Gå til innhold

Stabæk - Ålesund


Slum
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Dommer er Ken Henry Johnsen, sier som Svein Hagen: "Aldri hørt om!"

 

Han debuterte i tippeligaen i høst (Lyn mot Godset). Så tilfeldigvis den kampen, og da klarte han seg hvertfall bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aafk har fem seire på de siste åtte kampene. Derimot har de bare en seier på de fire siste bortekampene. Et lag som ser ut til å greie seg, som kan slå begge veier. Med seier har de definitivt sikret TL-tilværelsen. Derimot ligger de i ingenmannsland, noe som blant annet har rammet Odd negativt tidligere sesonger og Lyn denne sesongen.

 

Sannsynligvis vil de legge seg lavt, men da er det viktig at Veigar og Alan er i god form. Fart er ikke forsvarets styrke, og på denne måten er det viktig å få hurtighet inn i pasningsspillet igjen. Offensivt er det all grunn til å bekymre seg for Aarøy, hvor utfordringen vil muligens ligge i å holde høyt press på han og minimere pasningsmulighetene. I denne sammenheng er selvfølgelig Austnes viktig. Videre har Aubynn vist et godt skudd, noe som viser hvor viktig det er at Pontus blant annet holder høyere ballpress enn mot Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JON

 

Tom MMS PONTUS HOLMVIK

 

TCHOYI Hauger Steners Alan

 

 

Nannskog Espen Olsen

Så du innhoppet til Steners i Lyn kampen??? Han er rimelig langt fra i form...

 

Da ville jeg heller gått for Somen og Henning sentralt og byttet ut Keller med Branimir eller Ola på høyrekanten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

 

Somen var vel primært hentet inn som kantspiller, helt til noen kom på genistreken å sette han sentralt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nettopp, derfor hadde det jo vært gøy å se han på vingen igjen :) Men han gjør jo en jævlig god jobb sentralt, å da bør vel kanskje det være førsteprioritert så lenge vi ikke har noen kvalifiserte til å ta over sentralen. Men sier bare at det hadde vært spennende ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nettopp, derfor hadde det jo vært gøy å se han på vingen igjen :) Men han gjør jo en jævlig god jobb sentralt, å da bør vel kanskje det være førsteprioritert så lenge vi ikke har noen kvalifiserte til å ta over sentralen. Men sier bare at det hadde vært spennende ;)

 

 

Jeg synes vi har vært flinke til å rotere på posisjoner i løpet av kamper. I det siste synes jeg Somen ofte har bidratt mest i perioder hvor han har trukket ut på kanten. Etter viruset i sommer har han ikke i like stor grad vært den veggen han var i sommer i det defansive midtbanearbeidet. Dette er ikke et frustrert innlegg om at man skal sette ut Somen, men det er kanskje ikke så dumt å se litt nærmere på hvordan man skal bruke ham i de neste kampene. Ikke nødvendigvis bare posisjon, men litt på fokuset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen var vel primært hentet inn som kantspiller, helt til noen kom på genistreken å sette han sentralt..

Det medfører vel ikke riktighet.

Ganske så sikker å ha lest i et intervju med JJ (eller andre i ledelsen) at Somen primært ble hentet som sentral midtbanespiller, men at han spilte på kanten fordi det var det beste mtp spillerstallen (og som den gode fotballspilleren han er, klarte han det bra)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Somen var vel primært hentet inn som kantspiller, helt til noen kom på genistreken å sette han sentralt..

Det medfører vel ikke riktighet.

Ganske så sikker å ha lest i et intervju med JJ (eller andre i ledelsen) at Somen primært ble hentet som sentral midtbanespiller, men at han spilte på kanten fordi det var det beste mtp spillerstallen (og som den gode fotballspilleren han er, klarte han det bra)

 

Hva du har lest skal ikke jeg uttale meg om, men jeg antar nyheten på stabak.no da overgangen var i boks taler for seg;

 

Kameruneren med 4 U23 landskamper rager 192 cm over bakken og er tiltenkt en rolle som kantspiller.
Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

 

Somen var vel primært hentet inn som kantspiller, helt til noen kom på genistreken å sette han sentralt..

