Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Å spekulere rundt gufas personlige egenskaper, for om mulig finne en forklaring på hvorfor han oppfatter Stabæk som en lite attraktiv klubb, er noe helt annet enn å gjøre personlig skittkasting til et hovedpoeng, slik du gjør.

 

Hei Tom - og takk for svar på mine spørsmål

 

Jeg er helt enig i at vi skal bruke minst mulig tid på å spekulere rundt forumdeltakernes personlige egenskaper? Jeg vet at VI er en fin blanding av alle mulige typer mennesker. Personlig synes jeg det beste med Stabæk som klubb er den meget lave apeberg-faktoren, med fravær av DU ER MIN RELGION osv. osv. Jeg driter i hvem supporterne er og hva de gjør. Det er Stabæk som er fellesnevneren.

 

Selv er jeg oppvokst i Bærum og har også bodd der i over tyve år. De siste tyve årene har jeg bodd i Oslo, men har allikevel vært på de fleste av Stabæk's hjemmekamper i Tippeligaen.

 

Jeg er ikke noen "wannabe bæring" - men jeg er ekte Stabæk fan!

 

LA8PV - Over og ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


*****Fint. Jeg synes du har mange fornuftige innvendinger.

 

Og vi er nok enig om mye :D

 

Du nevner en del spennende spillere. Kanskje Ohr på kanten. Men faktisk tror jeg ikke jeg ville hatt verken Årst, Rushfelt eller Tegström på topp akkurat nå. Til det er Daniel og Veigar for gode. Det er nesten litt ironisk, men det er kanskje lettere å skape et topplag av gode reserver enn gode førstelagsspillere? Med det mener jeg at den spissen som kommer til Stabæk må være forberedt på benken. Om vi istedet hadde hatt Andreas og to spisser til som lå mellom han og Daniel, kunne vi kjøpt to superspisser (om de er tilgjengelige) og hatt tre gode på benken. Det er så mye vanskeligere å kjøpe inn spillere som skal være breddespillere.

 

Kanskje vi også skal ta en titt på hva den perfekte troppen er? Det er faktisk et litt interessant tema, som jeg kanskje tror vi er litt uenige på.

 

Rosenborg var ekstreme da de var på topp. Brukte 13-14 spillere totalt fra start. Det er en stor forskjell mellom feks Chelsea som skal spille stor serie, to cuper, CL og diverse og Stabæk som skal spille 26 kamper og litt cup. Jeg tror at i Tippeligaen er det absolutt ikke nødvendig å rotere på laget av hensyn til å ikke lsite ut spillere. Ronny Johnsen utalte vel at 3 kamper på 7 dager ikke var noe problem så lenge man ikke fikk motgang. Isåfall ble det psykisk slitsomt. Spennende poeng.

 

Men min "drømmetropp" ser altså slik ut:

 

11 spillere som er faste på laget

1 reservekeeper

4-5 spillere som holder førstelagsnivå, og som tilsammen dekker alle plasser. Feks 1 spiss, to midtbanespillere og 2 forsvarsspillere.

2 poteter, en defensiv allrounder og en offensiv allrounder

4-5 talenter som om de får sjansen kan gjøre gode kamper på 1. laget, men som primært utvikler seg på 2. laget.

 

Oversatt til Stabæk:

 

Jon

Morten-Mike-IA-Bjørnar

Somen-Tommy-Jokke-Alan

Veigar-Daniel

 

Jens

(Usikker på han, men å hente en god reservekeeper er ikke lett. Som nevnt over er det sikkert lettere å hente inn en keeper som er bedre enn Jon og benke Jon et år eller to til han er lei)

 

Andreas - Henning - Jeppe - Markus - XXX

(Jeg er kanskje naiv og tenker det beste om laget vårt, men jeg tror Andreas har potensial! Henning og Jeppe er to svært gode resesrver på midten. Markus er en bra reserve på venstreback/midtstopper. Vi mangler et alternativ til bak, og helst en som kan innta høyreback.)

