Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hvaaaaaa?

Noen som vil ha nye spillere til Stabæk? Det er vel ikke de som var suuuuperfornøyd med Schelvans innsats i overgangsvinduet og som skrev metervis med innlegg om alle 'luksusproblemene' JJ ville få med å ta ut laget til høsten.

 

Sukk.

 

Hater å si 'hva var det jeg sa...' :blink:

 

Vokn opp igjen folkens! Stallen er for tynn og vi er for forutsigbare når det butter. Overgangsvinduet stengte og med seg i dragsuget dro den med seg skader på Daniel, Mike og IA, samt karantener for Veigar og Keller og gudene vet hvem andre ligger i faresonen. Denne høsten blir en kamp for å unngå nedrykk. Punktum.

Fytti helvete så fort alt kan gå til skogs...

 

For du mener at vi har råd og attraktivitet nok til å hente inn bedre stoppere enn Markus og Jokke til å sitte på benken?

 

Vi og Lyn er vel såvidt jeg vet eneste laget som har hatt skader på begge midtstopperne samtidig. Kjipt for oss nå med langtidsskader, men that's football.

 

Såvidt jeg fikk med meg har ikke Daniel stått over noen kamper, og Veigar har hatt én kamps karantene for gule kort. Big deal.

 

Hvis du er så naiv å tro at vi kan ha et B-lag like godt som førstelaget så gjerne for meg. Men da får du også ta jobben med å hilse Julenissen og Påskeharen fra meg neste gang du ser dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har dere sett på Lillestrøm-vålerenga eller? Nå må vi kjøpe Koren snart!!!

 

Kan ikke du fortelle meg hvor gammel du er ? Du kommer med så sinnsykt mye tåpelige kommentarer, så jeg synes jeg har en rett til å vite det...

 

Jeg er 14, hva har det med saken å gjøre??

 

Har dere sett på Lillestrøm-vålerenga eller? Nå må vi kjøpe Koren snart!!!

Spanderer du?

 

Er han ikke bosman?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har dere sett på Lillestrøm-vålerenga eller? Nå må vi kjøpe Koren snart!!!

 

Kan ikke du fortelle meg hvor gammel du er ? Du kommer med så sinnsykt mye tåpelige kommentarer, så jeg synes jeg har en rett til å vite det...

Kan vi ikke droppe sånne innlegg. Vel tapte vi på søndag, men vis litt romslighet. Liker du ikke et innlegg så blås i det.

 

Ninja-Alan lyser opp Forumet med kreative forslag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har dere sett på Lillestrøm-vålerenga eller? Nå må vi kjøpe Koren snart!!!

 

Kan ikke du fortelle meg hvor gammel du er ? Du kommer med så sinnsykt mye tåpelige kommentarer, så jeg synes jeg har en rett til å vite det...

Kan vi ikke droppe sånne innlegg. Vel tapte vi på søndag, men vis litt romslighet. Liker du ikke et innlegg så blås i det.

Enig, vi drukner ikke akkurat i Stabæk supportere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ninja-Alan lyser opp Forumet med kreative forslag.

 

Tusen takk, hyggelig med en oppmuntring :D Har skjønt at noen er sure på meg, men prøver bare å foreslå ting. Mener ikke at jeg har fasiten.

Å, det var da så lite. Du får huske denne oppmuntringen en gang jeg sabler deg ned.... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For du mener at vi har råd og attraktivitet nok til å hente inn bedre stoppere enn Markus og Jokke til å sitte på benken?

 

Vi og Lyn er vel såvidt jeg vet eneste laget som har hatt skader på begge midtstopperne samtidig. Kjipt for oss nå med langtidsskader, men that's football.

 

Såvidt jeg fikk med meg har ikke Daniel stått over noen kamper, og Veigar har hatt én kamps karantene for gule kort. Big deal.

 

Hvis du er så naiv å tro at vi kan ha et B-lag like godt som førstelaget så gjerne for meg. Men da får du også ta jobben med å hilse Julenissen og Påskeharen fra meg neste gang du ser dem.

 

 

Føler du deg truffet gufa??

