Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Men verken Jesper, Jokke eller Tommy er spillere med mange gode år foran seg. Jeg tror faktisk Stadheim kan være en bedre erstatter for Jesper enn noen av de vi har i stallen nå.

 

Er det noe Stadheim ikke er, så er det vel en erstatter for Jeppe? En helt annen spilletype, som i mine øyne skal ha mest ansvar offensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 sendte et intervju med Anders Stadheim nå nettopp, der han sa helt tydelig at han er på jakt etter en ny arbeidsgiver. Ikke det at vi har et skrikende behov for midtbanespillere, men Stadheim bør være en spiller av såpass kvalitet at han må være interessant uansett. Perfekt alder, ferdigheter som passer ypperlig hos oss og et stort potensiale som helt sikkert vil blomstre hvis han havner i riktig klubb. Og jeg tror Stabæk kan være den mest riktige klubben for en sånn type spiller. En solid investering i fremtiden hvis vi klarer å snappe opp Stadheim.

 

LØP OG KJØP !!

 

Stadheim er vel den spilleren jeg ville vært mest fornøyd med å se i stabæk drakt. Faktisk helt utrolig at ingen har plukket han opp enda - en slepen tekniker med godt overblikk som ville passet som fot i hose i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle dere som mener Tom S. gjør en dårlig jobb med å hente inn nok spillere. Kanskje vi skulle ansette han til Sandefjord? Før sesongen fikset han opp mot ti spillere, og nå har han jammen meg klart å hente to til! Sikkert en flink kar :D

 

http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/24/472144.html

 

Tjaaa.. som jeg har ment hele tiden.: Viktigere med kvalitet enn kvantitet.

 

Sandefjord gir kontrakt til en spiller de er usikker på... høhø.. lærte de ingenting av den Miso-flausa..??

Men hvem vet.. kanskje dette er et scoop....??

 

12 nye spillere på et halvt år.. For meg minner det om da jeg spilte champ på pcèn i gamle dager, hvor man signa spillere i hytt og pine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle dere som mener Tom S. gjør en dårlig jobb med å hente inn nok spillere. Kanskje vi skulle ansette han til Sandefjord? Før sesongen fikset han opp mot ti spillere, og nå har han jammen meg klart å hente to til! Sikkert en flink kar :D

 

http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/24/472144.html

 

Hehe,

 

Det skjer ihvertfall ting der nede... Men med hånden på hjertet hvor mange av de spillerne som har kommet til SF i år kunne du tenkt deg til Stabæk? Hvor mange hadde fått spilletid?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle dere som mener Tom S. gjør en dårlig jobb med å hente inn nok spillere. Kanskje vi skulle ansette han til Sandefjord? Før sesongen fikset han opp mot ti spillere, og nå har han jammen meg klart å hente to til! Sikkert en flink kar :D

 

http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/24/472144.html

 

Tjaaa.. som jeg har ment hele tiden.: Viktigere med kvalitet enn kvantitet.

 

Sandefjord gir kontrakt til en spiller de er usikker på... høhø.. lærte de ingenting av den Miso-flausa..??

Men hvem vet.. kanskje dette er et scoop....??

 

12 nye spillere på et halvt år.. For meg minner det om da jeg spilte champ på pcèn i gamle dager, hvor man signa spillere i hytt og pine.

Jeg oppfatta Gufa som ironisk, han har vel vært en av Tom S. trofaste forsvarere her. Forøvrig er jeg enig med kuk, dette virker helt håpløst av Sandefjord. Men utrolig nok har de kommet ned med beina på jorda og vel så det så langt.

 

Så at de hadde leid ut Olav Tuelo Johannesen til Bodø/Glimt. Virker som et kjempetalent som de tydeligvis ikke har plass til mellom nye "varer".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg oppfatta Gufa som ironisk

 

Bra at noen er våkne, Albert :D

 

Synes nesten det er utrloig at noen ser på det Sandefjord holder på med som annet enn tull.

 

Slovenern fra Costa Rica først; Han norske speideren som blogger på Nettavisen beskrev det godt. Det er trolig minimalt med penger i fotballen i Costa Rica. Karen var trolig ikke god nok for øverste divisjon i Slovenia og litt desperat.

