Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Den stopperen i Norge som har imponert meg mest de siste par årene er Ragnvald Soma. Rykker Viking ned kan man jo eventuelt forsøke seg på han.

Nei takk til Soma. Det var vel Mjelde som uttalte seg etter byttehandelen med Dahl at Soma hadde potensialet til å så god han ville, men at han ikke gidder å legge ned arbeidet som skal til. Han ble vel solgt som midtbanespiller til West Ham en gang i tiden etter et fantastisk mål, men har vel aldri slått ut i full blomst. Han var forsvarssjef i Brann i fjor, uten at Brann fremstod som et defensivt godt lag. Det samme kan vel heller ikke sies om Viking i år

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Soma var knallgod for 2 sesonger siden, da fikk han t.o.m. et par landskamper. Kommer han tilbake i samme formen som den sesongen så sier jeg JA TAKK med glede. Men han er et godt stykke unna den formen...

Men vi har snudd Veigar til tippeligaens beste spiss - hvorfor ikke gjøre det samme med Ragnvald i forsvar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter min mening passer Soma veldig bra inn i måten vi spiller på. Stabæk har jo hatt rykte på seg for å være ett ballbesittende lag. Det krever at man har noen gode ballbehandlere i midtforsvaret. Behvoet for dette var kanskje enda større under Linderoth/ Larsen hvor man på død og liv skulle trille ball i den bakre fireren før man spilte fremover. Dette kunne ofte se litt klumsete ut når det var Skistad/ Flem som holdt på bak der.

 

I 2004 sesongen endte denne trillingen med at Kjølø slo et fremspillet som 9 av 10 ganger førte til balltap. Jeg ble ganske tynn i håret den sesongen, etter å ha dratt ut en del hår med roten i frustrasjon over nok et håpløst oppspill fra Kjølø.

 

Ikke noe vondt om Kjølø, men noen Koemann eller Baresi er han ikke. Heldigvis har dette problemet nærmest forsvunnet etter at Jan Jønnsson har tatt over. Nå ender vi stort sett opp med andre løsninger enn at Kjølø skal slå 40- meters pasninger.

 

Uansett, jeg mener at laget får en ekstra dimensjon offensivt når Jesper Jansson spiller stopper. Han kan behandle ballen og slå presise pasninger med både høyre og venstre. Dette er viktige egenskaper i et spillende lag, som Stabæk ønsker å være.

 

Egentlig hadde en 5-6 år yngre og litt raskere Jeppe vært en perfekt stopper for Stabæk.

 

Soma er en tidligere og god midtbanespiller, han er veldig god med ballen. Han går langt utenpå Kjølø og i særdeleshet IA på det området.

 

I tillegg til Espen Nystuen hadde utvilsomt Jokke vært en knall stopper for oss. Men da trenger vi en erstatter for han sentralt på midtbanen. Kanskje Somen er den mannen? Men da trenger vi en høyrekant...? Kanskje det rett og slett er Furuseth Olsen vi trenger, så er alt i boks? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter min mening passer Soma veldig bra inn i måten vi spiller på. Stabæk har jo hatt rykte på seg for å være ett ballbesittende lag. Det krever at man har noen gode ballbehandlere i midtforsvaret. Behvoet for dette var kanskje enda større under Linderoth/ Larsen hvor man på død og liv skulle trille ball i den bakre fireren før man spilte fremover. Dette kunne ofte se litt klumsete ut når det var Skistad/ Flem som holdt på bak der.

 

I 2004 sesongen endte denne trillingen med at Kjølø slo et fremspillet som 9 av 10 ganger førte til balltap. Jeg ble ganske tynn i håret den sesongen, etter å ha dratt ut en del hår med roten i frustrasjon over nok et håpløst oppspill fra Kjølø.

 

Ikke noe vondt om Kjølø, men noen Koemann eller Baresi er han ikke. Heldigvis har dette problemet nærmest forsvunnet etter at Jan Jønnsson har tatt over. Nå ender vi stort sett opp med andre løsninger enn at Kjølø skal slå 40- meters pasninger.

 

Uansett, jeg mener at laget får en ekstra dimensjon offensivt når Jesper Jansson spiller stopper. Han kan behandle ballen og slå presise pasninger med både høyre og venstre. Dette er viktige egenskaper i et spillende lag, som Stabæk ønsker å være.

