Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hentet fra VGD
Jon Inge Høiland han er på flyttefor i allefall?

 

Han var påtenkt som erstatter for IA dersom Olsen hadde valgt Brann. Nå ble ikke IA brannspiller og da ble det ingen overgang til Stabæk for Høiland. Han er vel i utgangspunktet høyreback, men har spilt en del kamper som stopper i Sverige. RBK trenger forsterkninger i forsvaret.

 

Fast om en kanskje ikke profil for det norske landslaget når han er skadefri...

 

Fontolan

Er det hold i disse påstandene, eller er det bare løse rykter fra sist gang han var aktuell? Høiland måtte jo ha vært en veldig bra signering, selv om vi ideelt sett må ha en forsvarer som kan bekle stopper + venstreback, ikke stopper + høyreback.

 

Veldig spent på hva slags typer klubben nå søker, og det hadde vært morsomt med en uttalelse fra ledelsen i så henseende. Det skal vel hentes inn erstattere for dem som kommer til å forsvinne, samt for Jesper og Markus, som begge er bekreftet ute. Om Strand forsvinner, så er vel ikke Eirik den rette erstatter? Hvis han ikke gjør noe magisk i vinter, så håper jeg oppholdet hans blir kortvarig. Mye bedre at det satses på Ola da. Et arbeidsjern sentralt på midten, som erstatter for Jocke og Espen, må også til. Somens omskolering gjør at det ikke trengs mer enn en erstatter for de to. Somen er forøvrig den spilleren jeg er mest spent på (sammen med Henning) foran kommende sesong. Håper det han viste i de siste kampene ikke var noe blaff, og at han kan etablere seg som en ny midtbanegeneral (som Martin før Blackburn).

 

Forøvrig bare noen og tyve dager til første treningskamp. Gleder meg!!

 

Forza Stabæk

 

Hepp,

 

Tror nok det er løse rykter fra forrige gang!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hentet fra VGD
Jon Inge Høiland han er på flyttefor i allefall?

 

Han var påtenkt som erstatter for IA dersom Olsen hadde valgt Brann. Nå ble ikke IA brannspiller og da ble det ingen overgang til Stabæk for Høiland. Han er vel i utgangspunktet høyreback, men har spilt en del kamper som stopper i Sverige. RBK trenger forsterkninger i forsvaret.

 

Fast om en kanskje ikke profil for det norske landslaget når han er skadefri...

 

Fontolan

Er det hold i disse påstandene, eller er det bare løse rykter fra sist gang han var aktuell? Høiland måtte jo ha vært en veldig bra signering, selv om vi ideelt sett må ha en forsvarer som kan bekle stopper + venstreback, ikke stopper + høyreback.

 

Etter det jeg har hørt, hadde klubben en spiller på IA-nivå "klar" dersom IA skulle gå til Brann - en spiller som ville bli for dyr å hente dersom IA ikke ble solgt. Hvis det stemmer, virker det ikke usannsynlig at det var Høiland.

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sagt det før - og sier det gjerne igjen - Høiland hadde vært en solid forsterkning i forhold til det vi har i dag.

En stabilt god back med bedre fart enn MMS, og med spisskompetansen lange innkast - et offensivt element vi mangler i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B)--><div class='quotetop'>(d*u*b @ 27. Dec 2006, 21:30) 94964[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tror nesten du må skrive "Seriøs post" eller "Useriøs post" eller "Ironisk, ment komsik" eller noe sånt jeg. Jeg sliter med å vite hvilket modus du skriver i.

 

Hvis Kippe-posten var seriøs: Jeg tror nok han er litt for viktig for LSK til at de slipper han. Helt klart en spiller som vi også kunne dratt nyte av, og selv om han nok ikke spiller pent og teknisk, slik Stabæk gjerne gjør/vil, tror jeg nok han ville gjort nok ut av seg i dødballsituasjoner. Virker som en fyr som virkelig blør for drakta og laget. Likevel, ikke min favoritt om vi skal ut å hente motstandernes spillere.

 

Hvis Kippe-posten var useriøs: Hvorfor skulle dette være så håpløst dumt?? Hvem vet om ikke han også kunne tenke seg et miljøskifte. Jeg synes faktisk han gjør mye bra, og han ville om ikke annet gitt mye luftstyrke ved døballer begge veier.

 

Den forsto jeg ikke helt? Du prøver å motsi meg uavhengig om jeg mener det ene eller det andre? Jaja, det skal du få lov til.

 

Jeg mente egentlig bare å si at Kippe er en god spiller.

