Gå til innhold

Rosenborg - Stabæk 4.august


matsj
 Del

Anbefalte innlegg


Selv om vi har hatt marginer og dommere imot har vi blitt kledd nakne i Bergen og Trondheim og alt tyder på at vi får en reprise av fjoråret. Hvorfor har vi ikke forsterket stallen i sommer Lars? Vi hadde en enorm mulighet til gullet men ingen tok ansvar og styrket stallen foran de viktigste kampene. Det holder ikke med 11 gode spillere, vi trenger minst 13-14.

Endret av Color Blue
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Vi må ikke miste trua, vi er tross alt ikke en gjeng med Brann-supportere! Vi trenger bredde i stallen og bredde i spillet, men først og fremst spiller vi dritbra, ligger på 2. plass (!) i tippeligaen og har sjangs på gullet. Sykt stolt av gutta, og (særlig) Jönsson!! Vi knuser trosmø!

 

 

ingen som mist nån tru =) här, men det blir så frustrerande när ja har en känsla av att det bara är några små saker som skulle ändras så skulle matchen se lite annorlunda ut.

långa stunder finns inte en stabaekspelare i en korridor på 20 meter ifrån kanterna på offensiv planhalva.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noen som ikke har gjort jobben sin når Hauger dekker opp Koppinen på corner.

 

Nå skal Tromsø knuses.

 

 

verkar som det bara är Hauger som kan skjuta från distans. skulle vilja se Mycket mer av det när stabaek har bollen så mycke ett par meter framför straffområdet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noen som ikke har gjort jobben sin når Hauger dekker opp Koppinen på corner.

 

Nå skal Tromsø knuses.

 

 

Nå må vel Veigar stå over pga. for mange gule, noe som vil svekke oss betydelig fremover på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra det jeg så (Siste 60 min av kampen) synes jeg ikke vi spilte så forbanna dårlig. Skjønner vi var bedre første halvtimen, men vi var heller ikke dårlig på slutten. RBK var flinke til å ødelegge for Veigar, og pakket Daniel godt inn. Synes eller at vi hadde mye bra spill, selvom det ble få avsluttninger på mål. Ikke krise dette her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det bare meg som holdt på å sparke i tv'en når Daniel presterer å si noe i denne duren '' jeg ville likt å se Riseth i Stabæk drakt'' ?

 

Så det selv... grøss!!! Syns jeg ser meg selv stå og klappe/rope "Vidar Riseth - klapp-klapp klapp-klapp klapp".... uffameg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det bare meg som holdt på å sparke i tv'en når Daniel presterer å si noe i denne duren '' jeg ville likt å se Riseth i Stabæk drakt'' ?

Riseth hører ikke hjemme på noen idrettsarenaer, han må være den mest destruktive idrettsutøveren ever. Alt han gjør går ut på å ødelegge og skade motstandere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utifra det jeg så (Siste 60 min av kampen) synes jeg ikke vi spilte så forbanna dårlig. Skjønner vi var bedre første halvtimen, men vi var heller ikke dårlig på slutten. RBK var flinke til å ødelegge for Veigar, og pakket Daniel godt inn. Synes eller at vi hadde mye bra spill, selvom det ble få avsluttninger på mål. Ikke krise dette her.

 

 

Spillemessig er vi gode med store individuelle ferdigheter. Problemet er at vi blir forutsigbare og dermed for enkle å lese, noe de siste kampene tydelig har vist. Vi kjører oss rett og slett fast. At vi sliter i avslutningsfasen er ikke tilfeldig. Vi er avslørt, og når vi tydeligvis ikke er i stand til å komme med mottrekk, vil jeg kalle det en aldri så liten krise.

 

Enten må vi greie å spille alternativt med det mannskapet vi har, eller så må alternative spillere inn i dette vinduet. Nå får vi se hva Jönsson virkelig er laget av - om han har noen god strategi på hvordan han skal ta oss ut av blindgaten vi har kommet inn i.

 

At flere sentrale spillere står i kø for å sone karantene fremover, gjør heller ikke situasjonen bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dt bare jg som føler en litt depressiv stemning her..? Vi ligger jo tross alt på 2 plass kanskje tredje etter i morgen mn hele livet ender jo ikke etter et tap på Lerkendal. Muligheten er der alltid for at vi reiser oss igjen. Bare få spilt på seg litt selvtillit så går dt vår vei igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det bare meg som holdt på å sparke i tv'en når Daniel presterer å si noe i denne duren '' jeg ville likt å se Riseth i Stabæk drakt'' ?

Riseth hører ikke hjemme på noen idrettsarenaer, han må være den mest destruktive idrettsutøveren ever. Alt han gjør går ut på å ødelegge og skade motstandere.

Veigar sur på Riseth og dommeren:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article86979.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dt bare jg som føler en litt depressiv stemning her..? Vi ligger jo tross alt på 2 plass kanskje tredje etter i morgen mn hele livet ender jo ikke etter et tap på Lerkendal. Muligheten er der alltid for at vi reiser oss igjen. Bare få spilt på seg litt selvtillit så går dt vår vei igjen.

