Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Nystuen "floppet" vel først og fremst fordi han ikke fikk prøve seg i rett possisjon. Det var flere av oss som påpekte tidlig at her hadde vi et spennende midtstopperemne. Men de gangene han fikk prøve seg var det vel mest som kantspiller (Litt som Palmi nå sliter med det samme).

 

I Sandefjord har de prød ham i rett possisjon og nå er han aktuell for Club Brügge...

 

Flopp... Nei ikke i min bok, her gjorde vi feil!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


HUSK EN TING!! MMS er og blir en robust stopper. ikke en spillende. Han er IKKE back. Ved siden av IA/Risp funker han ikke. For da må han være spillende og sette igang angrepene. Husker ingen at vi slo mange langpasninger i våres? Grunnet hva da? jo mangel på spillende stoppere. Når så Segers er tilbake, kommer MMS til å bli drillet inn som stopper igjen i vinter og være på topp igjen.

 

I modern fotboll ska även en stopper kunna delta med något konstruktivt framåt(slå hyfsade passningar).

Samma sak som att det inte håller med en anfallare som vägrar försvara.

Ja, for Puyol har en gull pasningsfot. Så lenge han spiller ved siden av en stoppertype som Segers går det veldig bra.

Blir for dumt og si at MMS ikke er en god nok stopper, for det er han. Det har vi sett. Husk han var i landslagstroppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er helt enig at MMS er en meget god stopper når han er i form, men akkuart argumentet med landslaget er jo ikke akkurat ensbetydende med kvalitet... Rune Buer Johansen, Roger Risholt, Jørn Jamtfall og Børre Meinseth har også landskamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HUSK EN TING!! MMS er og blir en robust stopper. ikke en spillende. Han er IKKE back. Ved siden av IA/Risp funker han ikke. For da må han være spillende og sette igang angrepene. Husker ingen at vi slo mange langpasninger i våres? Grunnet hva da? jo mangel på spillende stoppere. Når så Segers er tilbake, kommer MMS til å bli drillet inn som stopper igjen i vinter og være på topp igjen.

 

I modern fotboll ska även en stopper kunna delta med något konstruktivt framåt(slå hyfsade passningar).

Samma sak som att det inte håller med en anfallare som vägrar försvara.

Ja, for Puyol har en gull pasningsfot. Så lenge han spiller ved siden av en stoppertype som Segers går det veldig bra.

Blir for dumt og si at MMS ikke er en god nok stopper, for det er han. Det har vi sett. Husk han var i landslagstroppen.

 

Det behöver inte va någon xavi, men det får inte bli ett problem i spelet.

Tänk dig att du ska kontra snabbt ifrån backlinjen och du inte kan göra det för du måste först passa en kille bredvid dig.

Man kan ju va världens bäste att vinna boll från motståndaren, men slår man bort den igen så är ju allt förgäves.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HUSK EN TING!! MMS er og blir en robust stopper. ikke en spillende. Han er IKKE back. Ved siden av IA/Risp funker han ikke. For da må han være spillende og sette igang angrepene. Husker ingen at vi slo mange langpasninger i våres? Grunnet hva da? jo mangel på spillende stoppere. Når så Segers er tilbake, kommer MMS til å bli drillet inn som stopper igjen i vinter og være på topp igjen.

 

I modern fotboll ska även en stopper kunna delta med något konstruktivt framåt(slå hyfsade passningar).

Samma sak som att det inte håller med en anfallare som vägrar försvara.

Ja, for Puyol har en gull pasningsfot. Så lenge han spiller ved siden av en stoppertype som Segers går det veldig bra.

Blir for dumt og si at MMS ikke er en god nok stopper, for det er han. Det har vi sett. Husk han var i landslagstroppen.

 

Det behöver inte va någon xavi, men det får inte bli ett problem i spelet.

Tänk dig att du ska kontra snabbt ifrån backlinjen och du inte kan göra det för du måste först passa en kille bredvid dig.

Man kan ju va världens bäste att vinna boll från motståndaren, men slår man bort den igen så är ju allt förgäves.

