Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Siden 14-lags eliteserie har vålerenga slått oss bare to ganger, i 1995 og i 2004.

Gidder ikke sjekke opp, men vi tapte mot dem på Bislett en gang da Drillo var kommet inn som redningsmann.

 

Helt riktig, det var i 1998.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt riktig, det var i 1998.

Og Klanen kastet pæler på banen etter kampen. Carew storspilte

Hepp,

 

Det startet med at Walltin taklet en av våre gjennom et reklameskilt....

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ærlig talt ikke så mye av interessen for Daniel Fredheim Holm heller. Ok, han har talent og kan sikkert bli en veldig god spiller, men per dags dato er han det ikke og har vel heller ikke vist mye som tyder på utvikling de siste par sesongene. Fredheim Holm har et større navn enn kvalitet. Det kan så klart hende at han bare må bytte klubb og få tillit over tid som angrepsspiller i stedet for venstrekant for å få ut sitt potensiale, men...skeptisk.

Gutten er jo et kjempe talent, men har ikke tatt steget helt opp. Kan være lurt med miljøskifte for å fortsette utviklingen. Er MANGE spillere som har blomstret etter å ha byttet klubb. DFH til Stabæk, JA TAKK!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener Holmbrødrene vil være en klar tilvekst, og to spillere som kan gjøre stallen komplett.

 

Vi har en klar førstekeeper, med to talentfulle keepere i bakhånd.

På høyre back holder Morten et godt nivå, og er en spiller som fremdeles er ung og vil utvikle seg videre. Bak ham burde Håkon være en mann for fremtiden. Skal innrømme at jeg ikke har sett ham spille, men Skullerud uttalte at det var en forsvarer med fart. Er vel aktuell som midstopper, men backer med fart er gull i dagens fotball.

Venstreback er godt dekket med Bjørnar og Karlson, og med Tom som et alternativ på begge backer.

Midtstopperplassen mener jeg bør bekles med I.A. og Jokke. Jokke er en spiller jeg tror kan ta over for Mike med bravur, og bør dyrkes i den rollen nå. Her har vi Mike som et erfarent alternativ og Ulrik som et talentfult et.

På høyre kant har vi to strålende spillere allerede i Somen og Keller. I tillegg bør vi ikke avskrive Branimir, og Karim er vel fremdeles en mann for fremtiden?

På sentral midtbane er Tommy en mann som i sesongens form vil styrke samtlige tippeligalag, og bør være selvskreven. Den andre plassen på midten bør være forbeholdt Henning. Lokal spiller som er ett av landets største talenter bør dyrkes og få sjansen til å briljere i den posisjonen han passer best i! Med Jokke som midtstopper er vel bare Nystuen et alternativ sentralt, og en sulten Thomas Holm vil styrke alternativene og passe inn i en balansert tropp.

På venstre ser Alan ut til kunne være det beste offensive alternativet, men i bakhånd har vi Bjørnar, og eventuelt en av høyrekantene.

På topp fire strålende spillere på ulik sted i karrieren: Veigar, Daniel, Ola, og DFH. Det ser ut til at Stand er ferdig og Markegård i beste fall usikker, og den eneste bekymringen jeg har i forhold til denne stallen (med kjøpene av Holm-gutta) er om alle får nok spilletid!

 

Når dette er sagt, ser jeg på det som usannsynlig at vi får brødrene Holm, men spillertyper og alder mener jeg er riktige tilvekster i forhold til dagens stall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden 14-lags eliteserie har vålerenga slått oss bare to ganger, i 1995 og i 2004.

Gidder ikke sjekke opp, men vi tapte mot dem på Bislett en gang da Drillo var kommet inn som redningsmann.

 

Helt riktig, det var i 1998.

Sorry - dårlig presisjonsnivå; Det er bare i 1995, 2004 og 2005 at vålerenga har endt foran oss på sluttabellen.

 

Mente ikke å snakke om enkeltkamper. Men det samme gjelder der - inkluder vårens møte har vi møtt dem 17 ganger i Eliteserien. Det har vunnet tre ganger! I 1995 (eneste seier på Nadderud - vår første kamp i toppen), i 1998 som nevnt her og i 2004 på Ullevaal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener Holmbrødrene vil være en klar tilvekst, og to spillere som kan gjøre stallen komplett.

