Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Han har ikke vært så god i år og er åpenbart ustabil om dagen. Men i form så er Barsom en meget, meget god spiller. Kan heller ikke huske noen episoder før Odd historen, men i kveld var han, sammen med resten av FFK laget, sur og grinete nesten helt fra avspark. Det er vel ikke annet å vente når man trenes av Nordlie.

 

Med all mulig respekt, @ringo. Du kan ikke ha sett mye av Ffk i år (alternativt dårlig hukommelse) hvis du ikke kan huske "episoder" før Odd-kampen i år. Sjelden har jeg sett en så usympatisk spiller i TL. Notorisk jukser og grisespiller er en dårlig kombinasjon. Hvis man sjekker forumet til Ffk er det faktisk mange der som er av samme oppfatning er jeg blitt fortalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå får vi håpe Henriksen tar sin hatt og går slik at man i alle fall kan få sette øynene på noen FFK spillere uten å måtte betale for det.

 

Hvis det enten kommer inn en mann der med litt økonomisk sans tror jeg man kan få mange gode spillere som har dalt pga alt rotet som har vært i klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beholde de vi har og skrive kontrakter! Mange som eventuelt kan brukes på spissplass. Skjelvik, Aase, Hoff. Men drømmen er jo selvfølgelig Veigar!

No offence, men når har de to førstnevnte i det hele tatt bemerket seg positivt i TLkamper i år? Ja, de er under utvikling, men ja, vi har spilt med 10 spillere på banen når disse har vært innpå. Sistnevnte derimot vet jeg har uutløst potensiale i en bedre egnet rolle. Igjen, no offence til gutta. Kan hende de kan klare nivået neste år.

 

Kødder du? Å si at vi har spilt med 10 spillere på banen når Skjelvik og Aase har vært innpå er jo bare tull!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Gardar Johannsson?

Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

Og hva med Piroja?

 

 

er nok noen som vil velge å si det samme om vår egen kjære daniel, men spille fotball det kan dem begge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med de som mener Pereira er oppskrytt, men han har allikevel mange spennende kvaliteter som stor fart og venstrebeien. Helt klart best offensivt, tror han kunne utviklet seg til å kunne bli en knallgod back vi kunne solgt videre til utlandet om noen år! Håper vi forhører oss om han.

Når vi ønsker oss en venstreback, tviler jeg på at vi finner noen bedre alternativer enn han! Prisen er selvsagt et spørstmålstegn, men kan være FFK ønsker å satse lokalt på Thommassen og kvitte seg med en del dyre utenlandske spillere.

 

Absolutt NEI til Barsom! Han er ikke bedre en noen andre vi har på midten i tillegg er han over 30 og ingen videresalgs mulighet. Borges hadde vært genialt å fått inn, men blir nok altfor dyr og forsvinner sikkert til utlandet.

 

Lindgren spennende, har sett han lite men ut i fra CVen og alder helt klart spennende. Er vel en sentral midtbanespiller eller?

Endret av Blaakjempe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir for dumt og si at MMS ikke er en god nok stopper, for det er han. Det har vi sett. Husk han var i landslagstroppen.

Har du sett årets sesong?

Mener du som bekk eller midtstopper? :rolleyes:

 

Han har absolutt vært brukbar i sistnevnet, i alle fall med hensyn til ~null matchtrening på denne plassen. Kommer han tilbake på stopperplassen har jeg troen på at han tar dette rimelig greit.

 

 

 

Beholde de vi har og skrive kontrakter! Mange som eventuelt kan brukes på spissplass. Skjelvik, Aase, Hoff. Men drømmen er jo selvfølgelig Veigar!

No offence, men når har de to førstnevnte i det hele tatt bemerket seg positivt i TLkamper i år? Ja, de er under utvikling, men ja, vi har spilt med 10 spillere på banen når disse har vært innpå. Sistnevnte derimot vet jeg har uutløst potensiale i en bedre egnet rolle. Igjen, no offence til gutta. Kan hende de kan klare nivået neste år.

 

 

Aase og Skjelvik tels jo absolutt som spillere når de er på banen. Aase har for min del bare blitt bedre og bedre utover sessongen mens Skjelvik har en eksplosiv fart som er verdt å dyrke. Å gi juniorer sjangsen tror jeg ikke JJ ser på som å gi det andre laget sjangsen ved å "spille med 10 mann", det går vel mer i retning av at de har vist gode tendenser på trening og har fortjent sjangsen. Er du god nok vil du få sjangsen og får man sjangsen tar man med seg veldig verdifull erfaring og kan også gi en boost på trening når man kjenner man er nerme plassen på laget. Mix, Rogne og Hedenstad har jo tatt steget veldig bra og det er bare å gi sjangser til de som viser seg verdige på trening! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg nevnte de hadde potensiale begge to, men håper de får en sesong eller to med innhopp og erfaring fra A/2. laget før noen kan vurdere å ha disse som faste spillere istedenfor rutinerte TLspillere for Norges (Skandinavias?) beste fotballag (Her målsetningen ligger, right?), jf. sitatet jeg kommenterte.

