Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


IA for han islendingen i midtforsvaret til Brann? Kristjan Ørn Sigurdsson eller hva han nå heter. Selvfølgelig vil jeg ha med IA videre, men vis han av en eller annen grunn skulle dra til Brann og en eventuell byttehandel måtte til, er kanskje denne karen et godt alternativ?

Og hvis Fredrikstad skulle rykke ned virker jo Raio Piiroja som en fin type som kan komme bra til med tanke på forsterkning i midtforsvaret til neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kristjan vil sikkert til en større klubb...

skal bestemme seg i vinterpausen

det går rykter at en engelsk 1. div klubb og en belgisk toppklubb fra jupilerleague skal være interessert i han. speiderne fra reading fulgte ham under landskampen mot sverige for noen uker siden. men kristjan sier at han tar det rolig med å bestemme seg og at han trives i bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belgisk fotball kan vel heller ikke skryte på seg allverdens nivå...

 

Chippen er vel god han...

Men jeg lurer litt på hvorfor Winters begynner å se seg rundt etter andre klubber allerede nå. Ett år er tross alt en stund.

 

Ja, spesielt med tanke på at han ikke kan snakke med andre klubber før han har under 6 måneder igjen på kontrakten. For ikke å nevne at dette virker som en ting en klubb helst vil gjøre seg ferdig med etter sesongslutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bosman-spillere i TL

Nettavisen har oversikten over hvem som blir bosman-spiller i løpet av vinteren. Neppe mye interessant for oss, da mange er gamle og avdankete helter som Rudi og Flo, eller så er de klare for utlandet som Mifsud og Koren. Mulig vi skulle prøvd oss på Theorin og/eller Dahl fra Lyn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bosman-spillere i TL

Nettavisen har oversikten over hvem som blir bosman-spiller i løpet av vinteren. Neppe mye interessant for oss, da mange er gamle og avdankete helter som Rudi og Flo, eller så er de klare for utlandet som Mifsud og Koren. Mulig vi skulle prøvd oss på Theorin og/eller Dahl fra Lyn?

 

Må si hjertet mitt hoppet når jeg leste følgende:

 

*Inge André Olsens kontrakt går ut etter 2007-sesongen, men midtstopperen har signalisert at han ønsker et klubbytte. Brann er trolig den mest aktuelle klubben.

 

Er det virkelig så stor sjanse for at han stikker som formuleringen gir inntrykk av?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Må si hjertet mitt hoppet når jeg leste følgende:

 

*Inge André Olsens kontrakt går ut etter 2007-sesongen, men midtstopperen har signalisert at han ønsker et klubbytte. Brann er trolig den mest aktuelle klubben.

 

Er det virkelig så stor sjanse for at han stikker som formuleringen gir inntrykk av?

 

Dette kan da ikke være spesielt overraskende? Vi husker jo flere ganger at IAO har vært ute i media og nevnt muligheten. Likevel, iom. at ledelsen i Stabæk ikke vil si noe er det nok kun nettavisens antagelser som ligger til grunn for dette. Tviler på at Stabæk-ledelsen har sagt "Dette vil vi ikke opplyse om, men vi har skrevet ny kontrakt med flere sentrale spillere, og Inge André Olsen vil nok se seg om etter en ny klubb..."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)-->

QUOTE(d*u*b @ 25. Oct 2006, 09:41) 88930[/snapback]

 

Må si hjertet mitt hoppet når jeg leste følgende:

 

*Inge André Olsens kontrakt går ut etter 2007-sesongen, men midtstopperen har signalisert at han ønsker et klubbytte. Brann er trolig den mest aktuelle klubben.

 

Er det virkelig så stor sjanse for at han stikker som formuleringen gir inntrykk av?

 

Dette kan da ikke være spesielt overraskende? Vi husker jo flere ganger at IAO har vært ute i media og nevnt muligheten. Likevel, iom. at ledelsen i Stabæk ikke vil si noe er det nok kun nettavisens antagelser som ligger til grunn for dette. Tviler på at Stabæk-ledelsen har sagt "Dette vil vi ikke opplyse om, men vi har skrevet ny kontrakt med flere sentrale spillere, og Inge André Olsen vil nok se seg om etter en ny klubb..."

