Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis vi skal ha noen så burde det komme i løpet av uka ja. Allerede nå litt sent å spille inn nye etter min mening. Men vi får satse på noen gledelige nyheter iløpet av uka

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi skal ha noen så burde det komme i løpet av uka ja. Allerede nå litt sent å spille inn nye etter min mening. Men vi får satse på noen gledelige nyheter iløpet av uka

 

 

Helt enig, vi krysser fingrene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er noe merkelig om plan A skulle være å hente inn noen av de bedre spillerne fra førstedivisjon og regne med at det er forsterkning nok for et Tippeligalag...

 

Det er helt greit å hente inn spillere som Aoudia, Nystuen og Strand, men for et eliteserielag som må ha forsterkninger vil det være skremmende underambisiøst om det skal være en prioritert strategi å gå for spillere som ikke er bedre enn førsteelleveren fra førstedivisjon.

 

Den beste måten å forbedre bredden i troppen på, er å signere spillere som går rett inn i førsteelleveren. I og med at det er umulig å hente utelukkende den typen spillere, må man supplere med et par mann med potensiale som kan blomstre. Men å ha det som første pri? Merkelig tanke.

Hepp,

 

Stabæk valgte å gå for å forsøke å finne toppene først, for så å lete opp breddelementene. Det eneste jeg sier er at det ville vært smartere å gjort det den andre veien. Tatt inn breddelementene først, helst allerede i fjor høst, og så konsentret seg om toppene etterpå. Når man har valgt å gjørde det den andre veien, ser det fort ut som om man har mislykkes i sin jakt på kvalitetspillere...

 

Når det gjelder Strand så kan han meget vel være god nok til å gå rett inn i 11'eren vår slik den ser ut i dag....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i hva du sier @ringo,

 

Først og fremst hadde det vært en stor fordel at eksempelvis Strand og Nystuen allerede hadde vært i spillergruppen i 3 måneder. Nå kan vi ende opp med 4-6 nye spillere, som må innkjøres i løpet av relativt kort tid. Det er ikke heldig, men allikevel noe en må regne med som nyopprykket. Samtidig kunne en hatt større fokus på de kvalitetsspillerne vi trenger for å hevde oss. Nå har det vel blitt en mellomløsning, hvor en har blitt tvunget til å jobbe på to ulike plan, samtidig.

 

Det kan også tenkes at det skapes et inntrykk av at Stabæk ikke er i stand til å skape et lag som er konkurransedyktig, i omgivelsene. Det er nok få som blir skremt av det vi bedriver om dagen, og signeringene av Strand og Nystuen rokker vel ikke på det inntrykket. Nå trenger jo ikke det være noen ulempe, for en skal aldri undervurdere betydningen av at andre undervurderer en selv. I Stabæk-miljøet (bla her inne) er det jo viden kjent hva som ønskes, for det er jo uttalt at vi skal ha inn både stallfyll og stallspissing.

 

Hvis jeg har absorbert all informasjon og samlet trådene riktig, så har jeg en følelse av hvem Mr X kan være. B) Håper jeg har rett, og at vi får kloa i han.

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


creedence c.:

 

på lierses hjemmeside skriver de om han "hodesterk, høy og fysisk sterk ung spiller"

jeg har aldri hørt om han - selv om jeg har vært på kampen mot lierse en gang.

kunne tenke meg at han ønsker å dra fra lierse pga store finansielle problemer (det sies at klubben mangler 2 mio euro for å få lisensen til neste sesong) og sikkert pga av denne stygge kampfiksing saken. husker at lierse var en av klubbene som var omtalt i avisene, flere spillerne fikk sparken, og politi er nå på plass og etterforsker alt. iallefall er det klokt å dra fra lierse.

(men om jeg er så fornøyd med å få belgiske spillere til stabæk er vel en annen sak)

 

ang. språk: kunne tenke meg at han snakker bra flaams og/eller fransk. men engelsk snakker veldig få i belgia.

 

ps: kontrakten hans med lierse gikk ut desember 2005, han spilte bare 6 kamper denne sesongen (tidsrommet 6.8. - 9.11.05). kilde

 

psps: i går anderlecht - lierse 3:0, rødt kort til chippen, han og en lierse spiller ble uvenner og viste det tydelig mot hverandre. dommeren sendte begge ganske tidlig (etter 40 min.) i garderoben. litt dumt av chippen å la seg rive med.

 

hamkam får også en spiller fra belgia: steve cooreman (aa gent) skal til lamanga for å prøvespille.

 

spørsmål: hvorfor er belgia blitt et så spennende land for norske klubber nå?

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


du tuller vel, pondus? ;)

 

ølen er ihvertfall ikke like...belgierne drikker iskaldt øl fra 0.2 liter glass...to store slurk, og glasset er tomt. mens nordmenn trenger en større mengde, og koser seg med 0.5 liter glass (og norsk øl er ikke så kaldt)

mat: har aldri sett belgiske vafler her...desverre...

