Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Noen som har rapporter på hvordan Lester og Olle Olle klarer seg? Merker jeg har troa på begge:-)

 

Jeg og, spørsmålet er om vi har råd til å signere begge? Olle Olle ser jo ut som han kunne vært broren til Gyan i artikkelen over =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har rapporter på hvordan Lester og Olle Olle klarer seg? Merker jeg har troa på begge:-)

 

Jeg og, spørsmålet er om vi har råd til å signere begge? Olle Olle ser jo ut som han kunne vært broren til Gyan i artikkelen over =)

 

Dette kan da ikke være de dyreste spillerene og signere eller ha på lønningslista?

 

@Ringo: Har du noe peil på hva gutta kan koste i dagens marked?

 

Hadde vært morro med Veigar, Ondo, Johan og Mix i form samt Olle Olle og Lester - offensivt iallefall:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er vanskelig å ha noen forhåpninger til, eller i det hele tatt tanker om, en spiller som kun har spilt i Trinidad og Tobago. Men det at Portsmouth var kun en arbeidstillatelse fra å signere han burde være en indikasjon på et visst talent. Foruten det er min eneste tanke om Lester Peltier at navnet minner litt om Ester Pirelli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette kan da ikke være de dyreste spillerene og signere eller ha på lønningslista?

 

@Ringo: Har du noe peil på hva gutta kan koste i dagens marked?

 

Hadde vært morro med Veigar, Ondo, Johan og Mix i form samt Olle Olle og Lester - offensivt iallefall:-)

Jeg er overhodet ikke @ringo, men:

 

 

Ollé Ollé er av nettstedet transfermarkt.de verdsatt til 200.00 euro. synes transfermarkt gir en god pekepin på pris, men siden det er kjøpers marked og Freiburg åpenbart ikke vil ha mannen, tipper jeg at en pris rundt 1,2-4 norske bør være rimelig. Registerer også at han har bakgrunn i samme akademi / klubb som Somen, så får håpe han har fått gode skusmål ifra vår venn i West Brom.

 

Lester Peltier har jeg ingen kilder på pris, men siden han kommer ifra den hjemlige ligaen i Trinidad og Tobago og sikkert er lysten på et europa-eventyr tipper jeg på en kostnad ikke langt unna den til Olle Olle.

 

Problemet med spillere ifra andre verdensdeler er alltid kultur / og integrering men her har Stabæk gjort en god jobb tidligere så krysser fingre og tær. En hadde vært bra, begge hadde vært fantastisk...

 

 

 

edit: fikset linken

 

 

edit #2: et kjapt google søk gav ingen pris på Peltier, men han har angivelig prøvespillt for både: Portsmouth, Cardiff, Milwall, Brügge og Houston Dynamos. Så en aktiv agent har han ihvertfall...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


tipper jeg at en pris rundt 1,2-4 norske bør være rimelig.

 

 

Tipper du tipper helt feil :D

 

Kontrakten hans går ut til sommern, og siden Freiburg lar han dra på prøvespill rundt omkring i Norge nå er mitt tips at han blir gitt bort til første som vil han han. Hvor mye lønn han skal ha er mer åpent. Aner ikke hva han tjener i Freiburg.

 

Vet ikke om navnet hans har vært tema her før, men han heter altså Alain Junior. Som kantspiller har han litt å leve opp til...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Hvis kontrakten hans går ut til sommeren, kan man vel fort halvere prisen ja, men Freiburg vil vel ha noe for spilleren. Det burde kanskje gjøre det økonomisk mulig å få Peltier hvis han holder nivået?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

For at noen av disse skal bli Stabækspillere så er det nok en forutsetning at de kommer vederlagsfritt samt at lønnskravene er ganske beskjedene.

 

Hva gjelder Olle så har han kontrakt med laget som for tiden er nr. 6 i 1. Bundesliga, men han har aldri spillt a-lagsfotball (seriespill) for klubben. Han var leid ut til RW Ahlen i 2. Bundesliga under vårsesongen 2010, men etter at de rykket ned har han så vidt jeg kan forstå ikke spillt annet enn reservelagsfotball. Kontrakten går ut til sommeren, og jeg tipper Freiburg er mer en happy med å slippe lønnsutgiftene. Selv om jeg mistenker at de er ganske moderate.

