Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg tror det er inngått et samarbeid med Kina Ekspressen, om at de skal betale lønnen til spilleren Suey Chop. Typisk oss gærningene med hårete mål å klare å kombinere godt, gammeldags reklamebyrå med fotball. Vi er så kraizy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev Blanzinho:

Jeg raller ikke - jeg kommenterer utfra hva som er faktum per i dag. Klubben og IAO sier mye om mangt, men har sett lite resultater hittil. At f.eks. Ohi og/eller Boli kunne forsvinne har ligget i kortene lenge, og da er det rart at vi ikke har en plan B og klarer å få inn erstatninger før fem på seriestart. Mangler i min verden også en defensiv midtbanespiller. til erstatning for Keita. Dette blir nedrykkssumpa som vanlig. 

Det har vært uttalt flere ganger at det ikke finnes spillere vi har råd til som erstatter Ohi direkte med de samme kvalitetene. Vi har penger til å hente spillere - men det er meningsløst å bare hente en eller annen uten videre. IAO har jo sagt gjennom hele vinteren at vi har gitt tilbud til en god del, som av forskjellige grunner har takket nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Norris:

Det har vært uttalt flere ganger at det ikke finnes spillere vi har råd til som erstatter Ohi direkte med de samme kvalitetene. Vi har penger til å hente spillere - men det er meningsløst å bare hente en eller annen uten videre. IAO har jo sagt gjennom hele vinteren at vi har gitt tilbud til en god del, som av forskjellige grunner har takket nei.

Men hva gjør klubben for å gjøre oss mer attraktive ? ny satdion feridg om 5år ++ men i mellom tiden..? Legger all vår lit og eksistens på akademiet...thats  too bold!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Norris:

Det har vært uttalt flere ganger at det ikke finnes spillere vi har råd til som erstatter Ohi direkte med de samme kvalitetene. Vi har penger til å hente spillere - men det er meningsløst å bare hente en eller annen uten videre. IAO har jo sagt gjennom hele vinteren at vi har gitt tilbud til en god del, som av forskjellige grunner har takket nei.

Men det er fremdeles ikke godt nok.

Da har man forsøkt seg på feil spillere, tenker jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev @ringo:

Men det er fremdeles ikke godt nok.

Da har man forsøkt seg på feil spillere, tenker jeg.

Feil spillere er en ting, men bruker vi feil nettverk? Har vi brukt for my energi på dette kina-prosjektet? Har det gått ut over andre markeder ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva ville du som spiller syntes var attraktivt? Jeg vil tro:

1) Penger

2) Pokaler

3) Muligheter for neste steg i karrieren

Vi kan sikkert snakke opp og ned om hvordan det kan skaffes mer penger. Brakka har sikkert tenkt tanken om flere sponsorer osv. Jeg er sikker på at de svarer alle som ringer og vil gi penger, så om noen av oss har gode idéer så er det vel bare å starte å overtale firmaer om å ringe..

Å vinne noe krever et godt lag. Da er vi i en litt vanskelig spiral. Innleie av spillere som normalt er bedre enn Eliteserien virker som en mulighet til å booste resultatet.

Veldig få spillere på nivået vi ønsker har som ambisjon om å bli i Eliteserien. At vi lar spillere som Lumanza og Ohi vil på sikt gjøre det enklere å få andre til å komme. Og at vi bruker spillere som Hugo og Tobbe et år eller tre før man trodde de skulle være klare, burde gjøre Akademiet vårt interessant. Som igjen bør generere både overgangssummer og (næremre) pokaler. (Den overgangen jeg synes vi bør være mest irritert over i Eliteserien i år er Odin Holm fra Ranheim til Vålerenga. 15 år gamle stortalenter burde velge Stabæk!)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Norris:

Det har vært uttalt flere ganger at det ikke finnes spillere vi har råd til som erstatter Ohi direkte med de samme kvalitetene. Vi har penger til å hente spillere - men det er meningsløst å bare hente en eller annen uten videre. IAO har jo sagt gjennom hele vinteren at vi har gitt tilbud til en god del, som av forskjellige grunner har takket nei.

