Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Slik han har gjort så mange ganger for FFK og før der igjen Brann.

 

Og der peker du på hovedpoenget her: mannen har gjort det tidligere, men nå spiller han ikke lenger.. Altså ikke noe å hente for Stabæk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg refererer til hva andre har sagt. En ide å se hva jeg skriver før du kritiserer? Jeg er ikke et sekund i tvil om at Kvisvik hadde gitt oss en fin bredde på midten.

 

 

Nei, du refererer til hva noen har sagt, ikke alle. Det er flere her som har stilt seg positive til Kvisvik.

 

For øvrig fint å se at du modererer deg mht. at Kvisvik faktisk ville gitt oss flere kort å spille på, noe vi åpenbart trenger. Også jeg er enig at Kvisvik ikke er noen fremtidens mann for Stabæk. Men å f.eks. fått Kvisvik på lån ut sesongen for evt. deretter en kortidskontrakt, tror jeg hadde vært et svært fornuftig trekk.

 

Han er rett og slett genial på det han er bra på. En match-vinner av rang og som hadde blitt elsket av alle her dersom han hadde fått anledning til å briljere.

 

Tenk hvilke stikkere han kunne servert Nannskog i bakrom? Hvorfor briljerer Tarik kun når Kvisvik er på banen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og der peker du på hovedpoenget her: mannen har gjort det tidligere, men nå spiller han ikke lenger.. Altså ikke noe å hente for Stabæk..

 

 

Jo han spiller, men (pga. aversjonen til Grønhagen) dessverre ikke så ofte lenger. Men når han først kommer på banen, skjer det noe magisk. Jeg har sett samtlige FFK-kamper i år. (Min samboer er fra Fredrikstad og jeg er vel oppdatert på hva som foregår i og rundt FFK. Det er svært mange som stiller seg helt uforstående til hva som skjer med Kvisvik. Også hans egne lagkamerater.)

 

Kvisvik er dessverre offer for en kampanje fra FFK's ledelse. Årsaken til dette er hans usportslige aktiviterer med pengerot osv. Men som fotballspiller stiller han i en egen klasse. Og han holder så absolutt mål fortsatt.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hello, according to Fotbolti.net in Iceland, Stabæk are interested in Icelandic midfielder Palmi Rafn Palmason who is TRULY the best player in Iceland right now and was even the best player against Wales last week:

 

http://www.fotbolti.net/fullStory.php?acti...ry&id=62339

 

Thanks for the tip, but can someone please translate the article into English or Norwegian - at least the important bits? :)

 

The article translated:

 

Stabæk interested in Palmason

 

Fotbolti.net can exclusively reveal that Norwegian Premieship club Stabæk is keeping a close eye on Valur and Iceland international midfielder, Palmi Rafn Palmason.

 

Stabæk scouts have watched him several times already and have been greatly impressed and righly so as he has been in excellent form since the beginning of pre-season.

 

Stabæk, who are top of the Tippeligan, are actively looking for replacements for midfield duo, Somen Tchoyi and Anthony Annan, who are destined to leave the club.

 

Tchoyi has decided to join Austrian club Red Bull Salzburg and Annan will leave in August when his loan period expires.

 

Annan, who is owned by Start, is on the shopping list of several top European clubs and could easily leave Stabæk before his loan period expires.

 

Stabæk refused to comment about Palmasons interest when Fotbolti.net enquired about it.

 

“We never talk about individual players to the press but I can confirm that Palmason is a player we know of,” said a Stabæk spokesman to Fotbolti.net.

 

Stabæk coach, Jan Jönsson, has revealed that he is seeking to sign two players when the transfer window opens in the summer.

 

Thank you. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote name='Stuart' post='146176' date='7. Jun 2008,

The article translated...

Þakka þér kærlega fyrir! Veit fólk á íslandi eitthvað um Stabæk?

 

edit: Sð folk slipper ð irritere seg: "Tusen takk! Kjenner islendinger til stabæk?"

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar gjerne kvisvik på en halvtårskontrakt, men ti mill i underskriftsgebyr blir litt stivt...

 

 

 

Det er jeg enig i, og noe i nærheten av et slikt sign on fee ville vært helt uaktuelt. Men Kvisvik er interessert i å spille fotball, og er i nåværende situasjon uansett ikke i noen god forhandlingsposisjon og er innstilt på selge seg billig. Tipper vi kunne fått ham hit for småpenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar gjerne kvisvik på en halvtårskontrakt, men ti mill i underskriftsgebyr blir litt stivt...