 

Egentlig hadde en 5-6 år yngre og litt raskere Jeppe vært en perfekt stopper for Stabæk.

 

Soma er en tidligere og god midtbanespiller, han er veldig god med ballen. Han går langt utenpå Kjølø og i særdeleshet IA på det området.

 

I tillegg til Espen Nystuen hadde utvilsomt Jokke vært en knall stopper for oss. Men da trenger vi en erstatter for han sentralt på midtbanen. Kanskje Somen er den mannen? Men da trenger vi en høyrekant...? Kanskje det rett og slett er Furuseth Olsen vi trenger, så er alt i boks? ;)

 

Kanskje vi burde prøve å spille inn følgende sentrallinje i løpet av vinteren. Ia og Jokke som midtstoppere, og henning og tommy sentralt. Jokke spilte vel noe midtstopper i tyskland? Mener å ha lest det engang. Men blir kanskje litt lite fart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste for klubben er uansett å satse på Ulrik og Håkon, slik vi har gjort med Henning, Morten og Bjørnar.

Enig, men det er verdt aa prove seg paa Soma hvis man faar ham billig. Han har potensiale, og oppsiden er mye storre en risikoen - men det avhenger som sagt av aa faa ham billig - maks en droy mill og et middels lonnsnivaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det beste for klubben er uansett å satse på Ulrik og Håkon, slik vi har gjort med Henning, Morten og Bjørnar.

Enig, men det er verdt aa prove seg paa Soma hvis man faar ham billig. Han har potensiale, og oppsiden er mye storre en risikoen - men det avhenger som sagt av aa faa ham billig - maks en droy mill og et middels lonnsnivaa.

 

Soma er vel ikke villig til å flytte på seg til oss i Bærum, når det ble forlangt å pendle i fra Bergen til Stavanger.

Han har ikke den innsatsviljen jeg ønsker å se hos Stabækspillere. Han kommer til å bli dyr og kreve mye lønn. Mener også at han er på hell, hadde et stort potensiale, men valgt å ikke utvikle seg videre!

Jeg tror ikke Stabæk kan endre på en spiller med inngrodde dårlige vaner og holdninger som han.

 

nå kan vi jo alltids kjøpe tilbake muri :lol: hahaa

 

Faktisk ikke et dårlig forslag synes jeg. Han gikk over til fienden, men har ikke fått tillit der. Vi vet han er god. Han er fremdeles ung.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nå kan vi jo alltids kjøpe tilbake muri :lol: hahaa

Vet det var et ironisk forslag, men han er alt for skitten etter å ha spilt så lenge i Vaalerengen, så nei takk!

 

hehe sorry... hadde bare veldig lyst..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nå kan vi jo alltids kjøpe tilbake muri :lol: hahaa

Vet det var et ironisk forslag, men han er alt for skitten etter å ha spilt så lenge i Vaalerengen, så nei takk!

Nå kan skitt vaskes av - folk har kommet seg ut av "Hall of Shame" før. Nå syns jeg generelt at Muri skaper mye spenning - i forsvar. En spenning jeg syns er helt topp, så lenge han ikke spiller på Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Muri må gjerne komme hjem igjen for min del, hvis prisen er ekstremt lav og han blir funnet god nok av JJ og KSHW. Men det er vel naturlig at han venter og ser om han får mer tillit i viff etter trenerbytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter min mening passer Soma veldig bra inn i måten vi spiller på. Stabæk har jo hatt rykte på seg for å være ett ballbesittende lag. Det krever at man har noen gode ballbehandlere i midtforsvaret. Behvoet for dette var kanskje enda større under Linderoth/ Larsen hvor man på død og liv skulle trille ball i den bakre fireren før man spilte fremover. Dette kunne ofte se litt klumsete ut når det var Skistad/ Flem som holdt på bak der.

 

I 2004 sesongen endte denne trillingen med at Kjølø slo et fremspillet som 9 av 10 ganger førte til balltap. Jeg ble ganske tynn i håret den sesongen, etter å ha dratt ut en del hår med roten i frustrasjon over nok et håpløst oppspill fra Kjølø.

 

Ikke noe vondt om Kjølø, men noen Koemann eller Baresi er han ikke. Heldigvis har dette problemet nærmest forsvunnet etter at Jan Jønnsson har tatt over. Nå ender vi stort sett opp med andre løsninger enn at Kjølø skal slå 40- meters pasninger.

