Gå til innhold

Stabæk-Start


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Vanskelig å kjenne igjen dette laget fra i våres, ja.

raidene til Alan sitter ikke lenger og vi er tilbake til gamle dager i antall baller han mister.

Når Somen i tillegg bare loffer rundt en hel kamp er det ikke rart midtbanen funker dårlig. Er disse gutta blitt immune mot å bli byttet ut? Selv om vi ikke har en kjempe-benk skulle jeg gjerne sett Tommy komme inn når Somen er som i dag, han bare sakker oss ned. SÅ ville jeg fått inn Bjørnar for Alan. Frusterende at byttene alltid kommer så sent når ting ÅPENBART ikke fungerer. Alle ser jo at disse gutta har en off-dag!

Dersom JJ har SÅ liten tiltro til gutta på benken er det ihvertfall på tide å gi Bohinen et skikkelig tupp så han gjør seg litt fortjent i penga.

 

Kred til Markegård for god innsats i dag, han slukna riktignok på slutten der. Bra innhopp av Branimir også som gir oss fart igjen. Ny stor kamp av Henning, og bra kjemping av Keller (i begynnelsen ihvertfall), men resterende del av midtbanen ødelegger mer for oss en savnet av Veigar i dag.

 

 

Helt enig her. Det kunne vært foretatt helt andre bytter enn det som ble gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

 

Javisst - her må vi kreve trenerens hode på et fat. Makan til tøysekopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

 

Javisst - her må vi kreve trenerens hode på et fat. Makan til tøysekopp.

?????????????

 

Aha, ok, jeg siktet selvsagt til en assistentrener til, en med et spesielt øye for dødballer...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

 

Javisst - her må vi kreve trenerens hode på et fat. Makan til tøysekopp.

 

Er vel neppe som hovedtrener han mente.. Større klubber har jo gjerne egne trenere for ballbehandling, kondisjon etc

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også kritisk til manglende strategi bak byttene. I stedet for at Poljac settes inn for en sliten Markegård, burde vi heller flyttet Somen opp og Steners inn i midten.

 

Sorry for å si det, men Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen. Jeg tror han har en strategi med byttene sine.

 

Sorry for å si det, mne Janne er en av de bedre trenerne i Tippeligaen og ser spillerne på trening hver dag og vet i nøyaktig hva slags fysisk og mental form de er i. Jeg tror han er bedre enn deg til å tenke ut bytter.

 

 

"Sorry for å si det", men jeg tror du er av den kategori supportere som ikke tåler noe som helst forsøk på konstruktiv kritikk av eget lag eller trener.

 

Men du er i gang - kan du utdype hvilken strategi du mener Jönsson hadde ved å sette inn Poljac for Markegård, ut over det faktum at sistnevnte var sliten?

 

Ellers er jeg enig at Jönsson er en god trener, men han kunne gjort mer for å endre kampbildet i dene kampen. Det har også vært tidligere anledninger hvor han ikke har gjort heldige bytter, noe som ikke bare kan forklares med at benken er for dårlig.

 

Jeg tåler kritikk, men kanskje greit å ikke være så direkte. Du gir oss jo faktisk fasiten..

 

Hva kan grunnen være til å sette inn Poljac? Det opplagte er jo tydligvis at Eirik ble sliten. Er vel et par grunner til for å bytte ut han, men akkurat den kan vi jo legge død. Kanskje han prioriterte å få fart og teknikk inn på topp? En spiller som kan dra av et par mann og enten komme til avslutning eller innlegg. Det kan ha vært grunnen til at han ikke valgte feks Nystuen. På overtid så vi at han prøvde den varianten, og Nystuen vant mye i luften og kunne på den måten bidra.

 

Somen er da rask og teknisk? Joa, men det er ikke Tommy. Tommy er best når han kan slå i bakrom mot bevegelige spisser. Det hadde vi ikke i dag. Kanskje Janne prioriterte å ha gjennombruddskraften til Somen lengre bak på banen? Vi kjenner jo de kraftige klyvene fremover. Får Somen kanskje mer bruk for dem på midten enn som spiss? I tillegg er Somen et bedre punkt å spille på for forsvar som skal bryte og spille opp på midtbanen enn det Tommy er.

