Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Kan dette være oss kanskje? Spennende spiller, og vi trenger jo en venstreback..

Helt klart spennende spiller, men har vi i det hele tatt noen kr å betale med da? Ser ikke ut som han kommer gratis noe sted i januar, hverken mtp lønn eller overgangssum.

En fyr som er Bosmann-spiller om 6 mnd ifra superettan? Det må være triste tilstander i Stabæk dersom vi ikke har råd til mannen. Spørsmålet blir vel lønnen da. Venstreback hadde vært perfekt inn i troppen. Alderen tyder jo også på at han kan være en fin investering.  

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvorfor ikke Nystuen?

Hvis du leter tilbake til første del av den setningen, gir du selv riktig svar på "hvorfor ikke Nystuen?".

 

Ville ikke foretrukket han foran hverken Rogne eller Segers

Som du sier, Nystuen vil ikke være for mer enn et fjerde/femtevalg å regne i dagens tropp. Med andre ord en spiller som knapt nok opprettholder nivået i laget, langt mindre forsterker det. Dersom det skulle skje at vi mister både Rogne og Segerström, må vi se etter spillere på tilnærmet samme nivå som Segerström. Ingen enkelhet, naturlig nok, ettersom han utvilsomt vil være en av Tippeligaens 2-3 beste midtstoppere når han får stabilisert seg på "fjorårsform" igjen. Men Segerström var da ikke akkurat noen superstjerne i Sverige da vi kjøpte han, så det er faktisk mulig å hente toppspillere selv om man kikker utenfor listen over de aller største navnene i Skandinavia.

 

Nystuen er en helt ordinær spiller. Middelmådige spillere kan naturligvis ha relativt gode enkeltsesonger. (Vi har eksempler i egen klubb også...) Men jeg tror vi kan gjøre bedre enn å hente en middelmådighet som erstatter for en av ligaens beste i sin posisjon dersom vi, gud forby, skulle bli nødt til det.

 

Det finnes helt sikkert bedre mulige erstattere i skandinavia og utenfor. Jeg har desverre ikke så inngående kjennskap til alle poteniselle markeder å hente spillere fra mtp pris,kvalitet, tilgjengelighet osv.

 

Mener bare at selvom jeg ikke ser på Nystuen som noen kjempesignering, i forhold til min kunnskap om spillere at Nystuen kan være en mulig erstatter i forhold til kvalitet, pris og spillertype. I tillegg til at han fungerer fint i laget. Som du sier en middelmodig spiller kan ha en god sesong, for deretter å falle igjennom. Det kan selvfølgelig skje med Nystuen også, men det er umulig å forutsi i dag.

 

Det idelle er om begge blir og vi ikke trenger å hente noen :) evt at vi henter inn et par kanonstoppere noe jeg tror blir vanskelig mtp økonomien vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Velkommen etter :D

 

Joa, har ikke bodd i en hule det siste året, men han her kan/bør neppe koste mer enn hva Pontus og Johan kostet?

 

Edit: Segerström

 

 

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner vel med at det har noe med geografien å gjøre. Forståelig at han holder seg langt unna metadongjengen, og da ble det vel sikkert loddtrekning mellom Godset og LSK.

 

Edit: spissparet deres neste år er jo temmelig åkei nå da, med Pedersen og Berget. :o

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er egentlig ikke noen stor tilhenger av å ta inn spillere på lån, da man til syvende og sist sitter igjen med null verdi, bortsett fra den innsatsen spilleren har gitt mens han var på lån. Greit hvis man har skadekriser eller lignende, men å bygge laget rundt en spiller på lån er ikke særlig god business.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns vi skulle ha prøvd oss på Berget ass. God spiler som kan bli utrolig god. Litt utypisk norsk.

 

Og som ikke hadde fått spille i Stabæk fordi vi har Norges beste spisspar. Berget skal være på lån en sesong, og for egen del trenger han spilletid fra første dag. Jeg tror han gjorde et veldig godt valg i Godset. Marcus Pedersen lager mye rom rundt seg, og han slipper presset han ville hatt i Enga eller LSK, og konkurransen han ville hatt i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan dette være oss kanskje? Spennende spiller, og vi trenger jo en venstreback..

