Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


så må vi få sammarbeid med NTG Bekkestua og NTG Ungdomskole og helst også Wang toppidrett selv om det er en oslo skole...

 

Har vi samarbeid med Nadderud VGS? Der er det jo idrettslinje. Skjønsberg kom jo derfra, selv om han ikke gikk idrett!

 

De som likevel spiller elite fotball vil enten gå på NTG eller Wang, såvidt jeg vet er vel ikke vang bundet til noen klubb?

Selv mener jeg at det hadde vært konge med en ny spiss, men rår ikke penga til syntes jeg det er viktig at vi gir spillere som Rogne, Aase, Hedenstad, Mix og Gromstad flere sjangser, samt kanskje Austbø, slik at han får blod på tann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


viktig at vi gir spillere som Rogne, Aase, Hedenstad, Mix og Gromstad flere sjangser, samt kanskje Austbø, slik at han får blod på tann!

Kunne det vært en ide å låne ut Iven i disse fem kampene (med klausul om at dersom vi, God forbid, skulle trenge ham, kan få ham tilbake tidligere)?

Keeperkrise i Lyn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så må vi få sammarbeid med NTG Bekkestua og NTG Ungdomskole og helst også Wang toppidrett selv om det er en oslo skole...

 

Har vi samarbeid med Nadderud VGS? Der er det jo idrettslinje. Skjønsberg kom jo derfra, selv om han ikke gikk idrett!

 

De som likevel spiller elite fotball vil enten gå på NTG eller Wang, såvidt jeg vet er vel ikke vang bundet til noen klubb?

Selv mener jeg at det hadde vært konge med en ny spiss, men rår ikke penga til syntes jeg det er viktig at vi gir spillere som Rogne, Aase, Hedenstad, Mix og Gromstad flere sjangser, samt kanskje Austbø, slik at han får blod på tann!

 

 

Wang har avtale med VIF

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I skrivende stund håper jeg vi kjøper en stor og sterk spiss som kan hjelpe oss mot lag som er organiserte og disiplinerte, men på sikt vil jeg gjerne ha tilbake en defensiv anlagt midtbanespiller - type Annan. Han forsvarte sonen forran de fire bak på en mesterlig måte. Hauger og Farnerud er supre midtbanespillere, men de er mer boks til boks-spillere begge to(for like), og de blir alt for lett dratt ut av posisjon. Skulle helst sett Hauger/Farnerud dele en posisjon ved siden av en "Annan".

Det vil gjøre livet mye enklere for den bakre firer, samt de offensive midtbanespillerene.

 

Og jeg ønsker en rask midtstopper på sikt. Med vår offensive spillestil, der laget er høyt på banen, sliter vi med motstandere som utnytter bakrommet vårt med raske spisser. Moa kler av oss hver gang, og sist var det Huseklepp. Flaks at herr Nilsen valgte å bruke han på midtbanen etter hvert.

 

Jeg har klokketro på at gutta i Stabæk greier å finner en god spiss, men jeg ser heller at vi venter til sommeren enn å dra inn en halvgod en nå. Det er å kaste penger ut av vinduet, og det bare for å roe ned Nannskog og oss på tribunen.

Vi må jo, uten tvil, ha den beste treffprosenten i Norge på spillerkjøp!? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle også ønske at vi hadde en murbrekkerspiss i Stabæk. A.Aase kan bli det i framtiden. 191 høy og enorm fysikk for alderen. Men alt for ung ennå. Skulle gjerne hatt en spiller ala Occean. Man må ikke på død og liv ha en ny Veigar.

 

Enig at Hauger og Farnerud er litt for like, men synes det ikke er noe problem siden begge to er fotballspillere av høy klasse. Synes de fungerer bedre defensivt enn offensivt. Ser heller behovet for mer offensiv kraft i det sentrale midtbaneleddet enn defensiv kraft.

 

Risp skal visst ha bra fart, så han kan være en god løsningen ved siden av noe tregere MMS. Huseklepp og Moa skaper problemer for de fleste. Tror smartness er viktigere enn enorm fart for å stoppe dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle gjerne hatt en spiller ala Occean.

