Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


For 1 mnd siden satt jeg med magefølelsen av at det kom til å bli flere gode spillere ut enn inn, men nå som det skjer saker tror jeg vi kan ende opp med 2-3 forsterkninger før sesongstart!

Vært gøy å finne enda en "uslepen diamant" , var forresten gøy å se at Eguren lykkes i Villareal og ikke RBK, litt of-topic men.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som var på trening i dag og har en liten rapport på brassen?

 

 

Var på treninga. Var nok litt preget av at det var første trening men viste absolutt takter. Var som Kjølø sa en ballvinner. Var ikke redd for å gå i dueller, og var god til å starte angrep (og generelt vise iniativ til å angripe). Og så var han god til å tette opp bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


God nok til at JJ gjentatte ganger ropte "very good player. Very good" mot TV2 når de intervjuet han... ;)

 

Men må nok se et par treninger til før man sier noe.

Endret av J0han
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg snakket med Mike etter Madureira-kampen, og han trakk frem to spillere han hadde blitt veldig imponert over i Brasil: Sentral midtbane på Botafogo (nr. 8?) og def. midtbane på Madureira. Nå skal jeg ikke banne på at det er samme mann vi har på trening nå, men hvis så er tilfelle er jeg ihvertfall positiv.

Mike har spilt nok fotball til å se om en spiller har kvaliteter, selv om en kamp selvfølgelig er et tynt grunnlag.

 

Synes dette er spennende jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg snakket med Mike etter Madureira-kampen, og han trakk frem to spillere han hadde blitt veldig imponert over i Brasil: Sentral midtbane på Botafogo (nr. 8?) og def. midtbane på Madureira. Nå skal jeg ikke banne på at det er samme mann vi har på trening nå, men hvis så er tilfelle er jeg ihvertfall positiv.

Mike har spilt nok fotball til å se om en spiller har kvaliteter, selv om en kamp selvfølgelig er et tynt grunnlag.

 

Synes dette er spennende jeg!

 

En kamp behøver ikke å bety så mye. Det var vel slik Jesper Jansson i sin tid oppdaget stjernespilleren Christian Sund. Alle kan ha en bra dag på jobb en gang i livet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig, og jeg sier jo også at det er tynt grunnlag. Men en ving eller spiss er en annen spillertype og kan ha mer "dagen" enn en defensiv midtbanespiller. Her handler det mer om fotballhode, posisjonering og duellstyrke, og som spiller merker man disse kvalitetene selv om det ikke nødvendigvis ser spektakulært ut på tv. Jeg sier ikke at Mike sitter på fasiten her, men gutta på banen gjør seg opp sin mening om motstanderene på linje med de som ser på TV...

 

Når det gjelder å ha dagen hvor alt sitter:

Finstad ble jo sammenlignet med Maradona etter kampen mot Deportivo, noe som i beste fall er en fornærmelse mot Diego Armando..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med nyoperert Somen og korttidsskade på Henning rett før seriestart, er det vel ikke så mye å lure på? Kan ikke LB dra frem kontrakten nå med det samme?

 

Kan jo være Henning og Somen kan spille fotball igjen da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med nyoperert Somen og korttidsskade på Henning rett før seriestart, er det vel ikke så mye å lure på? Kan ikke LB dra frem kontrakten nå med det samme?

Andre momenter er jo Alans ønske om landsmenn på laget, samt at det ikke blir like vanskelig å få mannen til å gli inn i klubben med Alan der fra før. Dette er med andre ord en vinn-vinn situasjon, forutsatt at han er god nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med nyoperert Somen og korttidsskade på Henning rett før seriestart, er det vel ikke så mye å lure på? Kan ikke LB dra frem kontrakten nå med det samme?

 

Vil si at det ikke er helt uten betydning om spilleren er god nok for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med nyoperert Somen og korttidsskade på Henning rett før seriestart, er det vel ikke så mye å lure på? Kan ikke LB dra frem kontrakten nå med det samme?

 

Vil si at det ikke er helt uten betydning om spilleren er god nok for Stabæk.

 

Hehe, nei vi tar den første som vil signere. Kanskje en annonse på Finn.no kan gi respons...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med nyoperert Somen og korttidsskade på Henning rett før seriestart, er det vel ikke så mye å lure på? Kan ikke LB dra frem kontrakten nå med det samme?

 

Vil si at det ikke er helt uten betydning om spilleren er god nok for Stabæk.

 

Hehe, nei vi tar den første som vil signere. Kanskje en annonse på Finn.no kan gi respons...

Han eller han her, kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller kanskje vi skal gå for en med fett nevn.. Artikkel fra the Guardian:

 

"Zambian Laughter Chilembe has played in Zimbabwe for Caps United FC, while I also know about Suprise Moriri from Mamelodi Sundowns in South Africa," says Tinashe Mutsungi Shoko. "But my favourite is one called Have-A-Look Dube playing for Njube Sundowns here in Zimbabwe! Any more strange/funny/good/ridiculous football names anyone can dredge up?"