 

Tom - XXX

(Tom kan brukes både over hele midtbanen og som høyreback. Venstre også om det skulle være krise. Vi mangler kanskje den offensive allrounderen. Nærmest er Branimir som kan spille begge kanter og spiss)

 

Ulrik - Håkon - Karim - Branimir - Ola

(Må innrømme at jeg ikke har helt oversikt her. Er redd for at talentene våre er enten for dårlige eller at JJ gir dem for lite tillit. Men både Håkon (landslag) og Karim (uXX EM) har da vist andre steder at de er store talenter? Branimir håper jeg får et kick bak og tar seg sammen. Bestemmer han seg for det kan han, unnskyld uttrykket, bli så god han selv vil. Ola er kanskje fortsatt litt ung, men samtidig ser vi at tenåringer hevder seg i betydelig tøffere ligaer enn den norske.

 

Altså: Inn med en midtstopper/høyreback og kanskje en offensiv allrounder, begge primært til benken. Og atter en gang. Hadde vi ville benket Morten hadde det nok vært lettere å finne en ny høyreback.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså: Inn med en midtstopper/høyreback og kanskje en offensiv allrounder, begge primært til benken. Og atter en gang. Hadde vi ville benket Morten hadde det nok vært lettere å finne en ny høyreback.

 

 

Vi er tydeligvis i realiteten helt enige. Vi trenger fler alternativer både foran og bak. Slik situasjonen er nå, er vi for tynt besatt dersom enten Daniel, Veigar eller IA er ute, for ikke å snakke om dersom flere av disse er ute samtidig.

 

Det gjelder å unngå å komme i situasjoner der vi er nødt til å bruke midtbanespillere enten på topp eller i forsvar. Greit nok som nødløsning på tampen av en kamp, men ikke fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Altså: Inn med en midtstopper/høyreback og kanskje en offensiv allrounder, begge primært til benken. Og atter en gang. Hadde vi ville benket Morten hadde det nok vært lettere å finne en ny høyreback.

 

 

Vi er tydeligvis i realiteten helt enige. Vi trenger fler alternativer både foran og bak. Slik situasjonen er nå, er vi for tynt besatt dersom enten Daniel, Veigar eller IA er ute, for ikke å snakke om dersom flere av disse er ute samtidig.

 

Det gjelder å unngå å komme i situasjoner der vi er nødt til å bruke midtbanespillere enten på topp eller i forsvar. Greit nok som nødløsning på tampen av en kamp, men ikke fra start.

 

Så da bunner vi ned i en uenighet. Er det lett eller ikke å finne disse spillerne?

 

Jeg synes det er veldig mange "eksperter" her som vil ha ukjente tyksere med fortid i gresk fotball (som lyn har på prøvespill) og to ikke navngitte brasilianere (som fredrikstad har på prøvespil)

 

Norsk fotball har én ting som gjør den attraktiv for utlendinger med litt talent. Vi er en serie som følges nøye i England og andre steder i Europa. Samtidig har Rosenborg bidratt til at man vet det spilles en norsk liga. Derfor kommer en del utlendinger til Norge som mellomstasjon før de skal ut i verden. Eller som han australern som var hos Lyn; for å spille førstelagsfotball.

 

Generelt er prisnivået på norske spillere veldig høyt. Vi betalte vel ca 1,2M for Andreas Strand, Fredrikstad skulle visst betale omtrent det samme. Mye penger. Jeg tror vi må lete i utlandet om vi ikke finner Bosmenn som Storflor.

 

Å handle i utlandet er ikke lett av to grunner. Spillerne som økonomisk er aktuelle spiller i mindre ligaer. Vanskelig å vite nivå, og krever mye speiding og muligens treningsopphold. Og minst like viktig er det å se det fra den andre siden. Hvorfor skal en spiller lokkes fra feks tsjekkisk fotball til Norge. Enten er det økonomiske årsaker, eller det er fordi spilleren skal videre. Er det en spiller som ikke har ambisjoner om spill utover Norge, vil han aldri bli en toppspiller for Stabæk. Og har han ambisjoner om å komme videre, drar han til Norge for å spille. Har han videre en agent som følger litt med, vet han at det skjer ikke om han er spiss og drar til Stabæk.

