Gå til innhold

Gull!!


atleten
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis det fortsetter som nå er vi heldige om vi får medalje. Og om vi fortsetter som nå er jeg sannelig ikke helt sikker på om vi fortjener noe bedre heller. Trist, men sant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 uker senere...

Per dags dato tør jeg bare avskrive Strømsgodset, Aalesund, Lillestrøm og Hamkam. Alle de andre lagene må anses som utfordrere så lenge det er kun 10 poeng som skiller.

 

Dog synes jeg Tromsø ser farligst ut per idag, men både Rosenborg og Brann er typiske høstlag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Både Tromsø og Lyn går et usikkert overgangsvindu i møte, og det er muligheter for at begge lag blir svekket. Det blir vel også FFK, iom at det er vanskelig å erstatte Tarik. Vi må forvente at Brann, Viking og RBK forsterke sine staller, og kanskje også første-11eren. Enga vil nok sikkert forsterke (?) bredden i troppen med en ny flopp eller to. Molde og BG har jeg ikke tro på skal blande seg inn i medaljekampen, og har heller ikke formeninger om spillerstallene deres.

Jeg tror Brann og RBK blir de hardeste utfordrerene til gullet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg driver med min tabell over de siste 26 rundene.  Jeg venter til etter onsdag med å legge den ut, men tendensen der er interessant: Tromsø er i ferd med å bli en av de aller største utfordrerne. Brann er fortsatt med, selv om vi nå leder på dem igjen.  

 

Dersom høsten går som i fjor får vi denne topplista: Stabæk, Tromsø, Brann, Fredrikstad, Vålerenga og Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg driver med min tabell over de siste 26 rundene.  Jeg venter til etter onsdag med å legge den ut, men tendensen der er interessant: Tromsø er i ferd med å bli en av de aller største utfordrerne. Brann er fortsatt med, selv om vi nå leder på dem igjen.  

 

Dersom høsten går som i fjor får vi denne topplista: Stabæk, Tromsø, Brann, Fredrikstad, Vålerenga og Viking.

 

Albert, hvordan ser denne tabellen din ut nå da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg driver med min tabell over de siste 26 rundene.  Jeg venter til etter onsdag med å legge den ut, men tendensen der er interessant: Tromsø er i ferd med å bli en av de aller største utfordrerne. Brann er fortsatt med, selv om vi nå leder på dem igjen.  

 

Dersom høsten går som i fjor får vi denne topplista: Stabæk, Tromsø, Brann, Fredrikstad, Vålerenga og Viking.

 

Albert, hvordan ser denne tabellen din ut nå da?

 

Har postet i en annen tråd, men:

 

 

Stabæk

Tromsø

Brann

Fredrikstad

Viking

Vålerenga

 

 

Eneste endring på topp seks er altså at Viking har gått forbi Vålerenga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten aktivitet i denne tråden for tiden. Men ta en titt på tabellen.

t.gif

Dersom vi antar at TIL, FFK og Lyn er for dårlige til å ta gull i år, så er det jaggu meg 10 poeng til Viking. Og viking er jo drit dårlige i år. Bran på 23 poeng kan bare glemme medalje i år hvis ikke de får kjøpt en skikkelig goalgetter. Det er 12 poeng ned til VIF og B/G. Vi må tape 4 kamper på rad for å komme på nivå med de lagene.

 

Samtidig har vi nesten bare "lette" kamper igjen. Viking og LSK blir de tøffeste kampene våre. Muligens blir kampen mot Brann også tøff. Men resten bør vi vinne.

 

Det kan se ut til at Stabæk største fiende de siste 10 kampene er nettopp Stabæk. Men dersom JJ&Co klarer å holde fokus, så vinner vi serien i år. Selv om Nannskog skulle brekke begge bena.

 

Gratulerer!

 

Kjør debatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi antar at TIL, FFK og Lyn er for dårlige til å ta gull i år, så er det jaggu meg 10 poeng til Viking. Og viking er jo drit dårlige i år. Bran på 23 poeng kan bare glemme medalje i år hvis ikke de får kjøpt en skikkelig goalgetter. Det er 12 poeng ned til VIF og B/G. Vi må tape 4 kamper på rad for å komme på nivå med de lagene.

