Gå til innhold

Lillestrøm - Stabæk


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


hehe :

 

17. Ny God Stabæk-kontring. Holmvik slår inn og Nannskog er millimeter fra å skli inn utlikningen.

 

<- romerikeavisen

 

17 Kjempesjanse for Stabæk. Henning Hauger med nydelig utsidepasning til Páll Gunnarsson som legger lavt inn foran mål, men ingen Stabæk-spillere kommer på ballen.

 

<- budstikka

Lenke til innlegg
Del på andre sider


der var kampen over! herlig å slå togstasjonlaget.

Gleder meg til å høre Nordli bortforklare tapet pga vi er inne i en tung oppkjøringsfase og vi skal ikke legge for mye i dette bla bla bla...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kort referert:

1 omgang var lsk best, 2. omgang var vi best. begge lag hadde en del sjanser, men var helt ekstremt upresise foran kassa. pontus og morten var supre, høiland ligeså. resten var på sitt gjennomsnittlige. en del feilpasninger og feilslåtte fiks-fakseri, men alt i alt: bra gjennomført!

deilig å se steners igjen også!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kort referert:

1 omgang var lsk best, 2. omgang var vi best. begge lag hadde en del sjanser, men var helt ekstremt upresise foran kassa. pontus og morten var supre, høiland ligeså. resten var på sitt gjennomsnittlige. en del feilpasninger og feilslåtte fiks-fakseri, men alt i alt: bra gjennomført!

deilig å se steners igjen også!!!!

Stort sett enig. Synes ikke LSK var så mye bedre enn oss i første, men vi slurver litt og spesielt med "den siste pasningen". Kan føye til at Alan var ræva de 35 minuttene han spilte. Somen er også et stykke unna toppform, men gjorde en ok innsats.

 

Høy klasse på begge målene!..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kort referert:

1 omgang var lsk best, 2. omgang var vi best. begge lag hadde en del sjanser, men var helt ekstremt upresise foran kassa. pontus og morten var supre, høiland ligeså. resten var på sitt gjennomsnittlige. en del feilpasninger og feilslåtte fiks-fakseri, men alt i alt: bra gjennomført!

deilig å se steners igjen også!!!!

 

Litt uenig i at LSK var best i 1. omgang. De skapte ikke mye utover målet, og vi hadde en kjempesjanse og mange bra overganger hvor vi var for upresise i de siste trekkene.

2. omgang styrer vi i 25 minutter før vi har en dårlig/LSK en god periode i 10 min før Daniel scorer. Derfra og ut skjedde det ikke all verden.

En absolutt godkjent kamp av gutta, og trekker vi bort en litt svak periode i 2. omgang og et merkelig baklengsmål lover dette veldig bra.

Av enkeltspillere er jeg enig i at midtstopperne og Høiland var gode, og i tillegg var Henning meget god, spesielt i 1. omgang. Synes også Bjørnar skal få mer enn godkjent for innsatsen på kanten, mens dagens skuffelse var vår kortvokste venn fra Brasil. Lyktes med veldig lite av det han prøvde på, og hadde i tillegg noen håpløse taktiske valg. Men han blir bra bare han får av seg alle kiloene ;)

 

Digg med årets første seier!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er så absolutt enig i at Bjørnar skal få godkjent idag, og kanskje litt mer enn det og. Første omgang på høyre kant var svært bra, men synes han til tider selger seg noe for lett i forsvaret i andre omgang. Alltid gøy å slå LSK! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


var også endel ballføring tullete ballføring fra stabæk på tvers av lsk sin banehalvdel, mens daniel går på løp og sjeldent fikk ballen...

en frekk fin lobb fra veigar på 1-1 målet bør heller ikke glemmes..

henning er jo ett fantastisk arbeidsjern som bør ha ros for jobben han la ned...

 

synes stabæk spilte veldig bra i perioder, viste lovende takter og iven hadde noen fine inngripner... så bra ut

 

Men satt ett spm tegn ved at IA og Mike ikke får kamp trening, burde fått 30 min i hvertfall

 

men alt i alt en bra kamp:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


var også endel ballføring tullete ballføring fra stabæk på tvers av lsk sin banehalvdel, mens daniel går på løp og sjeldent fikk ballen...

en frekk fin lobb fra veigar på 1-1 målet bør heller ikke glemmes..

henning er jo ett fantastisk arbeidsjern som bør ha ros for jobben han la ned...

