Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


En ting er at vi kanskje har en liten stall som endel "eksperter" sier, men sånn jeg ser det er det like mye et problem at vi ikke rullerer like mye som andre lag.

 

Det ser jeg på som en ubetinget fordel. Da Rosenborg var på sitt beste brukte de knapt mer enn 15 spillere på en sesong. At startoppstillingen får mest mulig tid sammen er bare positivt.

Ja, så ser vi hvordan det gikk med dem når hele første 11'rn passerte 40 og ingen andre hadde sluppet til.

 

Ja, den taktikken feilet jo helt! Etter kun tretten års seiersrekke kollapset alt. Vi må ikke gå i den fella...

 

 

edit: Beklager overdreven sarkasme. Jeg er ikke helt blind for poenget ditt...

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En ting er at vi kanskje har en liten stall som endel "eksperter" sier, men sånn jeg ser det er det like mye et problem at vi ikke rullerer like mye som andre lag.

 

Det ser jeg på som en ubetinget fordel. Da Rosenborg var på sitt beste brukte de knapt mer enn 15 spillere på en sesong. At startoppstillingen får mest mulig tid sammen er bare positivt.

Ja, så ser vi hvordan det gikk med dem når hele første 11'rn passerte 40 og ingen andre hadde sluppet til.

 

Ja, den taktikken feilet jo helt! Etter kun tretten års seiersrekke kollapset alt. Vi må ikke gå i den fella...

 

 

edit: Beklager overdreven sarkasme. Jeg er ikke helt blind for poenget ditt...

Jeg ser poenget ditt og, men jeg vil nødig at Stabæk kolapser etter vi har vunnet 13 år på rad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pfff, det går i syklus for alle. Sånn er det bare. Aresenal var magiske for noen år tilbake, med en mer eller mindre fast 11er. Det var noen kontinuitetsbærere i RBK, men i perioder var det mye inn og ut. Stabæk har spilt seg fra Adecco til sølv i TL, uten å forandre altfor mye på laget. Kontinuitet er viktig, men samtidig har sikkert alle godt av litt forandring. En eller to nye spillere inn i første 11ern, tror jeg ikke skader foran en ny sesong.

 

Jeg hadde gjerne sett at vi hadde signert en spiller som truer første 11ern direkte, og jeg ville hatt en offensiv midtbanetype av det kaliberet som faktisk kan komme inn å utgjøre en forskjell mot slutten av kamper. Det trenger ikke nødvendigvis være en etablert toppspiller, så lenge det er en ballspiller med tempo i beina. Kanskje vi allerede har en slik i Ola, ikke vet jeg. Poenget mitt er at når det ikke finnes andre alternativer enn å sette inn Espen Nystuen når en kamp skal vippe i vår favør, så er det ganske trist stilt.

 

Det hadde forøvrig vært morsomt om Jønsson adapterte kollega Wengers forkjærlighet for de unge talenter, og kanskje prioriterte en eller to av unggutta, og gitt disse bra med spilletid i år. Men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har brukt tømmernes som et eksempel på hva slags signeringer jeg snakker om. Jeg tror ikke at en "tømmernes"-variant er så umulig for stabæk på venstrekant/sentral-midtbane. For sentral kan vi selvsagt diskutere om vi har en slik løsning i form av Nystuen, men jeg mener hvertfall at han er litt for spisset på duellspill, og mangler en del allsidighet vis a vis Henning.

 

Da er vi ihvertfall enige om hva slags typer spillere som er realistiske å hente. Tømmernes var en god 2. divisjonsspiller. Nystuen var en god Adecco-spiller. Du får ikke "tømmernes-varianter" som kan sammenliknes med Henning. Det er derfor de spiller i lavere divisjoner. Jeg skrev inn en liste over vikingspillere. Var det noe der du synes fristet?

 

Forøvrig er regel nummer en i debatter å passe på å anklage motparten for å ikke følge god debattskikk. En schläger.

 

Og jeg som trodde at regel nummer en var å svare på hva motparten faktisk sier....