 

Pedro har selvsagt hatt rett hele tiden, og du tilsvarende feil. Lev med det! Det som er naivt her er at du tydeligvis tror at det går an å delta i tippeligaen, uten å kunne tilfredstille elementære krav til en stall som holder sesongen ut. Det er ikke snakk om å ha et helt lag på benken, men derimot brukbare erstattere for viktige nøkkelspillere. IA og Mike er slike nøkkelspillere. Det er faktisk ikke tilfeldig at vi går på tre strake tap når Mike er ute, hovedsaklig pga. personlige feil bakover på slutten av kampene.

 

Det som skjer nå er ikke det minste overraskende. Alle som har fulgt med en stund vet betydningen av en bred stall når det drar seg til på slutten av sesongen. Nå er vi plutselig i en situasjon der alt egentlig dreier seg om å berge plassen. Jan Jönsson sier eksempelvis på TV2 i dag at etter kampanalysen ble det klart at IA's skade ble direkte utslagsgivende for kampresultatet. IA betyr enormt og uten Mike har vi i realiteten ikke noe midtforsvar igjen.

 

Og forsvaret er faktisk ikke det eneste stedet vi er utsatt. Før neste sesong må sentrallinjen i dette laget styrkes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For du mener at vi har råd og attraktivitet nok til å hente inn bedre stoppere enn Markus og Jokke til å sitte på benken?

 

Vi og Lyn er vel såvidt jeg vet eneste laget som har hatt skader på begge midtstopperne samtidig. Kjipt for oss nå med langtidsskader, men that's football.

 

Såvidt jeg fikk med meg har ikke Daniel stått over noen kamper, og Veigar har hatt én kamps karantene for gule kort. Big deal.

 

Hvis du er så naiv å tro at vi kan ha et B-lag like godt som førstelaget så gjerne for meg. Men da får du også ta jobben med å hilse Julenissen og Påskeharen fra meg neste gang du ser dem.

 

 

Føler du deg truffet gufa??

 

Pedro har selvsagt hatt rett hele tiden, og du tilsvarende feil. Lev med det! Det som er naivt her er at du tydeligvis tror at det går an å delta i tippeligaen, uten å kunne tilfredstille elementære krav til en stall som holder sesongen ut. Det er ikke snakk om å ha et helt lag på benken, men derimot brukbare erstattere for viktige nøkkelspillere. IA og Mike er slike nøkkelspillere. Det er faktisk ikke tilfeldig at vi går på tre strake tap når Mike er ute, hovedsaklig pga. personlige feil bakover på slutten av kampene.

 

Det som skjer nå er ikke det minste overraskende. Alle som har fulgt med en stund vet betydningen av en bred stall når det drar seg til på slutten av sesongen. Nå er vi plutselig i en situasjon der alt egentlig dreier seg om å berge plassen. Jan Jönsson sier eksempelvis på TV2 i dag at etter kampanalysen ble det klart at IA's skade ble direkte utslagsgivende for kampresultatet. IA betyr enormt og uten Mike har vi i realiteten ikke noe midtforsvar igjen.

 

Og forsvaret er faktisk ikke det eneste stedet vi er utsatt. Før neste sesong må sentrallinjen i dette laget styrkes.

 

Vel, jeg er også av den meningen at om man vinner i Lotto har man bevist at man er dum. At en liten sannsynlighet slår ut, behøver ikke å bety at å tilpasse seg denne lille sannsynligheten er riktig.

 

Lyn betalte tidligere i sesongen opp til 5 mill for en midtstopper med én sesongs erfaring i Sogndal, før det spilte han på Stord. Synes du Stabæk burde gjort det samme for å ha backup hvis både IA og Mike ble skadet, eller ville du heller tenkt at de penga kan vi bruke på noe bedre og heller satse på Markus, Jokke, Morten (med Tom på backen) eller Skogseid, kapteinen på u19 landslaget? Eller Ulrik som nå er i en alder der det enten er spilletid eller et lite tupp i baken og ut til Hønefoss?

 

Du burde tenke litt mer på forutsetninger, ikke resultater. Nevnte Lottosituasjon er en ting. Jokkes takling var ikke pen selv om Bakke ikke ble skadet. Det var ikke suicidal å dra på jobb i WTC for litt over fem år siden. Men tilfeldigheter slår inn, og det er ikke alltid man skal bry seg om dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For nte gang.