 

 

Naturligvis er det ikke overraskende at IA vurderer andre alternativer ifm at kontrakten hans går ut, men både at han har signalisert at han ønsker klubbytte og at Bran ner den mest aktuelle kandidaten får vi håpe bare er "god" journalistikk fra Nettavisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var jo en del spennende bosmanspillere der ute. Jeg vil spesielt anbefale Branns Kristian Ystaas. Han har hatt et par tunge sesonger bak seg, men det er ikke tvil om at han er en bra fotballspiller. Første sesongen i Sogndal spilte han seg inn på U21-landslaget, og han ble raskt hentet til Brann. Der fikk han ikke tillit, og havnet fort i skyggen. Som spiss konkurrerte han i Sogndal mot bl.a. Tommy Øren og Håvard Flo, og fikk likevel mye spilletid. Er ikke spesielt stor, men en god hodespiller, og helt OK med ball i beina. Bør kunne utkonkurrere Andreas Strand uten problemer, og om vi trenger et alternativ til oppspill langs bakken til Veigar eller i bakrom til Daniel synes jeg absolutt vi burde vurdere Ystaas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


*Inge André Olsens kontrakt går ut etter 2007-sesongen, men midtstopperen har signalisert at han ønsker et klubbytte. Brann er trolig den mest aktuelle klubben.

 

Brann må gjerne kjøpe IAO, under forutsetning av at Martin retunerer. Kampen mot Engen viser vel i 1. omgang mangel på en lederskikkelse som drar resten med seg. Med all respekt for IAO, tror jeg det er enklere å finne en god erstatter for IAO enn for Martin. Har vi et habilt stopperpar på plass til jul, har jeg tro på at det vil fungere utmerket neste år, uansett om IAO er med eller ikke. Kanskje er Martin mannen som lære Alan å tenke defensivt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenger vi å finne en erstatter for Martin egentlig? Sist jeg sjekket skal han ikke dra fra Stabæk med det første.

 

Vi har Tommy, Jokke, Henning og Somen(?) som sentrale midtbanespillere, og selv om jeg har trodd det tidligere, føler jeg nå at Martin ikke kommer tilbake til Stabæk.

 

Hadde IA unngått skaden og karantene mot Vif sist, hadde vi kjempet om medalje nå. Jeg nekter å tro at laget hadde vært like passivt, og at vi hadde sluppet inn de målene vi gjorde, om IA hadde vært på banen mot Vif.

 

Jeg vil faktisk heller beholde IA enn å få Martin tilbake. Det er min mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenger vi å finne en erstatter for Martin egentlig? Sist jeg sjekket skal han ikke dra fra Stabæk med det første.

 

Vi har Tommy, Jokke, Henning og Somen(?) som sentrale midtbanespillere, og selv om jeg har trodd det tidligere, føler jeg nå at Martin ikke kommer tilbake til Stabæk.

 

Hadde IA unngått skaden og karantene mot Vif sist, hadde vi kjempet om medalje nå. Jeg nekter å tro at laget hadde vært like passivt, og at vi hadde sluppet inn de målene vi gjorde, om IA hadde vært på banen mot Vif.

 

Jeg vil faktisk heller beholde IA enn å få Martin tilbake. Det er min mening.

 

Han har faktisk alt dratt, han dro i 2004. :)

 

Men ellers er jeg enig med deg, jeg ser ikke på Martin som noen frelser. Vi har bevist flere ganger denne sesongen at vi klarer å spille bra fotball selv uten Martin på laget. Heller IA enn Martin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er vitsen med å sitte her å diskutere om Martin kommer tilbake? Er det noen som virkelig tror at det kan skje?? Ja, kanskje vi skal hente Robert Koren og Marek Sapara også? Spillere i Norge er kanskje litt dyre, hva med Ryan Giggs? Herregud!

 

Dessuten har jo pauligirl forsikret oss om at Martin ikke er god nok for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er vitsen med å sitte her å diskutere om Martin kommer tilbake? Er det noen som virkelig tror at det kan skje?? Ja, kanskje vi skal hente Robert Koren og Marek Sapara også? Spillere i Norge er kanskje litt dyre, hva med Ryan Giggs? Herregud!

 

Dessuten har jo pauligirl forsikret oss om at Martin ikke er god nok for Stabæk.

 

Støttes...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er vitsen med å sitte her å diskutere om Martin kommer tilbake? Er det noen som virkelig tror at det kan skje?? Ja, kanskje vi skal hente Robert Koren og Marek Sapara også? Spillere i Norge er kanskje litt dyre, hva med Ryan Giggs? Herregud!

Hehe <_<

 

Du sammenlikner Martin med to spillere som er på vei opp og frem i karrieren, og som begge har langt større internasjonalt snitt i sin spillestil? Deg om det.