 

Jeg tror det er et større utvalg å velge blant enn Vikings reserver. Jeg tror også alternativene er litt mer nyansert enn at det står mellom klassespillere og nystuen-typer. Jeg ser også at klubbens selv mener det vil komme forsterkninger før sesongen. I så måte føler jeg ikke det er jeg som er out of touch med hva ledelsen i klubben finner realistisk.

 

Du har en tendens til å forvrenge det motparten din har sagt til noe latterlig, for så å påpeke at standpunktet er latterlig. Det er stråmannsargumentasjon. Det kan være morsomt en gang i blant, men i lengden blir stadige innlegg om fiktive standpunkt bare kjedelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har brukt tømmernes som et eksempel på hva slags signeringer jeg snakker om. Jeg tror ikke at en "tømmernes"-variant er så umulig for stabæk på venstrekant/sentral-midtbane. For sentral kan vi selvsagt diskutere om vi har en slik løsning i form av Nystuen, men jeg mener hvertfall at han er litt for spisset på duellspill, og mangler en del allsidighet vis a vis Henning.

 

Da er vi ihvertfall enige om hva slags typer spillere som er realistiske å hente. Tømmernes var en god 2. divisjonsspiller. Nystuen var en god Adecco-spiller. Du får ikke "tømmernes-varianter" som kan sammenliknes med Henning. Det er derfor de spiller i lavere divisjoner. Jeg skrev inn en liste over vikingspillere. Var det noe der du synes fristet?

 

 

 

Og jeg som trodde at regel nummer en var å svare på hva motparten faktisk sier....

 

Jeg tror det er et større utvalg å velge blant enn Vikings reserver. Jeg tror også alternativene er litt mer nyansert enn at det står mellom klassespillere og nystuen-typer. Jeg ser også at klubbens selv mener det vil komme forsterkninger før sesongen. I så måte føler jeg ikke det er jeg som er out of touch med hva ledelsen i klubben finner realistisk.

 

Hepp,

 

Somen Tchoyi var vel reserve i Odd Grenland i tiden før han kom til oss. Akkurat det var nok en grov feilvurdering av herrene Sandstø og Larsen. Men det er vel et glimrende eksempel på at det kan finnes gode spillere som hva man på godt engelsk kaller "out of favour" i sin klubb, og dermed modene for et skifte av beite.

 

For Stabæk og den situasjonen vi er i nå, så vil jeg mene at det er fornuftig å kjøpe EN spiller som i det minste har prester på et god tippeliganivå tidligere. Enn å forsøke seg med en utlending som trenger å akklimatisere seg eller sjanse på en god 1. div spiller.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har brukt tømmernes som et eksempel på hva slags signeringer jeg snakker om. Jeg tror ikke at en "tømmernes"-variant er så umulig for stabæk på venstrekant/sentral-midtbane. For sentral kan vi selvsagt diskutere om vi har en slik løsning i form av Nystuen, men jeg mener hvertfall at han er litt for spisset på duellspill, og mangler en del allsidighet vis a vis Henning.

 

Da er vi ihvertfall enige om hva slags typer spillere som er realistiske å hente. Tømmernes var en god 2. divisjonsspiller. Nystuen var en god Adecco-spiller. Du får ikke "tømmernes-varianter" som kan sammenliknes med Henning. Det er derfor de spiller i lavere divisjoner. Jeg skrev inn en liste over vikingspillere. Var det noe der du synes fristet?

 

 

 

Og jeg som trodde at regel nummer en var å svare på hva motparten faktisk sier....

 

Jeg tror det er et større utvalg å velge blant enn Vikings reserver. Jeg tror også alternativene er litt mer nyansert enn at det står mellom klassespillere og nystuen-typer. Jeg ser også at klubbens selv mener det vil komme forsterkninger før sesongen. I så måte føler jeg ikke det er jeg som er out of touch med hva ledelsen i klubben finner realistisk.

 

Hepp,

 

Somen Tchoyi var vel reserve i Odd Grenland i tiden før han kom til oss. Akkurat det var nok en grov feilvurdering av herrene Sandstø og Larsen. Men det er vel et glimrende eksempel på at det kan finnes gode spillere som hva man på godt engelsk kaller "out of favour" i sin klubb, og dermed modene for et skifte av beite.