 

 

Joda, vi ligger fortsatt greit til på tabellen, men det er skuffende at vi nå såpass tydelig viser at vi neppe er noen gullkandidat. Når vi leder tabellen etter halvspilt serie, bør vi ha kvaliteter nok til å ta mer enn ett poeng på tre kamper, på tross av at motstanderne heter Brann eller Rosenborg. Det verste er at vi har blitt relativt avkledd i disse kampene, selv om det spillemessige artisteriet vårt fortsatt er til stede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var det bare meg som holdt på å sparke i tv'en når Daniel presterer å si noe i denne duren '' jeg ville likt å se Riseth i Stabæk drakt'' ?

 

Så ikke det. Gav opp å se de siste 5 pluss intervju. Hadde jeg sett Riseth i Stabækdrakt hadde det klikka mentalt!!

Skal sprette champisen den dagen han legger opp (eller brekker begge beina).

Ja, jeg er forbanna idag :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye negativitet ute og går her. Det er da virkelig ingen her som hadde forventet at Stabæk skulle greie å gjenta vårsesongen nå i høst? Vårsesongen var magisk, tidvis over evne vil jeg si, og vi hadde en del marginer på vår side. Bare tenk på Tromsø-kampen som et eksempel. Nå etter sommerpausen har vi hatt litt marginer mot oss, og det er jo som forventet.

 

Nå er det ikke slik at jeg mener at Stabæk kun har hatt flaks, men vi er tross alt blant de klubbene i Tippeligaen med minst budsjett, så vi kan ikke regne med at vi er noen gullkandidat bare fordi vi leder knapt etter halvspilt serie. Tippeligaen er jevn! En spillertropps kvalitet vises over tid, ikke etter 13 kamper. Likevel er det jo faktisk slik at vi mest sannsynlig ligger på 3. eller 4. plass etter denne serierunden, noe som ikke er håpløst i det hele tatt! Vi får jo håpe at Enga greier Brann imorgen, og da har jo Brann tatt de 5 poengene mer enn oss disse 3 rundene som de gjorde de første 3 rundene i vår.

 

Jeg følte meg ganske trygg på at smellen kom til å komme rett etter sommerpausen, da det samme kampprogram-helvetet ventet oss igjen (Brann, VIF, RBK). Fremover venter lettere kampprogram. Start hjemme skal være sikker hjemmeseier. Hvis vi taper den, kan vi virkelig begynne å snakke om høstkrise. Sandefjord borte bør også være klar borteseier. Fredrikstad hjemme bør også være innen rekkevidde, særlig med tanke på at FFK er dårlige borte. 9 poeng på disse kampene bør være innen rekkevidde, fornøyd med 7. Samtidig kommer Brann nå til å møte tøffere motstand, med VIF imorgen og deretter Rosenborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Satt igjen med en stang-ut følelse etter vårsesongen, riktignok hadde gutta et par sene mål som kan sees på som flaks, men om man ser på spillet, var det få kamper i vårsesongen der gutta ikke var minst på høyde med motstanderen.

Gutta har hatt to av TLs vanskeligste bortekamper mot Brann og RBK, og de har faktisk vært spillemessig fullt på høyde, om ikke bedre enn hjemmelagene, og begge 3-0 kampene har hatt flatterende sluttresultat. Ved begge kampene har hjemmelagene hatt de dommerfordelene det kan (skal?) være når han har 20.000 på tribunen, videre har de hatt marginene mot seg. Skudd/headinger i treverket i begge kampene, tvilsomme dommeravgjørelser mot seg (også mot VIF). Det er lett å tenke "ikke nå igjen" når RBK får en billig straffe i dag.

 

Til tross for at Stabæk "er avslørt" kommer gutta til en del gode sjanser hver eneste kamp, men Nanne og Veigar opplever desverre en måltørke nå, måtte den snart gå over til en skikkelig vårflomforløsning, og andre har også marginene mot seg. Det mest prekære nå er mangel av dødballmål, som mange påpeker. Nå har vi hatt vår beste hodespiller på benken/tribunen i lengre tid, klart det svekker laget, og det blir lettere å ta ut de andre. Mangel på alternativer er også noe som kan felle oss i medaljekampen. Jeg har lenge etterlyst en hodesterk spiller, det kan utgjøre en forskjell når vi må jage mål i 2. omg. Tjekkeren så svært interessant ut, hvorfor ikke få han på utlån ut sesongen. Om så ikke skjer, er jeg fremdeles for Flem-varianten, der IAO kan stå på motstanderen sin 16m og gi julig og vinne høye baller siste 15 min av kampene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det lå i kortene at det kom til å bli tap i dag, så ikke noe å si på det. Men jeg begynner også å bli litt redd etter de 3 siste kampene at lag virkelig har fått til å stoppe Stabæk. Alle mann i forsvar! Men det som er så jævlig da, er at selv om at både Brann og VIF spilte 4-5-1 og RBK 5-4-1 så klarer de likevel og score mange mål på oss, hele 8! Er det et forsvarsproblem her? Skulle gjerne visst hvor mange sjanser vi har hatt imot oss på disse 3 kampene.