 

 

 

Det er jeg enig i, og noe i nærheten av et slikt sign on fee ville vært helt uaktuelt. Men Kvisvik er interessert i å spille fotball, og er i nåværende situasjon uansett ikke i noen god forhandlingsposisjon og er innstilt på selge seg billig. Tipper vi kunne fått ham hit for småpenger.

Småpenger pluss tjuefiretimers livvakttjeneste?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Småpenger pluss tjuefiretimers livvakttjeneste?

 

 

:lol: Livvakter trenger han ikke i Fredrikstad i hvert fall. For øvrig går huset hans på tvangssalg nå, og da får han nok ryddet opp i det meste av gjelden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


The article translated:

 

Stabæk interested in Palmason

 

Fotbolti.net can exclusively reveal that Norwegian Premieship club Stabæk is keeping a close eye on Valur and Iceland international midfielder, Palmi Rafn Palmason.

 

Stabæk scouts have watched him several times already and have been greatly impressed and righly so as he has been in excellent form since the beginning of pre-season.

 

Stabæk, who are top of the Tippeligan, are actively looking for replacements for midfield duo, Somen Tchoyi and Anthony Annan, who are destined to leave the club.

 

Tchoyi has decided to join Austrian club Red Bull Salzburg and Annan will leave in August when his loan period expires.

 

Annan, who is owned by Start, is on the shopping list of several top European clubs and could easily leave Stabæk before his loan period expires.

 

Stabæk refused to comment about Palmasons interest when Fotbolti.net enquired about it.

 

“We never talk about individual players to the press but I can confirm that Palmason is a player we know of,” said a Stabæk spokesman to Fotbolti.net.

 

Stabæk coach, Jan Jönsson, has revealed that he is seeking to sign two players when the transfer window opens in the summer.

 

 

Virker spennende dette her. JJ virket rimelig klar på at vi nok kom til å få inn et par spillere i overgangsvinduet, og da regner jeg med at de har noe konkret for hånden. Denne islendingen kan meget vel være én av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote name='Stuart' post='146176' date='7. Jun 2008,

The article translated...

Þakka þér kærlega fyrir! Veit fólk á íslandi eitthvað um Stabæk?

 

edit: Sð folk slipper ð irritere seg: "Tusen takk! Kjenner islendinger til stabæk?"

 

Not much only because of the Icelandic players but I really hope Stabæk win the league this year.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da vet du i såfall svært lite om fotball! Kvisvik har sett sine bedre dager for lenge siden og har ingenting å bidra med til Stabæk. Mannen kan ikke løpe engang... NEI TAKK!

 

Ikke det at jeg er bekymret for at Stabæk vurdere å hente han engang. Ledelsen er ikke dumme...

 

 

Kvisvik ville definitivt ikke vært noen god løsning på kort eller lang sikt. Når du mener det er det tydelig at du ikke har skjønt en dritt av hvordan Stabæk har havnet i den posisjonen de har med ett av Tippeligaens minste budsjetter. En viktig årsak er at de har vært usedvanlig dyktige til å hente spillere som man faktisk har bruk for og gjør laget bedre.

 

Kvisvik er feit og treig og ikke i nærheten av det nivået som skal til for å komme inn på vårt lag. Han brukes stort sett på venstre kant, der har vi Alan med Andersson som et bra alternativ.

 

Jeg må bare spørre, hvordan i all verden kan du mene at vi skal kaste bort penger på en spiller som ikke er på laget i FFK og som de ikke er interessert i å beholde? Det er vel en grunn til det, tror du ikke?

 

 

Jekk deg ned. Billig hersketeknikk og arroganse må du lenger ut i Lommedalen med. Det biter faktisk ikke på meg.

 

For det første er Kvisvik Bosmanspiller, og dermed ikke nødvendigvis noen dyr løsning. For det andre finnes det ikke bedre pasningsleggere enn ham. Og dersom det skal hentes norske spillere (jfr. Bohinen) finnes det ikke bedre alternativer (for øyeblikket) enn Kvisvik.

 

Å avvise Kvisvik som en "feit og treig" spiller, vitner ikke bare om manglende fotballforståelse, men om total mangel på kjennskap til denne spilleren. Det skjer noe magisk hver eneste gang han kommer innpå for FFK. Det er mange i FFK-miljøet som stiller seg totalt uforstående til den behandlingen han har fått. Tarik er som en skygge av seg selv når Kvisvik ikke er på banen. Kvisvik ville passet perfekt som pasningslegger for Nannskog. Vi skal faktisk prise oss lykkelig for at han ikke var tilgjengelig mot oss, da hans fremste egenskap er nettopp å snu kamper.

