Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Angående Barsom:

Han er 32 år gammel. Når begynte Stabæk å kjøpe inn spillere som er helt på tampen av sin karriere? Vet det har eksistert før i tiden, men under Janne er vel Daniel og Bella de eldste som har kommet inn? (Mulig jeg tar feil, men...)

 

Jesper Jansson?

 

Ikke akkurat noen ny signering, i og med at vi hadde hatt ham før.

 

Jokke Persson og Sandberg?

 

Begge disse var 30 da de signerte, med andre ord samme alder som Daniel og Bella.

Uansett, denne diskusjonen gjør ikke Barsom til en bedre spiller.

 

Er det forresten flere enn meg som synes "steinspiseren" i Fjordland-reklamen likner litt på Marcus Pedersen??

Mulig jeg tenker på feil reklame, men det er en som minner litt om Dos Santos

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som fortsatt vet om vi er interessert i Jonathan Parr? Han virker jo ganske bra som venstreback i cup-finalen. Rask og venstrebeint er han også...

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var også veldig interessert i Rindarøy før sesongen. Men både Parr og Rindarøy ser jeg på som ganske uaktuelle for Stabæk. Parr fordi AaFK ikke trenger å selge og vil prise han ut igjen. Han gir dessuten ikke valuta for pengene og er ganske oppskrytt/ikke god nok. Rindarøy forlater ikke Molde til fordel for en annen norsk klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var også veldig interessert i Rindarøy før sesongen. Men både Parr og Rindarøy ser jeg på som ganske uaktuelle for Stabæk. Parr fordi AaFK ikke trenger å selge og vil prise han ut igjen. Han gir dessuten ikke valuta for pengene og er ganske oppskrytt/ikke god nok. Rindarøy forlater ikke Molde til fordel for en annen norsk klubb.

Hepp,

 

Ganske er en "underdrivelse"...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn apropo Molde spillere: Rune Ertsås, er bosmanspiller om jeg ikke husker feil.  

 

Kunne vært en spennende spiller, født i 1987, hvis han kommer billig. Mener å huske at han har fin fart og teknikk. Mulig erstatter for Jan Tømmernes, dersom Tømmernes ikke tar nivået?  

 

Men tror kanskje Jonevret satser mer på ham, nå som Mame Biram Diouf forsvinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ikke enten ha (a) spiller som går rett inn i elleveren og forsterker denne, eller (b ) unge talenter som vi utvikler selv gjennom junior/annetlagsspill?

 

Synes veldig mange av kandidatene som lanseres er spillere som i beste fall er marginalt bedre enn de vi har og som det ikke er noe poeng i å hente hvis vi ikke mister noen av våre i samme posisjon først.

 

Klarer vi å beholde de vi har og hente inn en spiss som passer sammen med Daniel, vil vår relative konkurransekraft være betydelig styrket i forhold til mange andre.

 

Min ønskeliste (i prioritert rekkefølge):

 

a ) Beholde JJ

b ) Daigo

c ) Veigar

d ) Venstre back

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ikke enten ha (a) spiller som går rett inn i elleveren og forsterker denne, eller ( B) unge talenter som vi utvikler selv gjennom junior/annetlagsspill?

 

Synes veldig mange av kandidatene som lanseres er spillere som i beste fall er marginalt bedre enn de vi har og som det ikke er noe poeng i å hente hvis vi ikke mister noen av våre i samme posisjon først.

 

Klarer vi å beholde de vi har og hente inn en spiss som passer sammen med Daniel, vil vår relative konkurransekraft være betydelig styrket i forhold til mange andre.

 

Min ønskeliste (i prioritert rekkefølge):

 

A) Beholde JJ

B) Daigo

C) Veigar

D) Venstre back

Enig! Også med ønskelisten... 