Og nå begynner jeg å bli sykt irritert her, hvorfor spiller ikke Tommy?? Og hvis han er skada hvorfor sutrer han til media om lite spilletid da? Han er jo en perfekt spiller for sånne kamper som det her! god rutine, og kan få til krempasninger som løser opp forsvaresfirern.

Det kan vel egentlig bare nesten gå oppover herfra. Nå har vi en periode fremover med lag vi egentlig skal slå, og vis vi slår de to første (Tromsø og Start) tror jeg gutta har fått tilbake vinnerstimen og avslutter sesongen sterkt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er da vitterlig ikke grunn til å svartmale situasjonen helt. Vi har to tap mot Brann og Rosenborg borte, det er absolutt ikke grunn til å skamme seg over det, er det vel?

 

Jeg synes dessuten at vi på mange områder er vår motstander overlegen i går, og mens RBK er fortidens lag er vi fremtidens. Men foreløpig er vi litt for lite kyniske, og litt for lette å trekke opp. Det hadde vel også hjulpet hadde vi hatt en dommer som var oppgaven voksen.

 

Poeng i det to nevnte kampene er uansett bare bonus. Men VIF burde vi slått hjemme, den kampen var for svak. Med normal uttelling mot Start har vi kun tatt ett poeng mindre enn i tilsvarende oppgjør i vårsesongen. Vi er fremdeles med! Husk også at målsetningen fortsatt er topp 7. Jeg må innrømme at det synes stadig mer som en klok tilnærming. Selv om jeg også tidvis blir jævlig frustrert og ønsker kjappe løsninger. Det kan kanskje være lurt å stikke fingern i bakken og innse at det er noen begrensinger her. Men det er begrensninger og ikke uoverkommelige hinder.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det lå i kortene at det kom til å bli tap i dag, så ikke noe å si på det. Men jeg begynner også å bli litt redd etter de 3 siste kampene at lag virkelig har fått til å stoppe Stabæk. Alle mann i forsvar! Men det som er så jævlig da, er at selv om at både Brann og VIF spilte 4-5-1 og RBK 5-4-1 så klarer de likevel og score mange mål på oss, hele 8! Er det et forsvarsproblem her? Skulle gjerne visst hvor mange sjanser vi har hatt imot oss på disse 3 kampene.

Og nå begynner jeg å bli sykt irritert her, hvorfor spiller ikke Tommy?? Og hvis han er skada hvorfor sutrer han til media om lite spilletid da? Han er jo en perfekt spiller for sånne kamper som det her! god rutine, og kan få til krempasninger som løser opp forsvaresfirern.

Det kan vel egentlig bare nesten gå oppover herfra. Nå har vi en periode fremover med lag vi egentlig skal slå, og vis vi slår de to første (Tromsø og Start) tror jeg gutta har fått tilbake vinnerstimen og avslutter sesongen sterkt.

 

 

Hvorfor lå det an til tap?

Kampen i går ble styrt av en tafatt dommer, dommerne har fått besked om å beskytte spillerne og det klarte ikke Berntsen. Ferdig med det.

Kampen i går gjorde meg optimistisk i forhold til resten av sesongen, vi spiller mye bedre en Rbk gjennom hele kampen.

Rbk spilte med 3 midt stoppere og slike lag er det vannsklig å score på med den spillestilen Stabæk har, savner mot trekk fra JJ.

Det vi må ha inn nå er dyktige hodespillere, alle lag i Tl har vel midtsoppere som er nærme 2 meter.

Trykt å ha i forsvar og et angrepsvåpen.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ille å tape, helt forjævlig faktisk. Men det som er verst med kampen i går er at vi nå må begynne å se bakover på tabellen istedenfor fremover. Frykter en ny 5.plass.

 

Faen for en svart dag. Hodepine og kvalme har jeg og.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt skuffende om vi skulle falle 4 plasser, men ikke spesielt overraskende heller. Vi får se hvordan det går i dag og i morgen, når Viking og LSK har sine sjanser til å gå forbi også. Desto lenger vi klarer å holde dem bak oss vil selvfølgelig bare være til vår fordel. Spesielt med tanke på hvilke lag vi har høtt hittil i høst, kontra hvem de har møtt. Brann og RBK borte ER de to kjipeste kampen i år. 0 poeng er dølt, men langt ifra veldig overraskende heller. LSK har vel møtt FFK og Odd hittil, og møter Godset i dag. Litt lettere kan du si. Vi bør vel nå la gull-absjonene ligge inntil videre, og heller sikte oss inn på medalje. Det er reelt pr. i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rosenborg - Stabæk 4.august
×
×
  • Opprett ny...