 

Kvisviks problem i FFK er ikke hans sportslige prestasjoner, men at han er en surrebukk utenfor banen, noe trener Grønhagen ikke synes noe særlig om. Selvsagt er ikke Kvisvik noen løsning på lang sikt for Stabæk, men med den holdningen du utviser til en spiller som går langt utenpå det meste av norske spillere, fremstår du i beste fall som en nyfrelst tenåring, uten noe som helst substans.

 

Dersom du ikke fatter at Kvisvik ville kunne vært en viktig joker for Stabæk, ikke minst i prekær mangel på alternativer for øyeblikket, har du ikke forstått noe som helst av hva som gjør Stabæk til et målfarlig lag.

 

Kvisvik er naturlig nok på hell, men har åpenbart et par gode år igjen.

 

Oj, her var det mange drøye påstander. Hvorvidt Kvisvik er en magisk joker eller en feit og treig "has been" for vi bare ha forskjellige meninger om.

 

Ja, vi trenger alternativer på midten. Det er vel også klubbens intensjon å gjøre noe med dette. Når du skriver at Kvisvik kunne vært en viktig joker for Stabæk i en prekær mangel på alternativer så styrker du bare min påstand om at du ikke har skjønt en dritt av strategien Stabæk har hatt på overgangsmarkedet de siste årene.

 

Hvorfor skal vi hente inn en joker? Hva med heller å bruke pengene på en yngre spiller som har sine beste stunder foran seg og som faktisk kan konkurrere om plass i startellveren? Vi har begrensede midler, vi kan ikke kjøpe inn alt som kunne vært kjekt å ha dersom vissomatte ditt eller datt skulle skje. Ja, Kvisvik er Bosman, men han skal ha lønn og sikkert også sign-on fee. Å bruke penger på han reduserer muligheten til å skaffe noe vi virkelig trenger både denne sesongen og på litt lenger sikt.

 

I tillegg, vi er suverene serieledere, vi skal faen ikke hente inn gammelt avdanka vrakgods fra andre Tippeligaklubber, det er ikke mye offensivt eller fremtidsrettet, det kan vi vel være enige om?

Endret av trond
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom du ikke fatter at Kvisvik ville kunne vært en viktig joker for Stabæk, ikke minst i prekær mangel på alternativer for øyeblikket, har du ikke forstått noe som helst av hva som gjør Stabæk til et målfarlig lag.

 

Kvisvik er naturlig nok på hell, men har åpenbart et par gode år igjen.

 

Raymond Kvisvik, er det deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oj, her var det mange drøye påstander. Hvorvidt Kvisvik er en magisk joker eller en feit og treig "has been" for vi bare ha forskjellige meninger om.

 

Ja, vi trenger alternativer på midten. Det er vel også klubbens intensjon å gjøre noe med dette. Når du skriver at Kvisvik kunne vært en viktig joker for Stabæk i en prekær mangel på alternativer så styrker du bare min påstand om at du ikke har skjønt en dritt av strategien Stabæk har hatt på overgangsmarkedet de siste årene.

 

Hvorfor skal vi hente inn en joker? Hva med heller å bruke pengene på en yngre spiller som har sine beste stunder foran seg og som faktisk kan konkurrere om plass i startellveren? Vi har begrensede midler, vi kan ikke kjøpe inn alt som kunne vært kjekt å ha dersom vissomatte ditt eller datt skulle skje. Ja, Kvisvik er Bosman, men han skal ha lønn og sikkert også sign-on fee. Å bruke penger på han reduserer muligheten til å skaffe noe vi virkelig trenger både denne sesongen og på litt lenger sikt.

 

I tillegg, vi er suverene serieledere, vi skal faen ikke hente inn gammelt avdanka vrakgods fra andre Tippeligaklubber, det er ikke mye offensivt eller fremtidsrettet, det kan vi vel være enige om?

 

 

 

Jeg har ikke gått inn for at klubben bør prioritere å hente Kvisvik. Min oppfatning av han er primært en reaksjon på andres uvitende harselering over en svært god fotballspiller. Det er dette jeg reagerer på.