 

Nå få vi tillegge Morten de egenskapene han faktisk har. Mannen kan jo passe ballen fremover også, uten problem. Og første prioritet for en stopper er nå strengt tatt å stoppe motstanderen, ikke å drible dem av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Barsom er et svin. Virker ikke å ha noen kvaliteter vi har bruk for.

 

Wallace kan bare skyte frispark, han virker ikke som noe særlig god back.

 

Om vi ikke får Veigar tilbake kunne Borges vært en god erstatter, men FFK kan trolig få 5-8 mill for han, så utenfor vår rekkevidde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde man fått et par ekstra mål ut av Everton hadde han vært en meget god spiller. Han bidrar iallefall formidabelt med i angrep. En god spiller, men scorer for lite. Men han er ikke FFKs eiendom, så da må han kjøpes fra Brasil. Han kan være den nye Tchoyi. Et enormt uforløst potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Borges er bare å drite i, alt for dyr. Mattias Andersson har kongelønn i FFK og har nettopp kommet til klubben, tror vi bare kan drite i han og. De andre som er nevnt, foruten Piiroja og kanskje Wallace (har ikke prestert i år), har ingenting å gjøre på Stabæk. Everton kunne kanskje vært interessant?

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Nystuen "floppet" vel først og fremst fordi han ikke fikk prøve seg i rett possisjon. Det var flere av oss som påpekte tidlig at her hadde vi et spennende midtstopperemne. Men de gangene han fikk prøve seg var det vel mest som kantspiller (Litt som Palmi nå sliter med det samme).

 

I Sandefjord har de prød ham i rett possisjon og nå er han aktuell for Club Brügge...

 

Flopp... Nei ikke i min bok, her gjorde vi feil!

 

@ringo

argh! brügge! belgia! hver gang belgia kommer inn i spillet blir jeg redd for spillerens karriere. jeg haaper espen er smart nok til aa sjekke forholdene i kluben og rundt klubben FÖR han evtl. drar.

ellers er jeg helt enig med @ringo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja takk til Barsom også egentlig, selv om vi vel er godt forspent på den plassen

 

Barsom er en av ytterst få spillere som ville fått meg til å tvile på alltid uansett.

 

Makan til ufyselig spiller.

 

Spiller heller med 10 mann, dersom han er alternativet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja takk til Barsom også egentlig, selv om vi vel er godt forspent på den plassen

 

Barsom er en av ytterst få spillere som ville fått meg til å tvile på alltid uansett.

 

Makan til ufyselig spiller.

 

Spiller heller med 10 mann, dersom han er alternativet.

 

Med Barsom i startelleveren og en dommer som ikke er redd for bank når han drar frem kortstokken bør dette med ti spillere kunne gå i orden ganske ofte. Skikkelig drittspiller. Håper Odd tar til vettet og leverer sivil anmeldelse på fyren (på vegne av Bjørkøy) - det er jo ikke fritt frem å skade folk selv om du har fotballsko på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Barsom Kommer til oss blir jeg enga-fan, han skal vi IKKE ha!! han har så dårlige holdninger at man føler seg uvell. Dessuten passer han ikke inn med JJs holdninger og spillestil. Ser på forumet til FFK at det er flere som ikke vil ha med hann(Heller) i nesten sesong. Ellers ser det ut til at det er ønsker om store endringer i både administrasjon, ledelse og spillerstall, bl annet bruker de knapt juniorspillere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter en liten tenkepause har jeg funnet ut av hva vi trenger, egentlig ikke noe revolusjonerende...

 

Førsteprioritet er en ny spiss. En spiss med god teknikk som holder toppnivå i Norge og som klarer seg bra ute i Europa. Men noe må jo inn i denne posisjonen uansett.

 

Kobayashi håper jeg vi klarer å beholde, han har teknikk, ballbehandling og en høyrefot på onternasjonalt nivå. Men heller ingen krise dersom vi skulle miste han.