 

Og nå denne nigerianeren. Som ikke er god nok for en kontrakt lengre i Bundesliga, og hadde han vært god nok for 2. Bundesliga hadde han nok satset på det. For å virkelig understreke at de ikke har peiling, gir de han en kontrakt på 6 måneder. Virker som veloverveid bruk av lønnsbudsjettet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat ja...

 

Så en finsk landslagsspiller på 27 år, som var fjorårets beste midtbanespiller i Finland og kaptein for seriemestrene, og som for bare et halvt år siden imponerte Manchester City såpass mye at han fikk kontrakt, er en spiller som ikke er god nok for dere?

 

Er det lurere å svi av flere millioner på en reserve fra Odd enn det er å hente en gratis reserve fra Premier League?

 

Jaja, dere om det. Dere latterliggjorde jo kjøpet av Knarvik i vinter også. Sålangt har han vært en av eliteseriens absolutt beste spillere og med et unntak (Miso) har alle SFs kjøp vært store suksesser. Slik dere opptrer på overgangsmarkedet tviler jeg på om dere kan klare det samme...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat ja...

 

Er det lurere å svi av flere millioner på en reserve fra Odd enn det er å hente en gratis reserve fra Premier League?

 

Somen Tchoi er knall bra! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat ja...

 

Så en finsk landslagsspiller på 27 år, som var fjorårets beste midtbanespiller i Finland og kaptein for seriemestrene, og som for bare et halvt år siden imponerte Manchester City såpass mye at han fikk kontrakt, er en spiller som ikke er god nok for dere?

 

Er det lurere å svi av flere millioner på en reserve fra Odd enn det er å hente en gratis reserve fra Premier League?

 

Jaja, dere om det. Dere latterliggjorde jo kjøpet av Knarvik i vinter også. Sålangt har han vært en av eliteseriens absolutt beste spillere og med et unntak (Miso) har alle SFs kjøp vært store suksesser. Slik dere opptrer på overgangsmarkedet tviler jeg på om dere kan klare det samme...

 

Vet jeg gjør noe dumt når jeg i det hele tatt gidder å svare deg. Men gjør det nå likevel. Det viktigste budskapet mitt i svaret er imidlertid den neste setningen: Dette er en tråd om nye spillere i Stabæk, ikke feilkjøp i Sandefjord. Du kan jo feks lage en tråd om Sandefjord et annet sted, så kan du få diskutere med deg selv.

 

Fotballspillere er aldri gratis. De skal ha lønn. Tromsø sa nei til en dansk keeper pga lønnskravene, og Wenger droppet opphørssalget hos Juventus pga lønnskravene til spillerne.

 

Når det gjelder storkjøpet Tuomas Happala, så kom han altså til City i vinter, ble kastet ut igjen i sommer uten å ha spilt en eneste kamp. Han debuterte på det finske landslaget i en alder av 26 i november i fjor. Sikkert et stortalent (NB: ironi)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var du som trakk frem Sandefjords "feilkjøp" i denne tråden Gufa...

 

Men samme kan det være. Det er uansett bare snakk om dager før de nevnte spillerne skal få måle krefter på banen så vi får se da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men verken Jesper, Jokke eller Tommy er spillere med mange gode år foran seg. Jeg tror faktisk Stadheim kan være en bedre erstatter for Jesper enn noen av de vi har i stallen nå.
Er det noe Stadheim ikke er, så er det vel en erstatter for Jeppe? En helt annen spilletype, som i mine øyne skal ha mest ansvar offensivt.
Det er klart de ikke er helt like, men likevel. Stadheim er 1.90 høy eller deromkring, og bør sånn sett kunne erstatte fysikken til Jesper bedre enn de vi har per i dag, og de tekniske ferdighetene bør tilsi at han vil kunne utvikle seg til å spille med noe av den samme roen etter hvert som han blir mer erfaren. En erstatter trenger ikke være en kopi for å fylle en litt tilsvarende rolle. Stadheim ville vært et ypperlig kjøp, men det blir vel rimelig hard konkurranse om den signaturen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Stadheim ville utvilsomt fått mye spilletid i Stabæk. På sitt beste er han en meget habil eliteseriespiller, dessverre for ham gjør han vistnok enkelte svært dårlige kamper innimellom.

