Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Kanskje en ny spiss som kan spille sammen med Daniel mens Veigar tar den offensive midtbanerollen hadde vært noe? Her har vi jo allerede Johan A og Tømmernes, men en spiss til hadde ikke vært dumt. Veigar vil jo herje i en offensiv midtbanerolle med to spisser å spille gjennom. I tillegg kommer Alan på kanten og Keller og Henning tar seg av det defensive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ha inn en norsk spiller som skal gå inn og erstatte Somen, er det etter min mening kun 2 norske spillere som er i nærhten av å gjøre det.

 

Jeg ser ikke at hverken Grindheim eller Braathen er riktig spiller for oss nå. Begge har fysikk, Braathen er brukbart teknisk, men etter min mening er han rett og slett ikke god nok. Som du poengterer er han ekstremt variabel og er ikke stort mer pasningssikker enn meg selv. Braathen passer inn i et "tyngre" lag enn Stabæk.

 

Jeg har riktignok ikke noen illusjoner om at den/ de skal kunne erstatte Annan og Somen fullt og helt. Selv om vi nok vil gå noe svekket inn i høstsesongen må vi jo se litt på de vi kjemper i mot også. Hvem er det egentlig som har imponert så voldsomt av dem, som gjør at det er umulig å holde dem bak seg? Jeg ser ingen. Hadde tro på Viking før sesongen, men de har vært langt svakere enn hva de var i fjor høst og når kommer Ijeh tilbake og i form? Brann er vel på en oppadgående, men heller ikke de er voldsomt imponerende. De har vel enda tilgodet å kjøre over noen lag. VIF og RBK sliter og ligger, hvis vi slår Aafk i hengekampen, veldig langt bak. LSK er jo helt kjørt av og skal vel heller konsentrere seg om å overleve. FFK kommer til å gå på noen smeller her og der, som i dag mot Godset. Jeg tror vi fremdeles har meget gode sjanser på gullet jeg.

 

Som alltid er jeg balansert pessimist. RBK og LSK er det bare å glemme, tror jeg. De har begge sett svake ut sålangt, spesielt LSK. De poengene RBK har fått med seg har kommet etter slitekamper, eksempelvis seier mot Lyn og Molde. Den eneste overbevisende seieren kom nettopp mot LSK. Regner med at Nordlie får sparken i LSK snart, så da kan det såklart skje noe med kvaliteten i laget også. Får håpe at Nordlie holder ut en stund til :-) Når det gjelder Brann så er jeg nok redd for at de har noe på gang igjen. Etter å ha sett reduserte ut tidlig, ser ting ut til å løsne litt nå. Det virker som om Eirik Bakke begynner å finne seg til rette, og Helstad/Demba-Nyren er utvilsomt et farligere spisspar enn Helstad/Winters. Viking tror jeg også vil komme mer og mer. De har et veldig godt lag med kvaliteter i alle ledd. Og så har de en god trener og spiller periodevis god fotball. Vålerenga tror jeg også kan bli giftige. Mot Brann så de periodevis veldig gode ut. Og de har sterk bredde i laget som kan tåle en hel sesong. Jeg tror nok FFK også kan bli en outsider. De overpresterer nok noe for øyeblikket (det var visstnok et ufortjent tap i Drammen), men de har et godt lag med en knallsterk midtbane. Får de beholde Tarik Elyounoussi ut sesongen, kan de bli farlige.

 

Når det gjelder Stabæk, så er jeg ekstremt spent på hvilke forsterkninger som blir hentet inn når Somen og Annan forsvinner. Vi trenger to nye spillere av høy kvalitet. Er redd for at det kan bli vanskelig (og dyrt). Men dersom vi unngår får mange skader i løpet av sesongen, så bør vi være i god stand til å utfordre Brann, Viking, Vålerenga og FFK om gullet. Helt klart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett stort svenskt talent jeg gjerne skulle sett Stabæk skulle tittet på hadde vært en Forsvarspiller i Svenske IK Sirius Fotboll som spiller i Superettan.

 

Hans Navn er Erik Tengroth. Han bodde i Norge, dvs på Mellom Nes i Asker fra 4-8klasse.

Spilte den gang for Holmen IF.

Har etter den tid spilt seg opp i sverige og spiller nå fast i Superettan, er regnet som ett stort talent og har:

7 pojklandskamper och 16 juniorlandskamper

– Det är jättespännande att få hit en ung lovande ytterback som trots sin ungdom har erfarenhet från allsvenskt spel. Vi tror jättemycket på honom och hoppas att han kan utvecklas bra hos oss, säger Sirius sportchef Danny Frydman i ett pressmeddelande

 

Spennende spiller

Litt Info om gutten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper virkelig Jalland ikke er den nye norske alle snakker om om dagen...