 

Dersom Kobayashi skulle glippe, ser jeg for meg en ny venstrebent venstre kan. Han må klare å holde et nivå som gjør at han biter godt fra seg i internasjonale turneringer (CL, EL etc), ellers trenger vi han ikke.

 

Forhåpentligvis startoppstillingen neste år:

 

-----------------Nannskog-ny spiss----------------

Kobayashi/ny kant-Hauger-Farnerud-Andersson

Hedenstad----Segerström-----Rogne----Høiland

-----------------------Knudsen----------------------

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Barsom Kommer til oss blir jeg enga-fan, han skal vi IKKE ha!! han har så dårlige holdninger at man føler seg uvell. Dessuten passer han ikke inn med JJs holdninger og spillestil. Ser på forumet til FFK at det er flere som ikke vil ha med hann(Heller) i nesten sesong. Ellers ser det ut til at det er ønsker om store endringer i både administrasjon, ledelse og spillerstall, bl annet bruker de knapt juniorspillere

 

Du har "overlevd" spillere som Fjørtoft, Ohr og Annan uten å konvertere, så et eller annet med Barsom må tydeligvis stikke dypt. Må være noe jeg har gått glipp av(utenom Bjørkøy episoden), men det vil uansett ikke rokke ved at jeg synes Barsom er en meget god spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Barsom Kommer til oss blir jeg enga-fan, han skal vi IKKE ha!! han har så dårlige holdninger at man føler seg uvell. Dessuten passer han ikke inn med JJs holdninger og spillestil. Ser på forumet til FFK at det er flere som ikke vil ha med hann(Heller) i nesten sesong. Ellers ser det ut til at det er ønsker om store endringer i både administrasjon, ledelse og spillerstall, bl annet bruker de knapt juniorspillere

 

Du har "overlevd" spillere som Fjørtoft, Ohr og Annan uten å konvertere, så et eller annet med Barsom må tydeligvis stikke dypt. Må være noe jeg har gått glipp av(utenom Bjørkøy episoden), men det vil uansett ikke rokke ved at jeg synes Barsom er en meget god spiller.

Hepp,

 

Han har ikke vært så god i år og er åpenbart ustabil om dagen. Men i form så er Barsom en meget, meget god spiller. Kan heller ikke huske noen episoder før Odd historen, men i kveld var han, sammen med resten av FFK laget, sur og grinete nesten helt fra avspark. Det er vel ikke annet å vente når man trenes av Nordlie.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvorvidt Manchester United er interesert i å låne ut Joshua King?

Han er i en alder nå hvor Premier League klubber pleier å låne de ut for å få erfaring fra førstelags fotball.

 

Spørs om vi har gode nok relasjoner til ManU for å for å låne fra dem, men morsom tanke. Hvis vi skal låne neste sesong, vile jeg supergjerne låne Alan. Tror det kan heve salgsverdien for Trabzonspor når de likevel ikke bruker ham fullt ut. Har selvfølgelig hørt Ingo si at han er for dyr, men tror vi kan betale temmelig høy leie for Alan og få det tilbake i ekstra billettinnetker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir for dumt og si at MMS ikke er en god nok stopper, for det er han. Det har vi sett. Husk han var i landslagstroppen.

Har du sett årets sesong?

Mener du som bekk eller midtstopper? :rolleyes:

 

Han har absolutt vært brukbar i sistnevnet, i alle fall med hensyn til ~null matchtrening på denne plassen. Kommer han tilbake på stopperplassen har jeg troen på at han tar dette rimelig greit.

 

 

 

Beholde de vi har og skrive kontrakter! Mange som eventuelt kan brukes på spissplass. Skjelvik, Aase, Hoff. Men drømmen er jo selvfølgelig Veigar!

No offence, men når har de to førstnevnte i det hele tatt bemerket seg positivt i TLkamper i år? Ja, de er under utvikling, men ja, vi har spilt med 10 spillere på banen når disse har vært innpå. Sistnevnte derimot vet jeg har uutløst potensiale i en bedre egnet rolle. Igjen, no offence til gutta. Kan hende de kan klare nivået neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...