Dette handler om en trend som strekker seg tilbake til før nedrykket med Gaute. Vi bruker overgangsvinduene altfor dårlig og vi har sportslige ledere som ikke makter å lokke de riktige spillerne til klubben. Vi klarer ikke engagn smi mens jernet er varmt som aldri før og vi, i beste overgangstid, ligger på 2. plass i tippeligaen. Ikke engang da lykkes det å lokke en solid forsterkning til stopperplassen til klubben. Det klarer klubber som Sandefjord, Fredrikstad og ja, Lyn, for å nevne noen.

Dette til tross for at det antydes igjen og igjen at man er i dialog med spillere som vil forsterke laget. Nå sist denne stopperen som ''de som følger med i europeisk fotball kjenner til'' som glapp i uka før vinduet stengte.

Nei, isteden kjøper man to høyrekanter/midtbanespillere. Takk for det. Somen er brillefin og det blir sikkert Keller også, men ser man ikke at det ikke er der skoen trykker mest? Backrekken er ustabil og midstopperne aldrende selv om de er knakandes gode.

Det virker bare som om man så altfor fort blir fornøyd med stallen bare man kan stille en god første 11. Det viser seg jo gang på gang at det blir for tynt utover høsten. Banalt sagt, må man kanskje hente inn for mange om sommeren for å ha nok utover høsten, for så å selge eller bytte bort noen flere til vinteren.

Sier bare at selv om vi er vanvittig uheldige nå så har klubben sviktet både spillernes, trenernes og forhåpentlig egne ambisjoner på overgagsmarkedet i flere år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig pedro.

 

Jeg husker ikke hva som skjedde i Gaute-tiden, men har lagt merke til at andre klubber er flinkere til å skaffe forsterkninger.

 

Situasjonen på stopperplass er kritisk nå, med begge førstevalgene ute for resten av sesongen. I tillegg synes jeg ikke Bjørnar har en god sesong på venstreback i år, og skulle helst sett Markus Karlsson på denne plassen.

 

Stabæk sier de legger lista høyt og det er fint, men de har muligens lagt lista over eliteserienivå?

 

Hva med å for eksempel prøve seg på Christer Ellefsen?

http://www.honefossbk.no/Se_spiller.asp?Spiller_ID=18

 

Christer Ellefsen har spilt i en årrekke på Hønefoss, og regnes vel for deres viktigste spiller. Han er stor og sterk, og leser spillet godt. Masse rutine og erfaring, men likevel ikke mer enn 28 år.

 

Jeg så han spille i serien mot Stabæk i fjor, og da spilte han godt, på tross av at Hønefoss tapte.

 

Christer Ellefsen spiller i 1. div, og kunne sikkert tenke seg en overgang til eliteserien. At han bor i Hønefoss gjør en overgang til Stabæk ganske så smertefritt, trenger knapt å flytte på seg. Prisen på en spiller i 1. div er vel heller ikke akkurat høy.

 

Er det ikke slik at man kan få låne spillere også etter overgangsvinduet? I så fall, hva med et lån ut sesongen, med opsjon på kjøp? Da får man sett om han holder nivået også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet egentlig ikke om jeg igdder å være med i denne diskusjonen, som bærer sterkt preg av å være "nye spiller-råden mens vinduet er lukket"...

 

Hvordan hadde dere som stadig skal kritisere ledelsen tatt det om vi hadde kjøpt opp en haug middelmådige spillere som bare kan drømme om a-lagsspill når a-laget er på sykestuen?

 

Hvordan hadde dere som alltid kritserer ledelsen tatt det om Stabæk nok engang kom i alvorlig økonomisk krise? Hvor små konsekvenser er å selge unna klubbens dyreste (og som regel beste) spillere.

 

Bodø/Glimt risikerer straff pga økonomiske problemer. vålerenga tapte to poeng for noen år siden. Nei takke seg til en ledelse som bygger opp et solid lag over tid, basert på bærekraftige løsninger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vel, jeg er også av den meningen at om man vinner i Lotto har man bevist at man er dum. At en liten sannsynlighet slår ut, behøver ikke å bety at å tilpasse seg denne lille sannsynligheten er riktig.

 

Lyn betalte tidligere i sesongen opp til 5 mill for en midtstopper med én sesongs erfaring i Sogndal, før det spilte han på Stord. Synes du Stabæk burde gjort det samme for å ha backup hvis både IA og Mike ble skadet, eller ville du heller tenkt at de penga kan vi bruke på noe bedre og heller satse på Markus, Jokke, Morten (med Tom på backen) eller Skogseid, kapteinen på u19 landslaget? Eller Ulrik som nå er i en alder der det enten er spilletid eller et lite tupp i baken og ut til Hønefoss?

