Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Det er mange juniorer i A-lagsstallen nå, vi trenger vel neppe flere. I stedet håper jeg at en eller to av de tar steget helt opp - og at de får sjansen av Janne.

Rogne og Gromstad i forsvar; Hedenstad og Mix på midtbanen, og Aase og Kamara på topp. Glemt noen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker en spiller med en ordentlig SYYYK silkefot! som kan skyte fra 30meter ++

Stabæk bør også tenke på en ny back

 

 

For å finne en som tilsvarer begge de kriteriene trenger du ikke reise mer enn i overkant av 1 time med bil, Fredikstads Fernando Wallace er jo genial, mulig litt vell dårlig defensivt, men se på Alan's progresjon på defensivt arbeid, enormt stor forskjell! Jeg tror det kunne vært et genialt kjøp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker en spiller med en ordentlig SYYYK silkefot! som kan skyte fra 30meter ++

Stabæk bør også tenke på en ny back

 

 

For å finne en som tilsvarer begge de kriteriene trenger du ikke reise mer enn i overkant av 1 time med bil, Fredikstads Fernando Wallace er jo genial, mulig litt vell dårlig defensivt, men se på Alan's progresjon på defensivt arbeid, enormt stor forskjell! Jeg tror det kunne vært et genialt kjøp...

 

Og et veldig dyrt kjøp.. Ser du på Stabæks innkjøp se siste sesongen, vil du se at de sjelden kjøper spillere fra norsk klubber, de henter dem i så fall etter at kontrakten deres går ut. Jeg blir meget overrasket om Stabæk kjøper en av de største profilene til laget som fulgte dem nesten til døren i serien. Så dyp tror jeg ikke pengesekken vår er, og jeg håper heller ikke det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker en spiller med en ordentlig SYYYK silkefot! som kan skyte fra 30meter ++

Stabæk bør også tenke på en ny back

 

 

For å finne en som tilsvarer begge de kriteriene trenger du ikke reise mer enn i overkant av 1 time med bil, Fredikstads Fernando Wallace er jo genial, mulig litt vell dårlig defensivt, men se på Alan's progresjon på defensivt arbeid, enormt stor forskjell! Jeg tror det kunne vært et genialt kjøp...

 

Og et veldig dyrt kjøp.. Ser du på Stabæks innkjøp se siste sesongen, vil du se at de sjelden kjøper spillere fra norsk klubber, de henter dem i så fall etter at kontrakten deres går ut. Jeg blir meget overrasket om Stabæk kjøper en av de største profilene til laget som fulgte dem nesten til døren i serien. Så dyp tror jeg ikke pengesekken vår er, og jeg håper heller ikke det..

 

Det har vel vært interesse fra Nederland og rykter om bud på 20mill+ så han er nok utenfor vår rekkevidde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilken rolle skal "Mix" formes til?

Vil Kamara fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Vil Tømmernes fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Hvem av dem vil først få "gjennombruddet"?

 

Hva er sannsynligheten for at NOEN av de yngre spillerne, eller forsåvidt de etablerte, følger med Belsvik til LSK?

(han har vel hatt hovedfokuset på flere av dem) :o

 

 

Ser Mix som klassisk 7'er. Midt på banen ballfordeler, stikkpasninger + 6-7 mål per sesong.

Ser Hoff som eneste reelle utfordrer i spissrollene.

Tror hverken Kamara eller Tømmernes vil utfordre noe mer enn i år.

 

Tror ingen vil følge Belsvik ned til Lillestrøm. I så fall blir det vel Mike, som jeg mener vi bør beholde også neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skjer neppe. De har vel nok spillere over 30 der oppe, sågar over 35 så å forsette en sånn innkjøpspolitikk "skjer ikke". Et vanskelig valg med henhold til Kjølø etter så mange år i klubben, med de emosjonelle hensynene bør ikke være det som til slutt teller med tanke på å bygge et framtids- og utviklingsretta lag.

 

Når man først er inne på litt eldre spillere, dog ikke fylt 30 ennå (28 år hvis jeg ikke tar feil): "Kim" som for øyeblikket spiller for et lag i Qatar, men tidligere i fransk fotball der jeg holdt mer enn et halvt øye til han. Både hurtig, hodesterk og teknisk som få, men hvor sannsynlig en signering er vet jeg ikke. Men: Det bør finnes flere "Kim" der ute, utfordringen blir å finne dem før de markerer seg for alvor. Mye spennende spillere bare av en dag med fransk fotball på tv, og sikkert mye "comming man" i bunnlagene og i divisjonen under også, det er i alle fall der jeg ser for meg at det er mest å hente. Spillerutviklingen i Frankrike står sterkest i Europa og er det beste landet i aldersbestemte landslag. Men også i de baltiske områdene virker det som mange klubber (og land) ikke har noe særlig oversikt over, og nettopp derfor finnes det også, om ikke annet bør være, gode muligheter. Mindre konkurranse er bra.

