Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Man skal være ganske mye bedre enn resten av laget eller ha mye potensiale for at det skal være noe vits i å signere spillere fra klubbene som rykker ned.

 

Men det er en vesens forskjell med erfaring fra TL kontra juniorlag/3.div for STB 2!

Klubben MÅ styrke stallen ved et event. opprykk. Før man vet om det kommer inn noen nye, friske penger mener jeg det kan være lurt å følge med potensielle spillere fra lagene som rykker ned da jeg regner med at disse kan være mulig å signe for en vettug pris/lønn.

Vi har vel pr. i dag har 9 spillere uten kontrakt etter nyttår, og det er vel lite sannsynlig at alle disse blir med videre. Enda en grunn til allerede nå å være på allerten mtp nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår game venn Jörgen Lennartsson i Elfsborg kan sikkert være behjelpelig. Dessverre er det ikke så mange svenske klubber i økonomisk trøbbel, så vi får ikke like lett fatt i spillere på billigsalg som i enkelte andre land.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra island? http://www.fotbolti.net/news/25-09-2013/haukur-pall-til-reynslu-hja-stabaek-hugurinn-stefnir-ut

 

Oversatt fra Google

Vedlegg Pall Sigurdsson, Valur-spilleren sikter profesjonalitet, men han vil tidlig neste måned for å til det norske selskapet Stabæk øvelser. Hawk vil bli tiltalt for seks dager, men han er ute av kontrakt i valg av sesongen.

"Sinnet drar ut klart. Man er i den alderen det blir siste endringen. Jeg vil prøve å gjøre mitt beste der ute ", sier Hawk til Fótbolta.net nå bare nå.

Hawk er en av de ledende aktørene Pepsi-League, og ble kåret til den islandske landslag som kunne Sveits og Kypros nylig.

Han ble født i 1987 og er derfor 26 alder. Han vokste opp med kraft, men har spilt for valg siden 2010.

Hawk har spilt i Norge, men i 2009 gikk han på lån til Alta.

Nyheter fra Fótbolta.net. Se hele historien:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp

 

Han har jeg trua på.

 

@ringo

 

Kan du si noe om han? Ut fra det lille jeg fant på youtube i går, så han først og fremst ut som en duellspiller som er god i lufta og ville vært en solid forsterkninger for oss på dødballer både offensivt og defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hepp

 

Han har jeg trua på.

 

@ringo

 

Kan du si noe om han? Ut fra det lille jeg fant på youtube i går, så han først og fremst ut som en duellspiller som er god i lufta og ville vært en solid forsterkninger for oss på dødballer både offensivt og defensivt.

 

 

Hepp,

 

Dette var en spiller jeg snublet over i sommer da jeg smurfet rundt på nettet etter interessante midtbanespillere på utgående kontrakter. Jeg tipset også klubben om ham, uten at det nødvendigvis trenger å være noen sammenheng her, men det er nå litt skøy uansett at han nå skal vise seg frem :)

 

Da må jeg jo ha trua eller?

 

Jeg tolker Haukur til å være en spiller som nivåmessig ligger rett under toppsjiktet i den islandske toppserien. Akkurat så interessant at han har fått prøve seg i en landslagstropp (Formodentlig i en type reservelagstropp). For å plassere ham i terrenget, uten nødvendigvis å sammenligne ferdigheter, så kan man kanskje sammenligne status med Magnus Lekven.

 

Duellspill er vel et nøkkelord. "En enorm duellspiller", har jeg sett ham beskrevet som. Som P7 påpeker så ser han også ut til å være god i lufta. Tar vi med at han "bare" er 176cm høy og veier under 70kg så sier det kanskje mest om mental innstilling. Nå forutsetter jeg at videoen på Youtube ikke inneholder alle de 7 gode headingene han har hatt i år :) Rett innstilling, duell og luftstyrke er viktige egenskaper vi ikke har for mye av, og slik sett så kan han som spillertype passe utmerket dersom vi skal spille TL fotball neste år. Tempoet hans og hva han er i stand til å gjøre med kula når duellene er vunnet er vel det vi vet minst om i skrivende stund.

 

Vi har gode referanser på Island, ikke bare Eiriksson, men også andre eksspillere gir oss mye fin input på spillere fra sagaøya. Slik sett er man nok relativt trygg på at han ikke er helt håpløs. Prismessig er det nok også innenfor hva vi har råd til, særlig om vi skulle rykke opp. 26 år er en fin alder. Jeg er vel ikke sikker på at han er bedre enn en spiller som Palmi, men kanskje noe i nærheten og for Stabæk anno 2013/14 er det godt nok.