 

Uansett, jeg mener at laget får en ekstra dimensjon offensivt når Jesper Jansson spiller stopper. Han kan behandle ballen og slå presise pasninger med både høyre og venstre. Dette er viktige egenskaper i et spillende lag, som Stabæk ønsker å være.

 

Egentlig hadde en 5-6 år yngre og litt raskere Jeppe vært en perfekt stopper for Stabæk.

 

Soma er en tidligere og god midtbanespiller, han er veldig god med ballen. Han går langt utenpå Kjølø og i særdeleshet IA på det området.

 

I tillegg til Espen Nystuen hadde utvilsomt Jokke vært en knall stopper for oss. Men da trenger vi en erstatter for han sentralt på midtbanen. Kanskje Somen er den mannen? Men da trenger vi en høyrekant...? Kanskje det rett og slett er Furuseth Olsen vi trenger, så er alt i boks? ;)

Eller henning!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har skjedd med denne tråden? Nesten ingen innlegg i dag. Skulle ikke innspurten vært i gang, 8 døgn før ruten blir smelt igjen?

 

Jeg googlet på "god fotballspiller billig til salgs" og fikk 752 svar! Tenk bare på hvor mange jeg ville fått om jeg hadde tatt den på islandsk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har skjedd med denne tråden? Nesten ingen innlegg i dag. Skulle ikke innspurten vært i gang, 8 døgn før ruten blir smelt igjen?

 

 

La meg forklare deg om ordtaket som lyder "Brendt barn skyr ilden". Det dreier seg om at man lærer av sine feil.

 

I vår verden fungerer det slik; Vi har naivt trodd på ledelsen når det tidligere har vært annonsert spillerkjøp nært forestående. Disse har uteblitt gang på gang, og vi har blitt skuffet like mange ganger på ganger. Derfor, ved å ikke regne med noe som helst, vil vi heller ikke bli spesielt skuffet. Skjønner? ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har skjedd med denne tråden? Nesten ingen innlegg i dag. Skulle ikke innspurten vært i gang, 8 døgn før ruten blir smelt igjen?

 

Jeg googlet på "god fotballspiller billig til salgs" og fikk 752 svar! Tenk bare på hvor mange jeg ville fått om jeg hadde tatt den på islandsk...

 

 

Det er vel også slik at våre gode resultater har gjort mange oppmerksome på at vi har et rimlig bra lag, og så lenge ingen blir skadet (bank i bordet) holder det. Det ville blitt mye mer aktivitet hvis vi lå på 10 plass...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hearts gikk ikke til CL, Pospisil vil kanskje komme på et nytt besøk?

 

Hva skal vi med han? Er Andreas for dårlig til å sitte på benken vår? Er det for ille å bruke Alan som spiss om Veigar blir skadet? Eller synes du kanskje at Veigar og Daniel ikke fungerer på topp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 23. Aug 2006, 21:06) 82591[/snapback]

Hva har skjedd med denne tråden? Nesten ingen innlegg i dag. Skulle ikke innspurten vært i gang, 8 døgn før ruten blir smelt igjen?

 

 

La meg forklare deg om ordtaket som lyder "Brendt barn skyr ilden". Det dreier seg om at man lærer av sine feil.

 

I vår verden fungerer det slik; Vi har naivt trodd på ledelsen når det tidligere har vært annonsert spillerkjøp nært forestående. Disse har uteblitt gang på gang, og vi har blitt skuffet like mange ganger på ganger. Derfor, ved å ikke regne med noe som helst, vil vi heller ikke bli spesielt skuffet. Skjønner? ;)

 

Eller kanskje det er det at vi i en annen tråd er uenige om hvilke av våre spillere som skal spille mot Rosenborg, fordi vi gjerne vil bruke alle? Fordi spillerne vi har presterer som faen og fordi vi med riktige, og ikke utenkelige, resultater i neste runde faktisk leder Tippeligaen? Eller kanskje fordi vi har spennende ungdommer på 2. laget og u21-landslagets beste spiller sittende på benken?