Fotballtekniske land med mye av den samme iboende "spillemåten" til de som eventuelt måtte dra i løpet av oppkjøringssesongen - ikke minst "Stabæk-stilen". Nei til mange av de middelmådige norske, trause spillerne til ågerpris, ja til innoative, søkende og spennende signeringer som har mer fotball i seg enn en prislapp merket "eliteseriespiller".

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilken rolle skal "Mix" formes til?

Vil Kamara fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Vil Tømmernes fortsette som utfordrer til spissplassene neste sesong?

Hvem av dem vil først få "gjennombruddet"?

 

Hva er sannsynligheten for at NOEN av de yngre spillerne, eller forsåvidt de etablerte, følger med Belsvik til LSK?

(han har vel hatt hovedfokuset på flere av dem) :o

 

 

Ser Mix som klassisk 7'er. Midt på banen ballfordeler, stikkpasninger + 6-7 mål per sesong.

Ser Hoff som eneste reelle utfordrer i spissrollene.

Tror hverken Kamara eller Tømmernes vil utfordre noe mer enn i år.

 

Tror ingen vil følge Belsvik ned til Lillestrøm. I så fall blir det vel Mike, som jeg mener vi bør beholde også neste år.

 

Jeg er ikke helt sikker på Kamara, men har troen på Tømmernes til neste år.

Han viste lovende takter i våres til han brakk kragebeinet, kom tilbake litt for fort og hardt og fikk dermed en ny skade, tror han kommer til å bygge seg videre i vinter og utvikle seg til en spissutfordrer i løpet av neste år.

Man må IKKE glemme at det er langt steg som 20/21 åring å gå fra 2div og til eliteseriens beste lag. og skulle prestere der med en gang er vel som å tro på LSK...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moa tok steget rimelig kjapt!

Hepp,

 

Moa hadde nok kunnet tatt steget opp for et par år siden, men han liker å skynde seg langsomt. Det er egentlig ikke så veldig overraskende at han slo til med en gang.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moa tok steget rimelig kjapt!

Hepp,

 

Moa hadde nok kunnet tatt steget opp for et par år siden, men han liker å skynde seg langsomt. Det er egentlig ikke så veldig overraskende at han slo til med en gang.

 

@ringo

 

Hva med Mostafa, broren til Moa? Vet han skal til Enga, men er han av samme typen som Moa? Om han ikke overbeviser med en gang i Enga så er det vel kanskje noe JJ og co kan forvandle til gull for oss?

Han burde vel ikke koste så mye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Mostafa, broren til Moa? Vet han skal til Enga, men er han av samme typen som Moa? Om han ikke overbeviser med en gang i Enga så er det vel kanskje noe JJ og co kan forvandle til gull for oss?

Han burde vel ikke koste så mye...

 

Håper ikke dette er seriøst ment? Gutten har for under to måneder siden signa frem til 2012, med oppstart 1. januar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp....

Søt musikk i mine ører...

To tips på tidligere disipler som kan være aktuelle.

Gabriel Ucar på venstre back (Har havnet utenfor varmen i landskrona og var for litt siden koblet til Enga men det ble det ikke noe av)

JANNE OM GABBE

- Ucar ser mycket spelsugen ut efter något av ett mellanår i fjol. Har alla kvalitéer för ett modernt ytterbackspel

og den store sterke spissen Daniel Nannskog! For tiden i kina, men lysten på å komme hjem!

@ringo

 

@ringo, jeg drar fram dette fire år gamle innlegget ditt.

 

 

Gabriel Ucar, hvor er han nå? Kan han fortsatt være aktuell på venstreback-plassen til Stabæk?

Endret av Slum
Flyttet to innlegg til riktig tråd.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp....

Søt musikk i mine ører...

To tips på tidligere disipler som kan være aktuelle.

Gabriel Ucar på venstre back (Har havnet utenfor varmen i landskrona og var for litt siden koblet til Enga men det ble det ikke noe av)

JANNE OM GABBE

- Ucar ser mycket spelsugen ut efter något av ett mellanår i fjol. Har alla kvalitéer för ett modernt ytterbackspel

og den store sterke spissen Daniel Nannskog! For tiden i kina, men lysten på å komme hjem!