 

Occean kunne vært OK han, bare han kunne lært seg det aller mest elementære innen fotball, nemlig hvor ballen skal. Har en mistanke om at han innerst inne tror at ballen egentlig skal opp på tribunen/inn i reklameskiltene, og at målet er satt opp som en slags hindring i tillegg til keeper.

Fra spøk til side, Occean er stor, tung og god på hodet, men noe stort mer enn det ser jeg ikke i han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Derfor mener jeg Ekenberg kan passe bra. Stor, sterk, ganske rask, men også brukbar med ball i beina. i tillegg er han en måltyv av dimensjoner. Jeg tror han kunne passet meget bra og derfor har jeg også foreslått ham til både Lars og Janne i går kveld (via sms og mail).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle gjerne hatt en spiller ala Occean.

 

Occean kunne vært OK han, bare han kunne lært seg det aller mest elementære innen fotball, nemlig hvor ballen skal. Har en mistanke om at han innerst inne tror at ballen egentlig skal opp på tribunen/inn i reklameskiltene, og at målet er satt opp som en slags hindring i tillegg til keeper.

Fra spøk til side, Occean er stor, tung og god på hodet, men noe stort mer enn det ser jeg ikke i han.

 

Skulle gjerne hatt en stor, sterk spiss som er god med hodet i Stabæk, vi har "ingen" vi kan slå innlegg på. Men vi trenger ikke en spiss som bare er god på hodet.

 

Men uansett hvilken type spiss men leter etter, vi har dårlig tid (bare for å si det en gang til :P )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg leste også at Risp skulle ha god fart, men har blitt litt skuffet til nå. Dessuten har han ikke fått til duellspillet sitt. Taper mange hodedueller og blir forsert ganske enkelt. Velger å tro det er kampform, og at han forbedrer seg etter hvert. Heldigvis har vi Morten som for meg er en Vidic. En fantastisk duellspiller jeg ikke hadde byttet med noen i tippeligaen. Han svetter blod, og elsker klubben.

 

Nå er ikke Stabæk på noen som helst måte et internasjonalt topplag, men de fleste topplag i europa har en meget deffensiv midtbanespiller. En som gir de andre offensiv frihet. En som vinner tilbake ballen, gir den fra seg ved å sentre kort og trygt. Jeg savner veldig den kvaliteten i Stabæk i år, og særlig når jeg så hvor viktig Annan var for Rosenborg mot Tromsø. Jeg kan si meg enig i at det ikke er et must å få på plass en slik spiller nå, og vi vil gjøre det bra med Farnerud og Hauger i flere år. Men på sikt hadde det vært topp :)

 

En annen mulighet kan jo være å låne en ung tysk/engelsk targetman som er vant med fysisk fotball, og kan se fordelen av førstelagsspill i tippeligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er ikke Stabæk på noen som helst måte et internasjonalt topplag, men de fleste topplag i europa har en meget deffensiv midtbanespiller. En som gir de andre offensiv frihet. En som vinner tilbake ballen, gir den fra seg ved å sentre kort og trygt. Jeg savner veldig den kvaliteten i Stabæk i år, og særlig når jeg så hvor viktig Annan var for Rosenborg mot Tromsø. Jeg kan si meg enig i at det ikke er et must å få på plass en slik spiller nå, og vi vil gjøre det bra med Farnerud og Hauger i flere år. Men på sikt hadde det vært topp :)

 

Se Brann - Stabæk i opptak og tell hvor mange ganger Henning er nede i forsvaret og rydder opp... det er ikke få. Alsaker og særlig Semb sa vel flere ganger at Henning var en meget god defansiv midtbanespiller, men at han måtte utvikle det offensive for å kunne overta den dype sentrale plassen på landslaget på fast basis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg leste også at Risp skulle ha god fart, men har blitt litt skuffet til nå. Dessuten har han ikke fått til duellspillet sitt. Taper mange hodedueller og blir forsert ganske enkelt. Velger å tro det er kampform, og at han forbedrer seg etter hvert. Heldigvis har vi Morten som for meg er en Vidic. En fantastisk duellspiller jeg ikke hadde byttet med noen i tippeligaen. Han svetter blod, og elsker klubben.