 

Men så lenge penger er den knappe faktoren som gjør det vanskelig for oss å finne nye spillere mener jeg det er galt å prioritere enda en midtbanespiller. I går hadde vi Tom, Henning, Jeppe og Espen på benken, det er ikke på midtbanen skoen først og fremst trykker.

 

Jeg ghar hele tiden hatt følelsen av at Veigar kommer til å signer en ny kontrakt med Stabæk, men etter i går så ble jeg brått mye mer usikker... Jeg tror han er veldig fristet av å dra videre og jeg skjønner ham godt. For Stabæk kan det da være fristende å slippe ham alt nå... og det skjønner jeg også godt. Jeg liker det ikke, men jeg skjønner det.

 

Uansett så aktualliserer det behovet for å forsterke laget på spissplass. Vi har Andreas Strand og vi har Alanzinho som kan gå inn å gjøre en jobb på topp, men da har vi ingen back up til disse igjen. Alternativet er vel å gi Ola en proffkontrakt, men han bør få lov til å modnes i fred og ro på 2. laget...

 

Så en angrepspiller står akkurat nå på toppen av ønskelisten, på litt lengere sikt må vi nok ha en stopper til også. Men dersom det kun er penger til en, bør det være en spiss.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg ghar hele tiden hatt følelsen av at Veigar kommer til å signer en ny kontrakt med Stabæk, men etter i går så ble jeg brått mye mer usikker... Jeg tror han er veldig fristet av å dra videre og jeg skjønner ham godt. For Stabæk kan det da være fristende å slippe ham alt nå... og det skjønner jeg også godt. Jeg liker det ikke, men jeg skjønner det.

 

Jeg er desverre helt enig med deg. Jeg har en skikkelig dårlig følelse på dette, og frykter at både han og Daniel forsvinner. Da står vi ribbet tilbake.

 

Hepp,

Så en angrepspiller står akkurat nå på toppen av ønskelisten, på litt lengere sikt må vi nok ha en stopper til også. Men dersom det kun er penger til en, bør det være en spiss.

 

@ringo

 

Støttes! Minst en klassespiss, og en midtstopper/midtstopperemne står på min ønskeliste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klassespisser er det ikke mange av her til lands, i hvert fall ikke som er tilgjengelige før det er avklart hvilke lag som rykker ned og hvilke av de beste lagene i førstedivisjon som mislykkes i å rykke opp.

 

Fredrikstad har en som virker interessant og som besitter litt av de samme ferdighetene som Veigar og Alan. MacDonald, tror jeg han heter. Det skal sies at jeg ikke har sett han i mer enn én eller to kamper, men han så ut til å ha veldig bra ferdigheter. Neppe en spiller som kan gå rett inn på laget, men jeg tror han kan utvikles på samme måte som Veigar og Alan og gå inn i samme rolle som en av de to. Ferdigutviklede klassespillere er fort veldig dyre og vanskelige for en mellomstor klubb å få tak i. Et problem er at MacDonald ikke har europeisk pass. Også har han vel hatt en del skader.

 

Angående forsvarsspillere, hvordan er Vidar Martinsen på Moss? Mener å ha hørt at han er relativt god. Også har vel Sogndal en som ser ut til å kunne bli noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg ghar hele tiden hatt følelsen av at Veigar kommer til å signer en ny kontrakt med Stabæk, men etter i går så ble jeg brått mye mer usikker... Jeg tror han er veldig fristet av å dra videre og jeg skjønner ham godt. For Stabæk kan det da være fristende å slippe ham alt nå... og det skjønner jeg også godt. Jeg liker det ikke, men jeg skjønner det.

 

Jeg er desverre helt enig med deg. Jeg har en skikkelig dårlig følelse på dette, og frykter at både han og Daniel forsvinner. Da står vi ribbet tilbake.

 

Hepp,

Så en angrepspiller står akkurat nå på toppen av ønskelisten, på litt lengere sikt må vi nok ha en stopper til også. Men dersom det kun er penger til en, bør det være en spiss.

