Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


I underkant av 5 millioner å handle for.

Og det er spiss som gjelder.

Edit: Ser at den har blitt postet før.

Den eneste spilleren vi har betalt noe i nærheten av fem millioner for de siste årene er Iven Austbø...

 

Godt poeng egentlig, "bare" fem mill.

 

I år er det vel totalt bare Prica og Trond Olsen som har kostet mer i ren overgangssum (Rett gjerne på meg hvis det er noen jeg har glemt). Egentlig er det faktisk mye penger hvis det brukes på én spiller. Problemet begynner vel først å melde seg hvis dette er alt vi har.

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den eneste spilleren vi har betalt noe i nærheten av fem millioner for de siste årene er Iven Austbø...

 

Det kan hende, men vi har betalt solide sign on fees til bl.a. Veigar, Alan, Daniel og Pontus F. Kjøpet av Austbø bidro vel kanskje også litt til at Jon tok steget opp i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den eneste spilleren vi har betalt noe i nærheten av fem millioner for de siste årene er Iven Austbø...

 

Det kan hende, men vi har betalt solide sign on fees til bl.a. Veigar, Alan, Daniel og Pontus F. Kjøpet av Austbø bidro vel kanskje også litt til at Jon tok steget opp i fjor.

Joda, men sign-on betales i porsjoner etterhvert som spilleren oppfyller kontrakten. Derfor slapp vi å betale hele osten i rottas felle.

 

Jeg mente ikke å kritisere signeringen av Austbø. Den mener jeg var veldig god og jeg håper han har tålmodighet til å bli i klubben en stund til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den eneste spilleren vi har betalt noe i nærheten av fem millioner for de siste årene er Iven Austbø...

Høiland kostet 5 mill..

:rolleyes: Ok, men poenget er at det finnes gode spillere til under fem mill...

det har du helt rett i! ..eller..det får du rett i, etterhvert som klubber må selge..

Austbø/Høiland er vel de to siste kjøpene våre (?), -et lite tankekors at disse også er de suverent dyreste kjøpene våre, ikke rart vi sluttet med denslags.

Sier litt om hvilken verden vi kommer ifra...Finanskrise er akkurat det norsk fotball trenger :blink:

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finanskrisen kan faktisk være det norsk fotball trenger. Alt har gått over stokk og stein i mange klubber. Håper alle overlever, men at også alle får ryddet opp.

 

Hvis den er det vi trenger, så er det fordi noen lag ryker på en så kraftig økonomisk smell at de blir kasta ut av eliteserien. Og det tviler jeg fortsatt på at kommer til å skje.

 

MEN: Hvis Lyn (tilfeldig eksempel) skulle bli kasta ned i andre divisjon, vil det markere starten på en lang periode med økonomisk edruelighet i norsk herretoppfotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke prøve å holde oss til nye spillere?

 

HA HA HA!!!

 

Hvem i alle dager mistenker Stabæk å ha noen på blokka, når de flyr rundt på Grønnmo og leter. Parr, Holmen og Jepsen, jeezes! Da er det krise!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan vi ikke prøve å holde oss til nye spillere?

 

HA HA HA!!!

 

Hvem i alle dager mistenker Stabæk å ha noen på blokka, når de flyr rundt på Grønnmo og leter. Parr, Holmen og Jepsen, jeezes! Da er det krise!

 

Er det ikke merkelig hvis man vurderte å gi 4 mio for Parr? Da må tilgang på finansiering ha forandret seg i løpet av veldig kort tid. Ting tyder vel heller på at 4 mio for Parr var oppspinn, eller................

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er en liste over noen av de spillerne jeg har funnet på www.transfermarkt.de

 

Pierre Piskor f. 02.05.1987 Frankrike, Spiss. Spiller til daglig i Luxemburgs toppdivisjon

hos FC Differdange 03. Scoret 25 mål på 20 kamper i årets BGL Ligue, noe som er imponerende.

Men, det store spørsmålstegnet er selvsagt nivået. Litt spennende er han allikevel.

 

Pris:ca 1.5 millioner NOK

 

Diego Viana f. 05.05.1983 Brazil, Spiss. Spiller til daglig i SV Grõdig i "erste liga Õsterreich"

som tilsvarer nivå 2. Står i år med 17 mål på 24 matcher og året før scorte han 35 mål på 29 kamper.

Har hatt en noe omflakkende tilværelse, noe som gjør meg litt skeptisk, men dog.