 

Pluss at de lagene må vinne 4. kamper på rad da.

 

 

 

 

Der ble det vel riktig ja:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FFK er vel der noen har tippet de, i toppen. De kommer nok ikke til å få erstattet Tarik, og nå ser det også ut som om Kvisvik er på vei ut. Ikke at han er så viktig i første-11eren, men han har kvaliteter til å komme inn og snu en kamp.

TIL har vel selv følelsen av å ikke å ha fått full uttelling i år (manglende mål i vårsesongen). De har vel ikke hatt en skikkelig down-periode i år, og denne kommer nok. De har en tynn stall, og de skal få slite når skadene (som nå har kommet) og karantenene spiller inn utover høsten.

Lyn, Viking og Brann kan kanskje tåle et tap før de er ute av gullkampen for godt, mens resten nok er ute av gullkampen ved neste tap. Forutsetningen for dette er at Stabæk vinner halvparten av resterende kamper. Med den ustabile formen som disse lagene har vist, kan jeg ikke se at de kan unngå å tape minst 1 kamp, da Stabæk skal møte de fleste selv i løpet av høsten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ting ser utvilsomt lyst ut. Uansett hvordan man snur og vender på ting er Stabæk favoritt til å ta gullet. Til det skal de andre store lagene være for langt bak, samtidig som TIL og FFK skal ha for tynne staller. Imidelrtid var nettopp dette ankepunktet mot Stabæk i medaljekampen i fjor, og vi husker alle hvordan det gikk. Med andre ord er det fult mulig at begge eller et av lagene kan følge Stabæk helt til døra. FFk taper utvilsomt mye på at Tarik har forsunnet, da han var en viktig del av deres spillesystem. I tillegg hadde han evne til å avgjøre kamper som vippet, slik at FFK kunne ta poeng på dårlige dager. Videre hjelper det ikke hvor solide TIL er bakover, hvis de ikke har spissene som kan score målene. Moldskred må derfor holde seg skadefri, samtidig som han må fortsette å score (noe som igjen ligner på kritikken mot Stabæk og Nannskog i fjorårets sesong). At Adriano plutselig skal begynne å bøtte inn, har jeg vanskelig for å tro. Det var blant annet bredde på stallen som avgjorde fjorårets sesong til fordel for Brann. Selv om TIL og FFK skal beregnes som aktuelle gullkandidater, bør Stabæks bredde (blant annet i forsvar og midtbane) være avgjørende.

 

Borte mot RBK viste laget at de er kapable til å ta poeng borte mot de store lagene, noe som blir viktig i høstens kamper mot Brann, Viking, LSK(ja, denne blir vanskelig). Stabæks største fiende denne høsten blir utvilsomt en selv. Med deltakelse både i serien, cupen og UEFA-cupen blir kampprogrammet tett og vanskelig i månedene framover. Dette stiller høye krav til restitusjon og skadeforebygging, men også det å ha flere enn elleve spillere som er i kampform. Imidlertid regner jeg med at serien prioriteres framfor de to andre, slik at de ikke misser i alle turneringene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En rask titt i "arkivet" forteller at kun Rosenborg har hatt en høyere poengsum en våre 37 poeng etter 16.serierunder de siste 10 årene.

Dette skjedde i 2003 da Rosenborg hadde 39 poeng etter 16. serierunder, etter ferdigspilt serie stod Rosenborg suverent på topp med 61 poeng,(Etter 16 runder 2003 )

samt i 1998 da de hadde 38, også denne sesongen ble det suveren seier i tippeligaen med 63 poeng.(Etter 16 runder 1998 )

I 2000 hadde Rosenborg 37 poeng, identisk med vår poengsum, og vant serien med 54 poeng..

 

Den høyeste "sølvpoengsummen" hadde Molde med 36 poeng i 1998...

Vår høyeste poengsum de siste 10 årene er 33 poeng i 98...

Etter 16. serierunder i fjor hadde vi 29 poeng, da ble det sølv....