 

Du burde tenke litt mer på forutsetninger, ikke resultater. Nevnte Lottosituasjon er en ting. Jokkes takling var ikke pen selv om Bakke ikke ble skadet. Det var ikke suicidal å dra på jobb i WTC for litt over fem år siden. Men tilfeldigheter slår inn, og det er ikke alltid man skal bry seg om dem.

 

 

Dette er og bli snikksnakk, og det vet du innerst inne godt selv. Hvorfor ikke bare innrømme at stallen er og blir for tynn?

 

De to spillerne som ble hentet i sommer, består av midtbanespillere der behovet i utgangspunktet var minst. Dette dreier seg verken om lotto eller å bruke 5 millioner på middelmådigheter, men å sørge for å prioritere pengene der behovet er størst.

 

Hadde vi enda hatt juniorer som er gode nok. Det har vi åpenbart ikke, når vi nå tydeligvis er nødt til å bruke trege midtbanespillere på midtstopperplass.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men i ** navn, hva tror dere vi har mulighet til å hente? Tror dere toppspillerne står i kø fordi vi såvidt var oppe på 2. plass en gang i løpet av sommeren? Og at investorene bare dør etter å sløse bort penger på et "topplag"?

 

Sandefjords fantastiske handlinger ble nevnt. Birger Madsen fra Skeid. Wow! 4,6 i snitt på VG børsen (ikke det at den er fasiten), 0,1 poeng bedre enn navnebror Kim Madsen. Kim Madsen spiller på Lyn og er 17. Noen grunn til at Håkon og evt Ulrik ikke skal klare det samme?

 

Minner om at før sesongen hentet vi to av Adeccos beste spillere i fjor, Nystuen og Strand. Er det ikke nettopp slike spillere dere vil erstatte?

 

Og Lyn ble rost opp i skyene av å hente Indridi Sigurdsson og en finne fra Charlton. Etter et par uker var finnen sendt tilbake. Har vi råd til sånt?

 

Vi er _ikke_ en stor klubb som kan hente hva vi vil. Rosenborg, Brann, Enga, Lillestrøm, Viking og Start er definitvit foran oss som mer attraktive klubber. Tromsø har fortrinn av "lokale" spillere som kommer hjem. Ingen grunn til å tro at vi er mer attraktive enn Fredrikstad, Odd, Ham-Kam osv.

 

Vi er _ikke_ en klubb med mye penger. Det lille vi har klart å skrape sammen er fordi ledelsen faktisk er veldig restriktive på hva som kjøpes inn. Ære være dem for det!

 

Enig i at å kjøpe to høyrekanter virker en smule rart. Selv om jeg tror du selv ønsket å hente inn PFO etter at Somen kom. Tydelig at Somen vurderes som backup på spissplassen, og dermed trengs backup på kanten.

 

Men igjen, noen realistiske forslag om hva vi kunne klart å hente inn? Madsen? Ja, godt mulig. Indiri Sigurdsson? Neppe. Ellefsen? Sikkert, men so what? Max von Schlebrügge? Dream on? En eller annen ungarer? Kanskje, men er ukjente ungarere det vi ønsker oss??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må bare si at jeg liker måten ledelsen jobber på ift spillerkjøp og filosofi. En sitter med ekstremt knappe ressurser ift de store lagene, men allikevel er det alltid spennende spillertyper som dukker opp. Om ikke alltid de største navnene, så er det stort sett gode spillere, og ikke minst spillere som kler troppen.

 

Troppen skal bestå av Nystuen og Strand, og i en tropp på noen og tyve mann, er det ikke mer enn en 15 mann som spiller regelmessig. Det vil si 1-2 spillere ekstra i hvert ledd. Disse har sålangt vært Markus(f), Jesper(f&m), Henning(m) og Tom (f&m). På topp har vi ikke hatt de store behovene for back-up, da vi har tippeligaens toppscorere. Nå har vi Somen, Strand og Kamara.

 

Vi har sett i lys av dette ikke gjort et eneste bomkjøp siden Jønsson kom til klubben, og det kaller jeg sund og god innkjøpspolitikk.

