Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


I dag kommer det en ny spiller, garantert.

Jeg føler det i hele kroppen.

Nå skal jeg i et møte, når jeg er ferdig der 18.30 så har vi fått

en ny spiller. Gled dere :)

 

yeah right. Ikke vær så jævla positiv a!

ingen som leser stabak.no eller?

 

Ikke ofte det er spillernyheter der, Markus...brent barn, vettu!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller Keller på kant eller sentralt? Om han spiller sentralt løser vel back-probleme våre seg ved at Jokke kan flyttes ned på stopperplass.

Spiller sentralt/venstre (funnet ut i egen spilletråd)

 

Litt påfallende at vi er svært dårlig opplyste på hvilke spillere ledelsen jobber med. Stort sett overraskende spillere som signerer

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig med ny spiller. Tror ikke det er mange som kan stanse oss nå som vi har hentet en spiller fra serie A.

 

Siden Kuk i en annen tråd har spurt om hvem faen Peter Mate er så vil jeg relansere han.

 

Peter Mate er en 21 år gammel ungarsk midtstopper. Han er 194 cm høy og veier 90 kg. Sterk på hodet, og god i duellspillet. Svakheten hans er nok først og fremst at han kanskje ikke er så rutinert. Men vel er vel det i en alder av 21? Å ha kommet så langt som Mate som midtstopper i en så ung alder er spesielt bra.

 

Han spiller fast på Debrechen, som vant serien i Ungarn i fjor. Den sesongen scoret han 5 mål. Jeg har gjort litt mer research rundt han og har oppdaget at han har spilt flere kamper for ungarns u-21 landslag. Faktisk har han spilt så bra at han har blitt tatt opp på Ungarns a-landslag av tidligere verdensmester og verdens beste fotballspiller, Lothar Matthaus, før han hadde fylt 21 år. Noe som faktisk er ganske bra.

 

PÅ hjemmesiden til laget hans kan dere se bilde av han og litt info om han

 

http://www.dvsc.hu/dvsc/defaulteng.htm

 

 

Her er noen lagoppstillinger for Ungarns landslag der Peter Mate var med:

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?matchId=61...om=&timeTo=

 

http://www.svenskfotboll.se/t2llh.aspx?p=7...=1&a=180232

 

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id...922&cc=5739

 

http://www.uefa.com/competitions/Under21/T...m=57/index.html

 

 

 

Her er en link som viser at han er i 1. elveren til Debrecen, i en Champions league kamp mot Mancester United:

http://soccernet.espn.go.com/report?id=187774&cc=5739

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke det er mange som kan stanse oss nå som vi har hentet en spiller fra serie A.

 

Har er vel ikke akkurat noen frelser som kommer til å heve laget mange hakk alene, men likevel regner jeg med at han er en fin forsterkning for laget og ikke minst vil han gi laget bredde og JJ flere valgmuligheter.

 

Men er laget ferdig forsterket for sesongen nå? Kan vi regne med en spiss eller en forsvarsspiller til?

Det er typisk at Veigar, Daniel eller IAO brekker benet på fredag morgen - kun timer etter at overgangsvinduet har stengt...:(

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Eller Pontus Segerström i Landskrona BOIS. Kontrakten går ut etter denne sesongen.

 

Pontus Segerström Längd: 187 cm

Vikt: 80 kg

Född: 81-02-17

Moderklubb: Brommapojkarna

Även spelat i: Älvsjö AIK, Odense BK

 

Styrkor

Lugn passnings- och brytsäker mittback med stora ledarskaper. Bra i huvudspelet. Kan även spela som defensiv mittfältare och högerback.

 

Svagheter

Borde våga gå framåt lite mer.

 

@ringo

 

Han kommer ihvertfall fra riktig klubb, Brommapojkarna. De er gode på å få fram forsvarsspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFO igjen (jada, atter en gang)

 

Har forstått det slik at JJ er glad i PFO (virker i hvertfall sånn etter aller ikke-overgangene). Hammarby risikerer streng straff etter tribunetrøbbel i går. Kan få konsekvenser i form av poengtap (inntil 6 poeng) og kamper på nøytral grunn/uten tilskuere. Straffen bestemmes om en uke. Kanskje han har lyst til å spille for Stabæk likevel? Eller kanskje ikke iom at vi meldte oss ut av gullkampen i går

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFO igjen (jada, atter en gang)

 

Har forstått det slik at JJ er glad i PFO (virker i hvertfall sånn etter aller ikke-overgangene). Hammarby risikerer streng straff etter tribunetrøbbel i går. Kan få konsekvenser i form av poengtap (inntil 6 poeng) og kamper på nøytral grunn/uten tilskuere. Straffen bestemmes om en uke. Kanskje han har lyst til å spille for Stabæk likevel? Eller kanskje ikke iom at vi meldte oss ut av gullkampen i går

PFO spilte bra i går. Rask, driblesterk og gode innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei alle forumskrivere!