 

Vi har en klar førstekeeper, med to talentfulle keepere i bakhånd.

På høyre back holder Morten et godt nivå, og er en spiller som fremdeles er ung og vil utvikle seg videre. Bak ham burde Håkon være en mann for fremtiden. Skal innrømme at jeg ikke har sett ham spille, men Skullerud uttalte at det var en forsvarer med fart. Er vel aktuell som midstopper, men backer med fart er gull i dagens fotball.

Venstreback er godt dekket med Bjørnar og Karlson, og med Tom som et alternativ på begge backer.

Midtstopperplassen mener jeg bør bekles med I.A. og Jokke. Jokke er en spiller jeg tror kan ta over for Mike med bravur, og bør dyrkes i den rollen nå. Her har vi Mike som et erfarent alternativ og Ulrik som et talentfult et.

På høyre kant har vi to strålende spillere allerede i Somen og Keller. I tillegg bør vi ikke avskrive Branimir, og Karim er vel fremdeles en mann for fremtiden?

På sentral midtbane er Tommy en mann som i sesongens form vil styrke samtlige tippeligalag, og bør være selvskreven. Den andre plassen på midten bør være forbeholdt Henning. Lokal spiller som er ett av landets største talenter bør dyrkes og få sjansen til å briljere i den posisjonen han passer best i! Med Jokke som midtstopper er vel bare Nystuen et alternativ sentralt, og en sulten Thomas Holm vil styrke alternativene og passe inn i en balansert tropp.

På venstre ser Alan ut til kunne være det beste offensive alternativet, men i bakhånd har vi Bjørnar, og eventuelt en av høyrekantene.

På topp fire strålende spillere på ulik sted i karrieren: Veigar, Daniel, Ola, og DFH. Det ser ut til at Stand er ferdig og Markegård i beste fall usikker, og den eneste bekymringen jeg har i forhold til denne stallen (med kjøpene av Holm-gutta) er om alle får nok spilletid!

 

Når dette er sagt, ser jeg på det som usannsynlig at vi får brødrene Holm, men spillertyper og alder mener jeg er riktige tilvekster i forhold til dagens stall.

 

 

ganske enig her faktisk...... velkommen forresten! Skulle gjerne sett at Bjørnar fikk mer sjansen dog.... tror han kan ta landslagsplassen fra JAR en dag :-----) litt optimistisk skal man være!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat at offensive spillere ikke slår igjennom i Enga er vel ikke noe som skremmer meg, systemet deres ødelegger jo offensive, kreative spillere. Se på Stefan Iziaki(?) som gikk fra benken i Enga til stjernestatus i Elfsborg og svensk landslagsplass.

 

Ser for meg DFH og Ola som "de nye" Veigar og Daniel, er en del paraleller mellom spillertypene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få brødrene Holm må vi sannsynligvis gi langt mer for dem enn hva de egentlig er verdt.

Thomas Holm holder grei tippeliga klasse og jeg mener derfor at vi burde gi ca 2 mill for en spiller i hans klasse. Daniel F Holm er yngre, et større talant, og spisser er generelt dyrere, jeg vil derfor prise han til ca 4 mill. Synes dette kan stemme ganske bra med tanke på at vi ga 3 mill for Somen. Men Holm brødrene har større navn enn ferdigheter, vi må derfor regne med å gi kanskje 4 mill for TH og 6 mill for DFH. Det blir alt for mye, hvertfall når vi har bedre spillere i posisjonene de er aktuelle for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få brødrene Holm må vi sannsynligvis gi langt mer for dem enn hva de egentlig er verdt.

Thomas Holm holder grei tippeliga klasse og jeg mener derfor at vi burde gi ca 2 mill for en spiller i hans klasse. Daniel F Holm er yngre, et større talant, og spisser er generelt dyrere, jeg vil derfor prise han til ca 4 mill. Synes dette kan stemme ganske bra med tanke på at vi ga 3 mill for Somen. Men Holm brødrene har større navn enn ferdigheter, vi må derfor regne med å gi kanskje 4 mill for TH og 6 mill for DFH. Det blir alt for mye, hvertfall når vi har bedre spillere i posisjonene de er aktuelle for.