 

@ringo

 

Støttes! Minst en klassespiss, og en midtstopper/midtstopperemne står på min ønskeliste.

 

Vet ikke helt, jeg. Det bør vel jobbes med en ny spiss så lenge Veigar er usikker. Men den dagen Veigar skriver under ny kontrakt er det bare å stoppe. Uansett hvem vi henter blir vedkommende sittende på benken så lenge Veigar og Daniel er friske. Har ikke råd til å det. Og jeg er veldig spent på hva Andreas kunne fått til om han får sjanen. Men om, gud forby, Veigar drar, da må man vel finne ut om Andreas skal bli førstevalg sammen med Daniel og handles ny reserve eller om man skal bla opp for en ny førstelagsspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg ghar hele tiden hatt følelsen av at Veigar kommer til å signer en ny kontrakt med Stabæk, men etter i går så ble jeg brått mye mer usikker... Jeg tror han er veldig fristet av å dra videre og jeg skjønner ham godt. For Stabæk kan det da være fristende å slippe ham alt nå... og det skjønner jeg også godt. Jeg liker det ikke, men jeg skjønner det.

 

Jeg er desverre helt enig med deg. Jeg har en skikkelig dårlig følelse på dette, og frykter at både han og Daniel forsvinner. Da står vi ribbet tilbake.

 

Hepp,

Så en angrepspiller står akkurat nå på toppen av ønskelisten, på litt lengere sikt må vi nok ha en stopper til også. Men dersom det kun er penger til en, bør det være en spiss.

 

@ringo

 

Støttes! Minst en klassespiss, og en midtstopper/midtstopperemne står på min ønskeliste.

 

Vet ikke helt, jeg. Det bør vel jobbes med en ny spiss så lenge Veigar er usikker. Men den dagen Veigar skriver under ny kontrakt er det bare å stoppe. Uansett hvem vi henter blir vedkommende sittende på benken så lenge Veigar og Daniel er friske. Har ikke råd til å det. Og jeg er veldig spent på hva Andreas kunne fått til om han får sjanen. Men om, gud forby, Veigar drar, da må man vel finne ut om Andreas skal bli førstevalg sammen med Daniel og handles ny reserve eller om man skal bla opp for en ny førstelagsspiller.

 

Forsåvidt ikke helt uenig i det, men problemet er vel at dersom (God forbid) Veigar forsvinner er det veldig liten tid til overgangsvinduet stenger. Med Stabæks gjennomslagskraft på overgangsmarkedet er det da for sent. Burde vi chippe inn med penger for å hjelpe til?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klassespisser er det ikke mange av her til lands, i hvert fall ikke som er tilgjengelige før det er avklart hvilke lag som rykker ned og hvilke av de beste lagene i førstedivisjon som mislykkes i å rykke opp.

 

Fredrikstad har en som virker interessant og som besitter litt av de samme ferdighetene som Veigar og Alan. MacDonald, tror jeg han heter. Det skal sies at jeg ikke har sett han i mer enn én eller to kamper, men han så ut til å ha veldig bra ferdigheter. Neppe en spiller som kan gå rett inn på laget, men jeg tror han kan utvikles på samme måte som Veigar og Alan og gå inn i samme rolle som en av de to. Ferdigutviklede klassespillere er fort veldig dyre og vanskelige for en mellomstor klubb å få tak i. Et problem er at MacDonald ikke har europeisk pass. Også har han vel hatt en del skader.

 

Angående forsvarsspillere, hvordan er Vidar Martinsen på Moss? Mener å ha hørt at han er relativt god. Også har vel Sogndal en som ser ut til å kunne bli noe.

 

Hepp,

 

For ikke å snakke om Øyvind Hoås! Han er også veldig god med ballen i beina, flink til å vende opp samt at han har størrelsen på sin side jfr. Veigar. Så i en møtende spissrolle ville han kunne vært er bra alternativ. Han kan vel også spille venstrekant hvis behovet skulle oppstå...