 

Jeg har i lang tid kost meg med å lese forumet her, men aldri hatt behov for å skrive noe. Men nå har det kommet opp et tema jeg faktisk kan bidra litt til.

 

De siste fire årene har jeg jobbet ved universitetet i Debrecen i Ungarn, og siden ungarsk fotball ble diskutert her, og jeg etterhvert har sett ganske mange ungarske kamper, tenkte jeg å skrive litt.

 

Laget Debrecen er et svært godt lag i ungarsk målestokk, men ikke noen storhet i Europa. Pleier å bli slått ut i kvalikken til CL, det ble de også i år.

 

Spilleren som er nevnt er derimot litt spennende. Máté er som Ninja-Alan beskriver ung, stor og sterk. Så tror jeg kanskje Ninja-Alan har trukket litt sine egne konklusjoner om at han er en fantastisk duellspiller. Han er selvfølgelig god siden han er så stor, men han mangler litt taktisk på å gå riktig i duellene. Den største "spisskompetansen" hans er at han er overraskende rask til å være så stor, tror han er raskest av alle forsvarsspillerne i Debrecen, og blant de raskeste på hele laget. Ganske god teknisk. Har bare sett Stabæk på web-TV i år, og ikke live, men tror han er bedre teknisk enn alle de vi har bak nå.

 

Før denne sesongen var han aktuell for flere østerriske toppserieklubber, og var veldig nærme å skrive under for AEK Athen. Mener å ha hørt at det var snakk om ca 200.000€, men vet ikke helt hvorfor overgangen ble stoppet. Det som er sikkert er at han er litt ute i kulden i Debrecen, han har ikke spilt noen av kampene i år. Det har også ført til at han ikke er i troppen som skal møte Norge, selv om han var med før sommeren.

 

Så oppsummert:

Stor, sterk, rask, til å være forsvarsspiller OK teknisk, sliter litt taktisk.

 

Ninja-Alan, jeg mistenker deg for aldri å ha sett Máté spille, men her har du faktisk funnet en spiller som er ganske god!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke kan flyttes ned på stopperplass.

 

Gud forby!

 

Uansett. Herlig med ny spiller

 

Gud forby? Jokke spilte vel stopper i Rostock og ble såvidt jeg har skjønnt kåret av supporterne som lagets beste spiller.

 

Blir Jokke flyttet ned avhenger jo selvsagt at hans kvaliteter blir erstattet sentralt på midten. Men blir de det så får vi en kanongod og spillende stopper, hva er problemet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke har vært arbeidsjernet og drivkraften hos oss i mange av de siste kampene.. RBKmatchen viser hva vi taper av agressivitet på når han er ute. I mine øyne er han førstevalget sentralt på midten.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei alle forumskrivere!

 

Jeg har i lang tid kost meg med å lese forumet her, men aldri hatt behov for å skrive noe. Men nå har det kommet opp et tema jeg faktisk kan bidra litt til.

 

De siste fire årene har jeg jobbet ved universitetet i Debrecen i Ungarn, og siden ungarsk fotball ble diskutert her, og jeg etterhvert har sett ganske mange ungarske kamper, tenkte jeg å skrive litt.

 

Laget Debrecen er et svært godt lag i ungarsk målestokk, men ikke noen storhet i Europa. Pleier å bli slått ut i kvalikken til CL, det ble de også i år.

 

Spilleren som er nevnt er derimot litt spennende. Máté er som Ninja-Alan beskriver ung, stor og sterk. Så tror jeg kanskje Ninja-Alan har trukket litt sine egne konklusjoner om at han er en fantastisk duellspiller. Han er selvfølgelig god siden han er så stor, men han mangler litt taktisk på å gå riktig i duellene. Den største "spisskompetansen" hans er at han er overraskende rask til å være så stor, tror han er raskest av alle forsvarsspillerne i Debrecen, og blant de raskeste på hele laget. Ganske god teknisk. Har bare sett Stabæk på web-TV i år, og ikke live, men tror han er bedre teknisk enn alle de vi har bak nå.

