Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er også av den oppfattning at det er veldig lite aktuellt, det er desverre større sjanse for at han forlenger med Brann. Det hadde imidlertid vært hyggelig om han kom tilbake. Vi kan legge debatten død i denne tråden, inntil det er noen som helst indikasjon på at det er en mulighet for at han returnerer....

 

Jeg ser han gjerne tilbake og i spann med Tommy på midten. De herjet tross alt på midtbanen i -03. Jeg er imidlertid redd for at Brann ikke vil selge, og at vi evt må vente til 08-sesongen. Skal Martin spille i blått i 07, tror jeg nok IAO spiller i rødt. Når det er sagt tror jeg Brann heller vil ha Martin en IAO.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er også av den oppfattning at det er veldig lite aktuellt, det er desverre større sjanse for at han forlenger med Brann. Det hadde imidlertid vært hyggelig om han kom tilbake. Vi kan legge debatten død i denne tråden, inntil det er noen som helst indikasjon på at det er en mulighet for at han returnerer....

 

Jeg ser han gjerne tilbake og i spann med Tommy på midten. De herjet tross alt på midtbanen i -03. Jeg er imidlertid redd for at Brann ikke vil selge, og at vi evt må vente til 08-sesongen. Skal Martin spille i blått i 07, tror jeg nok IAO spiller i rødt. Når det er sagt tror jeg Brann heller vil ha Martin en IAO.

 

Det er ikke snakk om å bytte IAO mot Martin..

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er ikke snakk om å bytte IAO mot Martin..

 

 

 

Vil myyye heller at IAO signerer en 5-årskontrakt, enn at Martin kommer. Når det er sagt, tar jeg gjerne imot Martin med sprikende ben og åpne armer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er ikke snakk om å bytte IAO mot Martin..

 

 

 

Vil myyye heller at IAO signerer en 5-årskontrakt, enn at Martin kommer. Når det er sagt, tar jeg gjerne imot Martin med sprikende ben og åpne armer.

 

Hvis jeg var deg ville jeg holdt bena samlet og armene foran niplene. Han kan plutselig gå helt bananas. Men bortsett fra det, er han er trivelig kar vi gjerne vil se i Stabækdrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med han

ung og sterk spiss, ble kaaret til den mest talentfulle/lovende spilleren paa island i fjor. spiller naa for danske silkeborg som ligger paa plass 10 - av 12.

 

Ingen dum idé. Det kryr ikke av spisser som scorer mål i 10% av kampene for lag som ligger an til nedrykk i Danmark. Foreslår at vi tar med han her i samme slengen, han er jo bare 20. Med disse sammen trenger vi bare i underkant av tre sesonger før de har scoret like mye som Daniel har gjort så langt i år.

 

Seriøst Pauligirl, foreslår du spillere bare fordi de er islandske??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med han

ung og sterk spiss, ble kaaret til den mest talentfulle/lovende spilleren paa island i fjor. spiller naa for danske silkeborg som ligger paa plass 10 - av 12.

 

Ingen dum idé. Det kryr ikke av spisser som scorer mål i 10% av kampene for lag som ligger an til nedrykk i Danmark. Foreslår at vi tar med han her i samme slengen, han er jo bare 20. Med disse sammen trenger vi bare i underkant av tre sesonger før de har scoret like mye som Daniel har gjort så langt i år.

 

Seriøst Pauligirl, foreslår du spillere bare fordi de er islandske??

 

Hvor fikk du 10% fra? De eneste tallene jeg ser er 8 mål på 24 kamper for SIF, som tilsvarer 33%. I 2005 scoret han 16 mål på 24 kamper, som er 66%. Ble topscorer for SIF i fjor med 7 mål på 13 kamper. Synes ikke det var et dumt forslag, sett langt verre her inne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med han

ung og sterk spiss, ble kaaret til den mest talentfulle/lovende spilleren paa island i fjor. spiller naa for danske silkeborg som ligger paa plass 10 - av 12.