Tja. Andre klubber henter jo inn spillere løpende, så det er jo nesten bare vi som sliter med dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror kanskje tiden er moden å ansette en speider i klubben, som jakter spillere med kvaliteter som klubben ønsker i akademi og a-lag. Kanskje det letter litt av arbeidet til IA, kanskje andre prosjekter tar for mye tid for IA? Å investere i en speider kan man veldig fort tjene inn...Vi leter jo etter spillere fra HELE verden, etter det som er tilgjengelig der og da i hvert vindu føles det ut om...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev nichb:

Tror kanskje tiden er moden å ansette en speider i klubben, som jakter spillere med kvaliteter som klubben ønsker i akademi og a-lag. Kanskje det letter litt av arbeidet til IA, kanskje andre prosjekter tar for mye tid for IA? Å investere i en speider kan man veldig fort tjene inn...Vi leter jo etter spillere fra HELE verden, etter det som er tilgjengelig der og da i hvert vindu føles det ut om...

Tom Schelvan kom på banen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev Blanzinho:

Tja. Andre klubber henter jo inn spillere løpende, så det er jo nesten bare vi som sliter med dette.

Gjør de det? Syns det nettopp ble nevnt at det omtrent ikke er noen som har kjøpt spillere i vinter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er nok overdrevet glad i kvantitative data og jeg tror det i stor grad mangler kvantitative analyser av kvalitetene og manglende i laget. Vi har for mange like spillere og for få utfyllende kvaliteter som det ikke er vanskelig (som ikke betyr at det ikke er tidkrevende og omfattende arbeid) å kartlegge, både i eget lag og i potensielle signeringer. Det kreves derimot en tilnærming og satsing på det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev Flexi Knut:

Gjør de det? Syns det nettopp ble nevnt at det omtrent ikke er noen som har kjøpt spillere i vinter?

De henter spillere, de kjøper de bare ikke - virker som om de fleste andre sportssjefene har bedre koll på kontraktsituasjonene til - for dem, interessante spillere enn hva IA har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev @ringo:

De har vel tilgang til wyscout will jeg tro.

Ellers får de kjøpe seg en kopi av FM ?

 

WhyScout koster penger, noe vi ikke har. Mulig de får tak i en gammel utgave av FM for en billig penge på eBay ? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Blanzinho:

Tja. Andre klubber henter jo inn spillere løpende, så det er jo nesten bare vi som sliter med dette.

Selv om vi nå har penger til å forsterke, så betyr det likevel ikke at vi kan matche klubber som VIF, Brann, RBK, Molde, Sarp osv på økonomi. Dette har vært vår virkelighet i ganske mange år nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev blaa_speider:

WhyScout koster penger, noe vi ikke har. Mulig de får tak i en gammel utgave av FM for en billig penge på eBay ? 

De har femten dagers gratis prøveperiode. Basert på de siste års strategi på overgangsmarkedet burde de siste to ukene før vinduet stenger holde i massevis for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev Flexi Knut:

Gjør de det? Syns det nettopp ble nevnt at det omtrent ikke er noen som har kjøpt spillere i vinter?

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/fa-oversikt-bekreftede-overganger-i-eliteserien_sto7079761/story.shtml

Har skjedd noe i de andre klubben i løpet av vinteren. BG signerte ny spiss fra Frankrike i dag....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev Blanzinho:

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2019/fa-oversikt-bekreftede-overganger-i-eliteserien_sto7079761/story.shtml

Har skjedd noe i de andre klubben i løpet av vinteren. BG signerte ny spiss fra Frankrike i dag....

Som skrevet noen ganger tidligere i dag: Denne nye spissen til Glimt har scoret 4-5 mål i fransk 3. divisjon. Han har vært i den klubben siden i sommer. Han kom fra 2. laget til en 2. divisjonsklubb og har byttet klubb hver sommer siden 2016. Kanskje er dette gull, men er det virkelig noe sånt vi ville jublet for? 