 

Nå er ikke Stabæk på noen som helst måte et internasjonalt topplag, men de fleste topplag i europa har en meget deffensiv midtbanespiller. En som gir de andre offensiv frihet. En som vinner tilbake ballen, gir den fra seg ved å sentre kort og trygt. Jeg savner veldig den kvaliteten i Stabæk i år, og særlig når jeg så hvor viktig Annan var for Rosenborg mot Tromsø. Jeg kan si meg enig i at det ikke er et must å få på plass en slik spiller nå, og vi vil gjøre det bra med Farnerud og Hauger i flere år. Men på sikt hadde det vært topp :)

 

En annen mulighet kan jo være å låne en ung tysk/engelsk targetman som er vant med fysisk fotball, og kan se fordelen av førstelagsspill i tippeligaen.

 

Mener vi har kanskje Tippeligaens beste ballvinner i Henning og Tippeligaens beste sentrale midtbane i Henning/Pontus. I motsettning til mange her liker jeg at vi har en dynamisk midtbaneduo, som både er kvikke,arbeidsomme, tekniske og pasningssikre. Trenger ikke nødvendigvis ha en "sittende" def midt ala Annan/Wehrman.

 

Når det gjelder Risp synes jeg han kommer seg og spilte en meget bra 2.omg mot Brann etter mitt skjønn. Tok en av norges beste duellspillere og hodespillere Karadas, flere ganger både i lufta og langs bakken.

Morten og Risp er nok et av Tippeligaens raskeste stopperpar, Morten er undervurdert der. Men de fleste Tippeliga stoppere vil slite med farten til f eks Huseklepp uanset..

 

Beklager at dette kommer i Nye spiller tråden, men jeg mener vi ikke trenger å forsterke oss her! Spiss er det vi trenger mest, og en venstrebeint back/kant kan være nyttig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keeper:

Ligaens beste keeperduo i Super-Jon og I.Austbø

Spillerkjøp: Nei!

 

Midtstoppere:

Sentralt er vi OK dekket - Skjønsberg er en selvfølge på den ene plassen, men den andre stopperplassen er dessverre litt usikker. Er Risp god nok? Hvordan er Segerstrøm etter skadeavbrekket? Er Rogne klar for en så stor oppgave? Dette vil våren gi oss svaret på.

Spillerkjøp: Nei!

 

Vingback:

Her har vi et forbedringsbehov.

Høyland holder nivå også denne sesongen og er et førstevalg. Keller er en type jeg heller ville sett offensivt, kløner noen ganger litt bakover. Stenvoll er en herlig lagspiller og en potet som kan brukes overalt, men han er dessverre ikke god nok mot de aller beste vingene i ligaen.

Skulle gjerne sett en venstrebent spiller/en utpreget back med offensiv vilje.

Spillerkjøp: Ja!

 

Sentral midtbane:

Vi er godt dekket defensivt i Henning og Farnerud. Dessverre gir de liten offensiv kraft.

Henning er i mine øyne ligaens beste defensive midtbane. Johan Andersson er et fint krydder sentralt, men ikke "sterk nok" til å være lagets eneste offensive våpen sentralt i banen.

Det er et behov for større offensiv kraft sentralt i laget. Ønsker en sentral midtbane som kan skyte, siden det er Henning, Farnerud og Anderssons kanskje største svakheter.

Spillerkjøp: Tja!

 

Ving - Høyre/venstre midt:

Hverken Hoff eller Daigo har imponert meg på disse plassene. Heller ikke Palmi er en skikkelig rendyrket vingtype med kraft nok til å fosse frem på kanten. Jeg mener Keller er bedre i denne posisjonen og bør få tillit lenger frem i banen enn i dag, han kan holde den ene vingposisjonen.

