Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Ja, var de jeg mente med Gamle Dame.

Jøss, var Juve og så på VEH? Det er jo dritfett (jeg er Juve sympatisør).

Ja, mente selvsagt den gamle dame/bianconeri. Ryktene ville ha det til det. Det er jo særdeles spennende for VEH, men har Elkmanns nok cash? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, var de jeg mente med Gamle Dame.

Jøss, var Juve og så på VEH? Det er jo dritfett (jeg er Juve sympatisør).

Ja, mente selvsagt den gamle dame/bianconeri. Ryktene ville ha det til det. Det er jo særdeles spennende for VEH, men har Elkmanns nok cash? :)

Det spørs hvor mye du trenger før vi ikke har råd til å si nei. Jeg tipper vi ikke ender opp med særlig mye mer enn det koster å lønne RBK-treneren vi kaster penger etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, var de jeg mente med Gamle Dame.

Jøss, var Juve og så på VEH? Det er jo dritfett (jeg er Juve sympatisør).

Ja, mente selvsagt den gamle dame/bianconeri. Ryktene ville ha det til det. Det er jo særdeles spennende for VEH, men har Elkmanns nok cash? :)

Det spørs hvor mye du trenger før vi ikke har råd til å si nei. Jeg tipper vi ikke ender opp med særlig mye mer enn det koster å lønne RBK-treneren vi kaster penger etter.

Nå, jeg synes å erindre at Stabæk har presentert et budsjett som skal gå tålelig i balanse, og lønnen til JJ er selvsagt budsjettert for. Uten at jeg har belegg for det, så kan vel ting tyde på at vi går litt tilbake på publikumsinntekter? I tillegg legger jeg to og to sammen, og kommer vel frem til at en ønsker å få ned de totale lønnskostnadene. Men å gå fra det til å indikere at VEH skal gå på billigsalg, håper jeg er et longshot. Talent/potensialmessig, er han vel nesten på nivå med Tobbe, og Ingebrigt snakket forhåpentligvis med belegg i alle bauger og kanter, når han uttalte seg om prising av de beste spillerne våre. Milan betalte FFK 10 mill for Dominic Adiyiah, som verken hadde spilt TL av noen grad, og ei heller er i nærheten av å sette føttene i gresset på San Siro. Han ble riktignok toppscorer i U20 VM, som historisk sett er forbeholdt verdensstjerner, og det er mulig Milan trodde de gjorde et scoop. Uansett, VEH har spilt fast i TL i over et år som nå nylig fylt 19åring, han har spilt CL-kvalik mot FCK og Valencia, han herjet etter sigende på Norge U21, og vil antakelig få sjansen på Norges neste "USA-turne". Det er forbeholdt de få å nå så langt før fylte 20år, og da håper jeg lista er lagt høyere enn resten av JJs sign-on-fee.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bella var Allright, likte ham godt, men vil heller se Keller i blaatt

Keller i blått = Tom Stenvoll

 

Og det mener jeg faktisk helt seriøst. Når Tom Stenvoll spiller fast over en lengre periode, presterer han tilnærmet like godt som Keller gjorde og har mange av de samme kvalitetene. Hvis Keller er savnet pga rollen han hadde i laget, har vi en løsning i Tom Stenvoll. Dersom Keller er savnet pga ferdigheter vil jeg påstå at det er å overdrive hans nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bella var Allright, likte ham godt, men vil heller se Keller i blaatt

Keller i blått = Tom Stenvoll

 

Og det mener jeg faktisk helt seriøst. Når Tom Stenvoll spiller fast over en lengre periode, presterer han tilnærmet like godt som Keller gjorde og har mange av de samme kvalitetene. Hvis Keller er savnet pga rollen han hadde i laget, har vi en løsning i Tom Stenvoll. Dersom Keller er savnet pga ferdigheter vil jeg påstå at det er å overdrive hans nivå.

 

Tom er dessverre altfor skadeplaget til å kunne sammenliknes med Keller. Dessuten noen år eldre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At den nye treneren skal få et ord med i laget når det skal velges nye spillere, er vel helt ok?

Hadde vært galskap å brenne av noen millioner på en spiller eller to, som treneren ikke kan utnytte i sitt system/opplegg.

Det sies at en løsning på trenerfronten kan være nært forestående, og avviser heller ikke at nye spillere kan komme allerede i år.

Endret av Kane
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Espen Hoff forlater oss er bare trist. Kunne han ikke pendlet de siste 12 kampene?

 

Snakket med en i SS som mente at Aleksander Farnerud er på vei.

Sliter benken i Brøndby og har blitt bedt om å finne en ny klubb. Noen som vet?

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Espen Hoff forlater oss er bare trist. Kunne han ikke pendlet de siste 12 kampene?

 

Snakket med en i SS som mente at Aleksander Farnerud er på vei.

Sliter benken i Brøndby og har blitt bedt om å finne en ny klubb. Noen som vet?

 

Få ting hadde gledet meg mer, men han hever vel en ganske høy lønn, vel så høy som broren?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alex Farnerud kan umulig være aktuell, til det tjener han for mye i Brøndby. Måtte evt være utlån ut sesongen dersom Brøndby er desperate etter å kutte kostnadene litt, men vi kan umulig betale hele lønnen hans.

 

Espen Hoff må frigjøre litt midler. Tror han tjente ganske fett i Stabæk, og forhåpentligvis fikk vi en million eller to for han også.