 

Ingen dum idé. Det kryr ikke av spisser som scorer mål i 10% av kampene for lag som ligger an til nedrykk i Danmark. Foreslår at vi tar med han her i samme slengen, han er jo bare 20. Med disse sammen trenger vi bare i underkant av tre sesonger før de har scoret like mye som Daniel har gjort så langt i år.

 

Seriøst Pauligirl, foreslår du spillere bare fordi de er islandske??

 

Hvor fikk du 10% fra? De eneste tallene jeg ser er 8 mål på 24 kamper for SIF, som tilsvarer 33%. I 2005 scoret han 16 mål på 24 kamper, som er 66%. Ble topscorer for SIF i fjor med 7 mål på 13 kamper. Synes ikke det var et dumt forslag, sett langt verre her inne.

 

Silkeborgs egne tall

 

Og de 16 målene på 24 kamper inkluderte fantastiske fire mål i en og samme europacupkamp. Tør ikke tenke på hvilke lag islandske lag spiller kvalik mot, men Eldar Hazimemodivch (eller hvordan det staves) scoret vel seks på én kamp for Lyn for noen år siden? Og han er sikkert tilgjengelig på markedet nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, for du ser jo hvilken stor stjernespiller og hvordan han utmerker seg i Adeccoligaen for Pors, spiller jo fast og får ALDRI mindre enn 4 på børsen. Eldar ville nok gått rett inn på laget!

 

Eldar var et stort talnt en gang i tiden, da han spilte for Bærum, Men han ble for ivrig og takket ja til å gå til Lyn så altfor tidlig (17 år?). Der fikk han èn kamp, og scoret 6 mål. Deretter fikk han aldri mer spille, og gikk til Pors. Der er det gamle, store talentet råtnet totalt bort!

Endret av chelsea
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, for du ser jo hvilken stor stjernespiller og hvordan han utmerker seg i Adeccoligaen for Pors, spiller jo fast og får ALDRI mindre enn 4 på børsen. Eldar ville nok gått rett inn på laget!

 

Eldar var et stort talnt en gang i tiden, da han spilte for Bærum, Men han ble for ivrig og takket ja til å gå til Lyn så altfor tidlig (17 år?). Der fikk han èn kamp, og scoret 6 mål. Deretter fikk han aldri mer spille, og gikk til Pors. Der er det gamle, store talentet råtnet totalt bort!

 

Poenget mitt var vel at å score fire mål i en e-cup kamp slik dette supertalentet fra Island klarte ikke nødvendigvis er noen stor prestasjon. Følg med, a.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IAO er litt for glad i Brann, iallefall om vi skal tro BA

Det spørs vel om vi har råd til å beholde IAO? Ser ikke bort fra at også RBK er interessert. Han kan ikke selges for småpenger. Mtp Brann spørs det om de er interessert i å bytte bort Martin da (som diskutert tidligere)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


han etterlyste skikkelig satsing i Stabæk da laget hang seg med i tetstriden i vår. Den kom aldri
vi signa da Veigar for 3 år, Tommy og Jönnson for 2 år og får vi med oss Daniel videre har vi prestert bra, det må jo IA også se. Vi har vært veldig uheldige med skader på Henning og Poljac i år som har hindret påfyllet med unge spillere til stallen, men jeg har STOR tro på neste år, forhåpentligvis med IA.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det spørs vel om vi har råd til å beholde IAO? Ser ikke bort fra at også RBK er interessert. Han kan ikke selges for småpenger. Mtp Brann spørs det om de er interessert i å bytte bort Martin da (som diskutert tidligere)

 

Det er svært begrenset med kroner man får når han kun har ett år igjen av kontrakten. Om de venter et halvt år kan de signere han gratis, selv om de må vente et halvt år til før han faktisk kommer. Men det er vel lettere å slippe han litt tidligere for en liten pengesum når han allerede har signert for en annen klubb. Forhåpentligvis blir dette ikke aktuelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig med Tonje fra Stabæk Support som sier i Dagbladet at Tore Reginiussen hadde vært interessant, i følge dagbla-børsen TIL's beste spiller i år. Får vi bare håpe TIL rykker ned..