 

Hva er det som er så urealitisk med at Martin skal komme tilbake til Stabæk? At han dama hans er keen på hjem til Østlandet? At han har et år igjen av kontrakten, og ikke har signert ny (ja, han vil vente til etter sesongslutt, så får vi se om han gjør det da)? At han er veldig høyt ansett i Stabæk, og har vendt tilbake til klubben to ganger tidligere? At folk i Stabæk smiler lurt når de får det samme spørsmålet? Den hilsenen Martin fikk av Stabæk på bryllupsdagen sin (da var han Brannspiller), er det ikke mange andre eks-spillere som ville fått.

 

At Stabæk ikke har råd til å kjøpe Martin er helt sikkert. Skulle derimot IA ønske seg andre veien, kan en sikkert komme frem til en løsning.

 

Som sagt har jeg lenge trodd og håpet at han kommer tilbake, men etter kampen på Nadderud og seriegullet som glapp, vet jeg ikke lenger.

 

Hvis det ikke er noen vits å diskutere Martin, så er det en god del andre forslag i denne tråden som burde synke. Kom gjerne med info eller argumenter som tilsier noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å få Martin tilbake hadde vært flott, og selv om det å bytte Martin og IA kan høres ut som en fair deal tviler jeg på at Brann er tent på ideen. Mjelde sier at han har gullambisjoner, og da er ikke det å bytte likt mot likt på banen prioritert.

 

Jeg er også usikker på om det er en så god handel for oss. Jeg føler kanskje midtbanen vår har bredere dekning enn forsvaret, og da ser jeg ikke helt fordelen med å forsterke midtbanen på bekostning av forsvaret. Kjølø er dessuten gammel og holder koken. Han må nok erstattes etter neste sesong, og det blir vel tøft å skaffe to nye midtstoppere av Ia og Mikes kaliber, og drille dem begge inn på kort tid i stabæks spillemønster. Det blir best kontinuitet å beholde en av dem sammen med en ny midtstopper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av alle usannsynlige forsterkninger er Martin Andresen den mest sannsynlige. Å sette likhetstegn mellom det å håpe på at han kommer tilbake til Stabæk og å ønske seg Koren eller Sapara er mindre smart enn å tro at det er en sjanse for at Martin blir Stabæk-spiller nok en gang.

 

Når det gjelder en eventuell byttehandel med IA og Martin, er ikke det et drømmescenario akkurat. Vi ville jo helst hatt dem begge. Men dersom det viser seg at IA forsvinner uansett og at Brann mot formodning er villige til å sende Martin i retur, er det nok vi som får den minst vanskelige oppgaven med å finne erstatter for han som dro. IA er god, men ikke unik i forhold til spillertype og kvaliteter. Martin har ferdigheter som er langt mer sjeldne i norsk fotball. På en annen side har vi bedre dekning på sentral midtbane enn i midtforsvaret og sånn sett er det viktigere å beholde IA enn å forsterke med Martin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har Tommy, Jokke, Henning og Somen(?) som sentrale midtbanespillere

Er ikke så sikker på at Jokke spiller sentral midtbane neste år. Dersom IAO forsvinner, kan det godt tenkes at han skoleres til å være fast stopper. Tror ikke det er noen dårlig ide, og om så skjer, trenger vi forsterkning på sentral midt. Jeg er klar over potensialet til Henning, men det spørs om han ikke skal få en sesong eller to til på kant før han blir moden nok sentralt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er e9. Tror både Martin og Koren ville vært bra. Spørsmålet er om de har lyst. Tror det er lettere å få Koren. Se hva jeg har funnet ut:

 

Martin vil sikkert ha 1,5 mill i årslønn. I tillegg vil han sikkert koste 5-6 mill+IA. Det betyr at over tre år vil Martin koste ca. 10 mill.

 

Koren kommer gratis pga Bosman, derfor kan vi gi han nesten 3,5 mill i året over 3 år. Det hadde han sikkert hatt lyst til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er e9. Tror både Martin og Koren ville vært bra. Spørsmålet er om de har lyst. Tror det er lettere å få Koren. Se hva jeg har funnet ut:

 

Martin vil sikkert ha 1,5 mill i årslønn. I tillegg vil han sikkert koste 5-6 mill+IA. Det betyr at over tre år vil Martin koste ca. 10 mill.

 

Koren kommer gratis pga Bosman, derfor kan vi gi han nesten 3,5 mill i året over 3 år. Det hadde han sikkert hatt lyst til.

