Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Han brukte hele ‘ferien’ etter sesongen på Sats med Østhagen. Ikke mange umotiverte hadde orket det regime til østhagen. Har troen på enorm sesong av Lumanza. 

Ref oppussingsprosjekter, så svarte Ghanassy ‘maybe ?’ på spørsmål om han kom tilbake til oss. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Nja - synes det ser litt slik ut.
 

Sist han var her var det for å spille seg i form og komme seg videre.
 

Det gikk så som så, virker kanskje mer som om vi er en endestasjon denne gangen?

?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det virkelig så stille rundt klubben, at det ikke har vært ett eneste rykte om en spiller på vei inn, selv etter flere store salg?
Hører JJ nevner at Mix kan ende opp hos oss, men at det jobbes med flere prospekter på si.
Var ikke lenge siden en spiller hadde fått tilbud om kontrakt, og det var bud inne på spillere, ingen som har følelse av hvem, eller noen aktuelle forslag til spillere inn?

Det viktigste for oss må være en god reservekeeper, om vi ikke skal satse på Ulla og Brauti i år.
Vi trenger en back, som helst kan bekle begge sidene.
En midtbanespiller med en x-faktor, helst en sjanseskapende kant eller en beinhard def. midt. om en får sentral linjen til å bli.
En spiss som binder opp/eller gjør ett motstanderlag ustabilt slik at jobben blir lettere for makker på topp. (kanskje vi alt har det i Valencic?

Ikke minst må vi fornye kontrakter med de på utgående som en ønsker videre. Vet det er lenge til sesongstart, men er skummelt stille med en Sportssjef på vei ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brauti skal vel være reserve i år, men vi trenger nok en stopper, ellers er det fleste andre posisjoner bekledd, ettersom mix er ryktet inn og bohinen og brynhildsen trolig blir

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenker laget egentlig er bra, Jeg!

Seriens beste keeper pluss spennende talent i Brauti og Ulla. 

Enig over her med kanskje litt bedre dekning på stopper. Hva er situasjonen til Pignatel? Kan han få noen minutter i år? Ellers grei dekning i bakre rekker. 

Midtbanen har vi god dekning. Lumanza-Ola-Emil-Luk-Isaksen-Oliver (En Skytte her hadde vært kanon, men trenger egentlig ikke flere) (Utenom Mix! Han trenger vi)

Angrep har vi jo Azemi-Rusike-Valencic-Kinoshita. (Er krutt det her)

Slik jeg ser det så trenger vi kanskje en hurtig/teknisk ving. Ellers ser laget sterkt ut spør dere meg. Pluss trenerteamet vårt er sterkt i tillegg.  

Undervurderer vi laget vårt? Eller blir vi blinde på alle spillere ut? Husk vi har ryddet opp ganske kraftig i siste vindu. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er din mening. Jeg er fornøyd med dagens stall.

Kan godt tenkes at vi trenger back up i bakre rekker. Men de har vi jo i klubben. Skal vi bruke penger på å hente stappfull i bakre rekker? Start 4 er absolutt bra nok spør du meg. 

Lumanza har trent godt, mest spent på fotballformen hans. Har tro på at Han kan hjelpe Hugo også. Her håper jeg vi får han i gang. Samt får tillitt. Og beviser når han får tillitt. 

 

Azemi viste nok det siste halvåret i Tromsø. Bedømmes han ut i fra tiden hans i enga så blir det feil. Er jo en klassisk Stabæk signering. Tror Janne får han i gang. 

Helt enig i Luc og Oliver. Tror faktisk vi får se en bedre Luc enn vi har gjort på lenge. Hvis han holder seg skadefri over tid ?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt ser jeg at jeg er i overkant positiv. 

Men se for deg samme tid i fjor?

Kan ikke huske sist jeg var så bekymringsløs i forkant av en sesong. Det kom en viss langsiktighet med Janne og Petter inn, som gir meg ro.. Er ikke 2% bekymret for noe kvalik eller bunn 3 i år. 

