Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Ungarn er vel med i EU, og derfor vil ikke han gå på EØS-kvoten. At han spiller for et lag som ble slått ut av CL av et makedonsk lag trenger ikke å bety at ungarsk fotball er så langt tilbake for norsk. Den norske seriemesteren røk ut for bole mladaslav, ikke akkurat noen storhet de heller. Sheriff Tiraspol har vel faktisk hatt noen brukbare resultater.

 

Jeg fant han etter å ha lest bloggen til han der speideren som det stadig refereres til her, og han skriver at det finnes mange potensielle spillere på det øst-europeiske markedet, blant annet Ungarn. Det har dessuten vært mye prat her om hente en tsjekker, og det er vel ikke noen spesielt mindre kulturforskjell mellom norge og tsjekkia enn mellom norge og ungarn?

 

At han ikke er fast på a-laget er kanskje ikke så rart, han er jo ikke spesielt gammel. Så høy og tung som han er kan han bli en ordentlig panserstopper for oss om noen år.

 

Jeg sier kjøp.

 

Hvordan kan du si at vi skal kjøpe en spiller som du ikke vet en dritt om? Alt du vet er at han er stor og tung. At du ikke vet hva du snakker om lyser lang vei. Tror ikke du har kommet med noe fornuftig på dette forumet en eneste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi burde bytte ut Tom Schelvan som sportslig leder og erstattet han med ninja-alan. For det første er det et utrolig fett navn på en sportslig leder. For det andre, og kanskje det viktigste, bare i løpet av den siste uka ville vi med ninja-alan bak roret ha hanket inn superforsterkninger som Petter Patete, Kabba Samura, Martin Wiig og han derre Ipswich duden. Hvis ikke det hadde blitt seriegull så vet ikke jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi burde bytte ut Tom Schelvan som sportslig leder og erstattet han med ninja-alan. For det første er det et utrolig fett navn på en sportslig leder. For det andre, og kanskje det viktigste, bare i løpet av den siste uka ville vi med ninja-alan bak roret ha hanket inn superforsterkninger som Petter Patete, Kabba Samura, Martin Wiig og han derre Ipswich duden. Hvis ikke det hadde blitt seriegull så vet ikke jeg!

 

Heter jo ikke ninja-alan på orntlig da ^_^

 

Men jeg har ikke foreslått Petter Patete eller han Ipswich duden. Bare Samura, Wiig og og nå Mate. Og hvorfor skal det være så urealistisk. Kan sparta få tak i Wiig så kan vi. Kan Ålesund få Samura kan vel også vi. Og hvorfor skulle Mate være urealistisk?

 

Ville vel ikke hentet alle 3 var jeg Schelvan, men foreslår dem som alternativer. Scouter markedet litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi burde bytte ut Tom Schelvan som sportslig leder og erstattet han med ninja-alan. For det første er det et utrolig fett navn på en sportslig leder. For det andre, og kanskje det viktigste, bare i løpet av den siste uka ville vi med ninja-alan bak roret ha hanket inn superforsterkninger som Petter Patete, Kabba Samura, Martin Wiig og han derre Ipswich duden. Hvis ikke det hadde blitt seriegull så vet ikke jeg!

hør, hør :D:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi burde bytte ut Tom Schelvan som sportslig leder og erstattet han med ninja-alan. For det første er det et utrolig fett navn på en sportslig leder. For det andre, og kanskje det viktigste, bare i løpet av den siste uka ville vi med ninja-alan bak roret ha hanket inn superforsterkninger som Petter Patete, Kabba Samura, Martin Wiig og han derre Ipswich duden. Hvis ikke det hadde blitt seriegull så vet ikke jeg!

 

Heter jo ikke ninja-alan på orntlig da ^_^

 

Men jeg har ikke foreslått Petter Patete eller han Ipswich duden. Bare Samura, Wiig og og nå Mate. Og hvorfor skal det være så urealistisk. Kan sparta få tak i Wiig så kan vi. Kan Ålesund få Samura kan vel også vi. Og hvorfor skulle Mate være urealistisk?

 

Ville vel ikke hentet alle 3 var jeg Schelvan, men foreslår dem som alternativer. Scouter markedet litt.

 

Selvfølgelig kunne vi fått tak i wiig, men hva i allverden skal vi med han? Han var et talent en gang i tiden, men er en grunn til at ffk kvitter seg med han, og at han går til et bunnlag i 1.div.

Eneste han ville bidratt med er å gjøre det vanskligere for våre egne talenter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje. Men hvorfor har det gått dårlig for han de siste årene? Han har jo vist at han kan prestere på elitenivå.

 

Det var forresten ikke jeg som foreslo Wiig, jeg bare syntes forslaget var interessant. Jeg beklager om jeg ikke vet så mye altså, jeg er bare veldig engasjert.