 

Tror løsningene, om vi har økonom og viljei, er å hente inn en høyreback som er bedre enn Morten og ha Morten som backup i midtforsvaret og på høyreback, og å satse på Branimir/Karim/Ola som 4. spiss.

 

Når det er sagt mener jeg at en evt ny høyreback skal være mye bedre enn Morten for å skyve han ut. Morten er ung og lokal. Men jeg tror faktisk ikke vi klarer å hente inn en like bra backupspiller.

 

På sikt er det selvfølgelig andre spm. Mike og Jeppe er vel de eneste som er helt på tampen. Sentralt på midten har vi alternativer. Mike er det værre med. Om IA drar tror jeg Markus glir rett inn. Men to krigere blir kanskje en for mye?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg...

Tom har kommentert bak **** :)

 

edit: Og der var det jeg som ikke så det var en side til....

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En her ønsket en ønskeliste. Hallo?

Det var vel egentlig ikke et ønske, da jeg er fullstendig klar over dagens realiteter. Det eneste jeg mente var at det var morsomt når vi så klubbenes handleliste, og vi viste hva vi så frem mot.

 

Hvorfor får ikke Stabæk signert spillere?

Problemet tror jeg, som mange andre her påpeker, er at Stabæk har en god første 11er. Skal vi ha noen som går rett inn på laget er dette noe klubben sannsynligvis ikke har råd til. Da må vi evt kjøpe noen på nest øverste hylle som kan spille seg inn på laget via godt spill på 2. laget. Nå har vel ikke 2. laget fungert som en vei inn på 1. laget i år, og som jeg og flere andre har etterlyst, hadde det vært ønskelig at 2. laget spilte mest mulig likt 1. laget, men spillere i faste possisjoner og handlingsmønstre.

 

Stabæk burde være attraktiv som klubb. Ny stadion (selv om kunstgresset kanskje skremmer noen), og en mer ballbesittende stil enn flere andre klubber i Norge velger. Når det er sagt, forstår jeg godt unge talenter som heller går til Lyn, som generelt har en lavere terskel for å slippe talentene inn i TL-kamper. Skal vi kunne kjempe om unge talenter, må vi vise at vi vil satse og gi dem sjansen.

 

Utenlandske spillere

Flere har påpekt problemet med å hente utenlandske spillere. Lav ikke-EU-kvote, språkproblemer, usikkerhet rundt kvalitet er bare noen av aspektene. RBK viste i fjor at gode sør-amerikanere nødvendigvis ikke passer inn i Norge.

Jeg skulle gjerne sett at Stabæk opprettet et kontaktnett i Brasil. Taktikk og fysikk er lettere å trene opp en god teknikk. Det er bare å se på hva som Stabæk har fått til med Alan, som nå begynner å bli svært vanskelig å sette ut av laget. Det er få i TL som overgår han teknisk, og når han har fått det fysiske på plass og etterhvert deler av det taktiske, frister det veldig å hente flere teknikere fra Brasil

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor får ikke Stabæk signert spillere?

Problemet tror jeg, som mange andre her påpeker, er at Stabæk har en god første 11er. Skal vi ha noen som går rett inn på laget er dette noe klubben sannsynligvis ikke har råd til. Da må vi evt kjøpe noen på nest øverste hylle som kan spille seg inn på laget via godt spill på 2. laget. Nå har vel ikke 2. laget fungert som en vei inn på 1. laget i år, og som jeg og flere andre har etterlyst, hadde det vært ønskelig at 2. laget spilte mest mulig likt 1. laget, men spillere i faste possisjoner og handlingsmønstre.

 

Stabæk burde være attraktiv som klubb. Ny stadion (selv om kunstgresset kanskje skremmer noen), og en mer ballbesittende stil enn flere andre klubber i Norge velger. Når det er sagt, forstår jeg godt unge talenter som heller går til Lyn, som generelt har en lavere terskel for å slippe talentene inn i TL-kamper. Skal vi kunne kjempe om unge talenter, må vi vise at vi vil satse og gi dem sjansen.