 

Mente det jeg skrev. I tilfellet du skrev innlegget om Kippe fordi det ville være en helt håpløs greie (sarkasme/ironi), ville jeg være uenig i at det var sååå dumt at det var grunnlag for å gjøre narr av oss andre av den grunn. Men om du mente seriøst at Kippe ville være et godt alternativ, ville jeg tro det ville bli vanskelig med den posisjonen det virker som han har der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sagt det før - og sier det gjerne igjen - Høiland hadde vært en solid forsterkning i forhold til det vi har i dag.

En stabilt god back med bedre fart enn MMS, og med spisskompetansen lange innkast - et offensivt element vi mangler i dag.

Jeg synes MMS hadde en meget god avslutning på sesongen. Synes han hevet seg spesielt mye offensivt i løpet av sesongen. Hvis det er mulig å velge på den øverste hyllen, så bør fokus være på å forsterke venstresiden av forsvaret. Spesielt siden stakkaren på venstrebacken får Alan foran seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet noen hva status er på Robert Koren? Sist jeg hørte noe hadde han ikke fått ny kontrakt. Tenk om vi kunne fått han på midten også.

 

Er enig i at forsvaret er det vi trenger mest forsterkninger til. Kan kanskje Erik Hagen være noe? Han og IA hadde vært fantastisk sammen. Da hadde ikke mange kommet seg forbi. Venstreback har også vært et lite problem. Hva med Bertelsen fra Fredrikstad? Han var på landslaget i fjor, og sikker kjempekeen på å spille på Norges fetest stadion! Bertelsen har jo ikke prestert veldig mye, så derfor har jeg funnet en annen kar: Erik Edman! Karrieren hans har vært litt på tur ned. Dumpet i Tottenham og spiller nå i Rennes i Frankrike. Ikke akkurat noen storklubb. Skulle tro han kunne tenke seg å spille et par sesonger i Stabæk for å få fart på karrieren. Bare se hva vi har gjort med andre svensker som Nanne, Chippen og Tobbe. Håper Schelvan har lagt juleferien til Frankrike i år!

Du trekker frem en del interessante spillere her, men lurer på om ikke Hagen kanskje er i dyreste laget, han tjener vel rimelig bra i Russland (hvem andre hadde giddet å være der med mindre lønna var bra??) og jeg tror også han heller ville velge Enga når han returnerer til Norge...

Bertelsen i FFK kjenner jeg ikke, men den klubben har ikke gjort det veldig bra i TL de siste årene, så for min del er han ikke en spesielt spennende spiller... Edman er god, men kanskje litt gammel??

 

Personlig håper jeg, som andre har nevnt her, at noen av de yngre tar det siste steget i år, jeg er særlig spent på Ola - store forventingner til han i år! Og at Jesper gjør jobben rundt i Europa og skaffer en habil forsvarspiller som kan brukes i tilfelle Mike og IA er ute...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har sagt det før - og sier det gjerne igjen - Høiland hadde vært en solid forsterkning i forhold til det vi har i dag.

En stabilt god back med bedre fart enn MMS, og med spisskompetansen lange innkast - et offensivt element vi mangler i dag.

Jeg synes MMS hadde en meget god avslutning på sesongen. Synes han hevet seg spesielt mye offensivt i løpet av sesongen. Hvis det er mulig å velge på den øverste hyllen, så bør fokus være på å forsterke venstresiden av forsvaret. Spesielt siden stakkaren på venstrebacken får Alan foran seg.

Hepp,

 

Helt enig det er først og fremst en venstrebeint spiller vi trenger til forsvaret. Gjerne også en ledertype som prater mye og er tydelig i spillet. Jeg har også en kjepphest når det gjelder stoppere, han MÅ være det som kalles en spillendestopper. En som like gjerne kan spille sentral midtbane som stopper, eller som ving eller back på venstresiden.

 

Possisjon og prismessig passer vel MFK's Toni Kallio som hånd i hanske. Men jeg har sett ham for lite til å kunne uttale meg om ferdigheter med ball og personlighet. Demidov er også en slik spiller, men der er det vel et spørsmål om han holder nivået. Vi trenger en spiller som kan klyve inn ved skader og suspensjoner uten at kvaliteten forringes nevneverdig. Et annet alternativ kan være Mathias Florén. Han er en svensk venstreback med erfaring fra Allsvenskan med IFK Norrköping. Han har de siste 6 sesongene spillt i nedelandsk Æresdivisjon for FC Groningen. Han har etterhvert blitt 30 år og vurderer en retur til Svensk fotball. Gamleklubben IFK Norrköping og Elfsborg skal være blandt interessentene i hjemlandet. Men to danske og en norsk klubb har også vist interesse. Han har dog mistet plassen i Groningen denne sesongen, så det spørs om han holder nivået. Men det er vel en slik type spiller vi trenger for å fylle hullet etter Markus Karlsson. Spørsmålet er om vi er den norske klubben som har vist interesse eller ikke?

