Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det finnes kun EN sentral tippeligaspiller som kan nesten kan matche Somen, ikke vedlig offensiv! Det er en mannen ingen i Stabæk trenger kjøpe, for han er en del av troppen: HENNING HAUGER, gi han en månde, med litt tilitt og en del spilletid er han i toppform. Og selv om Åge ikke har sett Hauger i sine øyne som jeg gjøre, vil han gjøre det før første offesielle VM-kvalikmatch!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bohinen sier de i første rekker sier de vil ha en norsk erstatter. Jeg mener det er riktig tanke, Stabæk som alle andre har et ansvar for at norske spiller får spilletid i TL. Men selvfølgelig kan vi ikke bare se med kikkert etter norske spillere, er en utenlandsk spiller mye bedre og billigere er valget en utdenlandsk! Ikke alt kan gå på bekostning av at vi vil ha en norsk spiller! Hvis man er lysten på opperksomhet om dagen er det bare å slutte seg til Stabæks tropp! Mediadekningen av Stabæk er jo helt enorm for tiden! Men tiden vil vise om det fortsetter, et par tap så er så og si all oppmerksomheten borte på et blunk! Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er flere som snakker om å fylle skoene til Somen. Er det noen som faktisk vet hvilken skostørrelse Somen bruker? Da blir det kanskje lettere å finne vår nye midtbanespiller. Dette blir i grunn litt som i Askepott... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tenk dere om da gutta!

 

Det skal være en norsk offensiv midtbanespiller.

Han skal erstatte Somen og bør derfor ha noen av de samme egenskapene, dvs styrke, fart, teknikk.

Han bør ha vist høyt nivå / potensiale.

Han må være mulig å få for de lusne 10mill vi sitter igjen med fra Somen.

 

I tillegg vil vi ikke ha noen gamling ala VIFloppene Flo, Lange osv..

 

Da er det ifølge min eliminasjonsprosess 1 spiller igjen... Daniel Braathen!

 

Jeg hadde elsket å se han i stabækdrakt, og er det ikke mulig at han hadde likt det fremfor 2.lagsbenkesliting i Bolton? Tipper i alle fall at de vil gi slipp på han hvis det kommer et bud på noen mill. De bruker han ikke likevel og da hadde de sluppet å betale lønnen hans i tillegg.

 

Gleder meg til han kommer i sommer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig enig! Men tror muligens han har en litt høyere lønnsmål enn hva hvilket nivå Stabæk ligger på, og jeg ser ingen grunn til å gi Braathen høyere lønn de fleste andre i a-lagstropp,men tror han kunne gjort det bra i TL! Selv om ikke selvtilliten er høyest per dags dato...Så vi kan jo håpe han er mer lysten på spilletid istendfor enorme lønnskrav.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntest ikke Braathen virker så veldig urealistisk. På sitt beste var han virkelig god i RBK, så god at til og med Liverpool var interessert. Han endte opp som benkesliter i 2. laget til Bolton, tror ikke akkurat det var ambisjonene hans. Hører aldri noe mer til karen, kanskje Stabæk er det han trenger :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes heller ikke det virker helt på trynet... Han vil spille fotball igjen, har jo også vært halvveis på vei til oss før... Tror han er villig til å gå drastisk ned i lønn for å få spille fotball & få selvtillit igjen. Tror JJ kunne gjort underverker med gutten, og han hadde vært i utlandet igjen iløpet av 1,5år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFO er heit i Danmark om dagen, hva om vi henter han?

Han vil sikkert heller vise seg frem for landslagsledelsen i TL... Tror han hadde sklidd rett inn i Stabæk-miljøet også!

 

HAHA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


PFO! Makan til jævlig person tror jeg du skal lete lenge etter, men Stabæk ble bare sterkere og lot seg ikke påvirke av den jævla ROTTA! Jeg mener ikke Hoff og Braathen har samme spillestil, og Braathen med fart i beina og innsatsvilje er en mye bedre en Hoff. At Braathen så Røa kamp har ikke nødvendig vis så mye med at han evnt skal til Stabæk. Premier League spillerne har fri nå for tiden. Jeg tipper vi alle kommer til å bli overreasket når (Hvis) en ny spiller blir presentert, JJ han nok noen i sikte som ingen Stabæk fans nødvendigvis har sett på som kandidat...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff eller Braaten? Hmm... Det hadde vært gøy med Hoff som bosman-spiller... Er de to veldig like i spillestilen? da er det vel bare å se på lønn og krav og slikt mulig artig!