I tillegg synes jeg vi må gjøre en del grep på midtbanen. Vi er det laget blant topp ti i tippeligaen som har sluppet inn flest mål, og av det jeg har sett av stabæk i år synes jeg det skyldes minst like mye at midtbanen vår er altfor lett å spille seg gjennom når vi ligger "normalt høyt". Løsningen er å ligge lavere, og jada, vi er fantastiske på kontringer, men det skaper mange klabbogbabb-situasjoner i boksen vår, og mange tullemål i mot. Jeg skjønner f.eks. ikke at Alan fikk 6'er på vg-børsen i går, han jobbet jo ikke defensivt en eneste gang i 1. omgang, Kristoffer Paulsen på Starts høyreside hadde 1/4 av banen for seg selv. Skal vi ha plass til Alan, som er en utrolig god spiller og kan bety det samme for oss som Ronaldo gjør for United, må han begynne å jobbe mer bakover (som Ronaldo har lært seg), og vi må ha utrolig dyktige sentrale midtbanespillere (som Martin Andresen..). Jeg er ikke sikker på om jeg synes Joakim Persson er god nok (og han er 31), Jesper J er en gammel helt, men nå er han bare gammel, Tom er heller ikke bra nok for et lag som satser på pallen i Tippeligaen, og så gjenstår det å se hva Branimir og Henning kan utrette. Har veldig troa på Henning, Branimir er jeg mer usikker på, men det kan godt hende han klarer seg bra, det er ikke de to det skal stå på.

 

M.a.o.: synes midtbanen bør renskes opp. Kvitte oss med litt daukjøtt, og få inn én skikkelig midtbanesenter.

Vi har over 10 midtbanespillere, og når Branimir og Henning er tilbake, kan vi godt slanke det leddet litt..

Hvis vi ser på potensielle spillere fra potensielle nedrykkslag:

Daniel Berg Hestad, Simen Brenne, Anders Stadheim, Tommy Knarvik, Jone Samuelsen, Allan Gaarde (litt gammel, men så noen hvordan han spilte mot oss på Stavanger Stadion for en måned siden?) og Jan Michaelsen (HK).

I tillegg vil jo Kasey Wehrman vekk, og Tommy Svindal spiller i en av Norges kjedeligste klubber..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er enig med Tonje fra Stabæk Support som sier i Dagbladet at Tore Reginiussen hadde vært interessant, i følge dagbla-børsen TIL's beste spiller i år. Får vi bare håpe TIL rykker ned..

I tillegg synes jeg vi må gjøre en del grep på midtbanen. Vi er det laget blant topp ti i tippeligaen som har sluppet inn flest mål, og av det jeg har sett av stabæk i år synes jeg det skyldes minst like mye at midtbanen vår er altfor lett å spille seg gjennom når vi ligger "normalt høyt". Løsningen er å ligge lavere, og jada, vi er fantastiske på kontringer, men det skaper mange klabbogbabb-situasjoner i boksen vår, og mange tullemål i mot. Jeg skjønner f.eks. ikke at Alan fikk 6'er på vg-børsen i går, han jobbet jo ikke defensivt en eneste gang i 1. omgang, Kristoffer Paulsen på Starts høyreside hadde 1/4 av banen for seg selv. Skal vi ha plass til Alan, som er en utrolig god spiller og kan bety det samme for oss som Ronaldo gjør for United, må han begynne å jobbe mer bakover (som Ronaldo har lært seg), og vi må ha utrolig dyktige sentrale midtbanespillere (som Martin Andresen..). Jeg er ikke sikker på om jeg synes Joakim Persson er god nok (og han er 31), Jesper J er en gammel helt, men nå er han bare gammel, Tom er heller ikke bra nok for et lag som satser på pallen i Tippeligaen, og så gjenstår det å se hva Branimir og Henning kan utrette. Har veldig troa på Henning, Branimir er jeg mer usikker på, men det kan godt hende han klarer seg bra, det er ikke de to det skal stå på.

 

M.a.o.: synes midtbanen bør renskes opp. Kvitte oss med litt daukjøtt, og få inn én skikkelig midtbanesenter.

Vi har over 10 midtbanespillere, og når Branimir og Henning er tilbake, kan vi godt slanke det leddet litt..