 

Noen andre forslag???

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


har en venn som er hamkam frelst, som mener ramiro coralles er "dritgod", hvertfall en av lagets beste spillere. Han sier også at ståle solbakken har lyst til å hente han til københavn, mer vet ikke jeg :blink: så han på briskeby og virka ikke akkurat "shitgod" der men...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Corralles er veldig bra ja.... Og alle HamKam-folk forguder han.

MEN - han er mye bedre offensivt enn defensivt. Har ett utrolig venstrebein, men synes innimellom han er litt plasseringssvak ved overganger imot.

Jeg vet og det var snakk om at han skulle hentes til København i sommer - men har ikke hørt mer om det siden. Men, det er helt klart at han ikke vil bli i kamma.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå holdt denne tråden nesten på å falle ut av første side, så jeg reddet den. Savner forslag, ønsker eller rykter om nye spillere.

 

Jeg tror at stabæks jakt etter nye spillere nå i hovedsak er forsterkning av forsvaret. Tror det er veldig sannsynelig at det er minst en ny forsvarspiller når serien er i gang igjen.

Mitt forslag er J.I. Høiland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå holdt denne tråden nesten på å falle ut av første side, så jeg reddet den. Savner forslag, ønsker eller rykter om nye spillere.

 

Er jo ikke rart tråden faller ut. Alle forslag eller ønsker blir jo effektivt avskrevet og deretter mobbet av AndersBlaa..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå holdt denne tråden nesten på å falle ut av første side, så jeg reddet den. Savner forslag, ønsker eller rykter om nye spillere.

 

Er jo ikke rart tråden faller ut. Alle forslag eller ønsker blir jo effektivt avskrevet og deretter mobbet av AndersBlaa..

 

 

Litt kritikk er vel lov? Hvis du ikke klarer å argumentere for dine forslag er jo det et problem.

 

 

Stille før stormen? Det er jo dette overgangsvindu som alle bosmannspillere har ventet på. Det internasjonale overgangsvindu startet 1. Januar og alsuttes 31. Januar kl 00.00. Det norske overgangsvinduet startet 15. november og avsluttes 31. mars kl 00.00. De som har litt greie på statistikk for når spillere har skrevet under for Stabæk kan jo gi litt info? Ser vel ut som vi må smøre oss med tolmodighet en mnd. til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rykter i en tråd på VGD sier at Martin er på kant med Mjelde, og det spekuleres i at han er på vei ut av klubben. Og vi vet jo hvor han går da... ;)

 

Nå skal ikke jeg forkaste forslag på linje med andre her, men jeg anser i alle fall VGD som omtrent like troverdig som 176-761 i B-gjengen.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå holdt denne tråden nesten på å falle ut av første side, så jeg reddet den. Savner forslag, ønsker eller rykter om nye spillere.

 

Er jo ikke rart tråden faller ut. Alle forslag eller ønsker blir jo effektivt avskrevet og deretter mobbet av AndersBlaa..

 

 

Synes først at det kan være et godt tegn at ledelsen holder kortene tett. Gir dem mer arbeidsro. Vi husker godt hva som skjedde før denne sesongen. Ingebrigt gikk ut og sa hva de prøvde på, og det eneste han fikk i retur var masse kjeft for å ha prøvd på noe de ikke fikk til.

 

Når det gjelder kritikk av meg, så er det selvfølgelig helt greit. Jeg har ingen problemer med at folk er uenige med meg. Jeg er litt usikker på hvilke spillere det er jeg har avskrevet og mobbet. Det jeg kan komme på er han som kom opp med Chippen her i en tidligere post. Om noen seriøst mener at det er vits å ha innlegg om Chippen i Nye Spillere, så får det nesten være deres problem. For å ikke skremme vekk folk, så vil jeg herved oppfordre alle som tror at Chippen er aktuell for Stabæk til å skrive så mye de vil om det fra nå av. Jeg skal love å ikke kritisere det, men forbeholder meg retten til å sitte og riste oppgitt på hodet og tenke på hvor totalt manglende bakkekontakt noen supportere tydligvis har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge Tom så er klubben kun på jakt etter en forsvarspiller.

http://www.fxt.no/tippeligaen/article849865.ece

 

Synes det er litt skuffende at de kun ser etter EN spiller og at de ikke har noen konkrete navn. Det rimer vel dårlig med det IA sa da han signerte:

 

- Signalene Stabæk har gitt meg ble viktige for meg. De har skissert noen forsterkninger og en klar retning klubben ønsker å satse

 

Da klubben "skisserte noen forsterkninger" overfor IA, må de vel ha nevnt konkrete navn? Kanskje de var så hissige på å få IA til å signere at de "lovet" for mye?