 

 

Ja takk begge deler?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff eller Braaten? Hmm... Det hadde vært gøy med Hoff som bosman-spiller... Er de to veldig like i spillestilen? da er det vel bare å se på lønn og krav og slikt mulig artig!

 

 

Ja takk begge deler?

 

 

Braaten får du aldri se i Stabæk-trøye, ikke om han ber på sine knær engang. Den sportslige ledelsen i Stabæk synes ikke har er god nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff eller Braaten? Hmm... Det hadde vært gøy med Hoff som bosman-spiller... Er de to veldig like i spillestilen? da er det vel bare å se på lønn og krav og slikt mulig artig!

 

Vel, ingen av delene. Jeg tror ingen av de to spillerne er det Stabæk trenger per dags dato. Braaten er nok kanskje nærmest, men føler likevel at vi trenger en spiller som er NOE mer pasningssikker. Han har jo fysikken, men det er ikke tilstrekkelig. Ikke tror jeg at han ville vært interessert heller med det lønnsnivået han vil bli tilbudt i Stabæk.

 

Vi får nok bare vente å se. Jeg tipper at det ikke er så alt for lenge til vi er noe klokere. Utifra kroppsspråket til LB virket det som om det nærmest bare manglet en underskrift.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Braaten er nok kanskje nærmest, men føler likevel at vi trenger en spiller som er NOE mer pasningssikker.

 

Braaten er jo dritgod på målgivende pasninger da! Bare synd det er til motspilleren... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Braathen er vel for det første lønnen, men også at han er rimelig asfaltert fra nakken og opp.

 

Hoff er selvsagt meget bra, men vil vi ikke få et problem rent fysisk med en midtbane med Alan, Henning og Hoff? Virker litt spedt for meg, slev om Keller har bra med muskler. Enig med @ringo i at Wehrman hadde vært konge, men det er vel lite trolig at FFK selger ham til oss.

 

Kanskje J G Solli (trodde aldri jeg skulle foreslå det) nå som Brann ikke har råd til å la alle få Huseklepp-lønn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff er selvsagt meget bra, men vil vi ikke få et problem rent fysisk med en midtbane med Alan, Henning og Hoff? Virker litt spedt for meg, slev om Keller har bra med muskler.

 

For meg virker det som et større problem å spille med en sentral og tre kanter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skal vi med Hoff? Hva skal vi med Braaten? Hva skal vi med Wehrman? Ok, jeg ser kvalitetene til sistnevnte og skal ikke påstå at jeg hadde ristet oppgitt på hodet om han hadde havnet i Stabæk, noe han garantert ikke gjør. Men jeg ser ikke helt at han passer spesielt godt inn på vår midtbane, sammen med Annan/Henning og Keller.

 

Det går nok alltids an å få en god spiller til å passe inn, men i utgangspunktet er han ikke den spillertypen vi bør se etter, mener jeg. Han har rett nok en viss fysikk, som jeg er enig i at vi kan trenge. Men ikke i form av en dyptliggende kvasiplaymaker. Det skjærer litt med de andre rollene til de seks fremste på laget.

 

Jo mer jeg tenker på det, jo klarere blir jeg på at spilleren vi trenger heter Somen A Tchoyi. En spiller med stor motor, rekkevidde, duellkraft, fysikk, gjennombruddskraft og offensivt driv. Noen playmakeraktig type bør han kanskje helst ikke være med tanke på at vi allerede har Alan som styrer kontringene og Veigar som "trequartista". En ny balanserende spiller sentralt tror jeg kan stå i konflikt med både den balanserende rollen til Annan og deler av oppgavene til Alan og Veigar. Det kan fort bli for mange kokker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoff er selvsagt meget bra, men vil vi ikke få et problem rent fysisk med en midtbane med Alan, Henning og Hoff? Virker litt spedt for meg, slev om Keller har bra med muskler.