 

Hvordan har du funnet ut dette? Tror nok større klubber greit kan matche den lønnen for koren, og jeg har vanskelig for å se at en spiller i norsk serie skal være verdt 3,5 millioner kroner året. Selv om det skulle være like dyrt som å hente Martin Andresen har jeg ikke følelsen av at stabæk har råd til det. Du glemmer dessuten verdien av IA i regnestykket ditt.

 

Beklager, men jeg får ikke dette til å stemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er e9. Tror både Martin og Koren ville vært bra. Spørsmålet er om de har lyst. Tror det er lettere å få Koren. Se hva jeg har funnet ut:

 

Martin vil sikkert ha 1,5 mill i årslønn. I tillegg vil han sikkert koste 5-6 mill+IA. Det betyr at over tre år vil Martin koste ca. 10 mill.

 

Koren kommer gratis pga Bosman, derfor kan vi gi han nesten 3,5 mill i året over 3 år. Det hadde han sikkert hatt lyst til.

 

Hvordan har du funnet ut dette? Tror nok større klubber greit kan matche den lønnen for koren, og jeg har vanskelig for å se at en spiller i norsk serie skal være verdt 3,5 millioner kroner året. Selv om det skulle være like dyrt som å hente Martin Andresen har jeg ikke følelsen av at stabæk har råd til det. Du glemmer dessuten verdien av IA i regnestykket ditt.

 

Beklager, men jeg får ikke dette til å stemme.

 

Ikke at jeg heller får dette til å stemme, men jeg forsto det slik at verdien på IA er differansen mellom "markedsverdien" til Martin og det Stabæk betaler for han.. En overgang for Martin, om noe så usannsynlig skulle skje, vil jo være verdt mer enn 5-6 mill , overgangen hans var vel verdt 12-15 mill for Stabæk da han gikk. (Mener å huske 10-11 med en gang + prosenter/bonuser etc).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ikke at jeg heller får dette til å stemme, men jeg forsto det slik at verdien på IA er differansen mellom "markedsverdien" til Martin og det Stabæk betaler for han.. En overgang, om noe så usannsynlig skulle skje, vil jo være verdt mer enn 5-6 mill , overgangen hans var vel verdt 12-15 mill for Stabæk da han gikk. (Mener å huske 10-11 med en gang + prosenter/bonuser etc).

 

Ja, akkurat det skjønte jeg. Men regnestykket hans er 3 årslønner pluss overgangssum. 5-6 mill +1,5*3 så har du 9,5-10,5 mill. Uten IA. Mens koren da skal komme på 3,5*3 = 10,5 mill. Dersom ninja-alan har noe grunnlag for å hevde disse tallene så må IA prises til et sted mellom 0 og 1 mill kr.

 

Både koren og Martin sikter nok høyere enn til at dette skulle være aktuelt uansett. Jeg bare lurer på hvordan ninja-alan kan ha funnet ut dette. Høres ut som bare tull for meg. Gutten leser for mye VG.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må jo folk klare å forstå tall, her da.

 

Ninja: Har du glemt i regnestykket ditt at du gir bort IA?

 

Dere andre: Ninja Alan er som oftest noe av det mest tragiske jeg kan lese, men her har han et poeng som resten av dere surrehuer ikke ser.

 

Å kjøpe Martin er trolig helt uaktuelt, til det blir han for dyr. Noen foreslår at han kan byttes mot IA. Det vil jeg prise til rundt 8 mill. På toppen kommer lønn, der er kanskje 1,5 mill et greit anslag, selv om han tjener mer i Brann. Så la oss si 2 mill. Totalt vil da Martin koste oss 14 mill på tre år. Koren har vært tilgjengelig på markedet siden sommern, men ikke fått et tilbud han vil ta. Nå vurderer han ny kontrakt med Lillestrøm. Om vi slenger alle 14 mill dere vil bruke på Martin på bordet for en treårskontrakt, eks 2 mill sign on fee, 4 mill årslønn burde det kunne lokke han vekk fra Åråsen.

 

Er patetisk at noen faktisk klarer å komme opp med mer håpløse innlegg enn Ninja-Alan, men tror jeg skal slutte å forundre meg over intelligensen til folk her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Martin skal komme tilbake noen gang må det være fordi han selv ytrer et ønske om det og Brann slipper han, som de gjorde med Røde Ray. Å kaste bort millioner vi ikke har på å hente han tilbake er det bare å glemme. Schelvan kan riktig nok virke litt sløv til tider, men han er ingen drita sjømann.

 

Debatten rundt Koren derimot, er helt hinsides og kan legges død tvert.

 

Ang. personangrep: Enig, kutt ut!

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...