 

Så kan du skrike om flere spillere om du vil. Marel, som av kjennere betegnes som tilnærmet idrettsinvalid kostet Molde over 2 millioner. Kan ikke si at jeg gråter for at ledelsen sparer de pengene til en annen gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er rart hvordan vi snur i mot og medgang... I vår ville de aller fleste, meg inkludert, ha mange nye spillere. Nå er vi, meg inkludert, fornøyd med stallen vi har... I allefall for øyeblikket. Jeg tror likevel at det på litt lenger sikt er fornuftig å hente inn en kanskje to spillere med tanke på neste sesong.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er rart hvordan vi snur i mot og medgang... I vår ville de aller fleste, meg inkludert, ha mange nye spillere. Nå er vi, meg inkludert, fornøyd med stallen vi har... I allefall for øyeblikket. Jeg tror likevel at det på litt lenger sikt er fornuftig å hente inn en kanskje to spillere med tanke på neste sesong.

 

@ringo

 

Dette er jo ikke egentlig så veldig rart. Før sesongen hadde vi en del skader og usikre kort. Vi ante ikke hvor vi lå kvalitetsmessig i forhold til TL. Nå har vi et tilnærmet skadefritt mannskap som har spilt langt bedre enn vi kunne drømme om, og vi har fått anledning til å spille inn en førsteellever som har blitt forholdsvis stabil. I tillegg har alle våre forventede kvaliteter slått til, kanskje med unntak av første halvdel av sesongen for Henning og Alan. Oppå det har vi fått en gave fra oven med VPG og Stenersen som begge spiller sine klart beste sesonger i år. Alt dette samlet er det vanskelig å forutse før sesongen, når spillergruppa skal lages. Nå, 2/3 ut i sesongen er ikke usikkerheten et problem mer, fordi vi vet at vi er gode nok og vel så det.

 

Det er en del hvis-om-atte-dersom-atte som gjør at vi kan sies å ha hatt litt flaks også. F.eks. Hva om vi hadde hatt tilsvarende skadeproblematikk som den Lyn opplever? Lyn var noe smått bemannet før sesongen, og har måttet grave ekstra dypt ned i spillersekken sin for i det heletatt å mønstre lag. Vi ville nok fått store problemer selv, og mest sannsynlig en mye dårligere tabellutvikling. Jeg er også tvilende til om VPG og IAO hadde blitt med videre om vi hadde vært i en nedrykkssituasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om vi taper i trondheim kommer nok debatten igang igjen...

Vel - mandag kveld vil det være drøyt tre døgn før gluggen boltes for denne gang. Så da vil vel den gamle debatten om hvorvidt Stabæk gjør en god jobb på spillermarkedet dominiere denne tråden til vi nærmer oss slutten av sesongen og hovedvinduet åpnes.

 

Det er kanskje ikke så lenge til 15. november...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om vi taper i trondheim kommer nok debatten igang igjen...

Vel - mandag kveld vil det være drøyt tre døgn før gluggen boltes for denne gang. Så da vil vel den gamle debatten om hvorvidt Stabæk gjør en god jobb på spillermarkedet dominiere denne tråden til vi nærmer oss slutten av sesongen og hovedvinduet åpnes.

 

Det er kanskje ikke så lenge til 15. november...

 

Ser for meg at den debatten kan bli kortvarig, det er ikke akkurat mye vi har hentet i dette overgangsvinduet - målt mot det som har vært lovet... :blink:

 

 

 

Se innlegget til d*u*b over her i lys av det vi opplevde for ikke så lenge siden; med nøkkelspillere ute med skade eller karantene har vi en noe tynn stall (i tillegg til at noen garantert pensjoneres til neste sesong...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi har fått en STOR forsterkning, og trenger kun en forsvarer til etter mitt syn (med tanke på neste sesong og skader). Men, selv der har vi 5 gode menn + Jesper (som kan) + Ulrik & Håkon (som en eller annen gang må matches).

I et nødsfall kan vi bruke Espen der, jeg er ikke veldig bekymret :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men vi har fått en STOR forsterkning, og trenger kun en forsvarer til etter mitt syn (med tanke på neste sesong og skader). Men, selv der har vi 5 gode menn + Jesper (som kan) + Ulrik & Håkon (som en eller annen gang må matches).

I et nødsfall kan vi bruke Espen der, jeg er ikke veldig bekymret :)

 

JA!! Det er heeelt utrolig at de ikke fant plass til Somen i ODD. Det må jo være værre for dem en Claiton Zane var for Molde......

Det han har levert de siste kampene har vært tungen på den berømte vektskålen. Og på mange måter grunnen til at vi kjemper om GULL (trodde aldri jeg skulle si det denne sesongen). Mått lykken fortsatt stå oss bi. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...