Hvis vi ser på potensielle spillere fra potensielle nedrykkslag:

Daniel Berg Hestad, Simen Brenne, Anders Stadheim, Tommy Knarvik, Jone Samuelsen, Allan Gaarde (litt gammel, men så noen hvordan han spilte mot oss på Stavanger Stadion for en måned siden?) og Jan Michaelsen (HK).

I tillegg vil jo Kasey Wehrman vekk, og Tommy Svindal spiller i en av Norges kjedeligste klubber..

 

Jeg synes vi er helt klart best når vi står høyt. Er når vi blir liggende for lavt at vi får problemer. Det jeg synes er problemet vårt er at vi har for lite tempo sentralt, samtidig som de kunne vært litt mer "toveis". Utvikler Henning seg videre er problemet løst. Gjør han det ikke trenger vi en ny midtbanespiller for å ta det siste steget opp i toppen. Skulle gjerne hatt en spiller med bra tempo, løpsstyrke, defensive kvaliteter og god ballbehandling, men sånne vokser jo ikke på trær.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Knarvik virker jo ganske bra i sandefjord da... men for å være ærlig så vet jeg omtrent ikke mer enn at han har scoret en god del mål i år (8? :blink: ) og det jeg så av han i sandefjord og på Nadderud. Gutten får jo mye skryt.

Endret av Andreas
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med:

Joakim Austnes (AAFK)

Quinton Jacobs (Bryne)

 

Virker fine begge to, etter hva jeg så på lørdag.

 

 

 

Tror det er uklokt å kjøpe spillere etter utseende. Eneste fordelen jeg ser ved å anskaffe spillere pga utseende er at Basma er uaktuell

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Knarvik virker jo ganske bra i sandefjord da... men for å være ærlig så vet jeg omtrent ikke mer enn at han har scoret en god del mål i år (8? :blink: ) og det jeg så av han i sandefjord og på Nadderud. Gutten får jo mye skryt.

 

Hepp,

 

Nix, han funker i SF fordi han er fus i alt og får spille på drømmeplassen. I Stabæk ville han kun vært en i mengden, og det passe Knarvik dårlig!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det burde jo KSHW vite. Eneste vi prøvde å hente fra Skeid var jo Birger Madsen. Moa ble sikekrt vurdert som like god eller dårligere enn mange av våre spillere og dermed ikke funnet verdt å satse på.

Blir spennende å se hvilke spillere KSHW vil ta med seg til Hønefoss.

Jeg tipper han vil ha et par av de unge som ikke blir satset på og kanskje en veteran som vil trappe ned?

Skal vi tippe Aouida eller Stenvoll? Kanskje han får lokket med seg Strand, dersom han i det hele tatt passer inn i KSHW's spillesystem...

Uansett. Tror det er flere som forsvinner ut døra etter denne sesongen. Forhåpentligvis skjønner folk at vi ikke er et blaff og begynner å takke ja til tilbudene våre. Vil ha en god midtbanespiller og to forsvarere, hvis ikke må ulrik eller håkon spilles inn i løpet av vinterpausen og forsesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi forsøker å satse på unge spillere i januarviduet (hvertfall under 25 år). Snittaldern begynner å bli litt vel høy på sentrale spillere etterhvert nå..

 

Håper også vi får på plass et par forsvarere og en offensiv midtbanespiller. Om Strand forsvinner trenger vi et nytt alibi mtp. offensiv hodestyrke..

 

Jeg ergrer med enda over at KSHW forsvinner.. jeg digger den mannen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tommy Knarvik virker jo ganske bra i sandefjord da... men for å være ærlig så vet jeg omtrent ikke mer enn at han har scoret en god del mål i år (8? :blink: ) og det jeg så av han i sandefjord og på Nadderud. Gutten får jo mye skryt.

 

Har egentlig alltid hatt sans for den fyren. Har tilsynelatende god arbeidskapasitet og er en midtbanespiller som scorer en del mål. Størsteparten er vel riktignok på straffe og frispark. Han ville nok fungert i spann med f.eks Tommy på midten, men tror ikke han vil forsterke laget nevneverdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med han

ung og sterk spiss, ble kaaret til den mest talentfulle/lovende spilleren paa island i fjor. spiller naa for danske silkeborg som ligger paa plass 10 - av 12.