 

Eller kanskje, for alt du og jeg vet, så hadde Tommy vondt i en tå og følte seg ikke fit for fight i dag?

 

Mener vel også at Tommy ikke akkurat har vist seg fra noen gode side på 2. laget, så kanskje like greit å holde han på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen ser vi hvor grusomt dårlig vi er på dødballer, begge veier.

 

Hepp,

 

BINGO, det er her skoen trykker... I gjennomsnitt scores vel noe sånt som 1 av 3 mål på dødball og vi har hva, 3 dødball mål så langt denne sesongen???? En annen ting er at vi er minst like dårlige på defensive dødballer... Kanskje vi skal bruke de 2 millionene som vi ønsker å gi brann for huseklepp på å finne en trener som er spesialist på å øve dødballer???

 

@ringo

 

Javisst - her må vi kreve trenerens hode på et fat. Makan til tøysekopp.

?????????????

 

Aha, ok, jeg siktet selvsagt til en assistentrener til, en med et spesielt øye for dødballer...

 

@ringo

 

Se der, ja - da er vi enige. Som omtrent alltid. Du har så rett,så rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tåler kritikk, men kanskje greit å ikke være så direkte. Du gir oss jo faktisk fasiten..

 

 

Poenget her er at du må tåle at andre har en oppfatning om det som ble prestert på banen og benken i dag, uten at du tar det personlig. Det er heller ikke opp til deg å diktere hvor "direkte" folk skal være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som irriterer meg mest idag er at vi begynner å slå lange og høye baller i etterkant av Start sin scoring. På den måten søler vi bort nesten en hel omgang. Vi har ikke spillertypene til denne spillemåten og det må vi bare innse. Med en gang vi begynte å spille ballen langs bakken igjen, ble vi farlige og kom til muligheter. Synes også Allan var for opptatt av å gå inn sentralt, samt noe ubesluttsom idag. Dette gjorde at han ikke briljerte slik vi er vant til å se han, siden han ble lett match for Starts aggresive midtbane.

 

Må berømmer innsatsen til Markegård og Henning idag, samtidig som jeg synes innhoppet til Poljac vitnet om at også han kan være på gang. Allikevel så blir nok en gang vår tynne stall avslørt, ihvertfall om vi har medaljeambisjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som irriterer meg mest idag er at vi begynner å slå lange og høye baller i etterkant av Start sin scoring. På den måten søler vi bort nesten en hel omgang. Vi har ikke spillertypene til denne spillemåten og det må vi bare innse. Med en gang vi begynte å spille ballen langs bakken igjen, ble vi farlige og kom til muligheter. Synes også Allan var for opptatt av å gå inn sentralt, samt noe ubesluttsom idag. Dette gjorde at han ikke briljerte slik vi er vant til å se han, siden han ble lett match for Starts aggresive midtbane.

 

Må berømmer innsatsen til Markegård og Henning idag, samtidig som jeg synes innhoppet til Poljac vitnet om at også han kan være på gang. Allikevel så blir nok en gang vår tynne stall avslørt, ihvertfall om vi har medaljeambisjoner.

 

Helt enig, mot rbk + vif, laange baller rett etter utligning!

Ja, Alan var jo meget god i starten og hadde fine driv, vet ikke hva det er som har gjort at teften hans er borte, kanskje er han blitt lettere å lese.

Samtidig når vi spiller vårt spill, så resulterer det i sjangser + "gi oss mål stabæk" er jo rene gullsangen under hver kamp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alan og spesielt Somen var grusomt dårlige i går. Hvordan VG klarer å gi Somen 7 og BB på børsen er helt utrolig. Så jeg samme kamp som VGs journalist? Alan var for dårlig til å komme seg rundt på kant og få lagt inn. Han kunne med fordel vært byttet ut til fordel fo Bjørnar. Alan gikk seg fast sentral hver gang han prøvde på noe, og skapte farlige overganger i mot. Positivt innhopp av Brani. Tydelig at han vil mer enn Markegård, og mottakene sitter bedre enn hos Eirik.