Mest spent/bekymret for hvem som blir Olsen sin arvtager. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er at Janne kan få igang Azemi, men ikke glem at han har vært mye skadeplaget. Han har selv uttalt at han håper på en skadefri sesong i 2020.

 

Ellers, synes vi må ha en midtstopper og en spiss inn. Gjerne en reservekeeper og en spiller inn på kant må vi også ha hvis Ola går til Molde... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

En venstrebent stopper som kan spille back om det kniper og som er i en alder hvor han kan se for seg en sesong eller to bak Hanche i køen.

En sentral toveis midtbane med litt rutine.

En kant med fart og nese for målpoeng.

Så tror jeg vi er der vi bør være.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fem bakerste med unntak av Jeppe ser solid ut. Midtbanen avhenger av at Lumanza kommer seg opp på 2017 nivå, ellers blir savnet av Skytte for stort. Mye ukkersikkerhet rundt Ola og Emil, og absolutt ikke skrevet i stein at Hugo blir noe bedre. Oliver var klasse i høst, men kan ikke forvente for mye her. 

Valencic og Isaksen er begge spennende signeringer som kan ta neste steget. Azemi kan og må bli bra. Har nemlig liten tro på at Kinoshita plutselig skal bli så god som mange sier. Han viste ingenting ifjor. Faktisk en av de svakeste spissene jeg har sett i Stabæk trøya noen gang av det jeg så.

Synes det er for få i stallen spesielt offensivt som har levert jevnt på et høyt nivå de siste årene, og det er mange usikkerhetsmomenter som kan slå begge veier. Men det er vel sånn det alltid vil være i Stabæk. 

Tror uansett vi står bedre rustet i år enn vi har gjort siden 2015. Spesielt på bakgrunn av et bedre økonomisk fundament. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vel Pignatel Jenssen som jeg har lest flere steder bli trukket frem som et av de største talentene i 2002-årgangen. Han er ung, men ikke yngre enn Hugo, Tobbe etc når de begynte å spille på A-laget. 
 

Alternativt kan vi høre om Vihman er ledig. Han var jo stødig. Eller Jie Sun, som ble møtt med jubel på en kinesisk resturant for ganske nøyaktig 12 mnd siden ?


Edit: glem Vihman, han har tydeligvis lagt opp ?

404A6E7B-F988-47E0-B009-D5BED8469326.jpeg

Endret av yiddo
Edit
Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Bolke:

Var ikke Jeppe ganske så bra utøver høsten? Synes han begynner å ha vist at han holder rundt middels eliteseriekvalitet når det kommer til venstrebacker. Når han ikke er rusten etter skade, altså. 

Jo han var faktisk ganske ok i høst. God nok til at venstreback ikke er en posisjon vi trenger å prioritere på overgangsmarkedet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Bolke:

Var ikke Jeppe ganske så bra utøver høsten? Synes han begynner å ha vist at han holder rundt middels eliteseriekvalitet når det kommer til venstrebacker. Når han ikke er rusten etter skade, altså. 

Var ikke Jeppe bra på høsten sesongen før der igjen også? Og så kom en skade?

Han har en dødballsfot med potensiale. Som jeg har erget meg mye over. Men synes absolutt ham skal få tillit denne sesongen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev yiddo:

Vi har vel Pignatel Jenssen som jeg har lest flere steder bli trukket frem som et av de største talentene i 2002-årgangen. Han er ung, men ikke yngre enn Hugo, Tobbe etc når de begynte å spille på A-laget. 
 

Alternativt kan vi høre om Vihman er ledig. Han var jo stødig. Eller Jie Sun, som ble møtt med jubel på en kinesisk resturant for ganske nøyaktig 12 mnd siden ?


Edit: glem Vihman, han har tydeligvis lagt opp ?

404A6E7B-F988-47E0-B009-D5BED8469326.jpeg

I hvilket univers var Vihmann en stødig spiller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev yiddo:

Prøvde meg på ironi og det er vanskelig på internett!

