Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Ærlig talt, vi er da mer attraktive enn Odd

 

Odd hadde budsjettert med en kvartfinale i køppen, og har nå "gått glipp av" ca 750 000, så det reduserer deres spillerjakt, ble det meldt om på nyhetene i går (TV, husker ikke om det var NRK/TV 2).

 

Det var TV2-sporten som meldte det.

 

Noen som vet om vår cup-deltagelse har stor innvirkning på det økonomiske i fbm. spillerkjøp, altså om det er budsjettert med noe spes?

 

Stabæk budsjeterer ikke med køppdeltagelse og heller ikke ting som spillerkjøp. Det er jo slike budsjetter man har kvittet seg med de senere åra (og det burde jo også odd ha gjort). Altså jo lenger vi kommer i køppen jo mer pluss i regnskapet, men skikkelig pluss kan man ikke regne med før semifinale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, vi er da mer attraktive enn Odd

 

Odd hadde budsjettert med en kvartfinale i køppen, og har nå "gått glipp av" ca 750 000, så det reduserer deres spillerjakt, ble det meldt om på nyhetene i går (TV, husker ikke om det var NRK/TV 2).

 

Det var TV2-sporten som meldte det.

 

Noen som vet om vår cup-deltagelse har stor innvirkning på det økonomiske i fbm. spillerkjøp, altså om det er budsjettert med noe spes?

 

Stabæk budsjeterer ikke med køppdeltagelse og heller ikke ting som spillerkjøp. Det er jo slike budsjetter man har kvittet seg med de senere åra (og det burde jo også odd ha gjort). Altså jo lenger vi kommer i køppen jo mer pluss i regnskapet, men skikkelig pluss kan man ikke regne med før semifinale.

Forkuddsbudsjettering ala det Odd har gjort her er ganske amatørmessig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle klarer å tenke seg til at budsjettering bør ha en viss rot i virkeligheten, og at man skal være pessimistisk mtp inntekter. Virker temmelig amatørmessig ja. Blir litt som å legge inn et heftig bud på et hus fordi man regner med å vinne i lotto i løpet av uken (litt satt på spissen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ok. da ble de sikkert ikke imponert over den svenske venstre kanspilleren de var å så på for 10 dager siden <_<

Stille nå gitt... Vel, den svenske kantspilleren gikk til AIK men vi har visst ikke helt har gitt opp en gammel kjenning :rolleyes:

 

Vil mye heller ha Storflor enn PFO, selv om han scoret i går...

 

Enig. Tror storflor har mye mer å bidra med i vårt system enn PFO...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK slipper spiss

 

Andreas Haddad er fristilt fra kontrakten med LSK. Mener å huske at navnet hans har vært nevnt i tråden tidligere (men gidder ikke å lete). Noe av interesse? Virker som om han er klubbløs.

 

Jeg tar gjerne imot Haddad, han imponerte meg i noen RL-kamper i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haddad: spennende spiller JA. klassespiller NEI. hadde vært en spennende spiller å få til klubben, og med tanke på skader og liknende ville jeg gjerne at Stabæk skulle hatt fire spisser som jeg vet kan gjøre en god jobb. Vis Stabæk skulle kjøpt en spiss tror jeg det er best å hente en litt mer etablert spiss som kan true spissplassen med en gang. Vi trenger ikke en ny Andreas Strand som virker og være laaaaaaangt unna en spissplass for øyeblikket.(Strand og Haddad er helt forskjellige spilletyper men håper dere skjønner hva jeg mener)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Haddad fikk én kamp fra start og 27 innhopp for klubben, men fant ikke nettmaskene en eneste gang."

 

Haddad er en god teknisk spiller som kan glimte til, men en spiss må jo score mål!

 

Kan jo hende han kom inn de siste 5 minuttene i nesten alle kampene, vanskelig å bedømme målteften ut fra én start og 27 innhopp. Men allikevel: tror heller ikke han er noe for oss. Synes heller vi skal se om vi finner noen gode talenter på den andre siden av banen på onsdag.. Sogndal er som alltid stappfullt av talenter, som sikkert er lystne på en TL-klubb, hvert fall hvis ikke de rykker opp i år (Rune Bolseth, Anders Stadheim, Børre Stenslid, Per Egil Flo, Mathias Eikenes, Kim Rune Hellesund, Christian Brink og Barry Kader skal alle være gode "spelarar" iflg. Sogndal-kilder). Kader er kaptein på Elfenbenskystens u21-landslag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helvete da Smith! Har du ikke lest hva mannen sier? Alder betyr jo ingenting ;)

 

Hehe. Joda, ingen unghoppe, men mye erfaring og pondus. Og noen må vi jo få inn når Jeppe legger skoen på hylla.

 

Jeg drømmer om Tobbe retur. Hadde vært så vanvittig deilig!

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helvete da Smith! Har du ikke lest hva mannen sier? Alder betyr jo ingenting ;)

 

Hehe. Joda, ingen unghoppe, men mye erfaring og pondus. Og noen må vi jo få inn når Jeppe legger skoen på hylla.

