Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Mener vi trenger to forsvarspillere, selv om IA blir.

 

Hva skjer hvis Mike eller IA blir skadet? Jo da må vi bruke en unggutt i midtforsvaret siden både Jeppe og Markus er vekk, og sannynligvis Jokke. Hvis vi får to skader (slik vi hadde et par kamper i år) sliter vi skikkelig uten gode forsterkninger.

 

Det kommer jo ann på hvor bra unggutta blir i vinter, selvfølgelig. Håper personlig vi kan spille inn en fra egen stall :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ville tro at Janne ikke ønsker å gå ut offentlig å si at han er på jakt etter erstatninger/forsterkninger i forsvaret med 1) IA i forhandlinger og 2) mange unge spennende forsvarspillere som håper på spilletid.

 

Veldig fornøyd med at Petter kommer til klubben og har tro på at dette blir ett både spillemessig og mediamessig boost for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kári árnarson er paa prövespill i aalesund. han sa til tv2 at aalesund er et av tre norske lag som er interesserte i han.

kanskje noe for oss?

Vi trenger, i mine øyne, hvertfall én defensiv midtbanespiller/midstopper-type. Annet enn det, så burde vi vel være godt nok forspent på midtbanen nå.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


kári árnarson er paa prövespill i aalesund. han sa til tv2 at aalesund er et av tre norske lag som er interesserte i han.

kanskje noe for oss?

Vi trenger, i mine øyne, hvertfall én defensiv midtbanespiller/midstopper-type. Annet enn det, så burde vi vel være godt nok forspent på midtbanen nå.

 

Jeg vil ikke ha en spiller som heter Kari, det blir altfor lett for motstanderne å mobbe. Hvis han skifter navn til Karl skal jeg vurdere ham. Evt. Ari, selv om det også er litt drøyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


sakset fra fotbolldirekt.com

 

var det ikke han her vi ville ha på trening sammen med han andre unge fyren som takket nei til kontrakt?

står at han er kantspiller, så nå er det vel uansett ikke aktuellt etter at PFO ble signert...

 

''Sverige: Öster vill förstärka med Brages talang Niclas Olausson till nästa säsong. Den 19-årige kantspelaren kommer nu erbjudas kontrakt, skriver Smålandsposten.''

Lenke til innlegg
Del på andre sider


sakset fra fotbolldirekt.com

 

var det ikke han her vi ville ha på trening sammen med han andre unge fyren som takket nei til kontrakt?

står at han er kantspiller, så nå er det vel uansett ikke aktuellt etter at PFO ble signert...

 

''Sverige: Öster vill förstärka med Brages talang Niclas Olausson till nästa säsong. Den 19-årige kantspelaren kommer nu erbjudas kontrakt, skriver Smålandsposten.''

Hepp,

 

Niklas er venstrekant da... og det kommer nok ann på hvordan han viser seg frem på trening denne uken.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niclas Olausson kommer akkurat fra prøvespill hos Öster, og hvis han har overbevist nok til å få kontrakttilbud der, så kan det nok hende han har potensiale.

 

Öster rykket ned fra Allsvenskan i år, så sportslig ligger vi langt foran. Sikkert også økonomisk. Men hvis vi ønsker å tilby han kontrakt, så kan det jo allikevel hende at han "nobbar" oss, som kompisen gjorde.

 

Han er 18 år, og spilte alle (utenom en) kampene for Brage i år, og scoret 5 mål. Problemet er vel om steget blir for stort. Brage spiller i svensk division 2, tilsvarende norsk 3. div.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brukbare talenter bør vi vel først og fremst finne i eget juniorlag? Uten å vite noe som helst om Olausson, mener jeg vi heller bør gi en plass i A-stallen til egne talenter, som f.eks. Jonas Rygg. For han er vel fortsatt med neste sesong, selv om han var på prøvespill et eller annet sted? Etter hva jeg har fått med meg har Rygg markert seg denne sesongen, og da bør veien til A-stallen være mye kortere for han enn for et tilsvarende svensk talent.