Det er for tidlig å si at Daigo kommer til å floppe, men han er så utilpass og pinglete. Er veldig i tvil om han trives i Stabæk. Man skyter som regel ikke gullfuglen hver gang man kjøper/låner fotballspillere. Dessverre.

Hoff har skuffet meg, med unntak av de siste 10 min i Bergen. Han er en alt for uryddig spiller teknisk, og jeg må se bort hver gang han har ballen i frykt for at han skal miste ball.

Spillerkjøp: Ja!

 

Spiss/angrep:

Nannskog er god, men tross alt snart 35 år! Palmi og Andersson kan gjøre gode innhopp på plassen, men vi mangler egentlig 2 spisser. Nannskog kommer ikke til å bøtte inn mål denne sesongen - maks 10. Mannen er tross alt 4 år endre enn da han kom til klubben - mer kan vi ikke forvente.

Dessuten hviler alt for mye på hans skuldre om dagen. Synes man kan se det på han.

Klarer Enga å finne et brødrepar i 2. divisjon i naboklubben Skeid som begge har internasjonalt snitt, bør Stabækledelsen også klare å skaffe et stort sterkt spisstalent det satses skikkelig på med spilletid, om vi må betale godt for en 19 åring. En som er klar for å hoppe inn på tippeliganivå (det er ikke Aase og co.).

I tillegg til talentet bør en mer rutinert spiss burde også kjøpes.

En stor sterk spiss som kan vinne ball til Daniel - og som kan gi oss mål på hodet.

Spillerkjøp: Ja! Gjerne 2 stk.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ikke å ta altfor mye plass viser jeg bare til solos innlegg over... 

 

 

Enig at vi trenger en spiss, og gjerne en tank / target man. 

Men sterkt uenig i din vurdering av midtbanen vår. 

 

Hening er en meget god spiller i ankerrollen, bare han holder seg skadefri i mer enn en sesong så kan han bli stor. Men du hevder at Hening og Pontus ikke kan skyte? Begger har meget habile skuddben, de bare kommer ikke så ofte til skudd slik Stabæk har spillt. Minner om at begger har hatt pene og viktig mål for Stabæk når de har plukket opp en ball i ettertrykket etter off. dødball. 

 

Hoff kan bli god, men han er ikke Alan. Man viste vel at han har ett forbedringspotensiale i førsteberøringen sin, men på vingen blir denne svakheten mindre fremtredende. Han har jo tross alt bare spillt ving i 100+ minutter for Stabæk. Og 90 av dem var jo på ett potetjorde til utrolige 16 mill. Skuddet i Bergen viser litt av hva han kan. 

 

Daigo har reist jorden rundt og knapt nok vært her i halvannen mnd. gi ham tid. Han var assistkonge i ligaen  i Japan, og kommer til å gjøre fine ting for Stabæk. Men han er heller ikke Alan! Hans styrke kan bli mer en slags Beckham-type ving, for å ty til slike sammenligninger. Superfinalen viste vel at han kan bli meget bra.

 

I tillegg er JA snart klar og inntil videre har vi Mix og Palmi. Og husk at dersom f. eks Rogen skulle starte eller IAO kan enten Keller eller Tom bekle vingene og det gir oss bøtter av alternativer på midten... 

 

Jeg vil mye heller at Mix skal få etablere seg enn å bruke penger på en vinge...

 

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige vi trenger en spiss! Der er vi helt enige. Denne svensken i superettan så spennende ut, er det bare spekulasjoner eller er det noe konkret på gang? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


....

Vingback:

Spillerkjøp: Ja!

....

Sentral midtbane:

Spillerkjøp: Tja!

...

Ving - Høyre/venstre midt:

Spillerkjøp: Ja!

...

Spiss/angrep:

Spillerkjøp: Ja! Gjerne 2 stk.

Når du klarer å påstå at vi må forsterke midtbanen både sentralt og på kant begynner jeg å lure på hvor godt du kjenner laget vårt. Er veldig spent på hva slags spillere du tenker vi har råd til som skal være bedre enn Farnerud og Daigo? Hvilke lag i tippeligaen har en bedre midtbane enn oss?