 

Før denne sesongen var han aktuell for flere østerriske toppserieklubber, og var veldig nærme å skrive under for AEK Athen. Mener å ha hørt at det var snakk om ca 200.000€, men vet ikke helt hvorfor overgangen ble stoppet. Det som er sikkert er at han er litt ute i kulden i Debrecen, han har ikke spilt noen av kampene i år. Det har også ført til at han ikke er i troppen som skal møte Norge, selv om han var med før sommeren.

 

Så oppsummert:

Stor, sterk, rask, til å være forsvarsspiller OK teknisk, sliter litt taktisk.

 

Ninja-Alan, jeg mistenker deg for aldri å ha sett Máté spille, men her har du faktisk funnet en spiller som er ganske god!

 

 

Det finnes faktisk noen ungarske spillere i norsk fotball allerede. Ingen av disse kan vel sies å ha imponert spesielt. Dette betyr selvsagt ikke at vi her ikke kan stå overfor en god spiller, men dersom vi snakker om et prisleie på +/- 200 000 euro, bør dette i så fall være rimelig sikkert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vil si at Peter Kovacs har gjort det rimelig greit i norsk fotball, selv om han aldri har blitt noen stjernespiller.

 

Kovacs er nok en av de mer vellykkede overgangene ja, men som du sier ingen stjernespiller....

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jokke kan flyttes ned på stopperplass.

 

Gud forby!

 

Uansett. Herlig med ny spiller

 

Gud forby? Jokke spilte vel stopper i Rostock og ble såvidt jeg har skjønnt kåret av supporterne som lagets beste spiller.

 

Blir Jokke flyttet ned avhenger jo selvsagt at hans kvaliteter blir erstattet sentralt på midten. Men blir de det så får vi en kanongod og spillende stopper, hva er problemet?

 

hvor vi kan sette jokke spiller vel ingen rolle så lenge han uansett er skadet... Og det har han vært mer eller mindre hele denne sesongen.

 

 

Daniel H:

 

Hvorfor er Mate vraket fra Debrecen? Har han vært skadet? Mate spilte fast på Debrecen forrige sesong, som førøvrig er "i år". Kan være mange grunner til at han ikke har vært i start-oppstillingen til debrecen de 4 første rundene i år.

 

Ser forøvrig at Mate fortsatt er foretrukket på U-21 landslaget, og er tatt med i u-21 troppen til Ungarn for de kommende kampene.

 

EDIT: Ser at Debrecen skiftet trener i sommer, og at han nye tydeligvis ikke tør å satse like mye på ungdommen.

 

 

Tom: Hvordan det har gått med de andre ungarske spillerne sier vel lite om hvordan mate vil gjøre det? Kovacs har dessuten ikke gjort det så ille.

Endret av ninja-alan
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ungarn er forsåvidt et spennende marked. Vet ikke hvor aktive norske klubber er der jeg.

 

Øst-Europa er vel ganske uoppdaget for norske klubber foreløpig. Nå som landene der etterhvert blir innlemmet i EU vil markedet bli mer attraktivt. Det er naturligvis visse kultur- og språkforskjeller som må overvinnes, men kan man hente Alanzinho må man jammen kunne hente en østeuropeer og. Ungarsk fotball har jeg ca null peiling på, men det er garantert bra spillere der. Det kan jo være verdt å se dit mtp at det er vanskelig å finne spillere i dagens overprisede marked her hjemme. Uansett er det liten grunn til noe panikkjøp nå, bedre å vente til etter sesongen med noe så usikkert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager litt sent svar, men her nede jobber vi faktisk i arbeidstiden :D

 

Ungarske markedet er som det ble nevnt rett over spennende, om man klarer å inkludere spillerne sosialt og språkmessig. Engelskkunnskapene blir stadig bedre i landet generelt, så språk burde ihvertfall gå. Sosialt kan nok Norge virke litt kaldt og upersonlig, så det er en utfordring.

 

At ungarske spillere er gode, er det ingen tvil om. De har en mye mer teknisk tankegang enn i Norge, og minner kanskje mer om det vi forbinder med spillere fra Balkan enn spillere fra Nord-Europa. Sliter ofte med organiseringen, og klubbene har dårlige offensive planer kan det virke som. Tror en trener som Trond Sollied kunne gjort suksess her på samme måte som i Hellas.