 

Lester kan være en annen historie. 19A landskamper for T&T og et tilbud om proffkontrakt fra Potsmouth i baklomma, setter i det minste et visst minstenivå for lønsskostnadene. Demar Phillips (Jamaica) er den spilleren i TL som i farten minner mest om Lester (Karibisk, landslagsspiller med fortid i England) og han har snaue millionen i året i Aalesund. Jeg tipper Lesters foventninger ligger omtrent i samme gata. Det tror jeg fort er i overkant dyrt for oss. Lester er også ute og prøvespiller for tiden og kommer rett fra Houston Texas, det høres vel ut som om han er en free agent...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Dersom det kommer til lønnsforhandlinger, får vi håpe at han ikke skuler til sine karibiske kollegaer, antallet prøvespill han har vært på de siste årene tyder ihvertfall på at han er ivrig etter å komme seg ut. Og Stabæk er blandt klubbene i Norge som har eksportert flest de siste årene...

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shelton er nok ikke helt sammenlignbar da han hadde hatt suksess i Sverige og vært en tur innom England før turen gikk til Vålerenga, i en tid med litt mer økonomisk optimisme (naivitet) i de fleste klubber.

 

Det mest avgjørende for hva de aksepterer i lønn er nok hvilke tilbud de har. Begge har vært endel rundt og prøvespilt, uten at det ser ut til at de har fått noen tilbud. Den ene er ikke ønsket med videre i sin nåværende klubb, den andre vil sannsynligvis til Europa for å starte en karriere. Kan vanskelig tenke meg at noen av dem vil forlange svimlende summer slik situasjonene deres er. Vil tro det er viktigere å få spilletid/etablere seg i Europa.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det tror jeg vi trygt kan si er kun et taktisk utsagn fra en agent som sitter og forhandler om kontrakt på vegne av Høegh. Hadde Høegh vært det minste aktuell, ville han vel vært på La Manga nå; dit tok vi med to andre i stedet. Det er sjelden prøvespill fører noe med seg enda det går bra. Men her sitter altså agenten og påstår at vi liksom er interesserte etter prestasjoner som var mer avskrekkende enn imponerende. Ja, jøss...

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som om han er der, ja:

 

003Artikkel7_8167a.jpg

 

Er det Bjarne Brønbo jeg ser helt til høyre der?

Bård Homstøl

Skandale. Trodde vi skulle satse på juniorer fra egen stall, ikke old boys. Skikkelig skuffet jeg nå

Bli bedre kjent med Bård og Grete Homstøl (stabak.no)

Supert.

Hva med et live-intervju med ekteparet i morgen?

(og hvordan fikk han det røde kortet?)

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av ivorianerne som har hospitert på juniorlaget i flere omganger over et års tid. Tror det er han som er '94-modell og Boli Franc som er født i '93, så en eventuell signering ligger vel ennå et år frem i tid.

 

Hva slags regel er dette? Får man ikke hente spillere fra afrika før de er 18 år? Er dette noe nytt? Eller har jeg gått glipp av noe? Er dette en særegen regel for Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå som man kan bruke så mange juniorer man bare vil er det vel bare å innlemme han i juniorstallen og "hente han opp" til han fyller 18?

 

Det er akkurat av de grunner du nevner regelverket har blitt laget. Jeg vet ikke hvor mye du har satt deg inn i dette de seneste årene, men historiene er mange hvor fler av de mest talentfulle i Afrika nå sitter i mange av Europas største byer uten papirer, penger osv.

 

Mikel saken er det perfekte eksemplet på den løsningen du foreslår og har senere blitt avslørt som et ekstremt skittent spill mellom storklubber, agenter og mellommenn.

 

Den forvunne diamanten er boken som er skrevet om Mikel saken. Kortversjonen om hvordan slavehandelen i fotballen foregår finner du her.

 

Skulle ønske det skjedde noe fort i Norsk fotball ang. regler snart. For all del unner jeg Mats Dæhli et bra opphold i United, men at de kan hente en 16 åring for det som er knapper og glansbilder i deres øyne er bare trist.

 

Stabæk skulle ikke hatt store delen av den kaka uansett, men at NFF ikke gjør noe med problemet er å skyte norsk fotball i leggen gang på gang.

 

EDIT: link

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vel ikke NFF har så mye de skulle ha sagt i sånne saker. Det er EU som styrer hva som er lov og ikke (fri flyt av arbeidskraft), og nettopp av den grunn gjelder ikke samme regler for europeiske ungdommer som afrikanske. Det viser jo igrunn at UEFA og nasjonale forbund er villige til å sette begrensinger der de kan, dvs der EU-regler ikke overstyrer UEFA-vedtak. Så kan man ta en lang diskusjon på hvilke EU-lover som er bra og ikke og i hvilken grad fotballen er en så spesiell arbeidsplass at den bør unntas normale regler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...