 

Faktisk uenig. Ihvertfall når det gjelder Daniel FH. Han har et stort navn, ja. Men det er fortsatt et navn som er skaffet på bakgrunn av prestasjoner som u-spiller, ikke som toppspiller. Som det ble nevnt i tråden har vi sett mange eksempler (Alex Valencia) på spillere som har vært svært talentfulle, havnet på benken og blitt landslagsaktuelle på en halv sesong. Daniel FH er utvilsomt et slikt talent, men han har ennå ikke klart å slå gjennom. Tror han er underpriset i forhold til det potensialet som ligger der! Ikke billig, tviler på at det blir billigere enn Sundgodt, men fortsatt underpriset fordi talentet er så stort. Og om han diskuterer kontrakt med Enga er det vel håp om at kontrakten går ut etter neste sesong?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få brødrene Holm må vi sannsynligvis gi langt mer for dem enn hva de egentlig er verdt.

Thomas Holm holder grei tippeliga klasse og jeg mener derfor at vi burde gi ca 2 mill for en spiller i hans klasse. Daniel F Holm er yngre, et større talant, og spisser er generelt dyrere, jeg vil derfor prise han til ca 4 mill. Synes dette kan stemme ganske bra med tanke på at vi ga 3 mill for Somen. Men Holm brødrene har større navn enn ferdigheter, vi må derfor regne med å gi kanskje 4 mill for TH og 6 mill for DFH. Det blir alt for mye, hvertfall når vi har bedre spillere i posisjonene de er aktuelle for.

 

Faktisk uenig. Ihvertfall når det gjelder Daniel FH. Han har et stort navn, ja. Men det er fortsatt et navn som er skaffet på bakgrunn av prestasjoner som u-spiller, ikke som toppspiller. Som det ble nevnt i tråden har vi sett mange eksempler (Alex Valencia) på spillere som har vært svært talentfulle, havnet på benken og blitt landslagsaktuelle på en halv sesong. Daniel FH er utvilsomt et slikt talent, men han har ennå ikke klart å slå gjennom. Tror han er underpriset i forhold til det potensialet som ligger der! Ikke billig, tviler på at det blir billigere enn Sundgodt, men fortsatt underpriset fordi talentet er så stort. Og om han diskuterer kontrakt med Enga er det vel håp om at kontrakten går ut etter neste sesong?

 

Mulig du har riktig angående DFH, men har stabæk råd til å gamble mange millioner på et talent?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig du har riktig angående DFH, men har stabæk råd til å gamble mange millioner på et talent?

 

Det er vel problemet. Men vi har ihvertfall ikke råd til å kjøpe en spiller av det kaliber DFH kan bli. Men akkurat det å finvurdere det talentet tror jeg vi trygt kan overlate til JJ/Petter. Og kanskje med litt inside fra KSHW.

 

Ang. Martin kan jeg ikke forstå at noen mener han er "skitten" og ikke kan komme tilbake. Var det at han gikk til Wimbledon og skaffet klubben flere titalls millioner? Og atpåtil kom hjem før kjøpet var nedbetalt? Eller var det det at han som landslagskaptein valgte å spille i toppserien samtidig som han finansierte Stabæks satsning på ikke bare direkte opprykk, men også å bygge en stall som kunne gå rett inn i Tippeligaen? Eller er det at han faktisk spiller mot Stabæk mens han er i en annen klubb? Eller nei, nå vet jeg det. Det er sikkert fordi han i sin nåværende klubb viser akkurat det engasjementet, temperamentet og ferdighetsnivået vi elsket å se i Stabæk. Selv om han spiller mot oss.

 

MARTIN, KOM HJEM!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin er skitten som faen!!! Men bare når han spiller mot oss og påfører våre spillere ekstreme smerter i brystene.. Ellers er han e kjernekar som jeg gjerne tar tilbake. Så kan han klype Eirik Bakke i balla...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin er alltid velkommen hjem!