 

Jeg drømmer om Tobbe retur. Hadde vært så vanvittig deilig!

Tobbe hadde vært knall! Og, jo, alder betyr ganske så mye. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helvete da Smith! Har du ikke lest hva mannen sier? Alder betyr jo ingenting ;)

 

Hehe. Joda, ingen unghoppe, men mye erfaring og pondus. Og noen må vi jo få inn når Jeppe legger skoen på hylla.

 

Jeg drømmer om Tobbe retur. Hadde vært så vanvittig deilig!

Tobbe hadde vært knall! Og, jo, alder betyr ganske så mye. :)

 

Alder betyr mye, med tanke på at vi har så mange nøkkelspillere som er over 30. De er knallgode, men vi må finne noen som kan ta over om ikke for lenge, og da må vi hente spillere som er 26-27 og yngre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Haddad fikk én kamp fra start og 27 innhopp for klubben, men fant ikke nettmaskene en eneste gang."

 

Haddad er en god teknisk spiller som kan glimte til, men en spiss må jo score mål!

 

 

og noen klager på vår egen Strand......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


skjönner ikke hvorfor saa mange klager over at vi bör kjöpe en ny spiss naar de to vi har har storspilt. og all klagingen paa andreas! han har aldri faat en skikkelig sjangse fordi de veigar og daniel har spilt glimrende! vet noen om det skjer noe mer med storflor eller ser det daarlig ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I vinter fikk Arild Sundgot et tilbud fra Stabæk som mannen sa nei til. Vi brukte mange innlegg på mannen i denne tråden. I kveld får han en sjelden anledninge til å spille på Island mot Keflavik (antar at det er Intertoto eller noe sånn). I den anledning har lokalavisa på Romerike intervjuet ham:

 

fjor høst var LSK klare til å selge Arild, da Stabæk ville legge fire millioner kroner på bordet for overgangen. Han sa nei.

– Angrer du på det nå?

– Nei, jeg kan ikke angre på noe.

 

Overbevisende svar... Hele intervjuet med vinterens overgangstaper kan du lese her (om du gidder).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hmm...noen som vet noe om han her? er midtstopper hvertfall, i sin beste alder, men minus ved førstedivisjon. 12.plass på vg børsen med 5.36 i snitt.

 

Kan ikke hel forstå hva han skulle tilføre. Er det ikke en relativt almenn oppfatning om at Espen og Andreas er OK spillere, men at det å gå fra å være best i 1. divisjon til viktig i Tippeligaen er ganske vanskelig? Vil heller se Ulrik eller Håkon utvikle seg til toppspillere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hmm...noen som vet noe om han her? er midtstopper hvertfall, i sin beste alder, men minus ved førstedivisjon. 12.plass på vg børsen med 5.36 i snitt.

 

Kan ikke hel forstå hva han skulle tilføre. Er det ikke en relativt almenn oppfatning om at Espen og Andreas er OK spillere, men at det å gå fra å være best i 1. divisjon til viktig i Tippeligaen er ganske vanskelig? Vil heller se Ulrik eller Håkon utvikle seg til toppspillere!

 

Sikkert ingen dårlig spiller, men når han ikke har greid steget, eller blitt hentet av noen i en alder av 27, er det kanskje litt sent å utvikle ham til en habil tippeliga spiller. Da er jeg enig i at vi heller bør matche våre egene... Vi bør vel kunne finne noen yngere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hmm...noen som vet noe om han her? er midtstopper hvertfall, i sin beste alder, men minus ved førstedivisjon. 12.plass på vg børsen med 5.36 i snitt.

 

Kan ikke hel forstå hva han skulle tilføre. Er det ikke en relativt almenn oppfatning om at Espen og Andreas er OK spillere, men at det å gå fra å være best i 1. divisjon til viktig i Tippeligaen er ganske vanskelig? Vil heller se Ulrik eller Håkon utvikle seg til toppspillere!

 

Sikkert ingen dårlig spiller, men når han ikke har greid steget, eller blitt hentet av noen i en alder av 27, er det kanskje litt sent å utvikle ham til en habil tippeliga spiller. Da er jeg enig i at vi heller bør matche våre egene... Vi bør vel kunne finne noen yngere.

Han spilte i begge våre kamper mot Hønefoss i fjor, og jeg mener å huske ham. Men tror ikke dette er den "klassespiller" vi trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Zidane kunne gjort det skarpt i TL i noen år, kanskje løfte Stabæk opp på toppen av tabellen og få en liten oppreisning for den triste sortien i dag.

Men seriøst: ville bare skrive noen ord om Zizou, en av tidenes beste fotballspillere. Som sagt, trist sorti i dag, men fyfän for en karriere. Får grøsninger av å se høydepunktene, særlig CL-finalen mot Leverkusen.

Du kommer aldri til å bli glemt Zizou (merk at jeg bruker dus-form, i tilfelle han er inne på forumet en gang i blant), og jeg har allerede glemt hva som skjedde i andre ekstraomgang i dag.

Du vil alltid være kongen, Zizou!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...