Endret av Villpuma
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Gardar Johannsson?

Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

Og hva med Piroja?

 

Gardar Johannsson er absolut aktuell mener jeg! han virker som en god spiss, som er annerledes enn DN. Jeg tror han ville vært en meget godt kjøp for oss. OG er ikke han bosman? :o

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter med følesen av at Magnus Myklebust har et uforløst potensiale. Han har i det siste stort sett blitt misbrukt som ving i stedet for å bli brukt som bakromsspiss. Som en back-up/avløser for Nannskog hadde han passet bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

 

 

er nok noen som vil velge å si det samme om vår egen kjære daniel, men spille fotball det kan dem begge!

 

Nå får du gi deg. Daniel faker ikke skade. Daniel skader ikke motspillere. Stoor forskjell!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

 

 

er nok noen som vil velge å si det samme om vår egen kjære daniel, men spille fotball det kan dem begge!

 

Nå får du gi deg. Daniel faker ikke skade. Daniel skader ikke motspillere. Stoor forskjell!

 

daniel er ganske flink på å ligge litt lenge for en liten smell, og daniel er en mester på å kritisere dommeren. og ja, tidvis har daniel primadonnanykker. men for all del, jeg digger daniel! han er mye av vårt ansikt utad, fordi han er en god kar. jeg tror ikke barsom er et rasshøl han heller, selv om han hadde en litt drøy takling på bjørkøy.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

 

 

er nok noen som vil velge å si det samme om vår egen kjære daniel, men spille fotball det kan dem begge!

 

Nå får du gi deg. Daniel faker ikke skade. Daniel skader ikke motspillere. Stoor forskjell!

 

daniel er ganske flink på å ligge litt lenge for en liten smell, og daniel er en mester på å kritisere dommeren. og ja, tidvis har daniel primadonnanykker. men for all del, jeg digger daniel! han er mye av vårt ansikt utad, fordi han er en god kar. jeg tror ikke barsom er et rasshøl han heller, selv om han hadde en litt drøy takling på bjørkøy.

 

Svar på disse to spørsmålene:

 

Faker Daniel skade?

 

Skader Daniel motspillere?

 

 

Angående Barsom; han har ikke en stygg takling. Han har en haug. Hvorav en virker å ha ført til varig skade for voldsofferet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg tror ikke barsom er et rasshøl han heller, selv om han hadde en litt drøy takling på bjørkøy.

 

Hepp,

 

Definitivt ikke! Han er en reflektert fyr og inrømmer villig vekk at han tar på seg en rolle når han entrer banen. Litt som MA. Har hatt han på "lista" og fulgt karriæren hans siden lenge før han havnet i FFK. Han ville vært en tilvekst for oss for et par sesonger siden, men i år har spillet hans stort sett sugt kjetting.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke hva alle har i mot Abgar Barsom!! Har alle bare ukritisk hørt på idioten Fagermo? Ja han var stygg mot Bjørkøy, men mitt inntrykk er at Barsom er en fair kjernekar. Som like ofte prøver å rydde opp i krangler og uenigheter som han kanskje klager litt. Han har temperament, men det er fordi han er oppriktig engasjert i kampen og klubben han spiller i! Han er en spiller som gir alt og som er svært fotballklok og en utrolig dyktig spiller. Ikke uten grunn at han ble visekaptein i klubben med det samme han ble hentet til FFK. Han er også en spiller som kan gjøre det lille ekstra på banen i form av spektakulære ting!

 

Ja takk til engasjerte spillere på godt og vondt! Nei takk til englebarn som er likegyldige i kampen og klubben!

 

Barsom er kanskje en av spillerne jeg aller helst ønsker til klubben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Abgar Barsom? å fytti grisen. Skal alltid bort til dommeren for å kritisere, legger seg ned "skadet", for så å sprette opp igjen, primadonna nykker osv. NEI TAKK.

 

 

er nok noen som vil velge å si det samme om vår egen kjære daniel, men spille fotball det kan dem begge!

 

Nå får du gi deg. Daniel faker ikke skade. Daniel skader ikke motspillere. Stoor forskjell!

 

daniel er ganske flink på å ligge litt lenge for en liten smell, og daniel er en mester på å kritisere dommeren. og ja, tidvis har daniel primadonnanykker. men for all del, jeg digger daniel! han er mye av vårt ansikt utad, fordi han er en god kar. jeg tror ikke barsom er et rasshøl han heller, selv om han hadde en litt drøy takling på bjørkøy.