 

Utenlandske spillere

Flere har påpekt problemet med å hente utenlandske spillere. Lav ikke-EU-kvote, språkproblemer, usikkerhet rundt kvalitet er bare noen av aspektene. RBK viste i fjor at gode sør-amerikanere nødvendigvis ikke passer inn i Norge.

Jeg skulle gjerne sett at Stabæk opprettet et kontaktnett i Brasil. Taktikk og fysikk er lettere å trene opp en god teknikk. Det er bare å se på hva som Stabæk har fått til med Alan, som nå begynner å bli svært vanskelig å sette ut av laget. Det er få i TL som overgår han teknisk, og når han har fått det fysiske på plass og etterhvert deler av det taktiske, frister det veldig å hente flere teknikere fra Brasil

Enig ang 2 laget. Det bør tilstrebes faste posisjoner selv om det er klart vanskeligere å få det til der enn på 1 laget - en hver skade/karantene på 1 laget vil påvirke 2 laget direkte, i tillegg til skader/karantener på 2. lagets spillere.

 

Det er ikke bare bare å hente spillere fra Brasil heller, se hvor lang tid vi har brukt på Alan, men det var helt klart verdt det. En annen ting er at ikke-EU kvota vår er brukt opp med ham og Somen (pr. dags dato), og har vi råd til å sitte med en spiller vi ikke kan bruke som backup en gang (for andre enn Alan og Somen da)?

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke bare bare å hente spillere fra Brasil heller, se hvor lang tid vi har brukt på Alan, men det var helt klart verdt det. En annen ting er at ikke-EU kvota vår er brukt opp med ham og Somen (pr. dags dato), og har vi råd til å sitte med en spiller vi ikke kan bruke som backup en gang (for andre enn Alan og Somen da)?

Det er nok et problem med oppholdstilatelse/arbeidstillatelse også, spesielt på ukjente spillere. Vet ikke hvordan dette ble ordnet for Alan. Går utifra at det ikke blir så enkelt å hente et ukjent talent med den hensikt å bruke en sesong på å spille han inn via 2. laget. Får han ikke førstelagskamper nok, blir nok arbeidstillatelsen trukket tilbake. Skal vi ha en ny brasilianer, må det bli en som kan bekle offensive roller, da jeg synes at offensive brasilianere stort sett er bedre enn de defensive, og spesielt i forhold til norske spillere. En ung lovende som kan spille på begge kanter hadde vært en fin backup på kantene.

 

Ang kritikk av ledelsen

Spillerjakten foregår i skjul, og jeg finner det vanskelig å kritisere hva de gjør (eller ikke gjør) når vi ikke vet hva som foregår. Jeg hadde synes at det hadde vært interessant å se den berømte listen med navn som kun TS har sett og vi andre kun har hørt om. Da hadde vi fått et bedre innblikk i hva slags spillere som har vært aktuelle, mtp pris og kvalitet. Det hadde da sannsynligvis vært enklere å svelge at vi ikke har klart å forsterke stallen i særlig grad.

 

Den videre spillerjakten

For meg er en ny forsvarsspiller høyeste prioritet. Andreas har ikke fått en fair sjanse fra start, og vi vet ikke hvor god han egentlig er. Med kantspillere som kan slå innlegg, mener jeg det på papiret virker som en god erstatterer på topp. Det er vanskligere for han å prestere på 2. laget med dårligere spillere rundt seg, og mot lag som spiller mer fysisk og kanskje legger seg mer bakpå enn i TL (har ikke sett 2.lags kamper i år). Får vi en ny forsvarsspiller på vinduet stenger er jeg fornøyd og ser frem til en høst på øvre halvdel av tabellen. Som nevnt i et tidligere innlegg ønsker jeg primært en erstatter for IAO, da jeg mener at Jeppe er solid backup for Mike, men ikke for IAO.