 

Ungarere i Norge har jeg ikke mye oversikt over, så jeg sjekket litt. Ingen store navn, nei. Men at Robbie Winters og Charlie Miller er de to eneste skottene i Norge, og begge er blant de beste i serien, betyr ikke at alle skotter er så gode. Husk at Norge er et fjernt land for ungarere. De går helst til Østerrike, og virkelig gode går ut i andre ligaer.

 

Ganske riktig at Debrecen fikk ny trener. Har jo ikke vært her så lenge, men virker som han står for litt traust fotball, og satser hovedsakelig på de rutinerte spillerne. Noe som i dette tilfellet er bra for oss om vi vil hente Máté. Han spilte mye under den gamle treneren, og det var under han at Debrecen gjorde det virkelig bra og utviklet mye bra spillere.

 

Tror Máté er en bra stopper som nok kommer til å forsvinne ut fra Ungarn ganske snart. Hadde vært spennende å se han sammen med IA når Mike etterhvert gir seg. Blir litt som Bratseth/Berg på landslaget før. Berg taklet alt som kom, og gikk ikke det løp Bratseth dem opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva mener du med "kan man kjøpe alanzinho kan man jammen..."???

 

Alanzinho var et varp. Er ikke mange som kan matche hans teknikk i norsk fotball.

Rosenborg kunne... Han skjønte ikke voldsomt mye av det som foregikk på Lerkendal i går. Selv om han gjorde noen fine ting tidlig i kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han nye er litt som semb altså, som mener at man ikke kan ta ut en spiller som IAO på landslaget fordi han ikke har blitt tatt ut på landslaget før?

 

Alessinho:

 

Brazil ligger nærmere oss språklig enn Ungarn. I ungarn snakker de et finsk-ugrisk språk, som er en sær språkfamilie, mens i brazil snakker de portugsisk, som ligger mye nærmere vestlig språk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom: Hvordan det har gått med de andre ungarske spillerne sier vel lite om hvordan mate vil gjøre det? Kovacs har dessuten ikke gjort det så ille.

 

 

Som andre her har påpekt overfor deg tidligere, er det ingen grunn til å fantasere om spillere som ikke er aktuelle for Stabæk. For øvrig påpeker jeg bare at norsk fotball har middels erfaring med ungarske spillere. Dette betyr ikke nødvendigvis at det ikke KAN finnes gode kjøp derfra.

 

Dessuten kan jeg ikke se at du tidligere har vist spesielt gode evner mht. å vurdere spillere. Du har eksempelvis foreslått Alan som kaptein. Du stilte deg også uforstående til at Alan ble byttet ut mot RBK i går. Tar jeg ikke feil, har du også klokketro på Alan som spiss. :D

 

Det er ikke dermed sagt at jeg er noen ekspert mht. talentspeiding, men jeg driver i hvert fall ikke å foreslår spillere i hytt og pine som jeg ikke engang har sett. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han nye er litt som semb altså, som mener at man ikke kan ta ut en spiller som IAO på landslaget fordi han ikke har blitt tatt ut på landslaget før?

 

Alessinho:

 

Brazil ligger nærmere oss språklig enn Ungarn. I ungarn snakker de et finsk-ugrisk språk, som er en sær språkfamilie, mens i brazil snakker de portugsisk, som ligger mye nærmere vestlig språk.

Ungarsk er nær beslektet med samisk - som er et offisielt norsk språk. Og som barna våre snart skal lære...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han nye er litt som semb altså, som mener at man ikke kan ta ut en spiller som IAO på landslaget fordi han ikke har blitt tatt ut på landslaget før?

 

Alessinho:

 

Brazil ligger nærmere oss språklig enn Ungarn. I ungarn snakker de et finsk-ugrisk språk, som er en sær språkfamilie, mens i brazil snakker de portugsisk, som ligger mye nærmere vestlig språk.

 

Og hva så? Alanzinho snakker fortsatt ikke norsk... Du kan regne med at brasilianere og ungarere skjønner ca like lite norsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har innrømt at jeg tok feil angående Alan som kaptein.

 

Alan som spiss, hvorfor ikke. er jo det han egentlig er.

 

Mange av mine forslag har vel vært litt for ivrige, men mange av "mine" forslag som du snakker om har jo vært andres forslag som jeg har støttet. Skjønner ikke hvorfor det blir dumt så fort jeg synes en spiller andre foreslår høres spennende.

 

Har fortsatt tro på mate, og kan ikke se at noen har kommet med argumenter for at han ikke skal være egnet, annet enn at Kovac ikke er en stjernespiller. Noe som ikke betyr noe som helst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...