 

Midtbanen er den lagdelen hvor vi er klart best besatt, men den består av noen poteter som kan spille både enten i angrep eller forsvar.

 

Forsvaret er i utgangspunktet ok besatt, med følgende alternativer: IA, Mike, Morten, Bjørnar, Markus, Håkon og Ulrik. Samtidig kan både Jesper og Tom spiller bak der. Vi er sårbare fordi både Håkon og Ulrik mangler erfaring, samtidig som alderen begynner å tynge den bakre rekken.

 

Nå har vi to skader på midtforsvaret, og det vil vi merke. Nå er det heller ikke mange andre lag som ikke hadde blitt svekket av at begge stopperne hadde blitt skadet. Hadde vi mistet to på midten hadde vi fortsatt kun stilt en slagkraftig midtbane.

 

Derfor: Ja, det hadde muligens vært en idee å forsterke forsvaret i sommer. @ringo drømmer om en spillende stopper i midten av 20årene, og han hadde nok kommet godt med nå. Spørsmålet er om klubben hadde råd, og om en slik spiller var tilgjengelig. Såvidt jeg har forstått så var Keller en spiller en ikke kunne si nei til, og han kom da tross alt gratis.

 

Til neste år er Jesper borte, og han kommer til å frigi en plass i troppen. Den bør gå til en ny stopper, og samtidig må Henning og Espen gå inn og fylle tomrommet etter Jesper. Det gjør dem.

 

Vi har en spennende tropp i dag, som kommer til å utvikle seg videre inn mot neste sesong.

 

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye bedre å ha 14-15 skikkelig gode spillere som spiller 85 % av kampene enn en stor går suppe av middelmådigheter. Så få vi heller leve med at vi innimellom går på en smell og mangler flere samtidig.

 

Gi Bjørnar, Håkon og Ulrik tillit, så får vi Norges beste backrekke om ikke så lenge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men i ** navn, hva tror dere vi har mulighet til å hente? Tror dere toppspillerne står i kø fordi vi såvidt var oppe på 2. plass en gang i løpet av sommeren? Og at investorene bare dør etter å sløse bort penger på et "topplag"?

 

Sandefjords fantastiske handlinger ble nevnt. Birger Madsen fra Skeid. Wow! 4,6 i snitt på VG børsen (ikke det at den er fasiten), 0,1 poeng bedre enn navnebror Kim Madsen. Kim Madsen spiller på Lyn og er 17. Noen grunn til at Håkon og evt Ulrik ikke skal klare det samme?

 

Minner om at før sesongen hentet vi to av Adeccos beste spillere i fjor, Nystuen og Strand. Er det ikke nettopp slike spillere dere vil erstatte?

 

Og Lyn ble rost opp i skyene av å hente Indridi Sigurdsson og en finne fra Charlton. Etter et par uker var finnen sendt tilbake. Har vi råd til sånt?

 

Vi er _ikke_ en stor klubb som kan hente hva vi vil. Rosenborg, Brann, Enga, Lillestrøm, Viking og Start er definitvit foran oss som mer attraktive klubber. Tromsø har fortrinn av "lokale" spillere som kommer hjem. Ingen grunn til å tro at vi er mer attraktive enn Fredrikstad, Odd, Ham-Kam osv.

 

Vi er _ikke_ en klubb med mye penger. Det lille vi har klart å skrape sammen er fordi ledelsen faktisk er veldig restriktive på hva som kjøpes inn. Ære være dem for det!

 

Enig i at å kjøpe to høyrekanter virker en smule rart. Selv om jeg tror du selv ønsket å hente inn PFO etter at Somen kom. Tydelig at Somen vurderes som backup på spissplassen, og dermed trengs backup på kanten.

 

Men igjen, noen realistiske forslag om hva vi kunne klart å hente inn? Madsen? Ja, godt mulig. Indiri Sigurdsson? Neppe. Ellefsen? Sikkert, men so what? Max von Schlebrügge? Dream on? En eller annen ungarer? Kanskje, men er ukjente ungarere det vi ønsker oss??

 

 

Jeg har forståelse for at du har behov for å bortforklare ditt feilaktige syn på behovet for nye spillere. Og alle er vi klar over selvfølgeligheter som at klubben er i en presset økonomisk situasjon, samt at større klubber selvsagt har fordeler som ikke vi har.