 

Foran neste sesong bør vi absolutt sørge for 2-3 solide forsterkninger i tillegg til evt salg. Om Jeppe tar et år til, regner jeg nesten dette for å være en ny spiller. Vi trenger ikke å se lengre enn til Kristiansand før vi ser viktigheten av å ha en litt bredere stall, spesielt dersom det skulle bli RL-spill til vinteren. Jeg støtter de som sier at det er i medgang man skal forsterke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Definisjonsspørsmål om hva en bred stall er.

 

Lyn ar Lüsü, Bernsten, Dahl og Eriksen ute, og da skjer dette:

 

Lyn satser ungt

 

Vi har IA, Mike og Markus som førstevalg, Jeppe/Morten er minst like mye midtstoppere som det Eriksen er. I tillegg har vi Ulrik og Håkon som i det minste er litt mer rutinerte enn denne karen. Synes Lyn er smarte, og vi har en bra tropp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært så mye snakk om NYE spillere. Sånn jeg føler det nå..så hadde jeg blitt en lykkelig mann om vi bare hadde skrevet nye kontrakter med Veigar, Nanne, Jon, IA. Legg heller på lønna deres, istedenfor å bruke millioner på spillere som kanskje er like gode (men neppe bedre) og garantert midre samkjørte. Bare se på utviklingen samspillet har hatt siden i fjor. Et år til med JJ og de samme spillerne, og gud veit hvor gode vi hadde blitt. Dette er min ønskedrøm. Måtte den gå i oppfyllelse. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har vært så mye snakk om NYE spillere. Sånn jeg føler det nå..så hadde jeg blitt en lykkelig mann om vi bare hadde skrevet nye kontrakter med Veigar, Nanne, Jon, IA. Legg heller på lønna deres, istedenfor å bruke millioner på spillere som kanskje er like gode (men neppe bedre) og garantert midre samkjørte. Bare se på utviklingen samspillet har hatt siden i fjor. Et år til med JJ og de samme spillerne, og gud veit hvor gode vi hadde blitt. Dette er min ønskedrøm. Måtte den gå i oppfyllelse. :)

 

Det er vel dette som er forbannelsen til klubber som hevder seg i toppen. De blir vanligvis ribbet for spillere ved sesongslutt. Om noen av de nevnte forsvinner, er vi NØDT til å erstatte de med spillere av samme kvalitet. Ønsker meg fortsatt en erstatter for IAO, selv om Markus var bra i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok et tegn på at ledelsen ikke er på greip

 

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle94734.ece

 

Eller et tegn på at noen ønsker å bedre sin forhandligsposisjon etter en bra kamp. Er ikke redd for at vi mister jon super jon. B)

Det er også signaler i papirutgavene i dag på at noe er på gang.

Hepp,

 

Først måtte de vel konse om Veigar og Tommy så kommer nok kontraktsforslaget til Jon også skal du se!

 

2ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jon må mase på kontraktsforlengelse?

 

Utrolig.

 

Jon og Veigar er de viktigste Tommy vil ikke gå til andre klubber så han skriver nok under. Men jeg lurer på hva de gjør på kontoret da de ikke greier og ordne kontrakter som er på vei til å gå ut eller klarer og skaffe forsterkninger. Jeg mener det er på tide og bytte ut noen på kontoret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok et tegn på at ledelsen ikke er på greip

 

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle94734.ece

 

Eller et tegn på at noen ønsker å bedre sin forhandligsposisjon etter en bra kamp. Er ikke redd for at vi mister jon super jon. B)

Det er også signaler i papirutgavene i dag på at noe er på gang.

Hepp,

 

Først måtte de vel konse om Veigar og Tommy så kommer nok kontraktsforslaget til Jon også skal du se!