 

Skal vi hente så unge spillere fra Sverige, bør de være talenter utenom det vanlige, talenter som langt overgår det vi har i egne rekker, som Chippen. Hvis ikke bør det være etablerte, klare førsteelleverspillere, som Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brukbare talenter bør vi vel først og fremst finne i eget juniorlag? Uten å vite noe som helst om Olausson, mener jeg vi heller bør gi en plass i A-stallen til egne talenter, som f.eks. Jonas Rygg. For han er vel fortsatt med neste sesong, selv om han var på prøvespill et eller annet sted? Etter hva jeg har fått med meg har Rygg markert seg denne sesongen, og da bør veien til A-stallen være mye kortere for han enn for et tilsvarende svensk talent.

 

Skal vi hente så unge spillere fra Sverige, bør de være talenter utenom det vanlige, talenter som langt overgår det vi har i egne rekker, som Chippen. Hvis ikke bør det være etablerte, klare førsteelleverspillere, som Daniel.

Må huske på at Chippen ikke var noe megatalent da han kom til oss. Det var først og fremst her han fikk ut sitt potensiale og ble den spillern han er. Ingen tvil om at Stabæk er en god klubb for unge spillere med potensiale, så jeg er positiv til en evt. unggutt fra lvere div. i Sverige, men han må selvsagt ikke gå i veien for våre egne unge. Om vi skulle ha noen med tilsynelatende likt utviklingspotensiale.

 

Det ble mye potensiale på en gang.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niclas Olausson kommer akkurat fra prøvespill hos Öster, og hvis han har overbevist nok til å få kontrakttilbud der, så kan det nok hende han har potensiale.

 

Öster rykket ned fra Allsvenskan i år, så sportslig ligger vi langt foran. Sikkert også økonomisk. Men hvis vi ønsker å tilby han kontrakt, så kan det jo allikevel hende at han "nobbar" oss, som kompisen gjorde.

 

Han er 18 år, og spilte alle (utenom en) kampene for Brage i år, og scoret 5 mål. Problemet er vel om steget blir for stort. Brage spiller i svensk division 2, tilsvarende norsk 3. div.

 

 

har han eller skal han prøvespille med stabæk?, leste forøvrig at Fiorentina ønsket han på hjemmesiden til Brage!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


huff 4 norske eliteserieklubber er interessert i han her......

 

 

JEG HÅPER VI IKKE ER BLANDT DEM! :)

 

Huff,

 

Nei, gjø og fyse la oss håpe vi ikke er det.... Han er ikke god nok til å utfordre noen av våre faste på de plassene han er aktuell på med mindre ledelsen går på en mental smell, og selger Stenvoll til Tromsø.

 

Skal vi bruke penger på forsvaret så skal vi ha stoppere... Minst en, og når IAO går så må vi ha en ny kriger til de bakre rekkene. Jeg vil da helst ha Haraldsen i Kamma eller Ophaug i OB. Eller hvis man får lov til å ønske seg noe tett oppunder jul så hadde det vært morro å nappa Von Schleebrügge fra Hammarby... Da hadde vi sikret oss plassen på toppen av Bajenfansens hatliste i mange år fremover... Hihi :)

 

Dersom IA, mot formodning, skulle velge å bli. Så kan vi kjøpe en litt yngre stopper. Jeg registrerer at Kongsvingers Per Verner Vågan Rønning har vært på prøvespill i AIK og gjort sine saker brukbart. I tilegg har vel Even Iversen hatt en bra sesong i Glimt. Den omskolerte midtbansepilleren Vadim Demidov har gjort sine saker bra som stopper i MS og blitt belønnet med en plass i U21 landslaget. Han er vel dessuten Bosmann. Vidar Martinsen har fått sesongen delvis spolert av skader, men er fremdeles en mann for fremtiden. Mulighetene er mange! Det er dessverre konkurrentene også!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


huff 4 norske eliteserieklubber er interessert i han her......

 

 

JEG HÅPER VI IKKE ER BLANDT DEM! :)

 

Huff,

 

Nei, gjø og fyse la oss håpe vi ikke er det.... Han er ikke god nok til å utfordre noen av våre faste på de plassene han er aktuell på med mindre ledelsen går på en mental smell, og selger Stenvoll til Tromsø.