 

Intervjuet med IA ligger her:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article71449.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge Tom så er klubben kun på jakt etter en forsvarspiller.

http://www.fxt.no/tippeligaen/article849865.ece

 

Synes det er litt skuffende at de kun ser etter EN spiller og at de ikke har noen konkrete navn. Det rimer vel dårlig med det IA sa da han signerte:

 

- Signalene Stabæk har gitt meg ble viktige for meg. De har skissert noen forsterkninger og en klar retning klubben ønsker å satse

 

Da klubben "skisserte noen forsterkninger" overfor IA, må de vel ha nevnt konkrete navn? Kanskje de var så hissige på å få IA til å signere at de "lovet" for mye?

 

Intervjuet med IA ligger her:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article71449.ece

 

Når det gjelder gode spillere som kunne tenke seg å spille i Norge, pleier det som oftest å være mange om beinet.. Jeg tror TS har konkrete navn på blokken, men at han foreløpig holder kortene litt til brystet.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge Tom så er klubben kun på jakt etter en forsvarspiller.

http://www.fxt.no/tippeligaen/article849865.ece

 

Synes det er litt skuffende at de kun ser etter EN spiller og at de ikke har noen konkrete navn. Det rimer vel dårlig med det IA sa da han signerte:

 

- Signalene Stabæk har gitt meg ble viktige for meg. De har skissert noen forsterkninger og en klar retning klubben ønsker å satse

 

Da klubben "skisserte noen forsterkninger" overfor IA, må de vel ha nevnt konkrete navn? Kanskje de var så hissige på å få IA til å signere at de "lovet" for mye?

 

Intervjuet med IA ligger her:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article71449.ece

 

Når det gjelder gode spillere som kunne tenke seg å spille i Norge, pleier det som oftest å være mange om beinet.. Jeg tror TS har konkrete navn på blokken, men at han foreløpig holder kortene litt til brystet.

 

 

Hva skjedde med Demodiv? han MS spilleren

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At man ikke sier noe om eventuelle andre spillertyper kan vel også skyldes at man ikke vil gå på den smellen man gikk på i fjor.. Ref. ingos utsagn om forsterkninger i alle ledd... Er vel et signal om at pri 1 er forsvarsspiller...

 

Edit: trykkleifs..

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hva mener folket vi bør ha av forskjellige forsvarspillere? og da mener jeg: bør det være en ung lovende spiller (som demidov) eller en høyt profilert spiller som antagelig vil skape maks konkurranse og vil kreve en fast plass ganske fort( for eks, høiland) eller en, for eks. ukjent afrikaner som ingen vet om, men som jeppe har sett i noen kamper og hørt lovende ord om. Et slags wildcard som ingen vil vite om vil kunne komme inn i miljøet og tilpasse seg. Men samtidig billig og har kanskje bedre tekniske ferdigheter enn de fleste på laget allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil ha en halvrutinert forsvarer på 24-28 år.

Geografisk bør han være fra Norden, UK, tyskland.. kanskje også holland eller belgia.. som vil være vant til den fysiske spillestilen og vil kunne komunisere OK fra dag1. Afrikanere eller søramerikanere er jeg ikke keen på som forsvarstype...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men hva mener folket vi bør ha av forskjellige forsvarspillere? og da mener jeg: bør det være en ung lovende spiller (som demidov) eller en høyt profilert spiller som antagelig vil skape maks konkurranse og vil kreve en fast plass ganske fort( for eks, høiland) eller en, for eks. ukjent afrikaner som ingen vet om, men som jeppe har sett i noen kamper og hørt lovende ord om. Et slags wildcard som ingen vil vite om vil kunne komme inn i miljøet og tilpasse seg. Men samtidig billig og har kanskje bedre tekniske ferdigheter enn de fleste på laget allerede.

 

Jeg stemmer for at vi lar unggutta spille på 2.laget, med noen innhopp i TL, mens vi først og fremst nå trenger spillere som kan gå rett inn på førstelaget som en forsterkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...