Dette er vel feil tråd å ta det i, men hvorfor skal vi tilgi Martin, i forhold til andre som har forlatt oss når vi led?

 

Per i dag har jeg null følelser for Martin, han framsto som en knøl på Nadderud, men som det heter, han kan godt være en idiot, så lenge han er vår idiot (samme grunn til at jeg ville ønske Fredheim Holm velkommen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin er alltid velkommen hjem!

Dette er vel feil tråd å ta det i, men hvorfor skal vi tilgi Martin, i forhold til andre som har forlatt oss når vi led?

 

Per i dag har jeg null følelser for Martin, han framsto som en knøl på Nadderud, men som det heter, han kan godt være en idiot, så lenge han er vår idiot (samme grunn til at jeg ville ønske Fredheim Holm velkommen).

 

Fordi han ga det han hadde, og spillte selvom han var skadet. Noe som satte han helt eller delevis ut av spill i et helt år. Han kom inn på et tidspunkt i sesongen hvor mye av skaden allerede hadde skjedd.

Dessuten (og dette er kanskje viktigst) er han mye bedre enn noen av de andre som forlot oss, f.eks sutrer'n Stian Ohr....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Martin er alltid velkommen hjem!

Dette er vel feil tråd å ta det i, men hvorfor skal vi tilgi Martin, i forhold til andre som har forlatt oss når vi led?

 

Per i dag har jeg null følelser for Martin, han framsto som en knøl på Nadderud, men som det heter, han kan godt være en idiot, så lenge han er vår idiot (samme grunn til at jeg ville ønske Fredheim Holm velkommen).

 

Fordi Martin var som en lokal spiller å regne, som blomstret i Stabæk, og som Stabæk blomstret med. En spiller som konstant genererte positiv omtale, og som alltid omtalte Stabæk positivt, også etter at han forlot oss første gang. En spiller som signerte ny kontrakt bare et halvt år før han dro til Brann, og dermed sendte mange millioner over fjellet fra Bergen. En spiller som var på toppen av karrieren som landslagskaptein, men som likevel spilte sesonginnspurten med en skade som bare ble værre og værre, og som satte han utenfor store deler av neste sesong i Brann. Og som i ettertid sa rett ut at hadde Stabæk vært på sikker plass hadde det ikke vært aktuelt å spille de siste kampene, men som ofret helsa for at Stabæk skulle holde seg i Tippeligaen.

 

Bland ikke Stian Ohr inn i dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At man i det hele tatt kjører en debatt på hvorvidt Martin er velkommen hjem, om han er skitten osv, er et godt tegn. Vi får stadig nye og entusiastiske supportere. At man samtidig får inn en del historieløshet på Forumet får vi heller leve med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få brødrene Holm må vi sannsynligvis gi langt mer for dem enn hva de egentlig er verdt.

Thomas Holm holder grei tippeliga klasse og jeg mener derfor at vi burde gi ca 2 mill for en spiller i hans klasse. Daniel F Holm er yngre, et større talant, og spisser er generelt dyrere, jeg vil derfor prise han til ca 4 mill. Synes dette kan stemme ganske bra med tanke på at vi ga 3 mill for Somen. Men Holm brødrene har større navn enn ferdigheter, vi må derfor regne med å gi kanskje 4 mill for TH og 6 mill for DFH. Det blir alt for mye, hvertfall når vi har bedre spillere i posisjonene de er aktuelle for.

 

Er ganske sikker på at Daniel FH er Bosman..

Endret av stabakpettersen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At man i det hele tatt kjører en debatt på hvorvidt Martin er velkommen hjem, om han er skitten osv, er et godt tegn. Vi får stadig nye og entusiastiske supportere. At man samtidig får inn en del historieløshet på Forumet får vi heller leve med.

Jeg vil påstå at jeg ikke er historieløs, men uansett, hvis Martin hadde vært ekte Stabæk gutt hadde han vært med oss opp igjen. Og hadde han ikke dratt til England hadde vi ikke vært i den situasjonen uansett. Ja, jeg stiller høye krav til spillere om lojalitet, men det skal da litt til for å bli legende også.

