Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


"tæsha"

Stjålet (Kidnappet!?) lånt eller testet?

 

Stjålet..

Når man tæscher noe, så er det det samme som å bøffe, eller stjele.

 

 

Dagens unge....i stedet for å finne på egne slangord forandrer de betydningen av våre....

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"tæsha"

Stjålet (Kidnappet!?) lånt eller testet?

 

Stjålet..

Når man tæscher noe, så er det det samme som å bøffe, eller stjele.

 

 

Dagens unge....i stedet for å finne på egne slangord forandrer de betydningen av våre....

Kids: det betyr å teste noe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Morten Henriksen helt ute av bildet nå?

 

Han la vel opp for tre-fire år siden, og det er ennå lenger siden han herjet på Stabæktreningene.

 

 

Helt feil, Henriksen herjet på Haslum old boys i går..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Scoring også? Kanskje Stabæk burde gi ham en try-out i sommer. Vi trenger mer bredde - Morten Henriksen har jo både pondus og mye erfaring, og ikke minst er han local, som vil passe inn ift at Grålars har lovet flere norske spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


for meg spiller det ingen rolle om spillern er fra Norge, Sverige eller et annet land. det som betyr noe er resultatene, å hvis man da må hente inn flere utenlandske spillere, så vil jeg heller at de gjør det en å betaler for norske middelmådigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk må kjøpe en nordmann, ellers så blir det for få nordmenn på stabæk

 

Det kan da ikke stemme. Det er jo en ikke-norsk spiller som har forlatt klubben, og sannsynligvis en ikke-norsk spiller til som forsvinner. Så om det kommer inn to ikke-norske spillere for de to vil jo ikke det endre på noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


for meg spiller det ingen rolle om spillern er fra Norge, Sverige eller et annet land. det som betyr noe er resultatene, å hvis man da må hente inn flere utenlandske spillere, så vil jeg heller at de gjør det en å betaler for norske middelmådigheter.

Problemet er vel at vi etterhvert kan komme i en litt kinkig situasjon med evt. nye FIFA regler.

Selvom dette er et stykke frem i tid, vil det ikke være en spesiellt morsom situasjon å være i hvis vi plutselig må skifte ut halve stallen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kan ikke tenke for mye på framtiden slik situasjonen er per dags dato, nå handler det om å greie å kapre gullet med så gode spillere som overhode mulig! Om spilleren som blir hentet inn er Norske, Tyske, Brasilianske eller ingen av delen spiller ingen rolle i mine øyne! Så lenge prestasjonen er høy er det godt nok. Framtiden er selvfølgelig viktig å tenke på, men ikke for lang framtid! <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk må kjøpe en nordmann, ellers så blir det for få nordmenn på stabæk

 

Det kan da ikke stemme. Det er jo en ikke-norsk spiller som har forlatt klubben, og sannsynligvis en ikke-norsk spiller til som forsvinner. Så om det kommer inn to ikke-norske spillere for de to vil jo ikke det endre på noe.

Hvis det er Annan du tenker på så var jo han bare en midlertidig erstatning for Henning. Jeg håper vi får opp antallet norske spillere, og aller helst fra Asker og Bærum, men ønsker selvfølgelig så gode spillere som mulig til lavest mulig pris. Heldigvis kan jeg sitte her og ønske meg hva jeg vil, det er mye lettere enn å skaffe dem :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er neppe vanskelig å skaffe flere talenter fra Asker /Baerum. Tømmernes har jo vist seg å vaere et kupp. Og kun til samme pris som Andersson.

 

Mer alvorlig, vi har gode talenter i emning, som det er rimelig å tro på før mulige fremtidige FIFA-regler. Hedenstad og Gromstad er navn som dukker opp, selv om de er yngre/eldre juniorer. Før sesongen forsterket vi stallen med Austbø. Og med litt velvillighet, Høiland. Kanonsigneringer begge to, så det er ikke umulig å kapre norske klassespillere. Men så traurig Tippeligaen hadde vaert med kun tre-fire utlendinger på vaert lag.

 

Som de fleste her inne er jeg (relativt) trygg på at ledelsen satser på kvalitet, og gradvis lar dem som imponerer på rekruttlaget slippe til.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kan ikke tenke for mye på framtiden slik situasjonen er per dags dato, nå handler det om å greie å kapre gullet med så gode spillere som overhode mulig! Om spilleren som blir hentet inn er Norske, Tyske, Brasilianske eller ingen av delen spiller ingen rolle i mine øyne! Så lenge prestasjonen er høy er det godt nok. Framtiden er selvfølgelig viktig å tenke på, men ikke for lang framtid! <_<

 

WORD!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kan ikke tenke for mye på framtiden slik situasjonen er per dags dato, nå handler det om å greie å kapre gullet med så gode spillere som overhode mulig! Om spilleren som blir hentet inn er Norske, Tyske, Brasilianske eller ingen av delen spiller ingen rolle i mine øyne! Så lenge prestasjonen er høy er det godt nok. Framtiden er selvfølgelig viktig å tenke på, men ikke for lang framtid! <_<

Etter å ha sett juniorlaget i 1. omgang mot Eidsvold Turn ble jeg faktisk noe beroliget angående etterveksten. Det krydde av gode prestasjoner og raskt pasningsspill. Selv om Turn ikke var noen målestokk imponerte spesielt Torstein Andersen Aase stort med flott overblikk, tekniske detaljer og gode avslutteregenskaper. Tor Marius Gromstad og Jørgen Skjelvik var også meget gode.