 

Ut over dette er jeg i utgangspunktet enig i at det finnes andre spillere som heller bør hentes, og som det også er mer fremtid i. Men de som mener at Kvisvik ikke engang er et alternativ på kort sikt, kan umulig ha særlig kjennskap til ham som spiller.

 

Og når man i tillegg tillater seg å stille spørsmålstegn ved andres fotballforståelse, uten selv å ha vist en eneste kvalifisert oppfatning av Kvisvik som spiller og hvor godt han kunne passet inn i Stabæks måte å spille på, må man også regne med svar på tiltale.

 

Jeg er enig at Kvisvik ikke er den vi primært bør hente, men å avvise han totalt fordi han angivelig er "feit og treig" blir fullstendig useriøst. Jeg er heller ikke av den oppfatning at Stabæk skal endre sin innkjøpspolicy, men Kvisvik er faktisk et unikum. Og i den situasjonen han er i nå, er han neppe særlig kostbar å knytte til seg, og dermed en mulig spiller vi evt. kunne hentet.

 

Du og jeg er neppe særlig uenig når det gjelder Stabæks innkjøpspolitikk, men vi har åpenbart ulike oppfatninger om Kvisvik som spiller. Dette har trolig sammenheng med hvor mye hver og en har hatt anledning til å se Kvisvik utfolde seg. Dette er en ærlig sak, men da bør man også være forsiktig med å uttale seg skråsikkert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sjekk seneste intervju med JJ (Nettavisen) og Bohinen (Aftenposten, nett) for annet enn frie fantasier. Ledelsen har fininnsiktet én sentral- og en kantspiller som mulige/sannsynlige midtbaneforsterkninger. Nannskog har tidligere uttalt at han har rimelig god oversikt over potensielle svenske spillere, og at VPG har det samme mht. islandske.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Some clips of Palmasons goals since the start of the Icelandic season last month:

 

Against KÍ in the Atlantic cup (The Icelandic and Faroe Islands champions play), at the end of April.

2 goals at 2:25 and 2:50.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...2a-f93b7a352f02

 

Against Fram in the League Cup Final, Mai 1st.

1 goal at 1:20

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...30-6e1bc12ee733

 

Against FH in the Icelandic Community Shield, Mai, 4th.

2 goals at 0:56 and 1:10.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...62-5107dc96ea97

 

Against Grindvík in the 2nd round of the Icelandic Premiership, Mai 14th.

3 goals at 0:39, 1:10, 1:28.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...dd-cf07d305d70f

 

Against Fjölnir the 4th round of the Icelandic Premiership

1 goal at 4:06.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...48-623e69d79735

Endret av agust
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da vet du i såfall svært lite om fotball! Kvisvik har sett sine bedre dager for lenge siden og har ingenting å bidra med til Stabæk. Mannen kan ikke løpe engang... NEI TAKK!

 

Ikke det at jeg er bekymret for at Stabæk vurdere å hente han engang. Ledelsen er ikke dumme...

 

 

Kvisvik ville definitivt ikke vært noen god løsning på kort eller lang sikt. Når du mener det er det tydelig at du ikke har skjønt en dritt av hvordan Stabæk har havnet i den posisjonen de har med ett av Tippeligaens minste budsjetter. En viktig årsak er at de har vært usedvanlig dyktige til å hente spillere som man faktisk har bruk for og gjør laget bedre.

 

Kvisvik er feit og treig og ikke i nærheten av det nivået som skal til for å komme inn på vårt lag. Han brukes stort sett på venstre kant, der har vi Alan med Andersson som et bra alternativ.

 

Jeg må bare spørre, hvordan i all verden kan du mene at vi skal kaste bort penger på en spiller som ikke er på laget i FFK og som de ikke er interessert i å beholde? Det er vel en grunn til det, tror du ikke?

 

 

Jekk deg ned. Billig hersketeknikk og arroganse må du lenger ut i Lommedalen med. Det biter faktisk ikke på meg.

 

For det første er Kvisvik Bosmanspiller, og dermed ikke nødvendigvis noen dyr løsning. For det andre finnes det ikke bedre pasningsleggere enn ham. Og dersom det skal hentes norske spillere (jfr. Bohinen) finnes det ikke bedre alternativer (for øyeblikket) enn Kvisvik.