 

 

Men jeg tror Aase enda må bruke ihvertfall en sesong til, han er jo tross alt bare 18, samme for skjelvik. Så dersom man f. eks. får Ertsås Billig, og da mener jeg både sign-on-fee, lønn og evt. andre kostnader, tror jeg han ville bli en fin tilvekst for laget, i tillegg til de de nevner over. Men dersom eks. Ertsås går på bekostning av dette er jeg helt enig med deg...   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor Myklebust, når vi har Espen Hoff?

 

Tja, kanskje fordi de er to helt forskjellig type spillere? Myklebust vil være en avløser for Nannskog. At LSK har brukt ham på kanten er ren misbruk av en bakromsspiss, og der har han naturlignok vært elendig. Når man foretrekker å spille med bulldozere som Sungot og Occean på topp, er det ikke rart at en type som Myklebust ikke passer inn i systemet deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager, men jeg ser flere likheter mellom Myklebust og Hoff, enn ulikeheter. Begge har greit med tempo i kroppen, greie en mot en, ålreit ballbehandling, relativ lik fysikk (som blant resulterer i relativt svak luftstyrke).

 

Det er mulig jeg ikke har sett Myklebust nok, så vær min gjest, og fortell meg hvordan han skiller seg fra Hoff.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen tråder som rapporterer fra årets viktigste kamp ???

 

Startet ikke den kl 18:00 på Telenor? Vi spilte uavgjort mot dem i fjor, og hvis de holder nivået og klarer en uavgjort i år også, så må da Schelvan kunne få opp sjekkheftet og signere noe. Vi vil garantert få mer for penga hvis vi vil.

 

Hadde vært utrolig fint å hatt en av dem i troppen gjennom en sesong. Mest hjemmekamper selvfølgelig, litt benkesliting, og noen innhopp i de første rundene i cupen hadde vært kanon. Og super PR.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ikke enten ha (a) spiller som går rett inn i elleveren og forsterker denne, eller ( B) unge talenter som vi utvikler selv gjennom junior/annetlagsspill?

 

Synes veldig mange av kandidatene som lanseres er spillere som i beste fall er marginalt bedre enn de vi har og som det ikke er noe poeng i å hente hvis vi ikke mister noen av våre i samme posisjon først.

 

Klarer vi å1 beholde de vi har og hente inn en spiss som passer sammen med Daniel, vil vår relative konkurransekraft være betydelig styrket i forhold til mange andre.

 

Min ønskeliste (i prioritert rekkefølge):

 

A) Beholde JJ

B) Daigo

C) Veigar

D) Venstre back

Enig! Også med ønskelisten...

 

 

Men jeg tror Aase enda må bruke ihvertfall en sesong til, han er jo tross alt bare 18, samme for skjelvik. Så dersom man f. eks. får Ertsås Billig, og da mener jeg både sign-on-fee, lønn og evt. andre kostnader, tror jeg han ville bli en fin tilvekst for laget, i tillegg til de de nevner over. Men dersom eks. Ertsås går på bekostning av dette er jeg helt enig med deg...

 

 

 

Offensivt var Aase klar - men ble skadet. Jørgen er superinnbytter - trenger ett år til for å bli stabil. Bege vil blomstre.............. På forsvarssiden trengs det vel back-up for MMS, Tom, IAO.

Hadde det ikke vært en ide og utnytte de talentene som Stabæk har brakt frem via juniorlaget som har spilt nærmere 40 2. div kamper som 19 åringer? Sats på spillere som kan spillestilen og som alltid blør for drakta! Kom igjen Theo!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Beklager, men jeg ser flere likheter mellom Myklebust og Hoff, enn ulikeheter. Begge har greit med tempo i kroppen, greie en mot en, ålreit ballbehandling, relativ lik fysikk (som blant resulterer i relativt svak luftstyrke).

 

Det er mulig jeg ikke har sett Myklebust nok, så vær min gjest, og fortell meg hvordan han skiller seg fra Hoff.

Hepp,

 

Hvis jeg ikke tar helt riv ruskende feil så ble Myklebust vurdert parallellt med Hoff. Det er også mulig at vi la inn et bud, men omstendighetene er uklare. (Kilde i LSK leiren).

