Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


hvordan ble denne tråden til fm?

Fordi jeg mente du fant Yann på FM og sa det var en uting å poste spillere derfra. Noe du mener du ikke har gjort. Flere spurte deg deretter om du kunne dele info om han, men da svarte du ikke..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg skrev meritter. Men kan godt utdype at klubben hans, Basel, er det desidert beste laget i Bulgarsk serie, og klubben han ble lånt ut til er Liechteinsteins beste(ikke at det er en stor prestasjon). Han er 21 år og jeg står fast ved at jeg tror han kan bli den neste Rogerio Cenì.

Han har ville reaksjoner, men ikke fullt så god i dødballsituasjoner som jeg mener er hans svakeste punkt.

Han skårer heller, på langt nær, ikke like så mye som Cenì, men det gjør jo ikke Jon heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg skrev meritter. Men kan godt utdype at klubben hans, Basel, er det desidert beste laget i Bulgarsk serie, og klubben han ble lånt ut til er Liechteinsteins beste(ikke at det er en stor prestasjon). Han er 21 år og jeg står fast ved at jeg tror han kan bli den neste Rogerio Cenì.

Han har ville reaksjoner, men ikke fullt så god i dødballsituasjoner som jeg mener er hans svakeste punkt.

Han skårer heller, på langt nær, ikke like så mye som Cenì, men det gjør jo ikke Jon heller.

 

Bulgarsk serie..?? Basel er et sveitsik fotballag som spiller i den sveitsike ligaen. Vaduz er Liechtensteins beste lag som også spiller sine kamper i Swiss Super league. De rykket opp i fjor mye grunnet sisteskansen Yann Sommer.(http://en.wikipedia.org/wiki/Yann_Sommer)

 

Ingen tvil, sikkert en god keeper, men fortsatt ekstremt tullete å stå for at du faktisk har "scoutet" han selv.

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For det første spiller Basel i Sveits, og ikke i Bulgaria. Jeg skal vedde en femmer på at Austbø ville storspilt i Liechtenstein også. Og for det andre; har du sett mange kamper av han, jeg mener når han spilte i liechsteinstein, og reservelaget til Basel siden du vet så mye om styrkene og svakhetene hans?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg skrev meritter. Men kan godt utdype at klubben hans, Basel, er det desidert beste laget i Bulgarsk serie, og klubben han ble lånt ut til er Liechteinsteins beste(ikke at det er en stor prestasjon). Han er 21 år og jeg står fast ved at jeg tror han kan bli den neste Rogerio Cenì.

Han har ville reaksjoner, men ikke fullt så god i dødballsituasjoner som jeg mener er hans svakeste punkt.

Han skårer heller, på langt nær, ikke like så mye som Cenì, men det gjør jo ikke Jon heller.

 

 

Sist jeg sjekket spilte Basel i den sveitsiske serien, noe som er relativt naturlig med tanke på at det er ett sveitsisk lag. Med tanke på spilleren har du sikkert rett. Han har 17 på reflekser i fm og bare 6 på dødballer. Kan du si meg når du faktisk har sett han spille en kamp? Virker som om dette er noe du har kommet over i fm som du har tatt for god fisk. Jævlig liten vits i å poste det her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg skrev meritter. Men kan godt utdype at klubben hans, Basel, er det desidert beste laget i Bulgarsk serie, og klubben han ble lånt ut til er Liechteinsteins beste(ikke at det er en stor prestasjon). Han er 21 år og jeg står fast ved at jeg tror han kan bli den neste Rogerio Cenì.

Han har ville reaksjoner, men ikke fullt så god i dødballsituasjoner som jeg mener er hans svakeste punkt.

Han skårer heller, på langt nær, ikke like så mye som Cenì, men det gjør jo ikke Jon heller.

 

Det holder med FM scoutingen nå simen. Velkommen tilbake til det virkelige liv. Prøv å hold denne tråden seriøs

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry for feil av sveits og bulgaria.

Ja, vaduz er liechtensteins beste lag, og det var der han var utlånt til.

 

"Han har 17 på reflekser i fm og bare 6 på dødballer" - Så pleier da fm å reflektere spillerens ekte kvaliteter?