Endret av ninja-alan
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At du er engasjert er jo bra. Vil trenger vel ikke harselere alt for mye med folk som viser engasjement. For alt jeg vet kan han ungareren være et supertalent, men det virket noe pussig å google seg frem til en helt tilfeldig ungarer basert på høyde og vekt og konkludere med at han må vi kjøpe. At det er en urealistisk signering har ingen påstått. For ingen vet vel en tøddel om han, heller ikke du, tipper jeg. Og da er det merkelig å påstå så skråsikkert at han er et godt kjøp.

 

Sammenlikningen med Tsjekkia og Mlada Boleslav blir ikke helt realistisk, føler jeg. Det er nok stor nivåforskjell på ungarsk og tsjekkisk serie. Tsjekkia er nummer 10 på FIFA-rankingen og har sterke klubblag som Slovan Liberec, Sparta Praha, Slavia Praha, Banik Ostrava. Ungarn er nummer 80 i følge FIFA, bak land som Burkina Faso, Litauen og Usbekistan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje. Men hvorfor har det gått dårlig for han de siste årene? Han har jo vist at han kan prestere på elitenivå.

 

Det var forresten ikke jeg som foreslo Wiig, jeg bare syntes forslaget var interessant. Jeg beklager om jeg ikke vet så mye altså, jeg er bare veldig engasjert.

 

 

Kan noen gi denne mannen en stav! Jeg humret litt av "ninja-alan" for noen dager siden etter et innlegg som jeg var sikker på at måtte være skrevet i sterk rus eller platt forsøk på ironi. Det viser seg jo nå at han faktisk prøver å være seriøs! You go girl!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At du er engasjert er jo bra. Vil trenger vel ikke harselere alt for mye med folk som viser engasjement. For alt jeg vet kan han ungareren være et supertalent, men det virket noe pussig å google seg frem til en helt tilfeldig ungarer basert på høyde og vekt og konkludere med at han må vi kjøpe. At det er en urealistisk signering har ingen påstått. For ingen vet vel en tøddel om han, heller ikke du, tipper jeg. Og da er det merkelig å påstå så skråsikkert at han er et godt kjøp.

 

Sammenlikningen med Tsjekkia og Mlada Boleslav blir ikke helt realistisk, føler jeg. Det er nok stor nivåforskjell på ungarsk og tsjekkisk serie. Tsjekkia er nummer 10 på FIFA-rankingen og har sterke klubblag som Slovan Liberec, Sparta Praha, Slavia Praha, Banik Ostrava. Ungarn er nummer 80 i følge FIFA, bak land som Burkina Faso, Litauen og Usbekistan.

 

 

jeg googlet han ikke på bakgrunn av høyde og vekt. Jeg leste bloggen til han norske speideren i en tysk klubb, og at han tipset om at det var mange spillere med betydelig potensial å finne i øst-europa. Derfor kikket jeg litt på moldova siden norge snart skal spille mot dem, og tilfeldigvis ungarn, hvor jeg fant han svære spilleren som er ung, spilte for seriemesteren og scorte noen mål forrige sesong.

 

Men jeg tok kanskje litt for hardt i da jeg sa han var et godt kjøp. Ble vel litt for ivrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen gi denne mannen en stav! Jeg humret litt av "ninja-alan" for noen dager siden etter et innlegg som jeg var sikker på at måtte være skrevet i sterk rus eller platt forsøk på ironi. Det viser seg jo nå at han faktisk prøver å være seriøs! You go girl!
Hva er poenget med å skrive innlegg bare for å henge ut en person uten å bidra med noe selv? Hva vet du om ninja-alan og hvilke forutsetninger han har for å omsette sitt engasjement til spillertips av det geniale slaget? Alt engasjement må starte et sted, og han er kanskje ganske ung og ny i forhold til dette. Du trenger vel ikke forsøke å drepe gløden helt selv om du er uenig i hva han sier? Synes ærlig talt at ditt innlegg var langt dårligere enn hva han har postet...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor så uvennlig stemning på forumet i dag? Vi vil da vel ikke bli som bastionens forum? Og det er da ikke mandag morgen heller? Ikke har vi tapt på en mannsalder heller. Begynner folk (og fe) å bli nervøse for Lerkendal på mandag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor så uvennlig stemning på forumet i dag? Vi vil da vel ikke bli som bastionens forum? Og det er da ikke mandag morgen heller? Ikke har vi tapt på en mannsalder heller. Begynner folk (og fe) å bli nervøse for Lerkendal på mandag?

 

Enig, ikke kjølhal skribenter som kommer opp med andre navn enn Petter Furuseth Olsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad i dere alle sammen, selv om jeg er nervøs før bartekampen.

Og hva med folket?