IA sa vel rett ut i intervjuet at de _kunne_ ha hentet spillere om de bare gikk for å hente noe.

Linken over er sikkert oppdatert nå, men for en god del sider siden så jeg gjennom. Du finner sikkert oppsummeringen hvis du leter, så kan du se om du finner noe du snes ser bra ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev odd:

Som skrevet noen ganger tidligere i dag: Denne nye spissen til Glimt har scoret 4-5 mål i fransk 3. divisjon. Han har vært i den klubben siden i sommer. Han kom fra 2. laget til en 2. divisjonsklubb og har byttet klubb hver sommer siden 2016. Kanskje er dette gull, men er det virkelig noe sånt vi ville jublet for? 

IA sa vel rett ut i intervjuet at de _kunne_ ha hentet spillere om de bare gikk for å hente noe.

Linken over er sikkert oppdatert nå, men for en god del sider siden så jeg gjennom. Du finner sikkert oppsummeringen hvis du leter, så kan du se om du finner noe du snes ser bra ut..

Har ikke analysert denne nye spilleren til BG i det hele tatt. Tok det bare med som et apropos til kommentaren om at de andre lagene i ligaen ikke handler spillere. Du og andre her fremstiller det som om det er umulig å hente spillere som kan forsterke laget i forhold til dagens situasjon. Så vanskelig kan det vel ikke være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Blanzinho:

Har ikke analysert denne nye spilleren til BG i det hele tatt. Tok det bare med som et apropos til kommentaren om at de andre lagene i ligaen ikke handler spillere. Du og andre her fremstiller det som om det er umulig å hente spillere som kan forsterke laget i forhold til dagens situasjon. Så vanskelig kan det vel ikke være.

Hvis du ser på hva klubber med større budsjetter enn oss har hentet, tyder det på at det faktisk er omtrent så vanskelig. Vi må gjerne diskutere om jobben som gjøres er strategisk god nok. Men derfra til å påstå at det er lett er litt lettvint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Blanzinho:

Har ikke analysert denne nye spilleren til BG i det hele tatt. Tok det bare med som et apropos til kommentaren om at de andre lagene i ligaen ikke handler spillere. Du og andre her fremstiller det som om det er umulig å hente spillere som kan forsterke laget i forhold til dagens situasjon. Så vanskelig kan det vel ikke være.

 

Men du brukte jo det at Glimt kan hente stallfyll fra fransk 3. divisjon som eksempel på at det ikke kan være så vanskelig å hente spillere. IA kan sikkert jogge bort på en Haslum-trening og signere 5-6 spillere hvis han vil. Men det må jo være et poeng at det skal være spillere som forsterker oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Blanzinho:

Har ikke analysert denne nye spilleren til BG i det hele tatt. Tok det bare med som et apropos til kommentaren om at de andre lagene i ligaen ikke handler spillere. Du og andre her fremstiller det som om det er umulig å hente spillere som kan forsterke laget i forhold til dagens situasjon. Så vanskelig kan det vel ikke være.


Jo, det er åpenbart det. Vi stiller med ligaens dårligste utgangspunkt når det gjelder absolutt alt annet enn fine drakter (og i år er vel til og med dét oppe til diskusjon). Det er ikke som IA har sittet og sett kattevideoer på YT siden Aalesund-kampen og først nå prøver å hente noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skeptisk til Kina signeringen, er ikke like imponert av det jeg har sett i kamp og trening. Det at klubben tydeligvis knytter seg tettere og tettere opp mot Kina vil kunne bli problematisk og ikke minst med den totale mangelen på kommunikasjon rundt temaet.

Så langt i år har IAO ikke imponert, heller ikke i fjor. Jeg tror vi trygt kan si at han har et større fokus og vilje til å se utenfor landets grenser. Det er ingen tvil om at klubben trenger friskt blod inn. Det er blitt en altfor close gjeng. I et ekkokammer utvikles sjelden de gode løsningene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...