 

Det er faktisk ikke dette som er poenget her. Det som har skjedd i år, er faktisk ikke noe nytt. I 2004 prioriterte vi penger på å ansette Aalbu, fremfor å kjøpe en sårt tiltrengt spiss som kunne bidratt til å berge plassen.

 

I år har vi brukt penger på å kjøpe to spillere til en lagdel der behovet var minst. På tross av at det ble uttalt i forkant at vi skulle ha minst tre spillere, fortrinnsvis foran og bak.

 

Dersom vi skal ta konsekvensen av gufas uttalelser, er dette det samme som å at Stabæk ikke har noe å gjøre i tippeligaen det hele tatt. Dette må du gjerne mene, men det står overhode ikke i stil med klubbens uttalte ambisjoner. Som Daniel uttaler: "Ønsker vi å være et pisselag eller ikke".

 

Jeg er helt med på at vi skal skynde oss langsomt, være fornuftige og ikke bedrive hodeløse innkjøp. Men i den situasjonen vi nå er kommet i, kan jeg ikke se at de kjøpene som faktisk er blitt gjort virker særlig fornuftige. Dette dreier seg faktisk om mer enn at Stabæk ikke greier å tiltrekke seg gode spillere.

 

Nå får vi sette vår lit til at spillere som Daniel og Veigar holder seg skadefri i innspurten. Dersom en eller begge disse skulle forsvinne nå, vil fadesen være et faktum. Så får vi heller be til høyere makter om at de poengene vi har greid å skrape sammen hittil, holder til fornyet kontrakt.

 

Et nytt bevis på hvor dårlig det står til for øyeblikket, kommer på søndag mot FFK. Sann mine ord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi skal ta konsekvensen av gufas uttalelser, er dette det samme som å at Stabæk ikke har noe å gjøre i tippeligaen det hele tatt.

Hvordan klarer du å lese det?

Et nytt bevis på hvor dårlig det står til for øyeblikket, kommer på søndag mot FFK. Sann mine ord.

Du verden. Her tar man sorger på forskudd. La meg minne om at vi møter et lag som har store problemer med bare å stille lag i cupsemien i morgen, samt at de har tatt ett poeng, og scoret to mål de siste kampene. Og det på straffe og med hånden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye bedre å ha 14-15 skikkelig gode spillere som spiller 85 % av kampene enn en stor går suppe av middelmådigheter. Så få vi heller leve med at vi innimellom går på en smell og mangler flere samtidig.

 

 

Vet ikke om jeg er helt enig i dette. Laget består vel ikke av en "stor grå suppe av middelmådigeter" i dag, og det vi snakker om er å forsterke laget i bakre rekke. Fortrinnsvis med en skikkelig stopper som er på nivå med IA eller Mike. Det gir kamp om plassene, noe det ikke er i dag hvis de gutta er skadefri. Viktigheten av å ha så mange gode som mulig i troppen er selvfølgelig at det gir mye bedre treninger. Hvorfor tror du RBK har kjøpt inn toppspillere i et kjør for å ha dem i troppen? Sansynligvis for å få bedre kvalitet på treningene (og selvfølgelig for å ha backup på alle plasser). Nå sier jeg ikke at Stabæk har samme mulighet, men å ha 14-15 spillere som er "skikkelig gode" for å fylle opp resten av troppen med "jalla" tror jeg kun gir ris til egen bak. Kanskje klubben skulle snakke med Muri igjen? eller er det for mye gruff i systemet for at det skulle la seg gjøre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg for min del synes at denne diskusjonen er litt utidig. Vi ligger fremdeles veldig godt an til å klare det som var min, og de fleste her på forumets, ambisjon for sesongen.

 

Det kommer ikke til å være noe spesielt som skjer på overgangsfronten på en god stund. Nå er det, slik tingene forholder seg for øyeblikket, viktigere å støtte de som en hver tid spiller eller er i troppen.

 

Hei så lenge. Kommer tilbake i denne tråden, når det er aktuelt

Endret av Pjalle Nøtt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg har forståelse for at du har behov for å bortforklare ditt feilaktige syn på behovet for nye spillere. Og alle er vi klar over selvfølgeligheter som at klubben er i en presset økonomisk situasjon, samt at større klubber selvsagt har fordeler som ikke vi har.