TV2 Sporten antyder at det kan være Molde

 

 

Håper virkelig at ledelsen tar en titt på samme spiller. Ville ansett det som hodeløst om vi ikke vurderer enhver mulighet på venstreback så lenge vi ikke har en eneste ren venstreback i klubben (Peder Hjermann!?)

 

Jeg tror at Segerstrøm kan erstattes ved å fullføre omskoleringen av Høiland. Ser ikke nødvendigheten i at vi på død og liv må hente en ny spillende midtstopper når vi har en i klubben fra før av. Vi har lenge hatt god dekning på midtstopperplass og selvfølgelig blir vi svekket av at vår beste midtstopper forsvinner, men om vi får hentet en god venstreback og flytter Hedenstad over på høyre vil vi frigjøre Høiland i så stor grad at jeg tror mye av problemet vil løse seg.

 

Om Rogne forsvinner blir selvfølgelig situasjonen annerledes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan fort bli slik at Rogne forsvinner og IAO må legge opp. Da har vi plutselig 3 stoppere mindre enn ifjor. Og de 3 skal erstattes med 1??

Hjelp!

 

Tror Rogne kan begynne å snakke om at "timingen" for å skrive ny kontrakt er veldig bra om dagen... Hvis ikke det snakkes veldig høyt i gangene om at Pontus skal erstattes av en ny rutinert klassespiller.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan fort bli slik at Rogne forsvinner og IAO må legge opp. Da har vi plutselig 3 stoppere mindre enn ifjor. Og de 3 skal erstattes med 1??

Hjelp!

 

Tror Rogne kan begynne å snakke om at "timingen" for å skrive ny kontrakt er veldig bra om dagen... Hvis ikke det snakkes veldig høyt i gangene om at Pontus skal erstattes av en ny rutinert klassespiller.

 

 

I hvertfall bra timing til å presse Stabæk enda mer ift lønn. Håper Stabæk har en form for dialog med han. Redd dette er "take-it-or-leave-it" tilbud fra Stabæk som ble snekret sammen i september. Mye har skjedd siden da, IAO og Segers...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan dette være oss kanskje? Spennende spiller, og vi trenger jo en venstreback..

TV2 Sporten antyder at det kan være Molde

 

 

Håper virkelig at ledelsen tar en titt på samme spiller. Ville ansett det som hodeløst om vi ikke vurderer enhver mulighet på venstreback så lenge vi ikke har en eneste ren venstreback i klubben (Peder Hjermann!?)

 

Det virker jo på artikkelen som dette er noe de vurderer dersom Rindarøy forsvinner. Greit nok at Molde har litt handlerom nå etter Diouf-salget (og Ertsås), men tror ikke de bruker det på en som blir benkevarmer først og fremst. Virker vel også litt mer fristende for ham å dra til en klubb hvor han slipper å konkurrere mot det som kanskje er tippeligaens beste venstreback.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jørgen Horn er skitten! Han har spilt for Vålerenga.

 

Gid a meg. Spilte nesten 10 kamper for dem. Selv pleier jeg å bry meg mer om spillerns fotballkvaliteter enn hvor han var som junior. Om det hjelper for hjerterytmen din mener jeg at det var Horn selv som insisterte på å bli i Viking etter en utleieperiode, så kanskje selv du kunne ha tilgitt?

 

Var forslaget om Demidov seriøst ment?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jørgen Horn er skitten! Han har spilt for Vålerenga.

 

Mix er/var VIF-supporter. Går det greit?

 

Har han spilt for dem? Isåfall er han skitten han også. Hvis ikke er han ren. Enten eller, ingen unntak!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har han spilt for dem? Isåfall er han skitten han også. Hvis ikke er han ren. Enten eller, ingen unntak!

 

Hva har du mot Enga? Har du så mindreverdighetskomplekser at du må være sur på dem? Er du så historieløs at du ser dem som erkefiende?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har han spilt for dem? Isåfall er han skitten han også. Hvis ikke er han ren. Enten eller, ingen unntak!

 

Hva har du mot Enga? Har du så mindreverdighetskomplekser at du må være sur på dem? Er du så historieløs at du ser dem som erkefiende?

De sendte oss ned, det holder i massevis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...