestrøm.

 

Ellers må vi jo være fornøyd med at vi tok de nødvendige 3 poengene og gjorde det med de nødvendige +2 målene. :) Dette går veien! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Iflg kommentator på TV2 har vi 0,2% sjanse (eller, han sa "Brann vinner seriegull 99,8% sikkert"). Med 0-1 i sekken for Brann siste 3 kamper, samt 3-0 x2 og 4-0 for oss (eller tilsvarende måldifferanse) gir blått gull!

 

Vi kan gratulere gutta med å ha oppnådd årets målsetning, FFK kan ikke lengre ta oss igjen, så vi er sikret minst 7. plass.

 

U i innbyrdes oppgjør, samt U mot Engen hjemme og borte, og Tromsø på bortebane. Seier i resterende kamper både på hjemme og bortebane:

 

Brann:

Aalesund (Borte), Viking (H), Tromsø (Borte)

51+5=56

Max 60

 

Stabæk:

Viking (Borte), Tromsø (H), Godset (Borte)

42+7=49

Max 51

 

Lillestrøm:

RBK (H), Start (Borte), Sandefjord (H)

39+7=46

Max 48

 

Viking:

Stabæk (H), Brann (Borte), Engen (H)

41+3=44

Max 50

 

Rosenborg:

LSK (Borte), Lyn (H), Aalesund (Borte)

35+7=42

Max 44

 

Tromsø:

Godset (H), Stabæk (borte), Brann (H)

36+4=40p

Max 45

 

Vålerengen:

Lyn (Borte), Aalesund (H), Viking (Borte)

(Gjør her unntak, og de får 0 p mot Lyn, som vanlig)

33+4=37

Max 42

 

For resten av sesongen:

1 p (43p) sikrer 6. plassen

3 p (45p) sikrer 5. plassen

4 p (46p) sikrer 4. plassen (Royal Leage)

7 p (49p) sikerer medalje

7 p og minst U mot Viking sikrer sølvet!

9 p og + 10 i målforskjell, samtidig med 3 Branntap sikrer gullet!

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik blir det gull, det er jo lov å håpe :blink:

 

"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

 

Runde 24:

20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

 

Runde 25:

28. oktober : Brann-Viking 0-2

28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

 

Runde 26:

3. november : Tromsø-Brann 2-0

3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

 

I så fall ender Brann med 51 poeng og 54-38 (+16 mål), mens Stabæk ender på 51 poeng og en målforskjell på 51-34 (+17).

 

Men det skjer jo ikke. Eller? "

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik blir det gull, det er jo lov å håpe :blink:

 

"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

 

Runde 24:

20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

 

Runde 25:

28. oktober : Brann-Viking 0-2

28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

 

Runde 26:

3. november : Tromsø-Brann 2-0

3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

 

I så fall ender Brann med 51 poeng og 54-38 (+16 mål), mens Stabæk ender på 51 poeng og en målforskjell på 51-34 (+17).

 

Men det skjer jo ikke. Eller? "

 

Uansett det hadde jo vært utrolig morsomt å få igang litt neglebiting i Bergen...... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik blir det gull, det er jo lov å håpe :blink:

 

"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

 

Runde 24:

20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

 

Runde 25:

28. oktober : Brann-Viking 0-2

28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

 

Runde 26:

3. november : Tromsø-Brann 2-0

3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

 

I så fall ender Brann med 51 poeng og 54-38 (+16 mål), mens Stabæk ender på 51 poeng og en målforskjell på 51-34 (+17).

 

Men det skjer jo ikke. Eller? "

 

Uansett det hadde jo vært utrolig morsomt å få igang litt neglebiting i Bergen...... :lol:

Det hadde jo vært tidenes sprekk uansett idrett, selv Brink sin berømte sprekk hadde knapt blitt en parentes i forhold. Så lenge det er teoretisk mulig, er det bare å håpe. Ellers blir jeg bare mer og mer irritert på straffesparket vi ikke fikk i 1. serierunde, og stolpen som stod i veien i 14. serieomgang. Hadde vært saker om vi bare hadde vært 3p bak...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik blir det gull, det er jo lov å håpe :blink:

 

"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

 

Runde 24:

20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

 

Runde 25:

28. oktober : Brann-Viking 0-2

28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

 

Runde 26:

3. november : Tromsø-Brann 2-0

3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

 

I så fall ender Brann med 51 poeng og 54-38 (+16 mål), mens Stabæk ender på 51 poeng og en målforskjell på 51-34 (+17).

 

Men det skjer jo ikke. Eller? "

 

Uansett det hadde jo vært utrolig morsomt å få igang litt neglebiting i Bergen...... :lol:

Det hadde jo vært tidenes sprekk uansett idrett, selv Brink sin berømte sprekk hadde knapt blitt en parentes i forhold. Så lenge det er teoretisk mulig, er det bare å håpe. Ellers blir jeg bare mer og mer irritert på straffesparket vi ikke fikk i 1. serierunde, og stolpen som stod i veien i 14. serieomgang. Hadde vært saker om vi bare hadde vært 3p bak...

