Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det var ingo som lovte klassespillere og kom med de store ordene, ikke Tom.

 

Og akkurat det skremmer meg litt, prater ikke de to sammen? Eller lekker Ingo som en sil. Uansett man skal ikke gråte over spilt melk. Vi får se i løpet av uken om det skjer noe.

 

Nå er det vel sånn at Ingo ikke har med spillerkjøp eller noe sportslig å gjøre i Stabæk, men han har med sponsorene å gjøre om jeg har forstått dette rett. Han er bare litt for glad for og prate med mediene enn det Stabæk ønsker. Jeg stoler ikke på det Ingo sier lengre. Men jeg tror ikke Stabæk tør å ikke hente forsterkninger nå pga. at også spillerne maser etter forsterkninger. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vis Somen kommer er Utendlands kvoten brukt opp

Vi har Alan, og hvis Somen kommer har vi to. Da har vi plass til en utenlandsk til! Eller har NFF satt ned grensen til maks to?

 

2 - tallet er to

 

Hepp,

 

Vi kan ha så mange vi bare orker i klubben, men bare to i troppen til enhver tid...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det kommet noen nye forsterkninger i klubben? Hvis ikke er vi nærme? Vi trenger noen nye i troppen.

 

stabaekpettersen, er det deg??

 

He he!!! Nei da, jeg er nok fortsatt like utålmodig men dette er nok barnebarnet til Agnar Mykle tenker jeg...:=) (norsk forfatter for de som ikke tok den)... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi betalte vel mellom 1 og 1 1/2 mill for Nystuen, så summen er vel i seg selv ikke avskrekkende. Ser forøvrig at Tchoyi gjorde seg fortjent til en plass på rundens lag nå sist, hos FXT. Hva er grunnen til at Odd vil selge han? Er det pga oppbrukt ikke-EU kvote? Han virker jo som en absolutt brukbar spiller, så må si jeg synes det er rart at de vil selge han til en konkurrent. Dette var da også laget som mistet høyrekant Hoff før seriestart, og som sånn sett kunne hatt bruk for Tchoyi?

 

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser forøvrig at Tchoyi gjorde seg fortjent til en plass på rundens lag nå sist,

 

Han ble kåret til Banens Beste i den kampen, etter å ha kommet inn etter 20 minutter.

 

Synes 3 mill. høres litt mye ut, men uansett, skriv kontrakt nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oddrane vil iallefall ikke at Somen skal forsvinne:

 

Nu har Stabæk høynet sitt bud, og da er det brått ikke så moro lenger. Det nærmer seg visstnok de tre millionene Odd vil ha, og det er jo fine penger det, men satan da. Det er vel egentlig ingen som vil at Somen skal havne hos Stabæk, er det vel? Sikkert ikke Somen selv, når det kommer til stykket. VI krysser fingre for at akkurat denne delen av Somen-sagaen er en vond drøm og at det kommer til å ordne seg på mye bedre måter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oddrane vil iallefall ikke at Somen skal forsvinne:

 

Nu har Stabæk høynet sitt bud, og da er det brått ikke så moro lenger. Det nærmer seg visstnok de tre millionene Odd vil ha, og det er jo fine penger det, men satan da. Det er vel egentlig ingen som vil at Somen skal havne hos Stabæk, er det vel? Sikkert ikke Somen selv, når det kommer til stykket. VI krysser fingre for at akkurat denne delen av Somen-sagaen er en vond drøm og at det kommer til å ordne seg på mye bedre måter.

 

Hepp,

 

samme er det på forumet deres... Fansen VIL ikke at Somen skal selges og ihverfall ikke til en rivaliserende klubb. Det er vel det beste skussmål man kan få, er det ikke?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser unektelig bra ut, men jubler ikke før den personlige avtalen er på plass og den medisinske testen bestått (selv om han er skadefri og fit for fight ifølge Odds hjemmeside).

Så får vi håpe han heller vil spille fotball enn å slite benken. Det er vel også et bedre kamerunsk 'miljø' i Oslo området enn i Skien...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har alltid hatt inntrykk av at Odd har hatt en meget god spiller i Somen. Teknisk, elegant og med bra fremdrift. Nå skal det jo sies at jeg knapt har sett han live. Han spilte bare en drøy omgang som kantspiller mot oss i vår, husker jeg ikke hadde noe i mot at han ble byttet ut, men det gikk kanskje mer på at han på forhånd var en jeg fryktet enn at han var så god i den kampen.

 

Etter et kjapt søk på google så finner man artikler hvor han blir sammenlignet med Patric Vieira, at han tidlig var en stor suksess i Odd. De leide han først i vår sesongen, men satte himmel og jord i bevegelse for å få han på permanent basis. Før dette skjedde skal Djurgården ha vært svært interessert. I november i fjor skal Brann ha vært interessert.

 

Tror ikke det er tvil om at dette er en topp spiller i norsk målestokk med et stort potensiale. Men det er noe som skurrer litt her. Hvorfor er det så om å gjøre for Odd å kvitte seg med han? Første gang jeg så det ble jeg overrasket, begrunnelsen da var at det ikke var plass til han sentralt på midten, den plassen var Svindal Larsen sin. Det er vel to plasser til på midten i ett 433 system han kan spille på? Nå som de har gått Gerba er det lettere å forstå. Gerba, De Ornelas og Somen kan ikke alle spille samtidig.

 

Mener også jeg har lest at Somen ønsker å spille sentralt, vi kjøper han for å bruke han på kanten. Det er jo ikke alltid det lykkes å bruke spillere på plasser de ikke ønsker å spille på...

 

Uansett, han blir sikkert en brukbar høyrekant og et veldig godt alternativ sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...