 

Til sammen vil du forsterke i 5 posisjoner, tydeligvis noen som har litt vanskelig for å ta dagens realiteter inn over seg, men det trenger du kanskje ikke heller, for du bor hjemme hos mor?

Stabæk har ikke flust av pæeng, så prioriteten må være å få inn en makker til Daniel. Resten av 11eren vår holder mer enn god nok TL standard og på benken har vi Tom, IA, Palmi(når vi får en spiss) og med tanke på at Andersson/Segerström også kommer snart og at vi har en gjeng sultne talenter der et par allerede har fått hår på kølla, synes jeg ting ser jævli bra ut!

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktigste er i første omdang å skaffe en god spiss. Hadde ikke gjort meg noe om Janne fant noe i Sverige. I tillegg mener jeg vi burde, i likhet med Vålerenga ta en titt i Skeids spillerstall, den klubben fostrer nye tallenter hele tiden og er vi heldige finner vi en uslepen diamant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ikke å ta altfor mye plass viser jeg bare til solos innlegg over...

 

 

Enig at vi trenger en spiss, og gjerne en tank / target man.

Men sterkt uenig i din vurdering av midtbanen vår.

 

Hening er en meget god spiller i ankerrollen, bare han holder seg skadefri i mer enn en sesong så kan han bli stor. Men du hevder at Hening og Pontus ikke kan skyte? Begger har meget habile skuddben, de bare kommer ikke så ofte til skudd slik Stabæk har spillt. Minner om at begger har hatt pene og viktig mål for Stabæk når de har plukket opp en ball i ettertrykket etter off. dødball.

 

Hoff kan bli god, men han er ikke Alan. Man viste vel at han har ett forbedringspotensiale i førsteberøringen sin, men på vingen blir denne svakheten mindre fremtredende. Han har jo tross alt bare spillt ving i 100+ minutter for Stabæk. Og 90 av dem var jo på ett potetjorde til utrolige 16 mill. Skuddet i Bergen viser litt av hva han kan.

 

Daigo har reist jorden rundt og knapt nok vært her i halvannen mnd. gi ham tid. Han var assistkonge i ligaen i Japan, og kommer til å gjøre fine ting for Stabæk. Men han er heller ikke Alan! Hans styrke kan bli mer en slags Beckham-type ving, for å ty til slike sammenligninger. Superfinalen viste vel at han kan bli meget bra.

 

I tillegg er JA snart klar og inntil videre har vi Mix og Palmi. Og husk at dersom f. eks Rogen skulle starte eller IAO kan enten Keller eller Tom bekle vingene og det gir oss bøtter av alternativer på midten...

 

Jeg vil mye heller at Mix skal få etablere seg enn å bruke penger på en vinge...

 

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige vi trenger en spiss! Der er vi helt enige. Denne svensken i superettan så spennende ut, er det bare spekulasjoner eller er det noe konkret på gang?

 

 

 

 

Er nok bare spekulasjoner gitt. Var undertegnede som foreslo vedkommende i går. Har undersøkt en del nærmere siste døgn, og jeg synes han virker litt spennende. Merk også at han er linket til fjorårets svenske seriemester Kalmar. Jeg har i alle fall nevnt han til både Janne (via sms) og Lars (via mail), så får vi se. Håper i alle fall en eller annen spiss kommer inn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Einar Schultz angående nye spillere i Papirstikka i dag: "Vi vet at vi har en for tynn stall og er utålmodige (dette som svar på at Jack Karadaz mener at man bør vente til sommeren pga flere tilgjengelige spillere og da sannsynligvis lavere prisnivå.). Vi kan ikke forvente at unggutter som Mikkel skal redde oss hver gang". I tillegg sier han om TV2's "avsløring" om at vi bare har 5 mio å kjøpe for: "Det skjønner jeg ikke hvor TV2 har fra. Det stemmer i alle fall ikke".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tillegg sier han om TV2's "avsløring" om at vi bare har 5 mio å kjøpe for: "Det skjønner jeg ikke hvor TV2 har fra. Det stemmer i alle fall ikke".