 

For Stabæk og den situasjonen vi er i nå, så vil jeg mene at det er fornuftig å kjøpe EN spiller som i det minste har prester på et god tippeliganivå tidligere. Enn å forsøke seg med en utlending som trenger å akklimatisere seg eller sjanse på en god 1. div spiller.

 

@ringo

Synes ikke man skulle dra inn prester og dess like (rabbinere, brahmaner, imamer etc) i denne diskusjonen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Trygve Velten?

Han er misfornøyd med kontraktsforslaget til Lyn fordi han kommer til å gå konk på det. Da kan det ikke være så høyt..

Han har imponert i treningskampene med scoringer og assists.

Han spiller på midtbanen, tror det er høyre kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Trygve Velten?

Han er misfornøyd med kontraktsforslaget til Lyn fordi han kommer til å gå konk på det. Da kan det ikke være så høyt..

Han har imponert i treningskampene med scoringer og assists.

Han spiller på midtbanen, tror det er høyre kant.

 

Velten kan spille på begge kantene, men har et giftig venstrebein som sin store styrke. Så det er nok som venstrekant han kan gjøre det best eventuelt. Er dog usikker på om han er bedre enn f.eks. Bjørnar på kanten, og selv om han har gjort det bra i Lyn må du huske på at lista ligger høyere i Stabæk.

Forøvrig tror jeg nok Lyn kommer med et bedre tilbud og at han signerer for Ski- og smart cluben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1582138.ece

 

Er disse noe for oss, eller er de damaged goods?

 

Ikke i nærheten av å være gode nok.

Johansen har vært en stor skuffelse fra dag 1, og er veldig temposvak.

Pål Strand har vel ikke vært på sitt gamle nivå på flere år, tipper han havner i Raufoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, jeg er utålmodig, og jeg mener IKKE Stabæk skal signere noen halvgode forsterkninger, bare for å signere noen.

 

MEN, er det ikke på tide snart?

 

Så var det dette med økonomi igjen da. Kort sagt, penger vokser ikke på trær som det sikkert er påpekt flere ganger i denne tråden.

For å hente inn forsterkninger, så må det først selges. Jeg tror at IAO vil bli solgt, fordi han er blandt de i klubben med høyest lønn og en spiller vi kunne fått mest penger for ved salg. Vi vil også fortsatt ha god dekning i forsvaret selvom han blir borte. Hvis vi selger IAO for f.eks 4-5 mill så kunne vi begynt å se etter folk på høyrekanten igjen. Keller er flink han, men at høyre midtbane og kanskje venstreback er de posisjonene som er svakest er vel ingen hemmelighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hiia,

 

Skjønner hva du mener med penger, MEN det var da virkelig satt av penger til kjøp av Huseklepp?

Jeg vet vi har fått inn noen nye, unge spillere, men skal man tro at transferbudsjettet er brukt opp alt? Det tviler jeg på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hiia,

 

Skjønner hva du mener med penger, MEN det var da virkelig satt av penger til kjøp av Huseklepp?

Jeg vet vi har fått inn noen nye, unge spillere, men skal man tro at transferbudsjettet er brukt opp alt? Det tviler jeg på...

 

Jeg tror at prisen på Iven Austbø ble et par millioner høyere enn Stabæk hadde forventet så noen av pengene som skulle til Huseklepp havnet kanskje i Austbø-overgangen. Nå skal det også sies at Huseklepp var bosman-spiller, og Stabæk hadde bare trengt penger til en sign-on-fee og lønn.

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel sagt at det ikke er satt av en bestemt sum penger til spillere, men dersom man finner en spiller man ønsker å hente inn, så skal styret vurdere om de skal bruke penger på det.

 

Pengene som skulle gå til Huseklepp, ble ved en glipp satt inn på Stabæk ifs BSU-konto og er dermed utilgjengelige i 15 år fremover, eller til man finner en annen spiller med "Hus" i navnet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Stabæk-styret gambler

 

Nannskog mener det er viktig at klubben forsterker foran seriestart.