"A quick look reveals some other odd-named players plying their trade in Zimbabwean football for Caps United," begins Mark Baker. "Givemore Manuella, Gift Makolonio and Method Mwanyazi are great names, but they pale into comparison beside Limited Chicafa and the outstandingly-named Danger Fourpence." Staying in Africa, there's also Stephen Sunny Sunday, who plays for Polideportivo Ejido, and South Africa's Naughty Mokoena and Tonic Chabalala. "Surely there can't be any stranger than Austrian side SC Schwanenstadt's marauding midfielder Osa Guobadia?" offers Andy Ferguson, who'll have to do better than that. "He has the name Ice Cream on the back of his shirt." More like it.

A very popular suggestion was Brazilian forward Creedence Clearwater Couto, whose parents were - fortunately - big fans of the American songsters, while there were also calls for former England internationals Harry Daft and Segar Bastard (who, incidentally, refereed an FA Cup final, played cricket for Essex and owned a racehorse).

However, it would be remiss of us to ignore Anthony Philip David Terry Frank Donald Stanley Gerry Gordon Stephen James Oatway - Charlie to his friends ("I'm named after the QPR 1972-73 promotion-winning team for those of you that have been on the moon all the time I've been at [brighton]") - or three of our favourites: Australian keeper Norman Conquest, Seychelles star Johnny Moustache, and Congolese striker Bongo Christ.

 

Vår tidligere prøvespiller Creedence Clearwater Couto er med her, men mine personlige favoritter er Givemore Manuella og Limited Chicafa :)

 

Beklager en drøy avsporing...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De sier jo med hele ansiktet at "han var god i kampen i Brasil, men han har vært rimelig udugelig her"...

Hehe, godt sagt. Ingen som sier at en som er på prøvespill er rævva, men det skal helst, om ikke hagle, så ihvertfall dryppe noen superlativer.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De sier jo med hele ansiktet at "han var god i kampen i Brasil, men han har vært rimelig udugelig her"...

 

Ja, jo, men jeg tror ikke man skal avskrive det de sier om at reisen er lang og at mann må gi det litt tid. Noe positivt er det jo inni der, og om det faktisk er sant det de sier (om det faktisk ikke er pakket inn i fem lag av diplomati) så er det tydelig at mannen har evner, og kan vise seg å være et godt kjøp. Derimot er jeg litt engstelig for at vi havner i en langvarig og slitsom juridisk tvist om eierskap ol.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De sier jo med hele ansiktet at "han var god i kampen i Brasil, men han har vært rimelig udugelig her"...

Hehe, godt sagt. Ingen som sier at en som er på prøvespill er rævva, men det skal helst, om ikke hagle, så ihvertfall dryppe noen superlativer.

 

Hadde vært jævlig smart å si at han var i landslagsklasse. De skulle kanskje ringt JÅF og Martin også og tipset om at det var en god spiller tilgjengelig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da kunne finnes en mellomting mellom å stå der uten særlig engasjement (les: Bohinen), og å rope ut at vi har funnet den nye Igor? Det var vel ikke mange som sparket i gresset og sa "Nei, vi ser at han er en fotballspiller" etter at Alan hadde pissa på Tettey og Skjelbred i debutkampen sin?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar Páll Gunnarsson er dog langt klarere i sin tale.

 

- Jeg synes vi bør hente ham.

 

- Han var veldig god i dag, gjør ingen tabber, er sterk, kjapp og ballsikker. Han er god, skryter Stabæk-spissen, og får støtte av Jon Inge Høiland.

 

- Enig. Han var veldig god med ballen, og han vil jeg ha på laget vårt, sier den gamle landslagsbacken.

 

fra http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article1678482.ece

 

ser ut som om gutta liker han hvertfall, det betyr vel kanskje noe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må da kunne finnes en mellomting mellom å stå der uten særlig engasjement (les: Bohinen), og å rope ut at vi har funnet den nye Igor? Det var vel ikke mange som sparket i gresset og sa "Nei, vi ser at han er en fotballspiller" etter at Alan hadde pissa på Tettey og Skjelbred i debutkampen sin?

 

Ser ikke hva det skulle være godt for..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser i Nettavisen at både Veigar og Høiland mener at Stabæk bør kjøpe brassen. De mener han er god og en de vil ha på laget. Det tyder jo veldig bra.

 

Nettavisen er vel noe av det mer tabloide man finner.. At man unngår å kritisere kan fort bli til at man roser opp i skyene i Nettavisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Felipe Alves har fått noen positive tilbakemeldinger i media, og som tyder på at han har falt i smak. At spillerne roser ferdighetene hans er et veldig godt tegn. Stabæk driver ikke barnehage, så spillerne ville ikke ha rost han om han ikke bidro med noe (og ja selvfølgelig, journalister er flinke til å ta ting ut av kontekst). Videre er det også positivt at treningsoppholdet ikke allerede er avsluttet, men at de vil se han to dager til.

 

Har tro på at Felipe Alves blir Stabæk-spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...