 

Hmm, betyr det at vi har mindre enn 5 mill å bruke, eller mer? La os håpe på det siste...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tillegg sier han om TV2's "avsløring" om at vi bare har 5 mio å kjøpe for: "Det skjønner jeg ikke hvor TV2 har fra. Det stemmer i alle fall ikke".

 

Hmm, betyr det at vi har mindre enn 5 mill å bruke, eller mer? La os håpe på det siste...

 

 

 

Vi får håpe på det siste ja, men usikker. Er jo ikke akkurat store summene det var snakk om når vi bød på Holmen og Jepsen, så hvis det er lista er jeg redd det er under 5 mill, men håper selvsagt på at det er mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det høres jo uvanlig ut at Stabæk øremerker en viss sum som tilgjengelig til èt spillerkjøp.

Tidligere har jo innkjøpspolitikken vært at dersom man finner en spiller som man mener er god nok for laget, så vil man evnt stille kapital tilgjengelig til kjøpet etter at det er argumentert for spilleren foran styret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det høres jo uvanlig ut at Stabæk øremerker en viss sum som tilgjengelig til èt spillerkjøp.

Tidligere har jo innkjøpspolitikken vært at dersom man finner en spiller som man mener er god nok for laget, så vil man evnt stille kapital tilgjengelig til kjøpet etter at det er argumentert for spilleren foran styret.

 

Ja, og det er vel derfor Einar ikke skjønner hvor TV2 har dette fra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ikke å ta altfor mye plass viser jeg bare til solos innlegg over...

 

 

Enig at vi trenger en spiss, og gjerne en tank / target man.

Men sterkt uenig i din vurdering av midtbanen vår.

 

Hening er en meget god spiller i ankerrollen, bare han holder seg skadefri i mer enn en sesong så kan han bli stor. Men du hevder at Hening og Pontus ikke kan skyte? Begger har meget habile skuddben, de bare kommer ikke så ofte til skudd slik Stabæk har spillt. Minner om at begger har hatt pene og viktig mål for Stabæk når de har plukket opp en ball i ettertrykket etter off. dødball.

 

Hoff kan bli god, men han er ikke Alan. Man viste vel at han har ett forbedringspotensiale i førsteberøringen sin, men på vingen blir denne svakheten mindre fremtredende. Han har jo tross alt bare spillt ving i 100+ minutter for Stabæk. Og 90 av dem var jo på ett potetjorde til utrolige 16 mill. Skuddet i Bergen viser litt av hva han kan.

 

Daigo har reist jorden rundt og knapt nok vært her i halvannen mnd. gi ham tid. Han var assistkonge i ligaen i Japan, og kommer til å gjøre fine ting for Stabæk. Men han er heller ikke Alan! Hans styrke kan bli mer en slags Beckham-type ving, for å ty til slike sammenligninger. Superfinalen viste vel at han kan bli meget bra.

 

I tillegg er JA snart klar og inntil videre har vi Mix og Palmi. Og husk at dersom f. eks Rogen skulle starte eller IAO kan enten Keller eller Tom bekle vingene og det gir oss bøtter av alternativer på midten...

 

Jeg vil mye heller at Mix skal få etablere seg enn å bruke penger på en vinge...

 

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige vi trenger en spiss! Der er vi helt enige. Denne svensken i superettan så spennende ut, er det bare spekulasjoner eller er det noe konkret på gang?

 

 

 

 

Er nok bare spekulasjoner gitt. Var undertegnede som foreslo vedkommende i går. Har undersøkt en del nærmere siste døgn, og jeg synes han virker litt spennende. Merk også at han er linket til fjorårets svenske seriemester Kalmar. Jeg har i alle fall nevnt han til både Janne (via sms) og Lars (via mail), så får vi se. Håper i alle fall en eller annen spiss kommer inn

 

Nå var det vel Ekenberg vi dro for å sjekke ut for noen år tilbake, og kom tilbake med en helt annen spiller. Så jeg tror nok Stabæk har god kontroll på hva han står for. Jeg er mer usikker på om han har utviklet seg noe særlig på de ti årene som har gått siden han ikke ble funnet god nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For ikke å ta altfor mye plass viser jeg bare til solos innlegg over...