Skal Janne eller Ninja-Alan få kred for dette???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

 

Somen var vel primært hentet inn som kantspiller, helt til noen kom på genistreken å sette han sentralt..

Skal Janne eller Ninja-Alan få kred for dette???

 

Ninja-Alan. Definitivt. Han har jo inntatt en slags Vieira-rolle. Nå mangler vi bare Alan som midtstopper og Jon som spiss, så blir det bra. :lol:

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

Jeg synes Tommy hadde et bra innhopp mot Lyn. Stabæk har manglet en rask ballfordeler som kan holder fart i spillet. Keller har ofte gode løp, men har sjelden de raske fine pasningene, Henning har for dårlig overblikk, Alan og Somen skal ofte kjæle for mye med ballen, jeg trenger vel ikke si at det ofte gjelder Veigar også - men han ligger også mye høyere i banen hvor det naturlig nok er mye trangere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg har litt lyst til å se Somen på vingen, han spiller jo veldig bra når han spiller langs kanten. men da er jo selvfølgelig det store spørsmålet hvem som bør komme inn sentralt? syntes hvertfall ikke Tommy viser seg god nok ,så da kan det plutselig bli litt problematisk. kunne vært litt interessant å prøve Nystuen sentralt fra start? Viss bare Keller hadde kommet i form igjen hadde det jo ikke vært noe problem, vi var jo svært giftige når HELE midtbanen fungerte.

Jeg synes Tommy hadde et bra innhopp mot Lyn. Stabæk har manglet en rask ballfordeler som kan holder fart i spillet. Keller har ofte gode løp, men har sjelden de raske fine pasningene, Henning har for dårlig overblikk, Alan og Somen skal ofte kjæle for mye med ballen, jeg trenger vel ikke si at det ofte gjelder Veigar også - men han ligger også mye høyere i banen hvor det naturlig nok er mye trangere.

Problemet til innhoppet til Tommy mot Lyn var jo at han var altfor treg hver gang han fikk ballen. Derfor mistet han ballen...Og jeg er ikke enig at Tommy har bedre overblikk enn Henning. I fjor fikk han mange assist, men stort sett alle var ball i bakrom bak forsvarsfirern til motstanderlaget (eller dødballer). Alle vet jo hva han kommer til å gjøre hver gang han har ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå håper jeg virkelig gutta har fått kreftene tilbake etter et tett kampprogram! Og kampen mot Aafk burde vinnes! Tror på 3-1 seier! Usikker på hvem som kan score, men det blir vel hvertfall Daniel!

 

Tror vi starter med det vanlige laget! Men er jo mulig Olsen får sjansen fra start, men det tror jeg ikke! Vi vant i våres, men vi kan ikke undervurdere Aafk!

 

Vi er også ute av gullkampen, og må konsentrere oss om sølvet! Og da må Aafk, Viking,Tromsø og Godset bli slått! Og det har jeg sterk tro på! Eneste som eventuelt kan bli vanskelig er borte kampen mot Viking!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JON

 

Tom MMS PONTUS HOLMVIK

 

TCHOYI Hauger Steners Alan

 

 

Nannskog Espen Olsen

 

Interessant at du setter opp Espen Olsen. Hva mener du han kan bidra med i denne kampen?

 

Med fart og mål sikkert.. en fin kamp for Olsen å vise seg fram:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JON

 

Tom MMS PONTUS HOLMVIK

 

TCHOYI Hauger Steners Alan

 

 

Nannskog Espen Olsen

 

Interessant at du setter opp Espen Olsen. Hva mener du han kan bidra med i denne kampen?