"men fortsatt ekstremt tullete å stå for at du faktisk har "scoutet" han selv. " - Siter meg gjerne på et sted jeg skrev at jeg ikke så han på fm!!!

Jeg SÅ han på fm. fm 2007. to år siden, grinebitrer! Siden har jeg faktisk fulgt med på han, og mener fremdeles at han vil være et meget bra kjøp irl.

Det skal sies at jeg hverken har spilt fm 08 eller 09 og har ikke hatt muligheten til å følge med på han gjennom fm som dere antyder.

 

Hvordan dere mener dette er helt sykt, da dette er en "nye spillere"-tråd hvor man skal poste spillere man mener vil være et godt kjøp.

 

For å følge opp men interesse for Yann så får jeg bruke argumentet som stadig vekk dukker opp i "Alandramaet": "Det er ett serdeles godt salg i og med disse finanskriser!".

Vis det virkelig er slik at overgangsummer synker p.g.a. finanskrisen, så er det finanskrise i sveits også.

Og jeg mener at vi bør være interessert i en, mulig, fremtidig verdens-ener, når det vistnok er slik at vi kan få en billig spiller enda billigere.

 

Skyt meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra spill til virkelighet: Med pengene fra en evt. Alan overgang, kan vi jo hvertfall kjøpe oss en habil venstreback..

@ringo, hvor mye tror du Molde skal ha for Rindarøy eller evt. Forren?

 

Edit: :D innlegg over bør flyttes til fredagshumor..

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra spill til virkelighet: Med pengene fra en evt. Alan overgang, kan vi jo hvertfall kjøpe oss en habil venstreback..

@ringo, hvor mye tror du Molde skal ha for Rindarøy eller evt. Forren?

 

Edit: :D innlegg over bør flyttes til fredagshumor..

Hepp,

 

Forren har jeg kun lagt merke til i kampene mot Stabæk, og han synes jeg ikke var særlig god i grunn... Rindarøy prøvde vi oss på i fjor vinter har jeg hørt og han var svinedyr da... Spørsmålet er hvor mye penger vi faktisk får fra en evt. Alan overgang, tror Rindarøy er utenfor vår pricerange uansett.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er finanskrise i Sveits, er det finanskrise i Norge. Ergo har vi mindre penger å handle for, mindre lønningsbudsjett å tilby, som igjen vil si at Sommer fortsatt ville kostet oss omtrent like mange prosent av overgangsbudsjettet vårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nææææ! det viste jeg ikke:)

 

men noe som absolutt ingen kan tro er fra fm:

Hva med å gjøre som Real Madrid?

Hva sier dere å leie inn Ndure til å hjelpe oss med løpsteknikker og slikt? Real gjorde det med Asafa Powell(Eller Bolt, det står stille i hodet mitt nå).

 

Jeg tviler på at f.eks Johan løper på det optimale men den jøvla irriterende jentesvingingen hans.

 

Edit: det er en eller annen spiller ejg har hørt er driiitgod, veldig ung, og meget rimelig.

Han er keeper. Het noe som: Jan . bare at det var skrevet på ett annet stråk da.

Også tror jeg han het en årstid ellerno til etternavn...

Aringo? Vet du noe? du er tydeligvis den eneste som kan noe om ukjente, gode spillere. + at du muligens er noe eldre enn meg og en del fler poster som kan ha betydelige utslag.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


så hvorfor sier du at vi skal slå til nå som overgangssummen er lav pga finanskrisen...?

 

Hvor har du hørt det fra a? Liechtensteinsk radio, eller den gode kompisen din som er ihuga supporter av Vaduz?

Endret av magnuss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


så hvorfor sier du at vi skal slå til nå som overgangssummen er lav pga finanskrisen...?

 

Hvor har du hørt det fra a? Liechtensteinsk radio, eller den gode kompisen din som er ihuga supporter av Vaduz?

 

 

du missforstår.

Natta:)

 

I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert

 

 

Og vi gratulerer med dagens desidert høyeste postcount.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man får bedre spillere enn Olsen for 15 mill.

enig, spesielt i disse tider burde det være fullt mulig.

Men vi skal ha en god venstre kant. Ikke så mange av dem i Norge akkurat. Ødegaard, Lars Iver Strand og Olsen? Av disse er kun Olsen for salg.