 

Uansett, Myklebust er ikke god nok for Stabæk - Han bør søke seg til Haugesund for å spille sammen med Dag Roar Ørsal igjen. De var dynamitt i Hødd, men hver for seg har det gått mindre bra.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Offensivt var Aase klar - men ble skadet. Jørgen er superinnbytter - trenger ett år til for å bli stabil. Bege vil blomstre... På forsvarssiden trengs det vel back-up for MMS, Tom, IAO.

Hadde det ikke vært en ide og utnytte de talentene som Stabæk har brakt frem via juniorlaget som har spilt nærmere 40 2. div kamper som 19 åringer? Sats på spillere som kan spillestilen og som alltid blør for drakta! Kom igjen Theo!!!!

Theo? 

 

Som du selv skriver: Skjelvik trenger ett år til, han har ikke levert på a-laget og det er det heller ikke riktig å vente. Aase kan bli neste sesongs stjerneskudd, men han må få utvikle seg. Mens vi venter er Rune Ertsås bosman og har vært misfornøyd med sin situasjon i Molde. Dersom prisen er riktig, altså så lav som mulig, er jeg positiv til det. 

 

Over til noen andre, er det noe nytt om Jiress Suka Suka og Wilfred Gambie?   

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Sarpsborg ikke rykker opp er vell Hoås en spennende spiller? Kan bli overpriset, men han virker som en spiller som er god med beina til tider og meget god i dueller. Noe vi ikke har for mye av på topp. Absolutt interessant. Hva tror dere prisen kan ligge på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Offensivt var Aase klar - men ble skadet. Jørgen er superinnbytter - trenger ett år til for å bli stabil. Bege vil blomstre... På forsvarssiden trengs det vel back-up for MMS, Tom, IAO.

Hadde det ikke vært en ide og utnytte de talentene som Stabæk har brakt frem via juniorlaget som har spilt nærmere 40 2. div kamper som 19 åringer? Sats på spillere som kan spillestilen og som alltid blør for drakta! Kom igjen Theo!!!!

Theo?

 

Theodor Remman.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Hoås har utviklet seg, og er en riktigere type i dag å gå etter enn Myklebust. Han er komplementær til de andre, og passer godt sammen med en hurtig bakromsspiss. I tillegg er han en fint taktisk variasjon å ha, enten til å forsvare en ledelse eller på jakt etter et mål. (Se hva Aarøy fikk til i går, binder opp forsvarere, lager litt uro i forsvaret og er et godt oppspillspunkt). Det er faktisk noe Stabæk kunne trengt, for det har ikke laget vært i nærheten av siden Andreas Strand floppet totalt. Men Hoås er åpenbart en annen type og har i tillegg mer eliteseriepondus. Et bedre og mer hensiktsmessig forslag enn å få på plass en Hoff light til, i det minste.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser gjerne at Hoås tar på seg stabæk drakten. Møter høyt oppe, holder på ballen og sender den videre til Daniel i bakrom, i tillegg til å være en som kan styre inn en corner eller to med sine 2 meter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hoås var ikke spesielt god hverken i Molde eller Fredrikstad. Det jeg har sett i Sarpsborg har vært lovende. Er det nivået på motstanderne som har gjort han god, eller har han blitt bedre? Uansett vil han koste penger vi ikke har.

 

Rise fra Ham Kam har vært nevnt som mulig alternativ på back. Hva med Lehne Olsen? Han var aktuell i vinter, men valgte å bli i hjemtraktene. 18 år og alternativ på de fleste offensive plasser. Ham Kam hadde et budsjett som var for høyt for Adecco og må kutte kraftig foran neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Per Egil Flo? Jeg vet at han har blitt nevnt før her i tråden, men tror dere han også ville blitt for dyr for oss? Ung og lovende venstrebent spiller, som kan spille på backen og på kanten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye ££$$$ har vi å kjøpe for?

 

Hvor stort lønnsbudsjett på spillersiden kan vi akseptere for årene 2010 og 2011 ?