 

Skal vi bruke penger på forsvaret så skal vi ha stoppere... Minst en, og når IAO går så må vi ha en ny kriger til de bakre rekkene. Jeg vil da helst ha Haraldsen i Kamma eller Ophaug i OB. Eller hvis man får lov til å ønske seg noe tett oppunder jul så hadde det vært morro å nappa Von Schleebrügge fra Hammarby... Da hadde vi sikret oss plassen på toppen av Bajenfansens hatliste i mange år fremover... Hihi :)

 

Dersom IA, mot formodning, skulle velge å bli. Så kan vi kjøpe en litt yngre stopper. Jeg registrerer at Kongsvingers Per Verner Vågan Rønning har vært på prøvespill i AIK og gjort sine saker brukbart. I tilegg har vel Even Iversen hatt en bra sesong i Glimt. Den omskolerte midtbansepilleren Vadim Demidov har gjort sine saker bra som stopper i MS og blitt belønnet med en plass i U21 landslaget. Han er vel dessuten Bosmann. Vidar Martinsen har fått sesongen delvis spolert av skader, men er fremdeles en mann for fremtiden. Mulighetene er mange! Det er dessverre konkurrentene også!

 

@ringo

 

 

Nå er o jeg en av de som lenge har ønsket meg Von Schleebrügge, men dersom ryktene stemmer at han er ønsket av FCK kan vi vel bare glemme å matche de. Får heller finne en yngre utgave av han som vi kan bygge opp selv..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Koren blir gjerne her i Norge. Kan ikke vi bli med i kampen om han?? :P

 

Er ikke så keen på Koren. Synes han virker som en sviker og usympatisk spiller, med alle de dumme og ill-lojale utalesene hans.

En årslønn på 4 mill som ble nevnt på tv2 sporten er vel mye mer enn vi er villige til å gi. Så mye er han ikke verdt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Koren blir gjerne her i Norge. Kan ikke vi bli med i kampen om han?? :P

 

Er ikke så keen på Koren. Synes han virker som en sviker og usympatisk spiller, med alle de dumme og ill-lojale utalesene hans.

En årslønn på 4 mill som ble nevnt på tv2 sporten er vel mye mer enn vi er villige til å gi. Så mye er han ikke verdt.

 

Spør du meg, så er han verdt MYE mer. En fantastisk spiller. LSK uten han hadde ikke engang kommet på 4.plass. Men det er nok uten for de grenser vi er villig til å gi for en spiller - desverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Koren er nok fort en lønnsom investering. 4 mill i året, selg har for 15 mill i sommer så har man plutselig tjent 10 mill. En av de sikreste mulighetene til å tjene penger fort. Og ferdighetene hans styrker nok enhver norsk tippeliga klubb - også vår. Så hvem betaler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, er han egentlig et så hett salgsobjekt? Virker jo ikke som det er så veldige mange storklubber som er fryktelig interesserte, selv ikke nå som kontrakten snart går ut. Det eneste konkrete budet som har kommet på han var vel fra en spansk andredivisjonsklubb for en tid tilbake? Og hvorfor skal en klubb som kan få han gratis nå plutselig være villige til å betale 15 mill for han til sommeren?

 

Koren er glohet på det norske markedet, men interessen fra utlandet virker ikke så enorm. I så fall hadde han vel ikke plutselig ombestemt seg og åpnet for videre spill i Norge likevel. Koren er god, men også temmelig oppskrytt.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For hvis Koren virkelig hadde vært på nivå med f.eks Mikel ell Edu så hadde han nok fått en rekke tilbud og vært på vei til en storklubb. men det har seg sånn at han ikke er det for øyeblikket. Hvis Stabæk mot formodning kjøper Koren så må han danke bort en av våre gode sentrale midtbanespillere og da har stabæk plutselig fått et slags luksusproblem;) så det er bare å la være å kjøpe Koren. Han får være på jakt etter en annen klubb en den beste (StABÆK)=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...