 

Ingen dum idé. Det kryr ikke av spisser som scorer mål i 10% av kampene for lag som ligger an til nedrykk i Danmark. Foreslår at vi tar med han her i samme slengen, han er jo bare 20. Med disse sammen trenger vi bare i underkant av tre sesonger før de har scoret like mye som Daniel har gjort så langt i år.

 

Seriøst Pauligirl, foreslår du spillere bare fordi de er islandske??

vil du fornærme meg :huh:

hørdur sveinsson er ikke så dårlig som spiller. tenk på veigar da han kom...og hvor bra han er nå.

å kjøpe en "ferdig" spiss med mål-garanti er sikkert en bedre ide - men hvor mange koster en slik spiss? og hvem garanterer at han fortsatt scorer her i stabæk?

tenk tilbake, hvor mange islendinger hadde stabæk? og hvor mange ble gode eller veldig gode spillere under oppholdet her?

liker ikke tanken å kjøpe noen halvgamle spillere fra nedrykkende/nedrykkstruede norske klubber eller spillere som ble benkeslitere hos større norske klubber. og en tropp med ungutter fra juniorstallen holder ikke tl nivå. når våre gamle helter (dvs mike, jesper, daniel, iao, jokke...) legger opp trenger vi noen nye ivrige spillere - og da synes jeg er fersk blod (pluss evne til å spille fotball,selvfølgelig) et viktig kriterium.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en spiller som har imponert meg det lille jeg har sett av denne mannen. Roman Kienast på Ham-Kam. Teknisk, høy og scorer mål. I tillegg til at han er ung. Nå inngikk han vel en avtale med Ham-Kam i våres og blir muligens dyr. Men vi kan jo passe på at vi sender de ned i Adecco i siste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så absolutt, Kienast ser ut som en spiller med kvaliteter. HamKam har, pussig nok, fire angripere som ikke er helt borte. Kienast er muligens den som frister mest i forhold til alder, EU-pass og kvaliteter.

 

Hördur Sveinsson virker jo heller ikke så ille ut i fra det som står skrevet om han i den profilen der. Nå har vel de fleste lag for vane å skrive en smule overdrevet positivt om sine egne spillere, men skjønner ikke at det var noe spesielt å reagere på der som gjør han til et dårlig forslag.

 

Han virker ikke helt ueffen han her heller. Svær, offensiv venstreback på 24 år med et par landskamper for Island.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en spiller som har imponert meg det lille jeg har sett av denne mannen. Roman Kienast på Ham-Kam. Teknisk, høy og scorer mål. I tillegg til at han er ung. Nå inngikk han vel en avtale med Ham-Kam i våres og blir muligens dyr. Men vi kan jo passe på at vi sender de ned i Adecco i siste kamp.

 

 

 

Ok.. Der er ikke jeg enig. mange skryter av den blendende teknikken hans. jeg synes han nesten virker litt keitete.

 

Nei Kienast sin teknikk er kanskje enorm på Hamar, men i forhold Veigar...??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Han virker ikke helt ueffen han her heller. Svær, offensiv venstreback på 24 år med et par landskamper for Island.

 

Det var et par nøkkelferdigheter der, ja:

 

 

 

Den bomstærke landsholdsback fra Island er en offensivt anlagt venstreforsvarer med en imponerende fysik og et glimrende venstreben.

 

Bjarni Olafur Eiriksson betegnes som en "fremtidens type forsvarsspiller" - han tager meget del i det opbyggende arbejde og udfordrer op langs linien med sine hurtige ryk og gode driblinger. Hurtigt etablerede han sig i SIFs venstreside, hvor han med sine direkte raids op ad flanken spredte skræk og rædsel for modstanderne.

Bjarni Olafur Eiriksson er på trods af sin imponerende vikinge-statur og syngende tacklinger elegant med bolden og mand for gode indlæg og assists. I sit første halvår i SIF var han fast mand på venstre back - og et ofte fremhævet element i den danske sportspresse.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...