 

Det blir spennende å se hvordan det går.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi har jo egentlig ikke så veldig mange kantspillere. Vi har Brustad, som kan synes å være litt utsatt for skader. Utover det har vi en rekke sentrale midtbanespillere som brukes på kanten og en kantspiller som brukes som back. Kassi gjør det bra som kant, men hadde kanskje/trolig passet enda bedre i en offensiv posisjon sentralt. Så har vi Sortevik, som presterer bra i ca hver femte kamp han spiller og er på utgående kontrakt. Og Boli, som brukes som spiss, men sitter mest på benken for tiden.

 

Blir det opprykk, trenger vi forsterkninger i alle ledd, inkludert kantspillere. Ikke minst vil en god kantspiller frigi Kassi til å spille som 10-er, som kunne hjulpet på spissproblemet vi fremdels har. Jeg blir overrasket hvis vi faller ned på Anene som en permanent løsning der, for å si det sånn.

 

Hepp,

 

Jeg tror nok Dahle faller inn i samme kategori som mange av de vi har i stallen, sentral midtbanespiller som ofte brukes på kant. Jeg tror det er en god ide som en erstatter for Stengel om han ikke skulle forlenge.

 

@ringo

 

 

Studerer med en venn(og tidligere lagkamerat) av Dahle og han fortalte at Dahle var klart best som sentral midtbane så tror det kunne vært en OK løsning. Han fortalte også at Dahle var veldig treningsvillig, og en som alltid ga 100%, i tillegg var en han god playmaker. Tror han kunne hvert spennende, syntes han har virket bra i kampene mot oss også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes Kirkevold fra MIF så litt spennende ut.

Tøff og med fart i kroppen. Mener jeg leste at han er bosman og ikke skrevet ny kontrakt med MIF da han har lyst til å prøve seg i TL.

Så hvisomatte, dersom....

 

http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l_Alexander_Kirkevold

Han herjet jo med Granli og Haidar i går, men så er spørsmålet: Klarer han å gjøre det mot tippeliga becker?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Syntes Kirkevold fra MIF så litt spennende ut.

Tøff og med fart i kroppen. Mener jeg leste at han er bosman og ikke skrevet ny kontrakt med MIF da han har lyst til å prøve seg i TL.

Så hvisomatte, dersom....

 

http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5l_Alexander_Kirkevold

Han herjet jo med Granli og Haidar i går, men så er spørsmålet: Klarer han å gjøre det mot tippeliga becker?

 

 

Tja, si det! Det er vel ingen som kan svare på før han event. er i sitasjonen.

Men... det er vel bare å be Tom Skjelvan ta en kikk på fyren. Med godkjenning derfra er det bare å handle :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke si jeg ble imponert over verken Kirkevold eller Diomande. Mye energi i spillet deres mellom midtbanen og offensiv sekstenmeter, hvor hjernen koblet ut og det tekniske nivået deres ble for lavt. Ser liten grunn til å signere en ny Boli, synes vi heller kan konsentrere oss om å finne riktig rolle til han vi har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Diomande så bra ut og. Men han er vel Godset spiller? Har ikke sett Timmi ha så store problemer med andre kantspillere i år.

 

Nei. Dette er to forskjellige Diomande'r. MIF sin er fra Elfenbenskysten mens Adama(på godset) er Oslogutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke si jeg ble imponert over verken Kirkevold eller Diomande. Mye energi i spillet deres mellom midtbanen og offensiv sekstenmeter, hvor hjernen koblet ut og det tekniske nivået deres ble for lavt. Ser liten grunn til å signere en ny Boli, synes vi heller kan konsentrere oss om å finne riktig rolle til han vi har.

 

Men hvis en setter Kirkevold opp mot f.eks. Chuma eller Sortevik så mener jeg Kirkevold har mye større potensiale. Men regner også med at Chuma blir sendt hjem etter sesongen. Eller er det noen som har andre opplysninger.

 

Men det er dumt å være for bastant, ref Ibba i STB i fjor og BG i år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jo da, forsåvidt enig med deg i det. Kirkevold har da også scoret +/- 10 mål tre sesonger på rad. Sikkert en helt ok spiller.

 

Jeg regner med at verken Sortevik eller Anene er i stallen vår neste år. Sortevik har gjort det ganske bra i det siste, men jeg synes ikke han har hatt noen utvikling eller stabilitet i de årene han har vært her så det vil overraske meg om han får tilbud om ny kontrakt. Anene ser i mine øyne ikke ut som en fotballspiller engang. Jeg har ikke sett nok av Kirkevold til å mene altfor mye om han; jeg syntes bare ikke det han presterte mot oss vitnet om ferdigheter på Tippeliga-nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stian Rasch har spennende ferdigheter og jeg mener han holder godt Tippeliga-nivå på flere områder. Men karrieren hans taler et annet språk enn ferdighetene han åpenbart besitter, og det sies vel at han ikke er seriøs nok. Hvorvidt det stemmer, vet ikke jeg. Synes ferdighetene hans er veldig interessante, men dersom det er riktig at han ikke har toppidrettsmentalitet så er det brått helt uinteressant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...