Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 http://fotball.bt.no/forstediv/article156068.ece

 

Og der ble Piiroja (om ikke før, ihvertfall nå) uaktuell, tre mill for en 30-åring som har vært med å spille klubben sin ned i Adecco... 

Ang det; hvor mye fikk vi for Muri som sendte oss ned?

Han fikk vel en bra sign on fee fra Enga for å ha gjort nettopp det, sendt oss ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har gått meg hus forbi at Jiresse Suka-Suka valgte oss og ikke Dag-Ekkel Fagermo helt frem til jeg så han på juniorlagene fra en eller annen cup på nyhetene på stabak.no.

 

Jeg er sikkert en måned etter alle andre, men velkommen skal du være :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har gått meg hus forbi at Jiresse Suka-Suka valgte oss og ikke Dag-Ekkel Fagermo helt frem til jeg så han på juniorlagene fra en eller annen cup på nyhetene på stabak.no.

 

Jeg er sikkert en måned etter alle andre, men velkommen skal du være :)

 

 

Samma her og : )

 

http://kanalen.no/arkiv/68-38-2009/298-suka-suka-til-stabaek

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har gått meg hus forbi at Jiresse Suka-Suka valgte oss og ikke Dag-Ekkel Fagermo helt frem til jeg så han på juniorlagene fra en eller annen cup på nyhetene på stabak.no.

 

Jeg er sikkert en måned etter alle andre, men velkommen skal du være :)

 

 

Samma her og : )

 

http://kanalen.no/arkiv/68-38-2009/298-suka-suka-til-stabaek

 

Hvordan kan dette ha skjedd uten å bli nevnt på stabak.no, budstikka eller noe annet media???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har gått meg hus forbi at Jiresse Suka-Suka valgte oss og ikke Dag-Ekkel Fagermo helt frem til jeg så han på juniorlagene fra en eller annen cup på nyhetene på stabak.no.

 

Jeg er sikkert en måned etter alle andre, men velkommen skal du være :)

 

 

Samma her og : )

 

http://kanalen.no/arkiv/68-38-2009/298-suka-suka-til-stabaek

 

Hvordan kan dette ha skjedd uten å bli nevnt på stabak.no, budstikka eller noe annet media???

 

 

Eller, for den saks skyld, her inne?

 

Antok at dette fortsatt var uavklart, all den tid jeg ikke hørte noe...

 

 

Alltid, uansett: Velkommen Jiresse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Geir Bakke er ute med kikkerten!

 

Noen som vet om spillertypen?

 

Ifølge Moss' hjemmeside spiller han forsvar, og da blir jeg litt usikker. Er han:

 

1) løsningen og fremtiden på venstreback?

 

2) etterfylling fordi Rogne har bestemt seg for å tilbringe ettermiddagene på Vågen Fetevare og på tur opp og ned Fløibanen?

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han er visstnok midtstopper, tidligere sentral midtbanespiller. Har stor ro i sitt spill og et klokt fotballhode.

 

Om han har fart og teknikk nok til å kunne brukes på back eller om han eier venstrefot, vet jeg ikke. Regner med at han skal prøvespille som stopper.

 

Uansett ikke dumt å se ut en mulighet for å signere en ung og lovende stopper, hvis Rogne skulle forsvinne. Jo lenger tid det går nå uten at Rogne signerer, jo desto større sannsynlighet for at han drar.

 

Synes uansett det er veldig spennende at vi holder øye med unge spillere fra Adecco.

 

edit: han eier vel en venstrefot, spørmålet er om han kan bruke den til noe annet enn å stå på...

Endret av Kongen23
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Aldri dumt med en som kan kle flere roller i defansivt i laget, iflg. Moss FK sine sider har han vært i klubbens jr. system, og da kjenner jo Geir Bakke ham godt.

 

Når man kikker nedover er det fint at å ha førstehånds kjennskap til mannen, at Moss har permitert spillerne betyr kanskje også at han går rimelig. Spennende...  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2) etterfylling fordi Rogne har bestemt seg for å tilbringe ettermiddagene på Vågen Fetevare og på tur opp og ned Fløibanen?
Kan evt. være et fint forhandlingskort mot unge Rogne. B)

 

Vi har Gromstad.. Ingen grunn til å hente inn en ny unggutt om Rogne skulle bli borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


rakk ikke å skrive så mye tidligere idag. I utgangspunktet er han stopper, har også spilt en del på høyrebeck i år og noen ganger defensiv midtbanespiller. Debuterte for oss i serien som 16 åring. Sa faktisk nei til Rosenborg sommer 2007. Ekte mossing, lojal, veldig ledertype for de yngre. Har dessverre ikke tatt så mange steg oppover siden 2007.

Litt veik fysikk, noe han jobber hardt med på egenhånd for å forbedre.

 

Glad i å spille kort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(...)og da kjenner jo Geir Bakke ham godt. (...)

 

Det er mulig jeg er helt på jordet (igjen), men jeg mener å ha lest en gang at prøvespill er en slags "siste utvei". Er spilleren god nok vil han ikke trenge å prøvespille. Mener kanskje det var agent Liverød som uttalte noe slikt i VG?