 

Med fart og mål sikkert.. en fin kamp for Olsen å vise seg fram:)

 

Den er grei, den. Jeg er bare ikke sikker på om dette er en kamp for han å få sin første virkelige sjanse. Stabæk vil sannsynligvis ha ballen mye, mens Aalesund vil legge seg lavt. Et godt virkemiddel er den vanlige kombinasjonen med Veigar og Nannskog. Veigar har litt mer teknikk og kreativitet, som er veldig viktig mot kompakte forsvar. Jeg ser for meg at Olsen vil fungere bedre når Stabæk får mange kontringsmuligheter, noe denne kampen sannsynligvis ikke vil åpne for. Han kan heller få sjansen borte mot Godset, da flere kontringsmuligeter vil åpne seg.

 

Dessuten kan Veigar få en sjanse til å revansjere seg for Lyn- kampen, som han forhåpentligvis vil gripe. Veigar kommer til å bli avgjørende borte mot Viking, så det er viktig at han er tilbake i form innen det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JON

 

Tom MMS PONTUS HOLMVIK

 

TCHOYI Hauger Steners Alan

 

 

Nannskog Espen Olsen

 

Interessant at du setter opp Espen Olsen. Hva mener du han kan bidra med i denne kampen?

 

Med fart og mål sikkert.. en fin kamp for Olsen å vise seg fram:)

 

Den er grei, den. Jeg er bare ikke sikker på om dette er en kamp for han å få sin første virkelige sjanse. Stabæk vil sannsynligvis ha ballen mye, mens Aalesund vil legge seg lavt. Et godt virkemiddel er den vanlige kombinasjonen med Veigar og Nannskog. Veigar har litt mer teknikk og kreativitet, som er veldig viktig mot kompakte forsvar. Jeg ser for meg at Olsen vil fungere bedre når Stabæk får mange kontringsmuligheter, noe denne kampen sannsynligvis ikke vil åpne for. Han kan heller få sjansen borte mot Godset, da flere kontringsmuligeter vil åpne seg.

 

Dessuten kan Veigar få en sjanse til å revansjere seg for Lyn- kampen, som han forhåpentligvis vil gripe. Veigar kommer til å bli avgjørende borte mot Viking, så det er viktig at han er tilbake i form innen det.

 

 

Foreløpig er jo Veigar sykemeldt, så da er vel spørsmålet om Markegård eller Olsen skal starte..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreløpig er jo Veigar sykemeldt, så da er vel spørsmålet om Markegård eller Olsen skal starte..

 

Godt poeng. I så måte foretrekker nok jeg Markegård, hvis en skal spisse med en ren spiss ved siden av Daniel. Han viste gode tendenser mot Start, som var en lignende kamp som den mot Aalesund sannsynligvis kommer til å bli. I bunn og grunn er jeg bare skeptisk til det å ha to spisser med hurtighet som sitt fortrinn mot et lavtliggende forsvar. Er redd Olsen og Nannskog blir litt for like.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I bunn og grunn er jeg bare skeptisk til det å ha to spisser med hurtighet som sitt fortrinn mot et lavtliggende forsvar.

 

Da er jo Markegård et strålende alternativ, han eier jo virkelig ikke fart overhodet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Foreløpig er jo Veigar sykemeldt, så da er vel spørsmålet om Markegård eller Olsen skal starte..

 

Godt poeng. I så måte foretrekker nok jeg Markegård, hvis en skal spisse med en ren spiss ved siden av Daniel. Han viste gode tendenser mot Start, som var en lignende kamp som den mot Aalesund sannsynligvis kommer til å bli. I bunn og grunn er jeg bare skeptisk til det å ha to spisser med hurtighet som sitt fortrinn mot et lavtliggende forsvar. Er redd Olsen og Nannskog blir litt for like.

 

Fungerte greit mot Lyn da, Nannskog putta og Olsen burde ha puttet alene gjennom. Da er vi imdlertidig avhengig av en god ballfordeler på midtbanen som kan fore gutta, kanskje tid for Steners fra start? (etter en bra treningsuke) Somen på kant og Keller ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Markegård puttet 3 mål for andrelaget mot Lillestrøm 2 i en viktig bunnkamp i 2.div. Må innrømme at det var litt deilig at vi vant den kampen. han er jo i form, men virker ikke som han kan får det helt ut for 1. laget. For jeg stoler på at Janne hadde satt han inn mot Lyn viss han trodde at han ville gjøre en god jobb. Så jeg tviler på at han starter mot Aalesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fungerte greit mot Lyn da, Nannskog putta og Olsen burde ha puttet alene gjennom. Da er vi imdlertidig avhengig av en god ballfordeler på midtbanen som kan fore gutta, kanskje tid for Steners fra start? (etter en bra treningsuke) Somen på kant og Keller ut...