 

Det er mao. nok av unggutter å bygge fremtiden på, nå trenger vi å få inn etablerte spillere som kan kjempe om en plass blant de 11 som starter TL kampene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er neppe vanskelig å skaffe flere talenter fra Asker /Baerum. Tømmernes har jo vist seg å vaere et kupp. Og kun til samme pris som Andersson.

 

Mer alvorlig, vi har gode talenter i emning, som det er rimelig å tro på før mulige fremtidige FIFA-regler. Hedenstad og Gromstad er navn som dukker opp, selv om de er yngre/eldre juniorer. Før sesongen forsterket vi stallen med Austbø. Og med litt velvillighet, Høiland. Kanonsigneringer begge to, så det er ikke umulig å kapre norske klassespillere. Men så traurig Tippeligaen hadde vaert med kun tre-fire utlendinger på vaert lag.

 

Som de fleste her inne er jeg (relativt) trygg på at ledelsen satser på kvalitet, og gradvis lar dem som imponerer på rekruttlaget slippe til.

 

Jeg er dessverre skuffet over Tømmernes. Synes han ligger lenger bak i køen enn Aase i de to rek.kampene jeg har sett.

Synes rett og slett han mangler litt tempo. Trodde han var hurtigere enn han er. Redd han ikke er tippeligamateriale selv om det er tidlig å avgjøre det. Håper seff jeg tar veldig feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der jeg har sett jan har han vært nervøs og ikke spilt på noensomhelst måte slik han gjorde i fjor. Tipper dette henger sammen med hvor godt man kjenner lagkameratene, men likevel...

Å "forkaste" en spiller etter noen mnd er vel ikke akkurat det smarteste man gjør, les toppen av Veigars tråd f.eks.

Tiden vil vise, han har fortsatt tid på seg til å overbevise! bare se på gutta som har tatt steget i år!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal innrømme at jeg ikke alltid er den klarer å tenke mest positivt om Tømmernes jeg heller. Innimellom så tenker jeg om Tømmernes: "Har vi fått en ny Markegård...?" (ikke akkurat et kompliment for å si det pent!) MEN selv Markegård fikk noen sesonger til å bevise hva han er god for...

Og selv om Enga ikke bruker lang tid på å gjøre gull til gråstein, så tar det som regel litt lenger å gjøre gråstein om til gull... Men Tømmernes har vel aldri blitt regnet som de største tallentene i landet, og da må man gi ham litt mer tid underveis og kanskje bruke litt mer ressurser enn med andre spillere - men det er selvfølgelig noe Stabæk har tatt med i bregningen før de hentet ham inn.

 

Ikke bare må JJ jobbe med med Tømmernes personlig, men han må nok få mer tid til å bli kjent med spillerne og spillersystemet i klubben. Det er ikke bare bare å komme inn i et lag som er så samkjørt som Stabæk. Tømmernes har nok problemer med tanke på tempoet i tippeligaen etter overgangen fra Asker, og når han ikke kjenner passnings- og løps-mønsteret til medspillerne, så fremstår han nok mye dårligere enn han egentlig er og han kan fort kan ødelegge litt av flyten i laget. Andre spillere på laget kan nesten slå en passning i blinde og vite at han treffer en medspiller, samt at de vet når de kan forvente å få ballen og tilpasse løpet sitt deretter. Alt dette gjør at Tømmernes nok har et stykke igjen før han nok er moden for a-lagspill.

Men fyren er bare i begynnelsen av 20-årene og hadde en uheldig sesongoppkjøring, så det er nok litt i tidligste laget å avskrive ham i mine øyne. Men Veigar kribler etter å komme seg til en større klubb og Daniel begynner å dra på årene, så han har ikke fryktelig god tid til å bevise hva han er god for før en enda sterkere konkurrent kommer inn i laget.

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ordens skyld: Kommentaren min om at Tømmernes har vist seg å vaere et kupp var ironisk ment.

 

At han kostet ca. like mye som Andersson var nettopp ment å illustrere hvor mye norske kontra utenlandske spillere kan koste i forhold til kvalitet og utviklingspotensiale. Andersson har hatt kortere tid til å tilpasse seg Stabaeks spillestil enn Tømmernes. Tømmernes fikk flere sjanser i treningskampene før sesongen, før han ble skadet.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke helt riktig å sammenligne de to spillerne.

Andersson var en etablert Allsvenskan-spiller da han kom til Stabæk, som pga tidligere skadesituasjon gjorde at Stabæk fikk han billig, så at han hadde enklere for å tilpasse seg nivået i tippeligaen er ikke tilfeldig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har jo en målmann som virkelig har hevet seg i år, AndersBD. Sannsynligvis takket vaere skikkelig konkurranse om keeperplassen for første gang på flere år.

 

(Nannskog har flere ganger påpekt at en bred og god stall har hevet nivået på treningene. Som et ledd i "kravet" om forsterkninger, men likevel.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...