 

2ringo

Ikke for å starte opp hele denne debatten igjen, men det må da virkelig være mulig å forhandle med flere spillere i samme tidsrom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:unsure: Hva med å stole på TS og de som er satt til jobben? År etter år har man funnet glimrende spillere, jeg tar av meg hatten for denne teften. En skal ikke se bort ifra at det kanskje ikke akkurat er julaften og gå til Stabæk for alle toppspillere. Foreslår at vi lar de andre klubbene ta seg av bomkjøpene! Bruk energien på å støtte laget og ledelsen i stedet, så ser vi hva som har skjedd 31.08. I mellomtiden koser vi oss med dagens stall som har kvalitetsspillere i bøttevis!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


:unsure: Hva med å stole på TS og de som er satt til jobben? År etter år har man funnet glimrende spillere, jeg tar av meg hatten for denne teften. En skal ikke se bort ifra at det kanskje ikke akkurat er julaften og gå til Stabæk for alle toppspillere. Foreslår at vi lar de andre klubbene ta seg av bomkjøpene! Bruk energien på å støtte laget og ledelsen i stedet, så ser vi hva som har skjedd 31.08. I mellomtiden koser vi oss med dagens stall som har kvalitetsspillere i bøttevis!

 

Det TS har gjort for klubben er veldig bra og det er riktig og ta av hatten for dette. Men jeg er ikke så sikker på at han holder mål lenger, og det merker man også på hvordan spillere uttaler seg i media om at ikke de som er satt til jobben ikke har greid å hente forsterkninger. Det er mulig på tide og få nytt blod inn på kontoret. Jeg tror også at det fort kan bli så missnøye blandt spillerne at det kan bli spillerflukt.

Jeg mener det haster og få alle kontraktene i havn samt hente forsterkninger for ellers er jeg redd det fort blir dyrere for klubben da de også må hente erstatninger til de spillerne som forsvinner.

Selv om jeg har disse meningen så støtter jeg laget 100% for det og gleder meg selvfølgelig over tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:unsure: Hva med å stole på TS og de som er satt til jobben? År etter år har man funnet glimrende spillere, jeg tar av meg hatten for denne teften. En skal ikke se bort ifra at det kanskje ikke akkurat er julaften og gå til Stabæk for alle toppspillere. Foreslår at vi lar de andre klubbene ta seg av bomkjøpene! Bruk energien på å støtte laget og ledelsen i stedet, så ser vi hva som har skjedd 31.08. I mellomtiden koser vi oss med dagens stall som har kvalitetsspillere i bøttevis!

 

Det TS har gjort for klubben er veldig bra og det er riktig og ta av hatten for dette. Men jeg er ikke så sikker på at han holder mål lenger, og det merker man også på hvordan spillere uttaler seg i media om at ikke de som er satt til jobben ikke har greid å hente forsterkninger. Det er mulig på tide og få nytt blod inn på kontoret. Jeg tror også at det fort kan bli så missnøye blandt spillerne at det kan bli spillerflukt.

Jeg mener det haster og få alle kontraktene i havn samt hente forsterkninger for ellers er jeg redd det fort blir dyrere for klubben da de også må hente erstatninger til de spillerne som forsvinner.

Selv om jeg har disse meningen så støtter jeg laget 100% for det og gleder meg selvfølgelig over tabellen.

 

 

Det finnes alltid noen supportere tilknyttet alle lag som mener at enhver kritikk av egen klubb er det samme som å "ikke støtte laget". Det burde være unødvendig å minne elvis om at klubbens manglende handlekraft på overgangsmarkedet sørget for at vi rykket ned i 2004. Jeg kommer rett og slett ikke over hva en klassespiss ville betydd det året, på bekostning av eksempelvis ansettelsen av Aalbu.

 

Det er riktig at klubben har vært dyktige på overgangsmarkedet tidligere, men ikke nødvendigvis nå lenger, noe mange her forsøker å påpeke. Spillerne som kom i fjor, var vel også primært på grunn av av Jan Jönssons nettverk.

 

Når det gjelder Storflor, er nok han evt. en fin tilvekst, men det er ikke på midtbanen behovet størst, selv om vi alltids kan trenge en ekstra kantspiller.

 

Resultatene fra gårsdagens runde sørget i hvert fall for at fallhøyden blir atskillig lavere, dersom vi skulle misslykkes mht. ytterligere forsterkninger.

 

Snakker med Storflors rådgiver. Dette kan være positivt...

 

Ser også at Mifsud definitict skal vekk fra Åråsen. Hadde ikke hatt noe imot å se ham i den Blaa drakta...