Ellers så må vi utenlands, bør jo være noe i våre naboland til den prisen??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


nææææ! det viste jeg ikke:)

 

men noe som absolutt ingen kan tro er fra fm:

Hva med å gjøre som Real Madrid?

Hva sier dere å leie inn Ndure til å hjelpe oss med løpsteknikker og slikt? Real gjorde det med Asafa Powell(Eller Bolt, det står stille i hodet mitt nå).

 

Jeg tviler på at f.eks Johan løper på det optimale men den jøvla irriterende jentesvingingen hans.

 

Edit: det er en eller annen spiller ejg har hørt er driiitgod, veldig ung, og meget rimelig.

Han er keeper. Het noe som: Jan . bare at det var skrevet på ett annet stråk da.

Også tror jeg han het en årstid ellerno til etternavn...

Aringo? Vet du noe? du er tydeligvis den eneste som kan noe om ukjente, gode spillere. + at du muligens er noe eldre enn meg og en del fler poster som kan ha betydelige utslag.

 

:lol: er det her jeg skal føle meg truffet? Og ja jeg tror ringo har bedre kunnskap enn både deg og meg på spillere som evt. er aktuelle for Stabæk..

 

Men for all del hvis du er ute på tur til Vaduz eller en annen by må du gjerne dele erfaringene med oss igjen!

 

God bedring forresten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ringo, noen liste over noen som kan erstatte Alan?

 

Hepp,

 

Spørsmålet er hvordan man skal erstatte ham. Det er ikke nødvendigvis slik at vi på død og liv må ha en ny dribblesterk venstrekant. Jeg tror det er fornuftig å ha et litt videre prespektiv. Vi har snakket mye om hvordan Hoff kan erstatte Veigar, men Hoff er kanskje enda mer interessant å bruke på venstreflanken. Kanskje vi derfor skal se etter en spiller som kan passe bra i "Veigar" rollen. Eller andre offensive spillere.

 

En så god dribbler som Alan finnes knapt på våre breddegrader. I det hele tatt har jeg litt problemer med å komme på noen riktig gode dribblere i TL - Fredheim Holm kanskje? Men det kjennes veldig urealistisk. Andre gode dribblere i TL kommer jeg ikke på i farta. Det er et par interessante navn i Adecco dog - f.eks. Adem Güven og Amin Askar. Men spørsmålet er hvorvidt disse holder TL standard? Eller snarere hvor mye skal til for å løfte dem opp til TL standard og om vi har tid til å vente...

 

Men det finnes jo mengder av spennende offensive spillere forøvrig. Jeg synes f.eks. Bojan Zajic er en spennende spiller som jeg tror kunne ha passet i Veigar rollen (og jeg tror han er tilgjengelig) - Lars Iver Strand er en type som kan ha mer inne enn han får vist (Men han virker veldig usympatisk), Islandske Teddy Bjarnasson (Lyn) kunne kanskje gjort en jobb på venstrekanten. Abgar Barsom var fast venstreving på FFK i fjor og er en strålende spiller. Mounir Hammoud på Glimt er en spennende ving - jeg er ikke så begeistret for Trond Olsen dog. Vet ikke helt hvorfor i grunn, men har ikke helt trua på at han kommer til å funke utenfor Glimt. Joachim Austnes på Viking er interessant (Med mindre han alt er klar for AaFK igjen). I sverige har vi en spiller som Roni Porokara, som faktisk er en dribblesterk venstreving, lagkompis Nordin Gerzic har jeg nevnt tidligere - Gode Dansker tror jeg det er vanskeligere å lokke oppover, men kanskje ikke umulig... Men det finnes et hav av muligheter for oss.

 

Har man lyst til å lete etter mulige forsterkninger selv. Kan man se etter tidligere landskrona BOIS spillere, eller Svenske utenlandsproffer som kan være interessert i å returnere "hjem".

 

Personlig kunne jeg godt ha tenkt meg å se at spillere som Mix og Eggen Hedenstad rykke et hakk nærmere 1. 11'eren. Hoff til venstre og Palmi sammen med Nanne på topp er ikke et dårlig lag altså - så vi er ikke helt på felgen ennå. Men vi skal nok fylle på med en spiller eller to fremover på bane også nå!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...