En annen ting som er uforståelig er hvorfor Janne setter inn Nystuen 2 min på overtid. Han kunne med fordel kommet inn før. Han vant en del dueller på midten, faktisk den eneste av våre som klarte det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Markegård og Branimir gjorde det veldig bra i går tatt i betraktning at de nesten ikke har spilt på tippeliganivå de siste årene. Litt mer spilletid og det kan bli riktig bra :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei huff, dette var bekymringsverdig. Ikke nødvendigvis fordi det blir 1-1 mot Start, men fordi vi ikke spiller den fotballen vi har gjort hele vårsesongen. Jeg synes i hovedsak at Tchoyi var ufattelig dårlig i denne kampen. Han bidro ingenting defensivt, så det ble ekstremt travelt for Henning. Og han skapte ikke all verdens fremover heller, samt mistet ballen et par ganger på egen banehalvdel. Alanzinho gjorde en dårlig kamp han også, men jeg tror også hans rolle er avhengig av en aktiv Veigar rundt han. Han trenger en eller to pasningsalternativer for å gjøre forsvarerne usikre på hva han faktisk forsøker på. Mot Start ble det alt for tydelig at han kom til å runde spiller etter spiller, og da blir han et lett bytte - akkurat som han ville vært i en Veigar-rolle.

 

Markegård gjør en grei figur selv om det er utilgivelig å unngå å score på 100%-sjansen i 1. omgang. Den hadde iallfall Veigar satt! Synes forsåvidt at forsvaret vårt gjør en bra jobb med en hardtarbeidende Stenvoll spesielt markant. Imidlertid synes jeg ikke Skjønsberg passer i backrollen sin lenger, iallfall ikke offensivt. Faktisk trives jeg bedre med Stenvoll på høyre og Bjørnar på venstre. Skjønsberg fremstår mer og mer som en stoppertype, synes jeg. Mike og Pontus gjør en kurant kamp i midtforsvaret, men Pontus gjør en grov feil ved den anledningen der Midtun Lie er nær 2-1 for Start. Hvorfor ikke bruke Pontus og Skjønsberg i midten? Jeg synes de to fungerte bedre sammen.

 

Henning er igjen Stabæks klare profil, og blir korrekt kåret til Stabæks beste spiller i kampen. Synes også Keller gjør en bra jobb. Men denne kampen viser hvor amputert vi blir offensivt når nøkkelspillere som Somen og Alan svikter totalt, og Veigar er ute med karantene. Selv om Daniel jobber som vanlig intensivt med å skape rom fremover, hjelper det lite. Nei, vi merker hvor sårbare vi er! Håper ting ordner seg litt etter litt etter en forhåpentligvis positiv opplevelse i Drammen kommende helg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ser ut som om hele laget begynner å vakle når 1 (eller 2) av nøkkelspillerne er ute...

håper at guttene kommer på beina igjen og skjønner at det ikke holder med uavgjort når man kjemper om gull.

og jeg håper på minst en ny spiller...som janne (og iao) antydde: stallen er for tynn. hvis flere er ute med skader/karantene har vi et stort problem - selv om unguttene gjør en bra jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper at guttene kommer på beina igjen og skjønner at det ikke holder med uavgjort når man kjemper om gull.

 

Haha, så du tror ikke spillerne har skjønt at man må vinne kamper for å ta gull? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


som de spiller nå - ja. selv om de sier at de vet hva som må til for å vinne, og selv om de prøver å prestere på banen og gjør sitt beste. jeg er litt redd for at det var for mange kamper i for kort tid, og at cupseieren sitter fast i hodene til spillerne (ja, selv om vi snakker om proffspillere her...de er tross alt kun mennesker)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Start
×
×
  • Opprett ny...