 

Vidar Martinsen (som ovennevnte Øyvind Hoås) har vært skadet og har først kommet igang nå i det siste. Han ville være en god forsterkning på midtstopperplass!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg angående Hoås. Hadde et ønske om at Fredrikstad skulle rykke ned i fjor og at vi skulle få tak i han allerede før denne sesongen. Børre Steenslid var forresten han Sogndal-spilleren jeg tenkte på. Midtstopper med bra fart, om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg angående Hoås. Hadde et ønske om at Fredrikstad skulle rykke ned i fjor og at vi skulle få tak i han allerede før denne sesongen. Børre Steenslid var forresten han Sogndal-spilleren jeg tenkte på. Midtstopper med bra fart, om jeg ikke tar helt feil.

 

Hepp,

 

...og sedvanlig sogndalsk grisedyr :) Tror de takket nei til et bud på flere millioner fra Viking rett før overgangsvinduet stengte i vinter. Har ikke sett ham i aksjon selv, men det går gjetord om gutten.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar drar før eller siden, med mindre han pådrar seg en alvorlig skade snart. Han har sagt at han uansett vil spille sesongen ut i Stabæk. Nanne tror jeg vil fortsette, han begynner tross alt å komme opp i en alder der han blir mindre attraktiv.

 

Jeg synes vi burde kjøpe en habil 1.div-spiss med Veigar-kvaliteter. Sett han sammen med Strand på 2. laget, og la de samspille seg resten av sesongen. Det burde ikke koste alt for mye, og dersom worst-case skjer, men både Veigar og Nanne-exit, har vi et samspilt spisspar til sesongstart neste år, samt at vår nye spiss får bygd seg godt opp treningsmessig. Tror at Andreas sin manglende tillitt har litt å gjøre med noe dårlig fysisk kapasitet. Husk at Nanne kun var en god 1.div-spiss i fjor, mens Veigar pga skader må kunne ansees som en habil 1.div-spiss i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar drar før eller siden, med mindre han pådrar seg en alvorlig skade snart. Han har sagt at han uansett vil spille sesongen ut i Stabæk. Nanne tror jeg vil fortsette, han begynner tross alt å komme opp i en alder der han blir mindre attraktiv.

 

Jeg synes vi burde kjøpe en habil 1.div-spiss med Veigar-kvaliteter. Sett han sammen med Strand på 2. laget, og la de samspille seg resten av sesongen. Det burde ikke koste alt for mye, og dersom worst-case skjer, men både Veigar og Nanne-exit, har vi et samspilt spisspar til sesongstart neste år, samt at vår nye spiss får bygd seg godt opp treningsmessig. Tror at Andreas sin manglende tillitt har litt å gjøre med noe dårlig fysisk kapasitet. Husk at Nanne kun var en god 1.div-spiss i fjor, mens Veigar pga skader må kunne ansees som en habil 1.div-spiss i fjor.

Finsi? Han er i hvertfall klar for en overgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm,

 

Hva med den finske toppscoreren Hermanni Vuorinen?

 

21 år, 193 cm høy og 90 kg tung. To år med B-lags fotball i Werder Brehmen før han returnerte til finsk fotball. Var tidligere brukt på flanken, men ble flyttet inn sentralt før årets sesong og har øst inn mål... Tror han er oppe i 14 mål på 12 kamper nå. Tung skuddbein og mye finsk sisu i duellene + en interessant videresalgsverdi! Han har en relativ ny kontrakt med FC Honka (nyopprykket serieleder i Finnland) men har en anslått markedsverdi kun på 650' kr. (Vi kan jo også tilby Sund i bytte)

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm,

 

Hva med den finske toppscoreren Hermanni Vuorinen?

 

21 år, 193 cm høy og 90 kg tung. To år med B-lags fotball i Werder Brehmen før han returnerte til finsk fotball. Var tidligere brukt på flanken, men ble flyttet inn sentralt før årets sesong og har øst inn mål... Tror han er oppe i 14 mål på 12 kamper nå. Tung skuddbein og mye finsk sisu i duellene + en interessant videresalgsverdi! Han har en relativ ny kontrakt med FC Honka (nyopprykket serieleder i Finnland) men har en anslått markedsverdi kun på 650' kr. (Vi kan jo også tilby Sund i bytte)

 

@ringo

 

Om de får Sund, tror du ikke vi må betale litt ekstra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...