@ringo

 

@ringo, jeg drar fram dette fire år gamle innlegget ditt.

 

 

Gabriel Ucar, hvor er han nå? Kan han fortsatt være aktuell på venstreback-plassen til Stabæk?

Det er artig å se tilbake på denne gamle tråden. Og vi kan være veldig glade for at vi den gang ikke gikk for feriekongen Dede...

Endret av Slum
Flyttet to innlegg til riktig tråd.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


To nye spillere på vei til Stabæk?

 

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=524475

 

Hehe, likte den...

 

Du blir litt overassket over at Janne har funnet fram til nye forsterkninger, blir litt skuffet, tenker over det og synes det allikevel er kult at det ser ut som om vi får en slagkraftig skute på alle kanter.

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det lov til å foreslå en egen tråd for nye kvinnespillere? evt. at vi holder alt med damelaget i dametråden?

 

Sier ikke dette fordi jeg har noe imot damene, men det er litt slitsomt med emosjonelle opp-/nedturer på 10 sek.

 

"WOWOWOWOWWW! To nye spillere! Fett!" #5 sekunder senere# "Åja... javel, hmmm... eh, kult...?"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når musikk får en egen subforum kan vel også kvinnene også få det?

 

Nå ser det jo faktisk ganske bra ut i forhold til mulige resultater med to av de bedre spillerne i Norge som er på vei.

Ikke det jeg at jeg tror alle er like interessert, men jeg blir faktisk mer og mer positiv. Stabæk får jo bare mer og mer spalteplass i avisene av dette.

 

denne posten kan også leses i topic: Stabæk fotball kvinner

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han spiller i Ängelholm FF i superettan, men er for tiden på prøvespill i irske Derry.

Hepp,

 

Han er vel en av dem som ikke helt har slått til ja...

Men han var vel i u21 troppen til sverige når han spillte i BOIS og det var en del buss rundt ham da. Men BOIS tråden er kanskje ikke så dum å følge dersom man skal spekulere i nye spillere til Stabæk. JJ har vel innrømmet i intervjuer i svenske aviser at han har noen gamle BOISERE til på blokka.

 

Her er lagoppstillingen til Landskrona BOIS fra 2003, jeg har uthevet de navnene jeg tror kan være interessante med Stabæk øyne på kort og litt lengre sikt... Jeg har ikke sjekket status til alle, så dere får ta det emd en ørliten klype salt.

 

22Jonas Sandkvist 1981-05-06

1 Mats Svensson 1971-11-22 SWE

 

3 Afo Dodoo 1973-11-23 GHA

17 Anders Friberg 1975-08-06 SWE

19 Audun Helgason 1974-06-18 ISL

15 Johnny Lundberg 1982-04-15 SWE (Back/Stopper - FC Nordsjælland)

18 Linus Malmqvist 1981-09-09 SWE

8 Lars Henrik Nilsson 1972-07-25 SWE

4 Magnus Torvaldson 1973-02-22 SWE

21 Gabriel Ucar 1982-03-12 SWE 1.74

16 Jesper Westerberg 1986-02-01 SWE (Back - Bosman)

 

9 Hasan Cetinkaya 1977-01-27 SWE

7 Alexander Farnerud 1984-05-01 SWE

2 Magnus Kjellsson 1979-01-22 SWE

5 Jesper Ljung 1973-12-31 SWE

13 Jonas Olsson 1983-03-10 SWE (Back/Stopper var ønsket av oss, men er nok ikke ferdig med "proff" karrieren - i WBA nå, men kanskje en gang i fremtiden??)

12 Mikael Rynell 1982-02-25 SWE (Teknisk begavet midtbanespiller - spiller nå i herfølge i danmark. Frisparkspesialist)

 

25 Johan Andersson 1983-08-22 SWE

20 Matthias Eklund 1976-07-23 SWE

10 Danijel Milovanovic 1973-10-18 SWE

11 Daniel Nannskog 1974-05-22 SWE

14 Indrek Zelinski 1974-11-13 EST

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han spiller i Ängelholm FF i superettan, men er for tiden på prøvespill i irske Derry.

Hepp,

 

Han er vel en av dem som ikke helt har slått til ja...

Men han var vel i u21 troppen til sverige når han spillte i BOIS og det var en del buss rundt ham da. Men BOIS tråden er kanskje ikke så dum å følge dersom man skal spekulere i nye spillere til Stabæk. JJ har vel innrømmet i intervjuer i svenske aviser at han har noen gamle BOISERE til på blokka.