 

Å avvise Kvisvik som en "feit og treig" spiller, vitner ikke bare om manglende fotballforståelse, men om total mangel på kjennskap til denne spilleren. Det skjer noe magisk hver eneste gang han kommer innpå for FFK. Det er mange i FFK-miljøet som stiller seg totalt uforstående til den behandlingen han har fått. Tarik er som en skygge av seg selv når Kvisvik ikke er på banen. Kvisvik ville passet perfekt som pasningslegger for Nannskog. Vi skal faktisk prise oss lykkelig for at han ikke var tilgjengelig mot oss, da hans fremste egenskap er nettopp å snu kamper.

 

Kvisviks problem i FFK er ikke hans sportslige prestasjoner, men at han er en surrebukk utenfor banen, noe trener Grønhagen ikke synes noe særlig om. Selvsagt er ikke Kvisvik noen løsning på lang sikt for Stabæk, men med den holdningen du utviser til en spiller som går langt utenpå det meste av norske spillere, fremstår du i beste fall som en nyfrelst tenåring, uten noe som helst substans.

 

Dersom du ikke fatter at Kvisvik ville kunne vært en viktig joker for Stabæk, ikke minst i prekær mangel på alternativer for øyeblikket, har du ikke forstått noe som helst av hva som gjør Stabæk til et målfarlig lag.

 

Kvisvik er naturlig nok på hell, men har åpenbart et par gode år igjen.

 

Var på Stabæk 2 - FFK 2 sist torsdag. Theodor Remman kledde av Kvisvik stort sett hele kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...Palmi Rafn Palmason...

Nå leste jeg litt utdrag fra intervjuer og denne fyren virker som en ydmyk og hardtarbeidende type. Han har trent mye selv over vinteren for å forberede seg til serien (husk at man på island spiller for busspenger til kamp) og virker mer opptatt av laget enn oppmerksomheten rundt ham selv. I tillegg fremstår han som en sympatisk og oppegående mann.

 

Det var det intrykket jeg satt igjen med etter å ha sett gjennom det lille jeg fant om han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi klone Keller?

Selvsagt, men det ville ta noen år før han kan spille... Det er faktisk ikke så dumt å lage en DNA-pool bestående av samtlige spilleres gener. Stabæk Avl & Oppdrett AS, eventuelt Blue Dream Biotech & Genetics.

 

Vi kunne drevet oppdrett til eget bruk, samt selge ferdig utviklede spillere som en bi-inntekt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Some clips of Palmasons goals since the start of the Icelandic season last month:

 

Against KÍ in the Atlantic cup (The Icelandic and Faroe Islands champions play), at the end of April.

2 goals at 2:25 and 2:50.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...2a-f93b7a352f02

 

Against Fram in the League Cup Final, Mai 1st.

1 goal at 1:20

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...30-6e1bc12ee733

 

Against FH in the Icelandic Community Shield, Mai, 4th.

2 goals at 0:56 and 1:10.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...62-5107dc96ea97

 

Against Grindvík in the 2nd round of the Icelandic Premiership, Mai 14th.

3 goals at 0:39, 1:10, 1:28.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...dd-cf07d305d70f

 

Against Fjölnir the 4th round of the Icelandic Premiership

1 goal at 4:06.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...48-623e69d79735

Litt off topic, men dere om har greie på islansk fotball. Er det der kamper fra eliteserien der? Ser ut som dårlig treningskamper...

 

Scoret et par bra mål der, til og med på corner... Hadde ikke vært som dumt siden vi scorer så mange mål på corner :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Some clips of Palmasons goals since the start of the Icelandic season last month:

 

Against KÍ in the Atlantic cup (The Icelandic and Faroe Islands champions play), at the end of April.

2 goals at 2:25 and 2:50.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...2a-f93b7a352f02

 

Against Fram in the League Cup Final, Mai 1st.

1 goal at 1:20

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...30-6e1bc12ee733

 

Against FH in the Icelandic Community Shield, Mai, 4th.

2 goals at 0:56 and 1:10.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...62-5107dc96ea97

 

Against Grindvík in the 2nd round of the Icelandic Premiership, Mai 14th.

3 goals at 0:39, 1:10, 1:28.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...dd-cf07d305d70f

 

Against Fjölnir the 4th round of the Icelandic Premiership

1 goal at 4:06.

http://vefmidlar.visir.is/VefTV/?channelID...48-623e69d79735

Litt off topic, men dere om har greie på islansk fotball. Er det der kamper fra eliteserien der? Ser ut som dårlig treningskamper...

 

Scoret et par bra mål der, til og med på corner... Hadde ikke vært som dumt siden vi scorer så mange mål på corner :blink:

 

Det står hva hver kamp er for noe ved linkene, mr jones..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...