 

Det er faktisk ikke dette som er poenget her. Det som har skjedd i år, er faktisk ikke noe nytt. I 2004 prioriterte vi penger på å ansette Aalbu, fremfor å kjøpe en sårt tiltrengt spiss som kunne bidratt til å berge plassen.

 

I år har vi brukt penger på å kjøpe to spillere til en lagdel der behovet var minst. På tross av at det ble uttalt i forkant at vi skulle ha minst tre spillere, fortrinnsvis foran og bak.

 

Dersom vi skal ta konsekvensen av gufas uttalelser, er dette det samme som å at Stabæk ikke har noe å gjøre i tippeligaen det hele tatt. Dette må du gjerne mene, men det står overhode ikke i stil med klubbens uttalte ambisjoner. Som Daniel uttaler: "Ønsker vi å være et pisselag eller ikke".

 

Jeg er helt med på at vi skal skynde oss langsomt, være fornuftige og ikke bedrive hodeløse innkjøp. Men i den situasjonen vi nå er kommet i, kan jeg ikke se at de kjøpene som faktisk er blitt gjort virker særlig fornuftige. Dette dreier seg faktisk om mer enn at Stabæk ikke greier å tiltrekke seg gode spillere.

 

Nå får vi sette vår lit til at spillere som Daniel og Veigar holder seg skadefri i innspurten. Dersom en eller begge disse skulle forsvinne nå, vil fadesen være et faktum. Så får vi heller be til høyere makter om at de poengene vi har greid å skrape sammen hittil, holder til fornyet kontrakt.

 

Et nytt bevis på hvor dårlig det står til for øyeblikket, kommer på søndag mot FFK. Sann mine ord.

 

Mener du i fullt alvor at vi ikke var i behov av en høyrekant nå i sommer? Da er du etter min oppfatning fullstendig på bærtur. Vi var i et mye større behov av en høyre kant enn det vi var for en stopper. Det ser annerledes ut nå, men det skyldes at vi har fått nye midtbanespillere og 2 stoppere skadet. Ikke så rart da kanskje?

 

Somen, som har blitt benyttet på høyrekant kan også utmerket brukes sentralt. Var tidvis veldig god i den rollen hos Odd.

 

Det er heller ikke noen krise på stopperplass. Vi har Jokke, Espen, Markus, Ulrik, Håkon, Jeppe og Morten som kan brukes der. Selvsagt er det en ulempe når de to faste er skadet, men det er det for alle lag. Til neste kamp vil vi ha hatt en uke til å drille inn en ny backrekke.

 

Jeg mener det er utrolig viktig at en klubb som Stabæk er veldig selektive i valg av nye spillere for å bli ett topplag. Se f.eks på Godset som har en bred og god stall i Adeccoligaen, men når de kommer opp i tippeligaen har de bare en haug med middelmådige tippeligaspillere. Der må det mye utskiftninger til, skal de bli ett topplag, og det blir VELDIG dyrt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi skal ta konsekvensen av gufas uttalelser, er dette det samme som å at Stabæk ikke har noe å gjøre i tippeligaen det hele tatt.

Hvordan klarer du å lese det?

Et nytt bevis på hvor dårlig det står til for øyeblikket, kommer på søndag mot FFK. Sann mine ord.

Du verden. Her tar man sorger på forskudd. La meg minne om at vi møter et lag som har store problemer med bare å stille lag i cupsemien i morgen, samt at de har tatt ett poeng, og scoret to mål de siste kampene. Og det på straffe og med hånden.

 

 

Jeg vet ikke hvordan du leser, men holdninger om at Stabæk ikke har verken kapasitet, attraktivitet eller potensiale nok til å ta steget opp blant de "fem store" (som for øvrig er bl.a. Ingebrigts uttalte målsetning) har lite med spill i tippeligaen å gjøre. Er det bredde- eller toppfotball vi driver med? Dersom folk her er fornøyd med å bare delta i tippeligaen, får de gjerne være det, men respekter at andre kan være av en annen oppfatning.

 

Når det gjelder Fredrikstad, er det hell i uhell at de også sliter for tiden, men likevel kan jeg ikke se at vi skal greie å dra i land en seier på søndag i den tilstand vi nå fremstår. Vent og se når kampen spilles, så vil du forstå hva jeg mener. Med både IA og Mike ute har vi mistet mye av grunnstrukturen i laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi skal ta konsekvensen av gufas uttalelser, er dette det samme som å at Stabæk ikke har noe å gjøre i tippeligaen det hele tatt.