Men hvorfor i all verden har han lagt opp? Kun 24 år, satt på benken så sent som for tre uker siden, og i Estlands landslagstropp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stenvoll var av et helt annet kaliber. I tillegg til trygg defensivt var han farlig offensivt. Når folk bruker Jeppes "gode" venstreben som et argument må jeg nesten påpeke at Jeppe hadde 2 målpoeng på 1710 minutter EL fotball ifjor. Ja, han har bra tilslag, men leggene hans treffer oftere klokka i kikkertsvingen enn et Stabæk hode. Fyller 25 i år og er ikke så ung lenger. På tide å ta neste steget. Tetter han igjen som i fjor høst samt blir farligere på overlegg/dødballer kan det bli bra. Hvis ikke må vi ta grep. Men basert på høstsesong er jeg enig i at han fortjener en sjanse til.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

En sånn spiller som kan gjøre en OK jobb i samme klubb i 10-15 år uten at supporterne en gang lærer seg navnet hans ?

Det var godt det ble avklart for jeg klødde meg veldig i hodet for å skjønne hvem denne spilleren var.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager for forsøket på å være morsomt om noen følte seg krenket på islendingens vegne. (Eller om islendingen selv føler seg krenket, men det virker som han tok det overraskende bra.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men til tema. Hva trenger vi egentlig på kort sikt hvis Emil og Ola blir frem til sommeren, og har kontrakter som tilsier at vi bør prioritere dem?

Jeg mener bestemt at vi må fylle på fra toppen. Å hente spillere som er tenkt å være backup eller utfordrere faller av to grunner:

1) Det er det vi har Akademiet til

2) Skal vi være ærlige med oss selv, hvilke spillere kommer til Stabæk for å være innbytter? Går de ikke da heller til Mjøndalen der de får spilletid?

Det eneste unntaket jeg ser her, er egentlig spillere som kommer fra "eksotiske" steder og ser Stabæk som en mulighet til å etablere seg i Europa, samtidig som vi ser en voldsom oppside hvis de klarer å tilpasse seg norsk fotball. (Type Alanzinho og Boli, men også Sun og Rubio Rubin)

Keepere: Sandberg + Brauti/Ulla virker som en bra kombinasjon av etablert og talent.

Forsvar: Solheim - Hanche - Yaw - Jeppe er en solid firer. Pignatel bør være gammel nok til å være et reelt alternativ når vi får en skade i midtforsvaret. (Og Solheim kan trekkes inn) Vogt er eneste backalternativet i troppen? Hedenstad inn som venstreback (og alternativ på høyreback) vil være nydelig. Solheim kan sikkert flyttes over også, så en back, uansett side, som er bedre enn Solheim/Jeppe er det første jeg ville ønsket meg.

Midtbane: Sentralt har vi Lumanza, Bohinen, Vetlesen og Kassi. Med mindre noe som er veldig bra dukker opp håper jeg vi holder oss unna nye spillere her. Det er vel også en og annen akademispiller som banker på døren? Kantene er noe svakere, men her har vi bredde med Ola, Oliver, Rusike, Isaksen og evt Kassi/Vetlesen. En topp kantspiller, bedre enn de på listen, hadde også vært fint. Men vi trenger ikke breddealternativer.

Angrep: Dette er tynt... Eneste må vel være om vi skal spille en slags 4-5-1 og både Valencic og Kinoshita vurderes som alternative midtspisser. Skal vi tippe at JJ og IA ser an treninger og treningskamper noen uker til for å vurdere om Valencic og/eller Kinoshita er der vi vil ha dem? Alternativt kunne vi trengt en spiss til, men spisser som skal inn og forsterke et allerede bra eliteserielag er ikke billige...

Skal jeg lage en ønskeliste basert på dette, vil jeg si at jeg fortrekker en ny back i toppklasse fremfor tre "tilfeldige" spillere. 

Kanskje er vi nå også der at både tropp og økonomi er god nok til at vi trekker et nytt lodd i "latinamerikaner-lotteriet", i håp om at vi finner en ny Alanzinho, Guastavinho eller Bolaños? 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...