Uansett virker det noe merkelig på meg at han skal trenge å prøvespille, så lenge Geir Bakke kjenner ham såpass godt?

Men det kan jo hende Janne vil ta seg en titt på gutten, så det er vel kanskje ikke så rart allikevel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ville tro at man i de fleste tilfeller vil ha prøvespill først. Hvertfall når det er snakk om talenter(en 18 åring kan se pissgod ut hvis medspillerene, i dette tilfellet, stinker(hehe)) og evt. ukjente spillere. Alle nordmennene i United nå var vel på prøvespill før de ble kjøpt. Kjenner hvertfall en som var på prøvespill i Leeds noen år tilbake:P

 

Er forsåvidt enig at hvis Geir Bakke kjenner til spilleren vil prøvespill muligens være unødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov kan bli solgt

 

Er det noen som har peiling på hvor han skal hen? Kanskje feil tråd dette her men dama hans bor i Oslo-området om jeg ikke tar feil?

 

For dyr.

 

Edit: og han har sikkert dame i andre byer også :lol:

 

Kan de kreve like mye penger for han når han er bosman spiller a? men ja det er litt kjedelig at norske spillere generellt er overpriset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov kan bli solgt

 

Er det noen som har peiling på hvor han skal hen? Kanskje feil tråd dette her men dama hans bor i Oslo-området om jeg ikke tar feil?

 

For dyr.

 

Edit: og han har sikkert dame i andre byer også :lol:

 

Kan de kreve like mye penger for han når han er bosman spiller a? men ja det er litt kjedelig at norske spillere generellt er overpriset.

 

Hvis han ikke er deres spiller lenger kan ikke rbk kreve noe som helst. Men HAN kan kreve en jævlig sign-on-fee og en jævlig lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis han ikke er deres spiller lenger kan ikke rbk kreve noe som helst. Men HAN kan kreve en jævlig sign-on-fee og en jævlig lønn.

 

Det er jo det jeg mener da, når man ikke signerer kontrakt så vil de jo prøve å få igjen noe penger før han kan signeres som bosman. Men poenget blir vel at verdien synker på spilleren når han ikke signerer ny kontrakt, men det er noen som har peiling på hvor mye verdien synker? Eller synker den kanskje ikke overhodet når spilleren er ett relativt "hett" salgsobjekt(som jeg vil tro demidov er)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ingen tvil om at prisen synker jo nærmere spilleren nærmer seg kontrakslutt, uansett hvor atraktiv denne spilleren er. Når det er sagt, så tror jeg vi kan glemme Demidov. Han har et lønnskrav som Rosenborg er langt fra å matche...... Vi burde nok heller konsentrere oss om å bla opp for å beholde Rogne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så på tråden Økonomi og annet faenskap at Start sliter med økonomien.

 

 

Dersom Start må selge spillere for å overleve kan kan Stokkelien vært en morsom targetman som på en sesong eller to kunne vokst Nannskog langt over hodet. Også Bolanos kunne vært en bra erstatter til evt. Daigo.

 

Begge disse spillerene vil ut i Europa, og vi er et langt friskere butikkvindu enn Start.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei takk til Bolaños. Han spiller eksepsjonelt stygt når han blir frustrert og sint. Hvor mange ganger har han vært god uten at resten av Start har vært gode?

 

 

Stokkelien er ganske interessant, ja. Både god og ung, men spørs om ikke det lønner seg mer å satse på Andersen Aase som vi allerede har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bolanos er jeg ikke så interessert i egentlig, flopp etter 6mnd i Danmark, ikke så veldig langt unna enn flopp etter 6 mnd i Norge. 

 

Stokkelien hadde på den annen side vært veldig spennende, det må vurderes opp imot Aase sin utvikling, men jeg tror han hadde vært fin. En litt "unorsk" spiller som er både stor og sterk OG brukbar teknisk. Problemet er jo at han er tvers igjennom Start-gutt. Og jeg tror Start ser verdien i å ha lokale gutter på laget, slik at Stokkelien neppe blir solgt.

 

Demidov er jeg enig i at blir for dyr, men for en bredde han hadde tilført troppen, men ikke gitt at han hadde startet hver bidige kamp. Så det blir fort vanskelig å møte høye krav for en squad-player.

 

Da tror jeg heller Geir Bakkes gamle elev er mer å satse på, som jo kan spille de på de samme plassene. 

 

Edit: Så lenge Veigar ikke kommer på bekostning av Daigo; Velkommen Hjem!

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar kan bli klar i løpet av uka(!!)

 

Om alt som står i den artikkelen stemmer, med at han går kraftig ned i lønn og Nancy slipper han gratis, så er det jul, bursdag og alt mulig på én gang for min del.

 

Jeg har så lyst til å se han i blått igjen. Se at Nannskog får tilbake mer tro på topp, flere lissepasninger akkurat der han ønsker de.

 

Nå surfer jeg hardt på nettet her. Vil være med ned til La Manga i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...