 

KFO må ihvertfall frigjøre nok til at vi kan gi seniorkontrakt til Benjaminsen og en til fra junioravdelingen. Suka Suka?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av og til må også fotballspillere stikke fingeren i jorda og innse at de må ned i lønn etter klubbskifte. Derfor kan Alex Farnerud være aktuell nå. Kan jo være at Brønnby betaler mellomlegget mellom lønna han får hos oss, og den han fikk i Brønnby, da blir det vinn-vinn situasjon for alle.

 

Jeg blir veldig overraske dersom det ikke kommer noe nytt fort, ellers hadde vi aldri latt Hoff dra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi mister faktisk Hulsker også, da låneavtalen ikke blir forlenget, så de har nok noe på gang.

 

3 spillere ut uten at noen kommer inn er helt uaktuelt, her er det nok bare å følge med og se hva som kommer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vidar Nisja har vel omtrent samme rolle i Viking som Hoff hadde hos oss. Det er jo åpent kjent at han har vært i samtaler med Stabæk, og han er vel muligens mer oppnåelig enn lillebror Farnerud. Ville vel ikke være så overraskende om Nisja blir neste mann inn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi mister faktisk Hulsker også, da låneavtalen ikke blir forlenget, så de har nok noe på gang.

 

3 spillere ut uten at noen kommer inn er helt uaktuelt, her er det nok bare å følge med og se hva som kommer...

 

 

 

 

Jeg håper du har rett, men med uttalelser som; "vi må for 2011 gjøre betydelige innsparinger" og "Vi vil gjerne at noen av forsterkningene kommer i løpet av august, men det er ikke det viktigste", så blir jeg litt pessimistisk... Kan jo bare være strategiske utsagn fra hr.Schultz, men frykter det værste.. 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så faktisk en flisakamp på vårparten. Denne Enkerud er ganske spennende. Men det er et høyt spring fra 3 div til tippeligaen.

 

 

Det er et veldig høyt sprang. Men noen ganger lykkes det jo. Uansett vil det trenge tid. Og nå trenger vi definitivt forsterkninger som kan gå rett inn i laget.

 

Men for all del, det er jo positivt at vi tenker på morgendagen også. Bare vi ikke glemmer dagen i dag oppi det hele - da kan morgendagen bli ganske annerledes enn vi ønsker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


A. Farnerud er etter hva jeg vet en av de best betalte i Danmark, så han tror jeg vi kan fraskrive med en gang. Hadde vært utrolig rått, men det hadde det også vært om Higuain ville ned noen % i lønn, og ville til Stabæk. Urealistisk.

Endret av ChrisX
Lenke til innlegg
Del på andre sider


A. Farnerud er etter hva jeg vet en av de best betalte i Danmark, så han tror jeg vi kan fraskrive med en gang. Hadde vært utrolig rått, men det hadde det også vært om Higuain ville ned noen % i lønn, og ville til Stabæk. Urealistisk.

 

det var jo egentlig veldig urealistisk at PF skulle komme til stabæk..... Han må vell også gå ned veldig i lønn. utover det jeg har sett på karieren hans, har han aldri gjort det bra i starten for alle fotball lag han har spilt for. Så regner med at det er veldig lurt å hente han nå sånn at han kan spille seg inn før neste sessong. men det blir konge når han kommer!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så faktisk en flisakamp på vårparten. Denne Enkerud er ganske spennende. Men det er et høyt spring fra 3 div til tippeligaen.

 

Det tror jeg de som spilte mot Tønsberg er uenig i.

 

Tønsberg er faktisk i selveste 2. div:P

Men apropos: Tønsberg har mange gode unggutter, men også en veldig god "gamling": Espen Næss Lund. Jeg har sett ham i et par kamper, en ruvende, spillende stopper med godt driv og klokskap. Kan også spille spiss, blir ofte slengt opp på topp i kamper der de trenger mål mot slutten. Jeg ser at jeg nesten beskriver han som en superspiller, det er han selvfølgelig ikke, men tror han kan være bedre enn f.eks. KFO. Han er i Tønsberg litt fordi det er trygt og greit, men er mer enn moden for spill i høyere divisjoner. Kunne fint blitt en billig benkespiller som ikke trenger flere år før han kan gjøre en god jobb på a-laget.

Og "nei" på forhånd til spørsmålet "Espen Næss Lund, er det deg?".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tønsberg er faktisk i selveste 2. div:P

Men apropos: Tønsberg har mange gode unggutter, men også en veldig god "gamling": Espen Næss Lund. Jeg har sett ham i et par kamper, en ruvende, spillende stopper med godt driv og klokskap. Kan også spille spiss, blir ofte slengt opp på topp i kamper der de trenger mål mot slutten. Jeg ser at jeg nesten beskriver han som en superspiller, det er han selvfølgelig ikke, men tror han kan være bedre enn f.eks. KFO. Han er i Tønsberg litt fordi det er trygt og greit, men er mer enn moden for spill i høyere divisjoner. Kunne fint blitt en billig benkespiller som ikke trenger flere år før han kan gjøre en god jobb på a-laget.

Og "nei" på forhånd til spørsmålet "Espen Næss Lund, er det deg?".

 

Espen Næss Lund, er det deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så faktisk en flisakamp på vårparten. Denne Enkerud er ganske spennende. Men det er et høyt spring fra 3 div til tippeligaen.

 

 

Det er et veldig høyt sprang. Men noen ganger lykkes det jo. Uansett vil det trenge tid. Og nå trenger vi definitivt forsterkninger som kan gå rett inn i laget.

 

Men for all del, det er jo positivt at vi tenker på morgendagen også. Bare vi ikke glemmer dagen i dag oppi det hele - da kan morgendagen bli ganske annerledes enn vi ønsker.

Hvor gammel er han?

Husk Hedenstad.kom fra Elverum i 3 div

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...