 

 

Enig at vi trenger en spiss, og gjerne en tank / target man.

Men sterkt uenig i din vurdering av midtbanen vår.

 

Hening er en meget god spiller i ankerrollen, bare han holder seg skadefri i mer enn en sesong så kan han bli stor. Men du hevder at Hening og Pontus ikke kan skyte? Begger har meget habile skuddben, de bare kommer ikke så ofte til skudd slik Stabæk har spillt. Minner om at begger har hatt pene og viktig mål for Stabæk når de har plukket opp en ball i ettertrykket etter off. dødball.

 

Hoff kan bli god, men han er ikke Alan. Man viste vel at han har ett forbedringspotensiale i førsteberøringen sin, men på vingen blir denne svakheten mindre fremtredende. Han har jo tross alt bare spillt ving i 100+ minutter for Stabæk. Og 90 av dem var jo på ett potetjorde til utrolige 16 mill. Skuddet i Bergen viser litt av hva han kan.

 

Daigo har reist jorden rundt og knapt nok vært her i halvannen mnd. gi ham tid. Han var assistkonge i ligaen i Japan, og kommer til å gjøre fine ting for Stabæk. Men han er heller ikke Alan! Hans styrke kan bli mer en slags Beckham-type ving, for å ty til slike sammenligninger. Superfinalen viste vel at han kan bli meget bra.

 

I tillegg er JA snart klar og inntil videre har vi Mix og Palmi. Og husk at dersom f. eks Rogen skulle starte eller IAO kan enten Keller eller Tom bekle vingene og det gir oss bøtter av alternativer på midten...

 

Jeg vil mye heller at Mix skal få etablere seg enn å bruke penger på en vinge...

 

Og for å gjenta meg selv til det kjedsommelige vi trenger en spiss! Der er vi helt enige. Denne svensken i superettan så spennende ut, er det bare spekulasjoner eller er det noe konkret på gang?

 

 

 

 

Er nok bare spekulasjoner gitt. Var undertegnede som foreslo vedkommende i går. Har undersøkt en del nærmere siste døgn, og jeg synes han virker litt spennende. Merk også at han er linket til fjorårets svenske seriemester Kalmar. Jeg har i alle fall nevnt han til både Janne (via sms) og Lars (via mail), så får vi se. Håper i alle fall en eller annen spiss kommer inn

 

Nå var det vel Ekenberg vi dro for å sjekke ut for noen år tilbake, og kom tilbake med en helt annen spiller. Så jeg tror nok Stabæk har god kontroll på hva han står for. Jeg er mer usikker på om han har utviklet seg noe særlig på de ti årene som har gått siden han ikke ble funnet god nok.

 

 

Kan ikke sammenligne han fra 10 år tilbake. Ser man på statistikken hans, er det spesielt de tre siste sesongene hvor han virkelig har imponert i Superettan. VIl vel også tro at det er en grunn til at fjoårets svenske seriemester Kalmar har vurdert han.

 

Her er statistikken for de fire siste sesongene i superettan:

 

2008: 30 kamper - 17 mål - 6 målgivende

2007: 29 kamper - 15 mål - 8 målgivende

2006: 27 kamper - 15 mål - 3 målgivende

2005: 29 kamper - 10 mål - 4 målgivende

Endret av hamplene
Lenke til innlegg
Del på andre sider


VIl vel også tro at det er en grunn til at fjoårets svenske seriemester Kalmar har vurdert han.

 

Tja, sikkert noe i det. Men Kalmar syns også at han brassen vi hadde på prøvespill (Assis) var god nok, og gav han kontrakt. Riktignok på lån. Så da får vi bare vente å se hvem som gjorde en feilvurdering der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...