Hepp,

 

Jeg kan i grunn ikke si meg annet en enig. Det er dog ikke så mye som skal til. En god midtbanespiller er sannsynligvis mer enn nok. Men vi får vel neppe til noe av topp klasse, så vi må sannsynligvis gamble med en 1. div type igjen... sukk

 

En type a-la en skadefri Geir Ludvik Fevang kanskje...???

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Stabæk-styret gambler

 

Nannskog mener det er viktig at klubben forsterker foran seriestart.

 

Tror dere journalistene (i mangel på bedre ord) i fxt hadde et veddemål om hvem som først kunne få daniel til å uttale seg, etter det forrige intervjuet hvor han sa at han ikke orket å rase mer? Han raser jo ikke akkurat her, men de har supplert med et bide hvor han raser, så kanskje Marius Vik tok potten likevel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk styret gjør ingenting, og

her sitter vi og skriver på side 571 på Nye spillere tråden.

Også skjer det ikke noe? :blink:

hehe..

Nei det skjer jo ingenting. Jeg er helt enig med Daniel.

Eh. Denne tråden ble startet 14. Dec 2004, 12:42. Vi har fått inn ganske mange spillere siden den tid. Ja, vi har kanskje ikke skaffet så mange, sånn i forhold til andre lag slik som Brann, VIF og Viking. Men de vi har skaffet har stort sett vært til berikelse for stallen. Slik som Daniel selv. Dessuten så er det vel ikke styret sin oppgave å skaffe spillere, er det vel?

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk styret gjør ingenting, og

her sitter vi og skriver på side 571 på Nye spillere tråden.

Også skjer det ikke noe? :blink:

hehe..

Nei det skjer jo ingenting. Jeg er helt enig med Daniel.

Eh. Denne tråden ble startet 14. Dec 2004, 12:42. Vi har fått inn ganske mange spillere siden den tid. Ja, vi har kanskje ikke skaffet så mange, sånn i forhold til andre lag slik som Brann, VIF og Viking. Men de vi har skaffet har, med unntak av èn spiller, stort sett vært til berikelse for stallen. Dessuten så er det vel ikke styret sin oppgave å skaffe spillere, er det vel?

 

Fangsten i vinter kan vel heller ikke sies å være så dårlig. Iven Austbø, Jan Tømmernes, samt to av norges største talenter. Dessuten kom Høiland i fjor sommer. Synes Daniel overdriver litt i saken. Det er ikke mye klubben kan få gjort før vi flytter inn på Fornebu.

 

Eneste er at det er tynt bak Alan, henning og Somen. En midtbanespiller til hadde ikke gjort noe, ellers er alt fint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk styret gjør ingenting, og

her sitter vi og skriver på side 571 på Nye spillere tråden.

Også skjer det ikke noe? :blink:

hehe..

Nei det skjer jo ingenting. Jeg er helt enig med Daniel.

Eh. Denne tråden ble startet 14. Dec 2004, 12:42. Vi har fått inn ganske mange spillere siden den tid. Ja, vi har kanskje ikke skaffet så mange, sånn i forhold til andre lag slik som Brann, VIF og Viking. Men de vi har skaffet har stort sett vært til berikelse for stallen. Slik som Daniel selv. Dessuten så er det vel ikke styret sin oppgave å skaffe spillere, er det vel?

 

Det var ment som en spøk.! Unnskyld..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk styret gjør ingenting, og

her sitter vi og skriver på side 571 på Nye spillere tråden.

Også skjer det ikke noe? :blink:

hehe..

Nei det skjer jo ingenting. Jeg er helt enig med Daniel.

Eh. Denne tråden ble startet 14. Dec 2004, 12:42. Vi har fått inn ganske mange spillere siden den tid. Ja, vi har kanskje ikke skaffet så mange, sånn i forhold til andre lag slik som Brann, VIF og Viking. Men de vi har skaffet har stort sett vært til berikelse for stallen. Slik som Daniel selv. Dessuten så er det vel ikke styret sin oppgave å skaffe spillere, er det vel?

 

Det var ment som en spøk.! Unnskyld..

Spøk, ironi og satire er ikke noe vi tillater i dette forumet!

 

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...