 

Er det ikke kjekt å bli enige om dette før vi fortsetter en grei debatt om hvem som bør hentes inn av forsterkninger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du Stabæk kommer til å opplyse om hvor stort budsjett de har til spillerkjøp? Jeg tror en kjapt kan bli en svak part i en forhandling, om du på forhånd har offentliggjort rammene dine.

 

Utgangspunktet for Stabæk er nok at en ønsker å bruke minst mulig på spillerkjøp, og i størst mulig grad belager seg på Bosman-spillere, billige utenlandsimporter, juniorspillere samt evt. leiesoldtaer (i ukjent rekkefølge). De setter sikkert en mindre pott til spillerkjøp, men jeg tviler på at det er noe de svir av med glede. Jeg tror dog at Stabæk kommer til å selge en spiller eller to i vinter, og dette bør kunne gi x-antall millioner i kassa. Fra dette kan et budsjett til spillerkjøp bli begunstiget med en andel av potten.

 

Edit: PS! Hva er vel mellom-sesongen uten disse evinnelige drømmene, spekulasjonene, irritasjonene, frykten eller håpet, om en ny Ackon, Alan eller Farnerud? Desverre har mye av de riktig gode spekulasjonene og tipsene forsvunnet fra forumets overflate, men allikevel...

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moa har jo floppet i år, og heller ikke akkurat blitt vist den store tilliten, kanskje han går billig? Med litt Jönsson magi bak den gutten er jeg sikker på at det er en spiller som vil blomstre igjen, og terrorisere forsvar rundt om (med cupfinalen vagt i minnet)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moa har jo floppet i år, og heller ikke akkurat blitt vist den store tilliten, kanskje han går billig? Med litt Jönsson magi bak den gutten er jeg sikker på at det er en spiller som vil blomstre igjen, og terrorisere forsvar rundt om (med cupfinalen vagt i minnet)

 

Det er noe merkelig med norske spillere.. Har de en halv god sesong prises de skyhøyt, gjør de deretter en dårlig sesong forblir prisen like høy. Oljefondet er jo bare småpenger i forhold til totalen av hva norske klubber priser spillerne sine til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moa har jo floppet i år, og heller ikke akkurat blitt vist den store tilliten, kanskje han går billig? Med litt Jönsson magi bak den gutten er jeg sikker på at det er en spiller som vil blomstre igjen, og terrorisere forsvar rundt om (med cupfinalen vagt i minnet)

 

Det er noe merkelig med norske spillere.. Har de en halv god sesong prises de skyhøyt, gjør de deretter en dårlig sesong forblir prisen like høy. Oljefondet er jo bare småpenger i forhold til totalen av hva norske klubber priser spillerne sine til.

 

Hehe, sant det. Men hadde vært morsomt om vi hadde forhørt oss litt om han, absolutt en spiller jeg kunne likt i langt vakrere, blå drakt enn den han er vant til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye ££$$$ har vi å kjøpe for?

 

Hvor stort lønnsbudsjett på spillersiden kan vi akseptere for årene 2010 og 2011 ?

 

Er det ikke kjekt å bli enige om dette før vi fortsetter en grei debatt om hvem som bør hentes inn av forsterkninger?

 

 

Mener å huske at Ingo sa noe om at det vi har virkelig lyst på ordner en finansiering til, for vi setter ikke av en egen pott til spillerkjøp.

 

Liker tanken rundt dette. En gjør tingene i riktig rekkefølge. En spørr seg først hva er svakheten er i dagens spillerstall? En finner interesante spillere. Skaffer så finansiering enten fra klubbkassa eller andre investorer.

 

Skal en tjene penger på fotball må en gjøre gull av gråstein. Vi må altså finne ukjente talenter eller spillere som ikke har fått ut sitt potensiale for en billig penge. Med andre ord kan vi bare glemme alle kjente talenter fra tippeligaen, disse er for dyre og umulig å tjene penger på. Er det ikke mulig å tjene penger på en spiller er det også umulig å skaffe finansiering...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...