 

Svar på disse to spørsmålene:

 

Faker Daniel skade?

 

Skader Daniel motspillere?

 

 

Angående Barsom; han har ikke en stygg takling. Han har en haug. Hvorav en virker å ha ført til varig skade for voldsofferet.

 

skal ikke bruke opp den tråden her på uviktigheter, men for å gi et svar:

 

daniel faker ikke skade, men er heller ingen staut mann etter en duell.

daniel skader definitivt ikke motspillere, men det mener jeg heller ikke at barsom prøvde på.

 

jeg ville bare få ut at barsom kanskje ikke er den røveren mange mener han er. media får tak i noen saker, og så er man igang. synes han får mye pepper, men mener han ikke fortjener ALL den pepperen.

 

det er min mening. din mening er en annen, og det er greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som så Fredrikstad-Sarpsborg observerte både at Barsom er en drittsekk på banen, og at han ikke akkurat virker som noen kvalitetsspiller.

 

Jeg så ikke akkurat den kampen, men jeg så han masse i fjorårssesongen og da var han utrolig bra! Er ingen vits å dømme spillere etter én enkeltkamp hvor hele laget overhodet ikke fungerer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående Barsom:

Han er 32 år gammel. Når begynte Stabæk å kjøpe inn spillere som er helt på tampen av sin karriere? Vet det har eksistert før i tiden, men under Janne er vel Daniel og Bella de eldste som har kommet inn? (Mulig jeg tar feil, men...)

HAN ER IKKE GOD NOK!! Han har rollen som spillfordeler/sentral midtbane på et lag som har hatt en fiaskosesong, og har ramlet fra sølv til Adecco. Som spiller vil jeg si at han er en av de som må ta størst ansvar for manglende resultater.

Han ser ut til å ha et sykelig temperament, og takler motgang dårlig. I kampen i går så jeg opptil flere ganger at det lyste av øynene hans når han gikk inn i dueller.

Og se for dere hans og Daniels temperament på treningsfeltet... :o:o

 

Derimot melder VG nett i dag at Raio Piiroja vil bort. Han er den forsvarsspilleren som har best resultat på VG-børsen i år (6. plass). KAnskje spesielt interessant hvis Rogne forsvinner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående Barsom:

Han er 32 år gammel. Når begynte Stabæk å kjøpe inn spillere som er helt på tampen av sin karriere? Vet det har eksistert før i tiden, men under Janne er vel Daniel og Bella de eldste som har kommet inn? (Mulig jeg tar feil, men...)

 

Jesper Jansson?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, altfor mange spør du meg!

 

Men det er helt håpløst å sammenlikne å hente Abgar Barsom fra FFK og når vi låner Sandberg fordi vi sleit med dårlig dekning på stopperplass i fjor sommer!! Jansson var en spiller Stabæk kjente godt til fra før og visste hva kunne.. Persson og Markus Karlsson, var dårlige kjøp spør du meg, derfor ingen vits å gå i den fella igjen eller?

Mener du at det er tynt i midtbaneleddet?? tviler på det...

 

Å hente en 32-årig fra FFK til vår midtbane er HELT tullete! Han har ikke prestert i år og er tung og sei.

Mulig han var bra før men er det ikke lenger uansett! Ikke i nærheten av Johan eller noen andre på midtbanen.. Hvorfor hente han når vi har spennende unggutter på vei frem? Ville vært helt uhørt idiotisk å hente han når vi har Mix og co som banker på døra!

 

Dessuten er det primært en venstreback og spiss vi er ute etter..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor Myklebust, når vi har Espen Hoff?

 

Hvis Daigo blir, og Johan holder seg skadefri, vil ikke Hoff være et førstevalg som kant. Den beste kampen han spilte i år var vel som spiss sammen med Bella (var det mot Start?).

 

Ikke at jeg ikke mener vi trenger påfyll når Bella forsvinner, men Myklebust er i mine øyne ikke spilleren vi trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående Barsom:

Han er 32 år gammel. Når begynte Stabæk å kjøpe inn spillere som er helt på tampen av sin karriere? Vet det har eksistert før i tiden, men under Janne er vel Daniel og Bella de eldste som har kommet inn? (Mulig jeg tar feil, men...)

 

Jesper Jansson?

 

Ikke akkurat noen ny signering, i og med at vi hadde hatt ham før.

 

Jokke Persson og Sandberg?

 

Begge disse var 30 da de signerte, med andre ord samme alder som Daniel og Bella.

Uansett, denne diskusjonen gjør ikke Barsom til en bedre spiller.

 

Er det forresten flere enn meg som synes "steinspiseren" i Fjordland-reklamen likner litt på Marcus Pedersen??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...