 

Og i den forbindelse kan man jo snakke om de 2 poengene som ble værende igjen i Kristiansand.. De har irritert meg hele sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og i den forbindelse kan man jo snakke om de 2 poengene som ble værende igjen i Kristiansand.. De har irritert meg hele sesongen.

Gode lag har marginene med seg, hvilket Brann delvis har bevist i år. Vi er tydeligvis ikke gode nok ennå (les: har ikke mange nok tilskuere på hjemmebane til å få den berømte hjemmebanefordelen hos dommeren).

Ingen tvil om at Brann er verdig vinner av TL, men det har kun vært små marginer som har gått mot oss denne sesongen. Neste år kan jeg tenke meg å følge etter FFK og nyte godt av alle nedsparkingene av Tarik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som har oversikt over oddsen fra tippeselskapene. Hva kan jeg få om jeg satser en hundrelapp på at gud er blaa (eventuelt bare hater bergen)?

 

Da sitter du igjen med 0 kr.

 

Tror ikke bettingselskapene gir odds på TL-vinner nå, men det er sikkert bare å ta kontakt. Tipper alle gladelig gir "gode" odds på Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

Runde 24:

1. 20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

2. 22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

Runde 25:

3. 28. oktober : Brann-Viking 0-2

4. 28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

Runde 26:

5. 3. november : Tromsø-Brann 2-0

6. 3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

1 of 6 down, 5 to go!

 

Min vurdering (fra sannsynlig til lite sannsynlig)

4-5-6-3-2

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"La oss bare gi et av flere tenkbare eksempel som hvordan Stabæk fortsatt kan ta gull:

Runde 24:

1. 20. oktober : Aalesund-Brann 2-1

2. 22. oktober : Viking-Stabæk 1-3

Runde 25:

3. 28. oktober : Brann-Viking 0-2

4. 28. oktober : Stabæk-Tromsø 2-0

Runde 26:

5. 3. november : Tromsø-Brann 2-0

6. 3. november : Strømsgodset-Stabæk 0-4

1 of 6 down, 5 to go!

 

Min vurdering (fra sannsynlig til lite sannsynlig)

4-5-6-3-2

Om vi slår Viking, noe vi skal slite voldsomt med, kan det bli veldig veldig spennende på slutten.. For resten av resultatene er på ingen måte usannsynlig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har stedsnavn i Bærum vi kan sette inn for Nymark, Laksevåg. Nordnes og Loddefjord Torg? Har jo et håp at vi kan synge vår versjon av "Gullet ska hem" på mandag, om ikke annet for å erte bergenserne :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Måtte bare dra fram denne tråden.

 

Vi leder serien og bør kunne snakke om gull, selv om sesongen nettopp har startet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Måtte bare dra fram denne tråden.

 

Vi leder serien og bør kunne snakke om gull, selv om sesongen nettopp har startet.

 

Skjer det ikke i år kommer det ikke til å skje på veldig mange år..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Måtte bare dra fram denne tråden.

 

Vi leder serien og bør kunne snakke om gull, selv om sesongen nettopp har startet.

 

Skjer det ikke i år kommer det ikke til å skje på veldig mange år..

 

Hæ?

 

Jeg ville sagt det sånn:

Skjer det ikke i år, så skjer det tidligst neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det for tidlig å begynne å snakke om gull?

 

Måtte bare dra fram denne tråden.

 

Vi leder serien og bør kunne snakke om gull, selv om sesongen nettopp har startet.

 

Skjer det ikke i år kommer det ikke til å skje på veldig mange år..

 

Hæ?

 

Jeg ville sagt det sånn:

Skjer det ikke i år, så skjer det tidligst neste år.

 

Sannsynligheten for at vi henter inn fullverdige erstatninger for Alan, Veigar og Somen i løpet av et vindu ser jeg på som ganske liten, og det er vel en reell sjanse for at vi står uten alle disse tre etter sesongslutt.

 

Edit: Veldig mange år er vel å ta i litt, men om ikke vi tar gull i år ser jeg ikke helt når det kan skje..

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har faktisk stor tro på edelt metall i år også, selv om jeg kjenner at pulsen stiger bare jeg ser denne tråden.

 

Mye avhenger vel av hva som skjer i løpet av sommeren/EM-pause, hvis Alan og Annan forsvinner blir vi jo svekket, og mye tyder jo på at de er på vei bort... Men kommer Henning tilbake i god, gammel form så tror og håper jeg at dette holder helt inn :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har faktisk stor tro på edelt metall i år også, selv om jeg kjenner at pulsen stiger bare jeg ser denne tråden.

 

Mye avhenger vel av hva som skjer i løpet av sommeren/EM-pause, hvis Alan og Annan forsvinner blir vi jo svekket, og mye tyder jo på at de er på vei bort... Men kommer Henning tilbake i god, gammel form så tror og håper jeg at dette holder helt inn :)

 

Hepp,

 

De regner vel Andersson som Alans erstatter. At han slo til på direkten er vel bare bonus. Man har også satt igang arbeidet med å erstatte Annan.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gull!!
×
×
  • Opprett ny...