Jeg er nervøs fordi jeg ikke er nervøs. Hver gang jeg gleder meg til en kamp så ender det med tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen gi denne mannen en stav! Jeg humret litt av "ninja-alan" for noen dager siden etter et innlegg som jeg var sikker på at måtte være skrevet i sterk rus eller platt forsøk på ironi. Det viser seg jo nå at han faktisk prøver å være seriøs! You go girl!
Hva er poenget med å skrive innlegg bare for å henge ut en person uten å bidra med noe selv? Hva vet du om ninja-alan og hvilke forutsetninger han har for å omsette sitt engasjement til spillertips av det geniale slaget? Alt engasjement må starte et sted, og han er kanskje ganske ung og ny i forhold til dette. Du trenger vel ikke forsøke å drepe gløden helt selv om du er uenig i hva han sier? Synes ærlig talt at ditt innlegg var langt dårligere enn hva han har postet...

 

 

Beklager. Det var ikke meningen å henge ut noen.

 

Péter MÁTÉ er sikkert dritgod. Singel er han også, så nå kommer sikker svingen til å fylles opp av desperate bærumsfruer.

 

Når det gjelder ny midtstopper synes jeg imidlertid det er en bedre ide å omskolere ninja-espen (Nystuens kallenavn etter straffen han lagde hjemme mot Odd)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad i dere alle sammen, selv om jeg er nervøs før bartekampen.

 

Jeg visste ikke at Odd-spillerene er kjent for å ha bart.... Tror de prøver seg på en brutal og grusom hevn i dag. Får håpe det ikke resulterer i skader på vår bemerkelsesverdig skadefrie tropp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad i dere alle sammen, selv om jeg er nervøs før bartekampen.

Og hva med folket?

Jeg er nervøs fordi jeg ikke er nervøs. Hver gang jeg gleder meg til en kamp så ender det med tap.

Denne tråden begynner vel å gli litt ut (igjen). But for the record, - er ikke så veldig nervøs, får jeg føler at vi ikke har mye å tape, men masse å vinne

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har vel ikke gitt noen mindre opplysninger om han enn hva som generelt gies om spillertipsene her?

 

Han scoret forøvrig 5 mål forrige sesong.

 

Hepp,

 

Helt riktig! Jeg synes det var et spennende forslag! Morro med noen som tenker nytt!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har vel ikke gitt noen mindre opplysninger om han enn hva som generelt gies om spillertipsene her?

 

Han scoret forøvrig 5 mål forrige sesong.

 

Hepp,

 

Helt riktig! Jeg synes det var et spennende forslag! Morro med noen som tenker nytt!

 

@ringo

 

Er det egentlig så veldig spennende å lansere navn på spillere i ligaer i øst-europa man ikke vet en dritt om. Det er sikkert 100 midtstoppere i Europa som kunne gjort det bra i Stabæk drakta. Denne Pape eller Mape eller hva han nå het er sikkert en av dem.

 

Nå vet jeg ikke om Stabæk er i markedet for en stopper. Det avhenger vel av hvordan man vurderer Skogseid og Arneberg. En klubb som Stabæk er vel avhengig av å utvikle noen spillere selv.

 

Skal man likevel hente en stopper håper jeg man leter etter en litt spillende stopper som også kan bidra i den offensive oppbyggningen.

 

Den stopperen i Norge som har imponert meg mest de siste par årene er Ragnvald Soma. Rykker Viking ned kan man jo eventuelt forsøke seg på han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25m.jpg

 

Ninja-Alan, er det deg?

 

I wish :)

 

Er det egentlig så veldig spennende å lansere navn på spillere i ligaer i øst-europa man ikke vet en dritt om. Det er sikkert 100 midtstoppere i Europa som kunne gjort det bra i Stabæk drakta. Denne Pape eller Mape eller hva han nå het er sikkert en av dem.

 

Nå vet jeg ikke om Stabæk er i markedet for en stopper. Det avhenger vel av hvordan man vurderer Skogseid og Arneberg. En klubb som Stabæk er vel avhengig av å utvikle noen spillere selv.

 

Skal man likevel hente en stopper håper jeg man leter etter en litt spillende stopper som også kan bidra i den offensive oppbyggningen.

 

Den stopperen i Norge som har imponert meg mest de siste par årene er Ragnvald Soma. Rykker Viking ned kan man jo eventuelt forsøke seg på han.

 

Mener å ha hørt at stabæk leter etter en midtstopper og en kant/spiss. Med både mike og marcus rundt 35 år, og iao usikker bør vi kanskje vurdere stoppersituasjonen litt.

 

Jeg er helt for å gi Ulrik mer tid, og kanskje kan han bli den stopperen vi trenger. Men slik jeg ser det er det 2-3 midtstoppere som er på vei vekk. En ny stopper virker fornuftig på meg, og Mate virket spennende. Han scorerer dessuten en del mål, sannsynligvis på corner, noe som ikke er rart så svær som han er. At han kommer fra ungarsk fotball skulle også bety at han ikke vil være så veldig dyr, og at han også kanskje ville se stabæk som et skritt videre i karrieren. Men det var bare et velmenende forslag fra min side. Mente ikke å være så bestemt på at Peter Mate var "vår mann" som jeg skrev. ^_^ Trenger jo ikke å løpe og kjøpe, kanskje se han litt an først.

 

Soma hadde vært flott :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...