 

 

Mifsud hadde vært en topp spiller og hatt i Stabæk, men han er vel primært opptatt av å komme seg til en større liga. På den annen side virker det viktigst for ham å komme seg vekk fra LSK, så vi skal aldri si aldri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mifsud virker som en relativt lite hyggelig kar. Måten han snakker dritt om Lillestrøm er ikke noe som gjør at jeg vil se han i Stabæk.

 

Og hvorfor kunne vi vite at vi ikke hadde en klassespiss i 2004? Finstad puttet tosifret året før, og var ihvertfall topp 5 på toppscorerlisten. Han var også relativt ung, og i utvikling. Kunne man vite at det var Veigar anno 2006 og ikke Finstad anno 2004 som ble toppscorern?

 

Spillerne i seg selv var omtrent de samme som i 2003. Jeg nekter fortsatt å tro at spillerstallen i 2004 var så dårlig at nedrykk var et normalt resultat. Men dessverre, tabellen lyver aldri. Hva som gikk galt er ikke lett å si, men Gaute Larsen er en mulighet. Sammen med resten av klubben var han ikke klar for å møte motgangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:unsure: Hva med å stole på TS og de som er satt til jobben? År etter år har man funnet glimrende spillere, jeg tar av meg hatten for denne teften. En skal ikke se bort ifra at det kanskje ikke akkurat er julaften og gå til Stabæk for alle toppspillere. Foreslår at vi lar de andre klubbene ta seg av bomkjøpene! Bruk energien på å støtte laget og ledelsen i stedet, så ser vi hva som har skjedd 31.08. I mellomtiden koser vi oss med dagens stall som har kvalitetsspillere i bøttevis!

 

Det TS har gjort for klubben er veldig bra og det er riktig og ta av hatten for dette. Men jeg er ikke så sikker på at han holder mål lenger, og det merker man også på hvordan spillere uttaler seg i media om at ikke de som er satt til jobben ikke har greid å hente forsterkninger. Det er mulig på tide og få nytt blod inn på kontoret. Jeg tror også at det fort kan bli så missnøye blandt spillerne at det kan bli spillerflukt.

Jeg mener det haster og få alle kontraktene i havn samt hente forsterkninger for ellers er jeg redd det fort blir dyrere for klubben da de også må hente erstatninger til de spillerne som forsvinner.

Selv om jeg har disse meningen så støtter jeg laget 100% for det og gleder meg selvfølgelig over tabellen.

 

 

Det finnes alltid noen supportere tilknyttet alle lag som mener at enhver kritikk av egen klubb er det samme som å "ikke støtte laget". Det burde være unødvendig å minne elvis om at klubbens manglende handlekraft på overgangsmarkedet sørget for at vi rykket ned i 2004. Jeg kommer rett og slett ikke over hva en klassespiss ville betydd det året, på bekostning av eksempelvis ansettelsen av Aalbu.

 

Det er riktig at klubben har vært dyktige på overgangsmarkedet tidligere, men ikke nødvendigvis nå lenger, noe mange her forsøker å påpeke. Spillerne som kom i fjor, var vel også primært på grunn av av Jan Jönssons nettverk.

 

Når det gjelder Storflor, er nok han evt. en fin tilvekst, men det er ikke på midtbanen behovet størst, selv om vi alltids kan trenge en ekstra kantspiller.

 

Resultatene fra gårsdagens runde sørget i hvert fall for at fallhøyden blir atskillig lavere, dersom vi skulle misslykkes mht. ytterligere forsterkninger.

 

Snakker med Storflors rådgiver. Dette kan være positivt...

 

Ser også at Mifsud definitict skal vekk fra Åråsen. Hadde ikke hatt noe imot å se ham i den Blaa drakta...

 

 

Mifsud hadde vært en topp spiller og hatt i Stabæk, men han er vel primært opptatt av å komme seg til en større liga. På den annen side virker det viktigst for ham å komme seg vekk fra LSK, så vi skal aldri si aldri.