 

Per i dag ser det vel ikke ut til at han vil hjem heller...

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At man i det hele tatt kjører en debatt på hvorvidt Martin er velkommen hjem, om han er skitten osv, er et godt tegn. Vi får stadig nye og entusiastiske supportere. At man samtidig får inn en del historieløshet på Forumet får vi heller leve med.

Jeg vil påstå at jeg ikke er historieløs, men uansett, hvis Martin hadde vært ekte Stabæk gutt hadde han vært med oss opp igjen. Og hadde han ikke dratt til England hadde vi ikke vært i den situasjonen uansett. Ja, jeg stiller høye krav til spillere om lojalitet, men det skal da litt til for å bli legende også.

 

Per i dag ser det vel ikke ut til at han vil hjem heller...

Nei, jeg skal ikke beskylde deg for å være historieløs. Du er vel snart den mestpostende på Foumet. Det var en generell kommentar; og ikke et forsøk på å si at alle som ikke har "riktig" mening er historieløse.

 

Så kan jeg angripe din oppfatning: I en ideell verden hadde selvfølgelig alle fotballspillere hatt intensjon om å være lojal mot sin hjemklubb. (Hvordan Stabæk skulle blitt en toppklubb uten å hente "illojale" spillere fra andre klubber er selvfølgelig en gåte). Vi må akseptere at både kjøpe-spillere og lokale spillere ønsker andre utfordringer. At Martin ville prøve seg som proff i England kan han neppe kritiseres for. Tipper du (og jeg) ville gjort det samme om vi var gode nok.

 

At han gikk til Brann da vi rykket ned var også forståelig. Han var tross alt kaptein på landslaget, og fikk klare signaler på at han måtte forbli i eliteserien for å beholde den jobben.

 

Når jeg ser debatten om Martin, merker jeg meg at ingen av dem som kritiserte Tommy Stenersen mest da han gikk til vålerenga i fjor sier noe nå. De som absolutt ikke ville han den "skitne" spilleren tilbake, holder klokelig kjeft. Nå mener jeg at det hadde vært rett å ta Tommy tilbake uansett om han hadde gjort det bra eller ikke; han har et skikkelig Stabækhjerte.

 

Se på Petter Belsvik i siste intervju med BDTV. Han er eneste spiller som både har skoret for Start mot Stabæk og Stabæk mot Start. Han blir spurt om han har et hjerte som banker litt for Start. Han svarer ganske tydelig at hans hjerte banker kun for Stabæk. Husker hvordan folk reagerte da han gikk til Rosenborg og senere vålerenga.

 

Det er noen mennesker som har BLAATT HJERTE. Disse kan forlate oss for en tid, og vil alltid kunne komme tilbake. Petter, Stenersen, Jesper, Martin, Chippen er noen sånne.

 

Det finnes eksempler hvor jeg er svært usikker på om det finnes noe blaatt hjerte: Basma, Ohr, Svindal, Muri.

 

Men det er kanskje ikke min jobb å dømme Hjertene til folk....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes eksempler hvor jeg er svært usikker på om det finnes noe blaatt hjerte: Basma, Ohr, Svindal, Muri.

Ohr har ganske sikkert ikke et Blaat hjerte, men skal man dømme ham for det eller forlange at alle som kommer hit har det? Når vi kjøper spillere har de (som regel) ingen følelser for klubben i utgangspunktet. Noen kan få det fort, andre tar det lenger tid med, og noen får det aldri - sånn er det bare. Jeg er skuffet hvis en "local lad" som Henning, eller "long timer" som IA etter 10 år i klubben ikke har et Blaat hjerte, men forventer ikke det samme av eks. Somen eller Keller. De må gjøre sitt beste PÅ banen - det "forlanger" jeg, og så får vi håpe de trives og gror inn i klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også av den oppfattning at det er veldig lite aktuellt, det er desverre større sjanse for at han forlenger med Brann. Det hadde imidlertid vært hyggelig om han kom tilbake. Vi kan legge debatten død i denne tråden, inntil det er noen som helst indikasjon på at det er en mulighet for at han returnerer....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...