 

For meg virker det som et større problem å spille med en sentral og tre kanter.

 

Det er vel ingen som har snakket om tre kanter? Vi spiller jo med en slags diamantformasjon på midten, dvs med to kanter, en offensiv og en defensiv sentral midtbane. Nå er det Somen som forsvinner, og han har stort sett hatt den offensive sentrale rollen, som da vil være naturlig å erstatte. Riktignok forsvinner Annan også, men der har vi Henning som jeg mener dekker den plassen bra. Dessuten mener jeg at Keller kunne vært ypperlig på def. sentral midtbane med sin løpskapasitet (luft)styrke og taklinger. Synes ikke han passer helt på høyrekanten der han sliter med dårlige innlegg osv. Altså: kjøp en offensiv spiller som kan brukes i somen-rollen/høyrekant, bruk andersson i den andre av disse. Keller inn sentralt eller som back.

 

Når det gjelder Hoff så mener jeg han er litt for sped og gjør for mange dårlige kamper. At han scoret tre mot aalesund og er toppscorer var mest flaks egentlig, to straffer + en latterlig situasjon etter at han selv hadde BOMMET på en ball som lå stille. Nei, Braathen hadde vært det beste. Solli hadde også vært bra, men det ser jeg på som enda mindre sannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skal vi med Hoff? Hva skal vi med Braaten? Hva skal vi med Wehrman? Ok, jeg ser kvalitetene til sistnevnte og skal ikke påstå at jeg hadde ristet oppgitt på hodet om han hadde havnet i Stabæk, noe han garantert ikke gjør. Men jeg ser ikke helt at han passer spesielt godt inn på vår midtbane, sammen med Annan/Henning og Keller.

 

Det går nok alltids an å få en god spiller til å passe inn, men i utgangspunktet er han ikke den spillertypen vi bør se etter, mener jeg. Han har rett nok en viss fysikk, som jeg er enig i at vi kan trenge. Men ikke i form av en dyptliggende kvasiplaymaker. Det skjærer litt med de andre rollene til de seks fremste på laget.

 

Jo mer jeg tenker på det, jo klarere blir jeg på at spilleren vi trenger heter Somen A Tchoyi. En spiller med stor motor, rekkevidde, duellkraft, fysikk, gjennombruddskraft og offensivt driv. Noen playmakeraktig type bør han kanskje helst ikke være med tanke på at vi allerede har Alan som styrer kontringene og Veigar som "trequartista". En ny balanserende spiller sentralt tror jeg kan stå i konflikt med både den balanserende rollen til Annan og deler av oppgavene til Alan og Veigar. Det kan fort bli for mange kokker.

Hepp,

 

Nå må du ikke glemme at vi også mister Annan om kort tid. Da sitter vi igjen med Keller, Hauger og Andersson på sentral midtbane. Ikke til forkleinelse for noen av dem, men det blir litt tynt.

 

Ok, vi får tilbake Stenersen og har en spennende unggutt i Diskerud. Men jeg tror toget har gått for Tommy, og det er litt frem til avgangstiden for Mikkel.

 

En sentral midtbanemann er påkrevd... Men ikke nødvendigvis Kasey - selv om han etter min mening er det beste alternativet i tippeligaen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


håper inderlig det ikke er noen fra overskuddslageret til vif eller lsk som havner her...

en brenne, bjørkøy eller jalland hadde vært stor nedtur...(nja, en brenne under JJ´s ledelse kunne kanskje blitt noe, men får meg ikke til å like fyren)

 

hverken sokolowzskij(!) eller fredheim holm er gode nok etter min mening og hoff blir nok dyr i drift. kan ikke skjønne annet enn at vi må lete i utlandet.

 

Finnes det virkelig ikke bra fotballspillere på midbanene i Finland eller Island for eksempel? Virker som om det bare er spisser og midstoppere som kommer fra våre litt mer perifere naboer. Noen som har oversikten?

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...