 

Det kan jo tenkes at det ikke bare var mangel på inkjøpte spisser som gjorde at vi rykket ned i 2004..... Det holder å se på Tromsø nå, der manglende spisser kanskje ikke er hovedårsaken. Skal ikke fyre opp debatten men synes det er meget positivt at spillere man er intressert i nå ikke forskutteres i media, ref Sundgodt/ Hoff. Da velger jeg heller å bite negler å stole på at det jobbes med en smule diskresjon og at vi alle blir positivt overasket mot slutten av vinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan jo tenkes at det ikke bare var mangel på inkjøpte spisser som gjorde at vi rykket ned i 2004..... Det holder å se på Tromsø nå, der manglende spisser kanskje ikke er hovedårsaken. Skal ikke fyre opp debatten men synes det er meget positivt at spillere man er intressert i nå ikke forskutteres i media, ref Sundgodt/ Hoff. Da velger jeg heller å bite negler å stole på at det jobbes med en smule diskresjon og at vi alle blir positivt overasket mot slutten av vinduet.

 

Er det deg SchELVIS ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og hvorfor kunne vi vite at vi ikke hadde en klassespiss i 2004? Finstad puttet tosifret året før, og var ihvertfall topp 5 på toppscorerlisten. Han var også relativt ung, og i utvikling. Kunne man vite at det var Veigar anno 2006 og ikke Finstad anno 2004 som ble toppscorern?

Spillerne i seg selv var omtrent de samme som i 2003. Jeg nekter fortsatt å tro at spillerstallen i 2004 var så dårlig at nedrykk var et normalt resultat. Men dessverre, tabellen lyver aldri. Hva som gikk galt er ikke lett å si, men Gaute Larsen er en mulighet. Sammen med resten av klubben var han ikke klar for å møte motgangen.

 

Hvordan man kunne vite at vi ikke hadde en klassespiss? Hele vårsesongen gav tydelige signaler om dette. Det er liksom derfor man benytter anledningen på sommeren til å forsterke.

 

Etter at Martin kom tilbake, var vi ikke så ille spillemessig i 2004, men vi manglet fortsatt en spiller som kunne score.

 

 

Det kan jo tenkes at det ikke bare var mangel på inkjøpte spisser som gjorde at vi rykket ned i 2004..... Det holder å se på Tromsø nå, der manglende spisser kanskje ikke er hovedårsaken. Skal ikke fyre opp debatten men synes det er meget positivt at spillere man er intressert i nå ikke forskutteres i media, ref Sundgodt/ Hoff. Da velger jeg heller å bite negler å stole på at det jobbes med en smule diskresjon og at vi alle blir positivt overasket mot slutten av vinduet.

 

I motsetning til Tromsø, hadde vi et brukbart godt lag i 2004 - et lag som ingen helt trodde kunne rykke ned, ikke minst ut fra hva som skjedde året før. Vi hadde imidlertid ikke det som Tromsø har - spisser som kunne score mål.

 

Det er faktisk ikke tilfeldig at spisser som Finstad og Markegård nå er ute av klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter at Martin kom tilbake, var vi ikke så ille spillemessig i 2004, men vi manglet fortsatt en spiller som kunne score.

 

...

 

Det er faktisk ikke tilfeldig at spisser som Finstad og Markegård nå er ute av klubben.

Jeg mener vi ble dårligere når Martin kom tilbake. Han var ikke i form, og alle passninger skulle gå via ham så han kunne miste ballen. Martin i form er en av Norges beste spillere, i dårlig form fikk han ikke til noe annet enn å kjefte.

 

Markegård har jo kommet i scoringsform i Hønefoss. Han har talent, og når har han kanskje begynt å jobbe litt også :)

 

Jeg tror ingen lag får max ut av hele stallen sin på noe tidspunkt, og det er mer å hente der enn på ett eller to innkjøp (begge deler er selvfølgelig det beste). Nedrykket i 2004 hadde mye med hvordan vi spilte som lag. Hvor mange ganger gikk Ohr ned til hjørneflagget, driblet en mann eller to og pumpet ballen inn i feltet? Og hvor mange mann hadde vi der? 1-2 mot 4-6 motstandere - og enda ble det ikke mål? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...