 

synes stabæk spilte veldig bra i perioder, viste lovende takter og iven hadde noen fine inngripner... så bra ut

 

Men satt ett spm tegn ved at IA og Mike ikke får kamp trening, burde fått 30 min i hvertfall

 

men alt i alt en bra kamp:D

 

Jeg tar det som et tegn på at Janne tenker å kjøre MMS og Pontus i midten i år, en meget god avgjørelse etter min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men er alikvell viktig at de får kamp trening gjennom oppkjøringen, så de er i gang...

vi er veldige sårbare for skader, mens en IAO i form er skummelt bra...

tror ikke det finnes en bedre back i tippeligaen når IAO er i form...

men det er mitt synspunkt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var og iakttok kampen jeg også. Synes vi åpnet temmelig svakt begge omgangene, men var mer distinkte i angrepsspillet utover i omgangene. Brassesparket til Nannskog var heldig, men allikevel veldig pent utført - er det der engelskmennene bruker simply world class? Lobben til Veigar Pall var også særs bra, selv om han nok var i offside - i alle fall fra min vinkel. Når skal det også sies at dommeren i dag ikke var av særlig kvalitet bortsett fra å dele ut gule kort, alle etter min mening (temmelig) ufortjent. Skjønsberg snakker og delegerer på kapteinsvis - men alt med måte - slike unødige kort tjener verken ham selv eller Stabæk på utover i sesongen. Men okke som, vi viser prov på noe bra angrepsspill og etter hvert får vil veldig god kontroll på Occean som ikke var noe trussel - forsvaret var flinke til å tvinge han feilvendt, og temmet det meste av LSKs offensive spill. Slet litt med bevegelsene til Myklebust, jamfør 1-0-scoringa, men etter hvert ble han mer og mer anonym. Men vi har fortsatt noe å gå på, spesielt i presisjonen og noe av rytmen i angrepsspillet, men det er første dag i februar og noe skal være uforløst - toppformen hører ikke til denne måneden. En ting er sikkert: På vårt beste blir vi skikkelige gode, i år også.

 

Dagens beste var etter min mening Henning Hauger og Morten Skjønsberg. Andre veien bidro ikke Keller med mye og har følgelig noe å gå på, lite resolutt og fant sjelden "linjene" i spillet.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var på kampen sammen med 3 LSK supportere, så det var utrolig deilig da Daniel satte inn 2-1 målet. Siden jeg bor i lsk-land og er den eneste Stabæk supporteren i mils omkrets, blir det nok "stille i fjøset" en god stund. Lå forøvrig merke til at Bjørnar har byttet draktnummer.(ble litt forvirret de første minuttene)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For benytte anledningen til å informere om at jeg var på kampen også, og fikk forlenget banehopper-lista mitt litt.

 

Det er riktig at Lillstrøm var det beste laget til og begynne med i noe som jeg vil påstå var et møte mellom to forskjellige idretter.  Litt slemt kan vi kalle det Lillestrøm står for "gampefotball" eller kalle dem Norges beste 1. divisjonslag.  De sparker mye langt (og høyt - de traff taket) og satser mye på rå styrke.  

 

Jeg vil ikke si at det de fikk til i første del av første omgang var så mye eget spill, men de forhindret oss i å spille.  Etterhver som vi fikk til spillet var det tydelig at gutta var inspirert fra Brasil-oppholdet; mye morsomme flikker og triks som ville ha vært utrolig vakkert om ikke ballen stort sett hver gang endte hos Lillestrøm.  Det gjorde at vi kom til få sjanser i perioder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle gjerne sett mer av kampen enn det som var på lsk webtv. Vignetten deres ser foresten ut som klipp og lim fra en Burgerking reklame ;)

 

Noen som var der som kan si noe om Bjørnar på v.kant? Har lest igjennom tråden, så noe mer enn at han "solgte seg defansivt"?

 

Takker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes han gjorde en oppløftende innsats. Han spilte venstre kant i første omgang, og venstre back i store deler av andre. Han var svært løpsvillig, og jobbet generelt bra. Hadde også en del nesten-gjennombruddspasninger til Daniel og Veigar som kan bli spennende å se utover sesongen med enda litt mer fotball i beina. Jeg har tro på at Bjørnar kan bli en habil kantspiller med noe mer tid på seg, men nå spørs det vel om den plassen tilfaller han etter som sesongen nærmer seg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Lillestrøm - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...