 

Tja, Kanskje han kan få en ny vår i Stabæk.., skjønner jævlig godt at han mislykkes i Vålerengen ihvertfall. Hvem gjør ikke det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:blink:

 

TAKK ALLMEKTIGE ALLAH!

Er det EN norsk spiller som IKKE kan erstatte Somen så er det Jalland...

Fytti! Går kaldt nedover ryggen på meg bare ved tanken...

And that about sums it up. Nei takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jeg bare få spørre hva som er så fryktelig galt med Jalland? Bortsett fra at han er i enga? Mannen hadde neppe spilt i Russland om han var blottet for kvaliteter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spilte han egentlig noe i Russland?

 

30 kamper, 3 mål...

 

vet ikke hvor mange fra start, er forsåvidt enig med anders... jalland ble vel solgt fordi han hadde potensial og med jannes blaa fingre er ingenting umulig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig han kan gjøre en OK jobb som breddespiller, men om man kjøper en spiller som er fylt 30 år føler jeg det blir litt meningsløst å prate om potensial og utviklingsmuligheter. Om Stabæk kjøper Jalland må det være fordi de mener han vil gå rett inn på laget og forsterke oss. Det er her det skurrer litt for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Står på Nettavisen.no at Jalland ikke er på vei til Stabæk men at han er kompis av Lars.... Puh..........

 

 

Jeg er ikke så sikker desverre.

Hepp,

 

Det er neimen ikke jeg heller... Ingen røyk uten ild osv...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig han kan gjøre en OK jobb som breddespiller, men om man kjøper en spiller som er fylt 30 år føler jeg det blir litt meningsløst å prate om potensial og utviklingsmuligheter. Om Stabæk kjøper Jalland må det være fordi de mener han vil gå rett inn på laget og forsterke oss. Det er her det skurrer litt for meg.

 

For all del, ikke det at jeg vil ha Jalland til klubben. Men vi har liksom ikke sett han så veldig mye og Daniel var vel ikke akkurat ung da vi hentet han?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det får vaere måte på til spekulasjoner. (Selv om det ikke synes å vaere noen grenser i denne tråden.)

 

Spilleren du linker til vil til et (stor)lag og familie i Sverige.

 

EDIT: Her strømmer forslagene inn mens man svarer... Den siste linken var slett ikke ueffen.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jeg bare få spørre hva som er så fryktelig galt med Jalland? Bortsett fra at han er i enga? Mannen hadde neppe spilt i Russland om han var blottet for kvaliteter?

Sitter med den samme følelsen. Ser at det er mange her som er negative. Kan dere fortelle oss andre hva slags ferdigheter han har, og hvorfor han eventuelt ikke passer inn?

 

Det eneste jeg vet er at han har blitt kritisert for å være treg, i tillegg til skadeplaget etter at han kom hjem igjen fra Russland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan jeg bare få spørre hva som er så fryktelig galt med Jalland? Bortsett fra at han er i enga? Mannen hadde neppe spilt i Russland om han var blottet for kvaliteter?

Sitter med den samme følelsen. Ser at det er mange her som er negative. Kan dere fortelle oss andre hva slags ferdigheter han har, og hvorfor han eventuelt ikke passer inn?

 

Det eneste jeg vet er at han har blitt kritisert for å være treg, i tillegg til skadeplaget etter at han kom hjem igjen fra Russland.

 

Jalland har vel ikke akkurat vært en hit siden han kom tilbake til VIF, og for å snu litt på flisa til de som argumenterer for at han var god nok for Russland; Hvorfor er han ikke god nok for VIF nå? Jalland er en treig fyr med en dårlig innleggsfot. Og han er skitten! Han har spilt for Vålerenga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mente på ingen måte at Jalland er/var god. Jeg bare lurte på hvorfor folk er så negative til han. Personlig aner jeg ikke hvordan han er som spiller.

 

Poenget mitt var bare at folk ofte har en tendens til å oppføre seg på samme måte som norske sportsjournalister, m.a.o. bjellesauer, når enkelte først begynner å spre en påstand om at en spiller er god/dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jalland var dritgod før han dro til Russland. Han var en midtbanespiller som løp mye og ofte tok tunge sugende løp inn i boksen. Litt Martin Andresen i stilen hvis jeg skulle sammenligne han med noen.