 

og spillerne - som har spilt/spiller i belgia - sier at norsk fotball betyr mindre tekknik og mindre taktik enn i belgia. hvorfor altså skulle en fra belgia dra til norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


creedence c.:

 

på lierses hjemmeside skriver de om han "hodesterk, høy og fysisk sterk ung spiller"

jeg har aldri hørt om han - selv om jeg har vært på kampen mot lierse en gang.

kunne tenke meg at han ønsker å dra fra lierse pga store finansielle problemer (det sies at klubben mangler 2 mio euro for å få lisensen til neste sesong) og sikkert pga av denne stygge kampfiksing saken. husker at lierse var en av klubbene som var omtalt i avisene, flere spillerne fikk sparken, og politi er nå på plass og etterforsker alt. iallefall er det klokt å dra fra lierse.

(men om jeg er så fornøyd med å få belgiske spillere til stabæk er vel en annen sak)

 

ang. språk: kunne tenke meg at han snakker bra flaams og/eller fransk. men engelsk snakker veldig få i belgia.

 

ps: kontrakten hans med lierse gikk ut desember 2005, han spilte bare 6 kamper denne sesongen (tidsrommet 6.8. - 9.11.05). kilde

 

psps: i går anderlecht - lierse 3:0, rødt kort til chippen, han og en lierse spiller ble uvenner og viste det tydelig mot hverandre. dommeren sendte begge ganske tidlig (etter 40 min.) i garderoben. litt dumt av chippen å la seg rive med.

 

hamkam får også en spiller fra belgia: steve cooreman (aa gent) skal til lamanga for å prøvespille.

 

spørsmål: hvorfor er belgia blitt et så spennende land for norske klubber nå?

Hepp,

 

Pris og kvalitet...

 

Brocken og Smeets har gjort solid inntrykk i den norske ligaen de siste sesongene. De tilhører vel kategorien nest best i hjemmlandet og det bør holde til å være best i norge. Det at Trond Sollied har vært trener der, og at Kjetil Rekdal spillte i Belgia når han var på toppen av sin karriære er kanskje medvirkende det også. Dessuten så så vi jo alle hvordan Brügge kjørte over Enga i CL kvalikken.

 

Det er merkelig at vi ikke har vært mer på Østerisk toppfotball etter det Scharner har vist her i norge!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


takk. glemmer alltid at sollied, rekdal og de andre du nevnte var aktive i belgia. husker akkurat nå rune lange (brugge?)

belgia og norge passer ikke så veldig bra sammen for meg, sorry.

 

ang. brugge: de var kanskje sterke mot enga, men de siste to ganger lokeren (middelmådig belgisk klubb uten stjerne spillere) spilte mot brugge, kjørte de over brugge. derfor synes jeg at brugge ikke er så sterke lengre. dessuten var det det fjerde tapet på råd for brugge... se og les her

 

og til slutt: det finnes 4 gode kluber i belgia: anderlecht, standard liege, krc genk og club brugge. de har mer penger enn alle andre (17 til 25 mio euro). så kommer noen ganske ok klubber, og så flertallet av klubbene som har et budsjett mellom 2.2 og 6 mio euro. lierse er en av dem. synes man kan (og burde) ikke sammenligne brugge og lierse derfor.

 

ser ut som om creedence snakker engelsk. skjekk blue dream interjuet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er noe merkelig om plan A skulle være å hente inn noen av de bedre spillerne fra førstedivisjon og regne med at det er forsterkning nok for et Tippeligalag...

 

Det er helt greit å hente inn spillere som Aoudia, Nystuen og Strand, men for et eliteserielag som må ha forsterkninger vil det være skremmende underambisiøst om det skal være en prioritert strategi å gå for spillere som ikke er bedre enn førsteelleveren fra førstedivisjon.

 

Den beste måten å forbedre bredden i troppen på, er å signere spillere som går rett inn i førsteelleveren. I og med at det er umulig å hente utelukkende den typen spillere, må man supplere med et par mann med potensiale som kan blomstre. Men å ha det som første pri? Merkelig tanke.

Hepp,

 

Stabæk valgte å gå for å forsøke å finne toppene først, for så å lete opp breddelementene. Det eneste jeg sier er at det ville vært smartere å gjort det den andre veien. Tatt inn breddelementene først, helst allerede i fjor høst, og så konsentret seg om toppene etterpå. Når man har valgt å gjørde det den andre veien, ser det fort ut som om man har mislykkes i sin jakt på kvalitetspillere...

 

Når det gjelder Strand så kan han meget vel være god nok til å gå rett inn i 11'eren vår slik den ser ut i dag....

 

@ringo

 

Forsåvidt enig, @ringo, men det har vel vært et poeng å vite hvilke klassespillere vi fikk tak i før vi fant ut hvilke kvaliteter vi skulle lete etter hos spillere med utviklingspotensiale. Når vi nå har kommet til mars og ikke har fått noen store signinger ennå er det selvfølgelig lett å påpeke at det hadde vært lurt å finne "troppfyllet" tidlig slik at disse kan innkjøres i laget.