 

Pris: ca 2-2,2 Millioner NOK

 

Marcus Ekenberg f. 16.06.1980 Sverige, spiss. Spiller til daglig i Mjãllby. Der har han gjort

104 mål på 221 a-lagsmatcher. Har også spilt 2 sesonger i Helsingborg. Har 26 Junior-landskamper

og 2 U21-landskamper for Sverige. 188 cm høy og 90 kg tung.

 

Pris: ca 4,5 millioner NOK

 

Babatunde Wusu, f.18.04.1984, Nigeria, Spiss. Spiller til daglig i finske Turku. Lagde 22 mål på

25 kamper i fjor. Karlsruhe skal den senere tid ha vist interesse for Nigerianeren.

 

Pris: ca 3,5 millioner NOK

 

Herve Ndjana Onana f. 01.06.1986, Kamerun, angriper. Spiller til daglig hos KV Red Star Waasland,

og har laget 32 mål på 59 kamper for klubben som spiller på 2.nivå i Belgia.

 

Pris: ca 3,0 millioner NOK

 

Etien Velikonja, f. 26.12.1988, Slovenia, spiss. Spiller til daglig hos Gorcia,og har laget 12 mål

på 22 kamper i årets PRVA Liga (Øverste nivå). Har 7 U21-landskamper for Slovenia og 2 mål.

 

Pris: Ca 4,0-4,4 millioner NOK

 

Mark Quigley, f. 27.10.1985, Irsk spiss. Spiller til daglig hos St.Patricks Athletic og laget 15 mål

på 30 kamper i irsk toppserie i 2008. Han startet forøvrig karrieren i Millwall i England. I 2007 ble

han kåret til årets unge spiller i Irsk toppserie. Han ble også tatt ut på Irland U23 i 2007 og skal

ha imponert Irlands A-landslagstrener Trappatoni.

 

Pris: Ca 2,0 millioner NOK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2642433.ece

 

Kan dette være noe? Samtidig så har vi jo våre egne unggutter vi bør prioritere å matche hvis vi først kan slenge de utpå, ikke være klekkeanstalten til Wednesday. Er dessuten enda en midtbanespiller, det er kanskje ikke helt det vi trenger :P Leter etter en klubb i Oslo-området, fikk nei fra Lyn siden de vil prioritere sine egne, Vålerenga som også har midtbanespillere tytende ut både her og der. Samtidig holder han vel et høyere nivå enn våre unge, men han er neppe en forsterkning førsteellever-messig.

 

Jeg ser at jeg vel har svart på mitt eget spørsmål.

Endret av are2
Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2642433.ece

 

Kan dette være noe? Samtidig så har vi jo våre egne unggutter vi bør prioritere å matche hvis vi først kan slenge de utpå, ikke være klekkeanstalten til Wednesday. Er dessuten enda en midtbanespiller, det er kanskje ikke helt det vi trenger :P Hvis han leter etter en klubb i Oslo-området, fikk nei fra Lyn siden de vil prioritere sine egne, Vålerenga som også har midtbanespillere tytende ut både her og der. Samtidig holder han vel et høyere nivå enn våre unge, men han er neppe en forsterkning førsteellever-messig.

 

Jeg ser at jeg vel har svart på mitt eget spørsmål.

 

 

Tja, han er vel en talentfull kantspiller, men usikker på om han er god nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2642433.ece

 

. Samtidig holder han vel et høyere nivå enn våre unge, men han er neppe en forsterkning førsteellever-messig.

 

Bedre enn MIX?, Kan jeg aldri tenke meg..

Nei skal vi ha inn noen nye, må det være spillere som vil forsterke oss umiddelbart. Stallfyll er bare tull, vi har flere bra lovende spillere som man burde ha plass til på benken, og som får innhopp av og til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mark Quigley, f. 27.10.1985, Irsk spiss. Spiller til daglig hos St.Patricks Athletic og laget 15 mål

på 30 kamper i irsk toppserie i 2008. Han startet forøvrig karrieren i Millwall i England. I 2007 ble

han kåret til årets unge spiller i Irsk toppserie. Han ble også tatt ut på Irland U23 i 2007 og skal

ha imponert Irlands A-landslagstrener Trappatoni.

 

Pris: Ca 2,0 millioner NOK.