Hvordan klarer du å lese det?

Et nytt bevis på hvor dårlig det står til for øyeblikket, kommer på søndag mot FFK. Sann mine ord.

Du verden. Her tar man sorger på forskudd. La meg minne om at vi møter et lag som har store problemer med bare å stille lag i cupsemien i morgen, samt at de har tatt ett poeng, og scoret to mål de siste kampene. Og det på straffe og med hånden.

 

 

Jeg vet ikke hvordan du leser, men holdninger om at Stabæk ikke har verken kapasitet, attraktivitet eller potensiale nok til å ta steget opp blant de "fem store" (som for øvrig er bl.a. Ingebrigts uttalte målsetning) har lite med spill i tippeligaen å gjøre. Er det bredde- eller toppfotball vi driver med? Dersom folk her er fornøyd med å bare delta i tippeligaen, får de gjerne være det, men respekter at andre kan være av en annen oppfatning.

 

Når det gjelder Fredrikstad, er det hell i uhell at de også sliter for tiden, men likevel kan jeg ikke se at vi skal greie å dra i land en seier på søndag i den tilstand vi nå fremstår. Vent og se når kampen spilles, så vil du forstå hva jeg mener. Med både IA og Mike ute har vi mistet mye av grunnstrukturen i laget.

 

Spiller vi som mot brann vinner vi lett mot ffk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mener du i fullt alvor at vi ikke var i behov av en høyrekant nå i sommer? Da er du etter min oppfatning fullstendig på bærtur. Vi var i et mye større behov av en høyre kant enn det vi var for en stopper. Det ser annerledes ut nå, men det skyldes at vi har fått nye midtbanespillere og 2 stoppere skadet. Ikke så rart da kanskje?

 

Somen, som har blitt benyttet på høyrekant kan også utmerket brukes sentralt. Var tidvis veldig god i den rollen hos Odd.

 

Det er heller ikke noen krise på stopperplass. Vi har Jokke, Espen, Markus, Ulrik, Håkon, Jeppe og Morten som kan brukes der. Selvsagt er det en ulempe når de to faste er skadet, men det er det for alle lag. Til neste kamp vil vi ha hatt en uke til å drille inn en ny backrekke.

 

Jeg mener det er utrolig viktig at en klubb som Stabæk er veldig selektive i valg av nye spillere for å bli ett topplag. Se f.eks på Godset som har en bred og god stall i Adeccoligaen, men når de kommer opp i tippeligaen har de bare en haug med middelmådige tippeligaspillere. Der må det mye utskiftninger til, skal de bli ett topplag, og det blir VELDIG dyrt.

 

Her legger du ord i munnen på meg. Somen var isolert sett et fornuftig kjøp - vi hadde behov for alternativer på høyrekanten. Men når vi i løpet av overgangsvinduet ikke samtidig greier å hente mer nødvendige alternativer foran og bak, som kan erstatte våre klart viktigste spillere, som Veigar, Daniel, IA og Mike, bedriver vi en hinsides gambling.

 

Jesper kan ikke brukes på stopperplass, det trodde jeg alle hadde fått med seg nå. Det er mulig at Ulrik og Håkon er gode juniorer, men hadde de vært gode nok forstår jeg ikke hvorfor man velger å bruke Jesper som midtstopper.

 

Gode juniorer bør brukes sammen med etablerte og rutinerte spillere om IA og Mike. Når begge disse er ute blir det rett og slett for tynt. Marcus fungerer greit som stopper, men dette betyr igjen at vi blir svekket på bekkplass. Hvordan Jokke er som stopper kjenner jeg rett og slett ikke til.

 

Vi har nå en forsvarsrekke som i beste fall består av feil spillere på feil plass, kombinert med juniorer som ingen vet om holder mål, krydret med trege midtbanespillere som reelt sett ikke fungerer som stoppere. På hvilket grunnlag du hevder at det "ikke er krise" på stopper plass, må du selv evt. gjøre rede for.

 

Hvem er det egentlig som er på bærtur her?

 

 

 

Spiller vi som mot brann vinner vi lett mot ffk.

 

 

Vi får se. Jeg har mine tvil, men jeg skal med glede bite det i meg om jeg tar feil.... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...