 

Her er lagoppstillingen til Landskrona BOIS fra 2003, jeg har uthevet de navnene jeg tror kan være interessante med Stabæk øyne på kort og litt lengre sikt... Jeg har ikke sjekket status til alle, så dere får ta det emd en ørliten klype salt.

 

22Jonas Sandkvist 1981-05-06

1 Mats Svensson 1971-11-22 SWE

 

3 Afo Dodoo 1973-11-23 GHA

17 Anders Friberg 1975-08-06 SWE

19 Audun Helgason 1974-06-18 ISL

15 Johnny Lundberg 1982-04-15 SWE (Back/Stopper - FC Nordsjælland)

18 Linus Malmqvist 1981-09-09 SWE

8 Lars Henrik Nilsson 1972-07-25 SWE

4 Magnus Torvaldson 1973-02-22 SWE

21 Gabriel Ucar 1982-03-12 SWE 1.74

16 Jesper Westerberg 1986-02-01 SWE (Back - Bosman)

 

9 Hasan Cetinkaya 1977-01-27 SWE

7 Alexander Farnerud 1984-05-01 SWE

2 Magnus Kjellsson 1979-01-22 SWE

5 Jesper Ljung 1973-12-31 SWE

13 Jonas Olsson 1983-03-10 SWE (Back/Stopper var ønsket av oss, men er nok ikke ferdig med "proff" karrieren - i WBA nå, men kanskje en gang i fremtiden??)

12 Mikael Rynell 1982-02-25 SWE (Teknisk begavet midtbanespiller - spiller nå i herfølge i danmark. Frisparkspesialist)

 

25 Johan Andersson 1983-08-22 SWE

20 Matthias Eklund 1976-07-23 SWE

10 Danijel Milovanovic 1973-10-18 SWE

11 Daniel Nannskog 1974-05-22 SWE

14 Indrek Zelinski 1974-11-13 EST

 

@ringo

 

 

 

Frisparkspesialist ja! Det virker bra! VI har jo ettersøkt det lenge i denne tråden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 Jesper Westerberg 1986-02-01 SWE (Back - Bosman)

 

Interessant at du nevner Jesper Westerberg.

 

Se hva jeg bla skrev i en mail til Ingo, i mars-2005:

 

Når det gjelder nye spillere til Stabæk, så er jeg veldig fornøyd med at Daniel N. har kommet inn i troppen. Det tror jeg vil vise seg å være en stor tilvekst. Håper også Jesper kommer tilbake, han er hjertelig velkommen.

 

Jeg vet at det jobbes iherdig i spillerjakten, og håper (og tror) det kommer noen nyheter om dette snart. I min utålmodighet etter nyheter om nye spillere har jeg søkt litt rundt for å se om det er noen som er aktuelle for oss. Jeg har kommet over denne unge spilleren fra BOIS, Jesper Westerberg, som JJ kjenner til fra sin tid der.

 

http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbc.../103070701/1017

 

Kan dere si noe om denne svenske U-19 landslagsspilleren er, eller på noe tidspunkt har vært, aktuell for oss???

 

og her er svaret jeg fikk:

 

Hei Arne!

 

akkurat j. westerberg har janne aldri nevnt, men vi jobber med god kraft nå. Er enige med èn ny spiller i dag (blir offentlig på onsdag) og to andre er i god gjenge,. Det skal bli bra! Nå gjelder det å fylle opp Naderud mot Bryne den 10. april!

 

ingebrigt

 

Tror vi trengte litt mer rutine på den tiden, men nå er jo J.W. mer rutinert. Jeg slår et slag for han, uten at jeg vet noe mer om hvordan han har utviklet seg siden jeg drev med talentspeiding i 2005.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 Jesper Westerberg 1986-02-01 SWE (Back - Bosman)

 

Interessant at du nevner Jesper Westerberg.

 

Jeg slår et slag for han, uten at jeg vet noe mer om hvordan han har utviklet seg siden jeg drev med talentspeiding i 2005.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jesper_Westerberg

http://kristianstadsbladet.se/article/2008...berg-lamnar-HBK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Westerberg på Wikipedia:

"[...] where he played only one season before moving to Landskrona BoIS, but he never was able to get the managers trust and played only one match for the club between 2003-2005."

 

Virker ikke som om Janne hadde veldig tro på han? Han var riktignok ung.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK skal selge Simen Brenne:

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2413979.ece

 

Hadde ikke hatt noe imot å hatt han som alternativ på midtbane/offensivt. Hadde gitt Janne litt flere alternativer, spesielt om vi skulle miste noen av profilene..

 

For 5 mill har i alle fall jeg noe imot å ha han som alternativ på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...