 

GULL? :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 faktorer skal gå inn for at vi vinner serien:

 

1: Vi skal prestere meget bra i 9 påfølgende kamper sterkt forstyrret av køpp og e-køpp

2: Tromsø skal drite seg ut

3: FFK skal drite seg ut.

 

Kun nr. 1 rår vi over.

 

JEg synes det er tøv å selge bjørneskinn ennå, selv om vi alle nå har sett bjørnen.

 

Selv HamKam kan ta igjen våre 37 poeng.

 

Konse på neste kamp. Vi har bøttevis av "cupfinaler" igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TIL er gode. Men man skal ikke feie under teppet at de har hat mye flaks i år også. Blant annet på Nadderud. Dersom vi spiller slik vi har gjort i det siste, er det bare å sette ut bjørneskinn for salg på finn.no før man en gang har tatt jegerprøven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så enig, så enig. Men for første gang har vi en stall som kan matche våre ambisjoner og som har en vinnervilje og evne til å snu kamper. Det ser lyst ut og vi må være glade og kose oss mens vi kan. Vi vet alle hvor fort det kan snu.

Vet ikke helt hva vi skal håpe på i kveldens kamp. Hvem blir den tøffeste utfordreren av til og ffk?

Jeg luter mot uavgjort eller tromsøseier som beste resultat. Vi skal selv møte tromsø og ffk har bedre kvalitet i stallen. De har også pengene til å kunne forsterke, noe jeg tviler på at Tromsø kan. De kan fortsatt bli svekket ved salg av enten Reginiussen eller Moldskred...satser på uavgjort med mange gule/røde kort og skader...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daniel sier det best;

 

"Hvis vi ikke går for gull nå må vi jo være idioter!".

 

Vi har kommet i en situasjon som er helt enestående for noe lag i Norge, utenom RBK i sine glansdager. Ikke bare leder vi serien med god margin, men vi har også en fordel av at utfordrerne er både uerfarne med topplasseringer, samt er svekket. Vi slåss altså mot lag som i utgangspunktet er dårligere, men i tillegg svekket. Dessuten, de stadige seierene og flyten gir oss bare enda mer trygghet, og vi vet at det vi holder på med virker. Vi har flere målscorere, og har forsterket troppen. Om det ikke blir gull i år blir jeg skuffet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 faktorer skal gå inn for at vi vinner serien:

 

1: Vi skal prestere meget bra i 9 påfølgende kamper sterkt forstyrret av køpp og e-køpp

2: Tromsø skal drite seg ut

3: FFK skal drite seg ut.

 

Kun nr. 1 rår vi over.

 

Har tenkt på det samme selv. (Selv om jeg fortsatt ikke tror TIL og FFK står distansen bedre enn Stabaek.)

 

Håper uansett vi får se mange "nye" fjes mot Godset. (Austbø, Stenvoll, Gromstad, Sandberg, Hauger, Palmason....). Slik at nøkkelspillere får sårt tiltrengt hvile; og "reservene" får vise hva de (ikke) er gode for.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samtidig har vi nesten bare "lette" kamper igjen. Viking og LSK blir de tøffeste kampene våre. Muligens blir kampen mot Brann også tøff. Men resten bør vi vinne.

 

Stabæk er gullfavoritter slik situasjonen i Tippeligaen er idag. Men å tro at bortekampen mot Tromsø 2. november (siste serierunde) er en "lett" kamp, som dere "bør vinne" er naivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samtidig har vi nesten bare "lette" kamper igjen. Viking og LSK blir de tøffeste kampene våre. Muligens blir kampen mot Brann også tøff. Men resten bør vi vinne.

 

Stabæk er gullfavoritter slik situasjonen i Tippeligaen er idag. Men å tro at bortekampen mot Tromsø 2. november (siste serierunde) er en "lett" kamp, som dere "bør vinne" er naivt.

 

Den kampen er nesten budsjettert med tap. Satser på å avgjøre ligaen hjemme mot Vålerengen i runden før ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Gull!!
×
×
  • Opprett ny...