 

For det første var Lyn-kampen borte. Lag legger seg høyere på banen på hjemmebane, selv om de leder 2-0. Dermed får bortelaget lettere kontringsmuligheter. Du må i så fall vise til en annen hjemmekamp. For det andre synes jeg ikke partnerskapet Nannskog-Olsen fungerte så voldsomt bra. De skapte sjanser, men samspillet mellom de var ikke så bra. Til deres forsvar har nok dette noe med at langpasningene ikke passet deres spillestil.

 

Det er godt mulig at dette partnerskapet kommer til å fungere mot Aalesund. Jeg er bare usikker på hvordan en skal kunne bruke Olsens styrker i forhold til et lavtliggende forsvar. Stenersen, eller andre, kan ikke slå forløsende pasninger hvis det ikke er plass fordi forsvaret ligger kompakt. Derfor er det avgjørende uansett hvem som spiller på topp, at pasninsspillet på midten tar seg opp fra de to siste kampene. Får laget til godt veggspill, kan Olsens og Nannskog styrker bli utnyttet selv mot et kompakt forsvar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fungerte greit mot Lyn da, Nannskog putta og Olsen burde ha puttet alene gjennom. Da er vi imdlertidig avhengig av en god ballfordeler på midtbanen som kan fore gutta, kanskje tid for Steners fra start? (etter en bra treningsuke) Somen på kant og Keller ut...

 

For det første var Lyn-kampen borte. Lag legger seg høyere på banen på hjemmebane, selv om de leder 2-0. Dermed får bortelaget lettere kontringsmuligheter. Du må i så fall vise til en annen hjemmekamp. For det andre synes jeg ikke partnerskapet Nannskog-Olsen fungerte så voldsomt bra. De skapte sjanser, men samspillet mellom de var ikke så bra. Til deres forsvar har nok dette noe med at langpasningene ikke passet deres spillestil.

 

Det er godt mulig at dette partnerskapet kommer til å fungere mot Aalesund. Jeg er bare usikker på hvordan en skal kunne bruke Olsens styrker i forhold til et lavtliggende forsvar. Stenersen, eller andre, kan ikke slå forløsende pasninger hvis det ikke er plass fordi forsvaret ligger kompakt. Derfor er det avgjørende uansett hvem som spiller på topp, at pasninsspillet på midten tar seg opp fra de to siste kampene. Får laget til godt veggspill, kan Olsens og Nannskog styrker bli utnyttet selv mot et kompakt forsvar.

 

Mot ett lavtliggende lag er det lurt med høye baller inn i feltet..... nesten eneste måten å få satt inn ett mål. Har egentlig aldri sett Markegård eller Olsen på hodet, men Nannskog er ikke så aller verst tross alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot ett lavtliggende lag er det lurt med høye baller inn i feltet..... nesten eneste måten å få satt inn ett mål. Har egentlig aldri sett Markegård eller Olsen på hodet, men Nannskog er ikke så aller verst tross alt.

 

I utgangspunket er jeg helt enig i det. Men et lag bør alltid spille på styrkene sine. Og luftkapasitet er langt ifra Nannskogs styrke, og da er spørsmålet om pasninger inn i feltet vil føre noe med seg. Tidligere på Nadderud har det ikke vært tilfelle synes jeg. Det idelle er derfor å ha en litt teknisk spiss (a à Veigar)ved siden Nannskog, for da har de muligheten til å prøve seg gjennom midten ved etablert forsvar. Dette vil ikke fungere like godt med to utelukkende hurtige spisser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Ålesund
×
×
  • Opprett ny...