 

Det jeg har sett av han etter at han kom hjem er en mye mer statisk spiller som ikke har god nok teknikk til å være statisk.

 

Definitivt ikke noe jeg personlig ønsker til klubben.

 

Han Elm karen fra Kalmar derimot har jeg hørt veldig mye bra om fra svenske venner, men han er nok litt for etablert nå til å velge Stabæk.

Endret av ZUMO
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mente på ingen måte at Jalland er/var god. Jeg bare lurte på hvorfor folk er så negative til han. Personlig aner jeg ikke hvordan han er som spiller.

 

Poenget mitt var bare at folk ofte har en tendens til å oppføre seg på samme måte som norske sportsjournalister, m.a.o. bjellesauer, når enkelte først begynner å spre en påstand om at en spiller er god/dårlig.

 

Hepp,

 

Har hatt en lengre samtale med en kompis som er Enga fan angående Jalland. Han deler vel min oppfatning av at det er litt "merkelig" at Jalland befinner seg på Nadderud sammen med Lasse Bo samtidig som vi leter sentral midtbane. Men for all del, vi skal ikke gå av skaftet og blir konspirasjonsteoretikere her, det kan være at Lasse Bo kun hadde med en kompis på kamp. Dog hvis det skulle gå så "galt" at det blir Jalland, hva er det egentlig vi får?

 

Det positive først. Pris - Jeg tror ikke VIF kommer til å kreve store summer i overgangkompensasjon for Jalland. En tenkt løsning kan være at vi leier spilleren ut sesongen med opsjon på kjøp dersom han utvikler seg positivt. For Jalland har vært bra tidligere. Han var, i følge min kompis, veldig bra det året VIF tok sølv og vi rykket ned. Han har også spilt litt i den russiske ligaen som nok holder et jevnt over høyere nivå enn den norske. Lønn kan dog være en hindring.

 

Hvem er så denne Jalland?

 

Jalland er en offensiv midtbanespiller, med bra blikk, en god pasningsfot og brukbare avslutteregnskaper. Han har også lederegenskaper - noe JJ har etterlyst hos våre midtbanespillere. Han går ofte foran og bidrar godt på treningsfeltet. Kompisen har også et inntrykk av at han er en hyggelig fyr utenfor banen.

 

MEN, det er alltid et men er det ikke? - Han er vistnok en humørspiller. Han har et lavt lavestenivå. Når han er dårlig og ute av form, er han virkelig dårlig og ute av form. Han mangler også litt tempo, både i form av å flytte pedalene fort nok og i teknikken. Han har dessuten ikke spesielt god nærteknikk, og er ikke en stor duellspiller. Han kan også gå litt fort sur dersom ting butter i mot. Jalland er også veldig låst i forhold til den offensive sentrale midtbane possisjonen.

 

Hva blir oppsummeringen? Det er vanskelig å si - Jalland har vært skadet i 6 måneder, og selv om trenings rapportene har vært positive mangler matchtrening. Han har selvfølgelig rutinen, og var god på et godt Vålerengalag i 2004 (De var bedre i 2004, enn de var når de tok gull i 2005). En Jørgen Jallan i form vil kunne være en positiv bidragsyter også i Stabæk. Vår vurdering må være hvorvidt han kan komme tilbake i form og hvor lang tid det tar, opp mot den prisen han vil koste oss og de alterntivene som finnes. Vi er nok under et visst press for å signere nordmenn, og dersom jeg har rett i antagelsene om pris på Jalland - kan det være at Stabæk finner rom til å kjøpe en spiller til. Som f.eks. Espen Hoff eller Daniel Braathen slik enkelte her på forumet har ytrert øsnke om.

 

Ingen av disse kan hver for seg erstatte Somen eller Annan, men det er det ingen som kan. Nye spillere vil kreve at JJ & Co tenker litt nytt i forholdt til hvordan vi komponerer laget og hvordan vi spiller - men det er ikke dermed sagt at ting blir dårligere!

 

@ringo

PS: Dette er ikke ment som et inlegg til fordel for Jalland, men kun et forsøk på å svare Anders C og kanskje balansere intrykket litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor gammel er Jalland? Jeg har noe imot å hente spillere fra vif. personlig mening.

Lars sier si han leter etter en NORSK erstatter.. For meg virker det som han har noen kort i ermet.

Sier ikke at jeg vil ha han, men tor nok vi kan klare å skaffe oss Huseklepp vis han fremdeles er et alternativ.. Gutten går jo etter det beste laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...