 

 

han her må være god. kommer fra en alt for bra klubb!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mark Quigley, f. 27.10.1985, Irsk spiss. Spiller til daglig hos St.Patricks Athletic og laget 15 mål

på 30 kamper i irsk toppserie i 2008. Han startet forøvrig karrieren i Millwall i England. I 2007 ble

han kåret til årets unge spiller i Irsk toppserie. Han ble også tatt ut på Irland U23 i 2007 og skal

ha imponert Irlands A-landslagstrener Trappatoni.

 

Pris: Ca 2,0 millioner NOK.

 

 

han her må være god. kommer fra en alt for bra klubb!

hvor har du han fra? er det han det står om i linken over? (får ikke opp linken..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eller hva med Peter Bajzat. 27 år gammel ungarsk spiss. Scoret 12 mål på 17 kamper i Ungarsk toppdivisjon og spiller på Gyõr som ligger på 11.plass i serien. Han har laget 12 av lagets 26 mål.

 

Pris: ca 5,0 millioner NOK

Endret av hamplene
Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2sporten.no/fotball/england/article2642433.ece

 

. Samtidig holder han vel et høyere nivå enn våre unge, men han er neppe en forsterkning førsteellever-messig.

 

Bedre enn MIX?, Kan jeg aldri tenke meg..

Nei skal vi ha inn noen nye, må det være spillere som vil forsterke oss umiddelbart. Stallfyll er bare tull, vi har flere bra lovende spillere som man burde ha plass til på benken, og som får innhopp av og til.

 

Nå tenkte jeg på Aase, Hedenstad og Gromstad. Av en eller annen grunn ser jeg ikke på Mix som en av dem lenger :) Men er egentlig enig med deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har googlet Marcus Ekenberg og han ser litt spennende ut. Var linket til en rekke Allsvenskan klubber (blant annet Gif Sundsvall og Kalmar) før årets sesong, men har altså foreløpig blitt hos Mjãllby. Har scoret jevnt og trutt i en årrekke og har et snitt på snaut 0,50 per kamp for Mjãllby.

 

 

Jeg har i alle fall sendt en sms til Janne om han. Selv om jeg tror nok at han kjenner til han fra før.

 

her er en liten beskrivelse fra www.dn.se

 

"28-årige Ekenberg är 190 centimeter lång, stark och svårfångad inne i straffområdet. Lägg till att han dessutom är överraskande snabb för sin längd och en skicklig target player med förmåga att suga åt sig bollen i trängda situationer, så förstår man varför han funnits med i toppen på Superettans skytteliga och gjort femton mål två säsonger i rad."

Endret av hamplene
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til forskjell fra mange andre ønsker jeg meg mer stallfyll - i form av unge lovende spillere med ambisjoner. 16-19-åringer, alle lagdeler.

 

Fremdeles er det helt ubegripelig at NTG Bekkestua samarbeider med Lyn.

 

Jeg tror ikke vi kan finne en mirakelspiss til 5 mll som går rett inn på laget og samspiller bra med resten av laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til forskjell fra mange andre ønsker jeg meg mer stallfyll - i form av unge lovende spillere med ambisjoner. 16-19-åringer, alle lagdeler.

 

Fremdeles er det helt ubegripelig at NTG Bekkestua samarbeider med Lyn.

 

Jeg tror ikke vi kan finne en mirakelspiss til 5 mll som går rett inn på laget og samspiller bra med resten av laget.

 

støttes, mener det er måten å bygge opp ett fremtidig bra lag på...

bare se på arsenal hva de har fått til etter noen år på å utvikle unguttene i klubben, selv om de har endel mer penger og henter store talenter så mener jeg dette bør være en modell vi bør følge...

 

så må vi få sammarbeid med NTG Bekkestua og NTG Ungdomskole og helst også Wang toppidrett selv om det er en oslo skole...

 

da hadde vi hatt en LYS framtid frammover, bare gitt det ett par år....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er i alle fall spent på hva de kommer opp med. Vi trenger en ny spiss og jeg er glad Holmen ikke ble noe av. Jeg håper vi henter en spiss med litt andre kvaliteter enn Nannskog. Det kan gi oss mer variasjon angrepsmessig noe som vil være en fordel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

så må vi få sammarbeid med NTG Bekkestua og NTG Ungdomskole og helst også Wang toppidrett selv om det er en oslo skole...

 

Har vi samarbeid med Nadderud VGS? Der er det jo idrettslinje. Skjønsberg kom jo derfra, selv om han ikke gikk idrett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...