 

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med våre tre signinger, og tror vi nå har et lag som er godt nok for en topp 8-plassering i TL. Får vi de mye omtalte klassespillerne kan dette bli en moro sesong.

Endret av Øystein
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er forøvrig veldig fornøyd med våre tre signinger, og tror vi nå har et lag som er godt nok for en topp 8-plassering i TL. Får vi de mye omtalte klassespillerne kan dette bli en moro sesong.

 

Hvilke 6 lag er det vi er bedre enn pr. idag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er forøvrig veldig fornøyd med våre tre signinger, og tror vi nå har et lag som er godt nok for en topp 8-plassering i TL. Får vi de mye omtalte klassespillerne kan dette bli en moro sesong.

 

Hvem er du ikke fornøyd med? Karim? Jens? Andreas? Espen? B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

(d*u*b @ 6. Mar 2006, 11:18) 64914[/snapback]
Jeg er forøvrig veldig fornøyd med våre tre signinger, og tror vi nå har et lag som er godt nok for en topp 8-plassering i TL. Får vi de mye omtalte klassespillerne kan dette bli en moro sesong.

 

Hvilke 6 lag er det vi er bedre enn pr. idag?

 

 

Jeg tror vi, selv uten flere forsterkninger, ved sesongslutt er høyere på tabellen enn Fredrikstad, Ham-Kam, Molde, Odd, Sandefjord og Tromsø

 

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med våre tre signinger, og tror vi nå har et lag som er godt nok for en topp 8-plassering i TL. Får vi de mye omtalte klassespillerne kan dette bli en moro sesong.

 

Hvem er du ikke fornøyd med? Karim? Jens? Andreas? Espen? B)

 

Jeg glemte Jens! Men det var kanskje underbevisstheten min som gjorde en grei vurdering - han har jo ikke akkurat vært stor til nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere er ikke akkurat ydmyke i Bærum... At dere som et nyopprykket lag og uten nevneverdige forsterkninger skal klare en topp-8 plass syns jeg høres veldig drøyt ut.

En langtidsskade på Nanneskog er faktisk alt som skal til så sliter dere stort og uten han så er jeg ikke sikker på om det restrerende laget deres hadde vært godt nok til opprykk i fjor engang...

(Og ja, jeg vet at dere har flere gode spillere, men Nanneskog er fryktelig sentral i det offensive spillet deres og uten mål så vinner man ikke fotballkamper)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere er ikke akkurat ydmyke i Bærum... At dere som et nyopprykket lag og uten nevneverdige forsterkninger skal klare en topp-8 plass syns jeg høres veldig drøyt ut.

En langtidsskade på Nanneskog er faktisk alt som skal til så sliter dere stort og uten han så er jeg ikke sikker på om det restrerende laget deres hadde vært godt nok til opprykk i fjor engang...

(Og ja, jeg vet at dere har flere gode spillere, men Nanneskog er fryktelig sentral i det offensive spillet deres og uten mål så vinner man ikke fotballkamper)

Det er nok ikke bare det at vi er så jævlig gode alene som kommer til å sikre oss en topp 8-plssering. Men det faktum at så jævlig mange lag er så utrolig dårlige i år, gjør denne jobben mer enn overkommenlig.

 

Ydmyk hilsen fra Atleten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er stor forskjell på hva folket tror om sjansene til Stabæk, i årets Tippeliga, også her inne på forumet. Jeg, for min del, er ikke skråsikker på en 8. plass. Men at Stabæk har et bedre utganspunkt enn SF, tror jeg det er enighet om.

 

Men, vi har ikke tid til deg nå, Orake1et, vi er midt i en viktig kamp. (hvor vi for øvrig akkurat gikk opp i en 1-0 ledelse....)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg glemte Jens! Men det var kanskje underbevisstheten min som gjorde en grei vurdering - han har jo ikke akkurat vært stor til nå...

vent til sesongen er i gang og vurder da en gang til. treningen er ok til å få et første inntrykk, treningskamper gir litt oversikt, men hvor bra en spiller er viser seg først når han er med på de viktige kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er stor forskjell på hva folket tror om sjansene til Stabæk, i årets Tippeliga, også her inne på forumet. Jeg, for min del, er ikke skråsikker på en 8. plass. Men at Stabæk har et bedre utganspunkt enn SF, tror jeg det er enighet om.

 

Det er INGEN som tror SF gjør det bedre enn Stabæk..... ??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må gratulere dere med det som må være tippeligaens mest useriøse spiller da! Strand er en god spiller, men holdningene hans er ikke mye å skryte av

 

Ja det vet vel du mye om

slapp av Overloard - Mysen kjenner faktisk samtlige spillere og har gjort en grundig analyse av mest "useriøse spiller i tippeligaen" og det Mysen sier stemmer...

Mysen kåret vel Basma til den kjekkeste i fjor noe som sier noe om hans vurderingsevne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...