Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Rogne, Skjønsberg, Skjelvik, Skogseid, Hedenstad, Diskerud, Hauger og Kamara er jo "rundt omkring i verden", bare for å starte med tidligere Stabæk-juniorer.

 

Daigo Kobayashi var forresten kontraktsløs sist jeg sjekket. Men han tjente bortimot halvannen mill i Vancouver i 2013...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joa, når du velger å omtale Trondheim og Svinesund på den måten kan du jo like gjerne slenge på Manglerud, Andenes, Snarøya, Tønsberg, Mjøndalen og Kristiansund også.

 

Edit: Snarøya har vi allerede henta.

Endret av Flexi Knut
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pussig hvordan jeg fikk en følelse av at det ble oppfattet som en negativ nyhet at vi er på spillerjakt...

Min kommentar var rettet til et svar jeg ikke føler hang helt på greip. Men sånn ellers, så stoler jeg aldri på værmeldinga - hvertfall ikke etter en tre år lang vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hang vel på greip? Tror ikke du skal tolke IA altfor bokstavelig når han bruker et uttrykk som "rundt om i verden"; jeg tror han var mindre opptatt av geografi og mer opptatt av at tidligere Stabæk-spillere som har dratt til andre klubber de siste årene - dem er det mange av rundt omkring - er velkomne hvis de er gode nok og ønsker seg tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge et par på twitter vil Bob Bradley prøve å lure Jay DeMerit til oss.. Mangler ikke på rutine og lederegenskaper ihvertfall..

http://www.youtube.com/watch?v=bclHVSYBghw

Ligger vel og vaker på rundt 2 miller i året hos Whitecaps så vidt jeg forstår. Blir mektig imponert om vi kunne landet en så rutinert spiller som DeMerit, men etter signeringen av Bob har jeg fått tilbake følelsen jeg hadde for tre-fire-fem år siden rundt Stabæk, om at alt faktisk er mulig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hang vel på greip? Tror ikke du skal tolke IA altfor bokstavelig når han bruker et uttrykk som "rundt om i verden"; jeg tror han var mindre opptatt av geografi og mer opptatt av at tidligere Stabæk-spillere som har dratt til andre klubber de siste årene - dem er det mange av rundt omkring - er velkomne hvis de er gode nok og ønsker seg tilbake.

Godt mulig, men stusser i såfall på retorikken om det er spillere i Norge og Sverige han sikter til med en sånn formulering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ifølge et par på twitter vil Bob Bradley prøve å lure Jay DeMerit til oss.. Mangler ikke på rutine og lederegenskaper ihvertfall..

http://www.youtube.com/watch?v=bclHVSYBghw

Ligger vel og vaker på rundt 2 miller i året hos Whitecaps så vidt jeg forstår. Blir mektig imponert om vi kunne landet en så rutinert spiller som DeMerit, men etter signeringen av Bob har jeg fått tilbake følelsen jeg hadde for tre-fire-fem år siden rundt Stabæk, om at alt faktisk er mulig!

 

Er vel ikke utenkelig at DeMerit satser på en karriere som trener om noen år, han har ihvertfall egenskapene som skal til. Han ønsket også Bob Bradley til Whitecaps. Blir bare spekulasjoner.. Men føler også at alt er mulig nå! :)

 

Edit: Han ønsket Bob til Whitecaps, ikke Stabæk

Endret av Fanatico
Lenke til innlegg
Del på andre sider


DeMerit tjente 375.000 USD i 2013. Han må vel belage seg på å tjene langt mindre om han skulle velge et norsk eventyr på tampen av karriæren. Men det spørs vel om dette er et litt løst rykte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med han mannen til hun derre fotballfruen? Det hadde vel vært noe for oss?

Når han er kjent som mannen til fotballfruen og hun ikke er kjent som kona til fotballspilleren så sier det kanskje sitt? :-P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Lars Kristian Eriksen fortsatt har kontrakt i en Tippeligaklubb er for meg et mysterium. Nei takk.

 

Ikke vil jeg ha ham, og ikke vil jeg at hun på noen som helst måte skal kunne assosieres med Stabæk. De to passer bedre inn i Odd, LSK og slummen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballfrue vil vel neppe ha noe med STB å gjøre etter klinsjen med Stabæksatyren for noen år siden, og tabelltipset på ultras1912.no i etterkant av det igjen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke dette en tråd for synsing frem og tilbake om alt som rører seg og kan være aktuelt/ikke aktuelt? Hvis ikke trengs ihvertfall en sånn tråd, det er jo silly season! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fryktelig vrient å finne spillere som kanskje kan passe for oss.

 

Dessuten hvor ligger landet?

 

Belsvik fikk beskjed om at rammene for sport ville være de samme i år som i fjor, men nå drømmes det mer eller mindre offentlig om å hente hjem dyre spillere som Diskerud og Kamara. Hva gjelder?

 

Vi snakker om internasjonale sponsorater, erstatning fra myndighetene og oppgjør fra Enga. Men hvor mye er drømmer i skyene og hvor mye er penger på bordet. Hvor edruelig skal vi være? Er det NISO galla eller landslag som gjelder?

 

Jeg synes bildet er uklart og da er det vanskelig å komme med fornuftige forslag. Dessuten er det ikke så lett å bli klok på markedet i USA og Egypt. Disse gratisspillerne budstikka skriver om. Er det de som har blitt stående uten klubb etter re-entery draften i midten av desember? Eller er det udraftede College spillere? eller begge deler? Uten å vite mer om det er det vanskelig å foreslå spillere.

 

Det nærmeste jeg kommer er Charley Davies. Han har ikke signert ny kontrakt med New England så vidt meg bekjent. Kjenner skandinavisk fotball (Hammarby og Randers), har vært innom landslaget og er sannsynligvis god nok for TL.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig, men savner den tiden der vi hadde en tropp som vi kun ønsket å forsterke her og der, og søkte spesifikke kvaliteter. Skjønner jo at denne tiden er long gone, men det blir uansett kastet ut en del navn her som er totalt håpløse. Silly season er uansett ekstra spennende nå ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessuten hvor ligger landet?

 

Belsvik fikk beskjed om at rammene for sport ville være de samme i år som i fjor, men nå drømmes det mer eller mindre offentlig om å hente hjem dyre spillere som Diskerud og Kamara. Hva gjelder?

 

Vi snakker om internasjonale sponsorater, erstatning fra myndighetene og oppgjør fra Enga. Men hvor mye er drømmer i skyene og hvor mye er penger på bordet.

 

Ikke så lett å bli klok på, nei. Man kan jo lure på hvor mye hold det er i alt snakket om trygg økonomi oppi alt dette. Sånt har vi jo tross alt hørt en del ganger før uten at det var hold i det. Vi har vel også stoppet noen gode signeringer, som Bojan Zajic, midt i denne retningsforandringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fryktelig vrient å finne spillere som kanskje kan passe for oss.

 

Dessuten hvor ligger landet?

 

Belsvik fikk beskjed om at rammene for sport ville være de samme i år som i fjor, men nå drømmes det mer eller mindre offentlig om å hente hjem dyre spillere som Diskerud og Kamara. Hva gjelder?

 

Vi snakker om internasjonale sponsorater, erstatning fra myndighetene og oppgjør fra Enga. Men hvor mye er drømmer i skyene og hvor mye er penger på bordet. Hvor edruelig skal vi være? Er det NISO galla eller landslag som gjelder?

 

 

@ringo

Med Belsvik som trener ville det vel mest sannsynlig blitt de samme rammene som i fjor, men med Bradley blir det noe helt annet. Man skal dog ikke ta helt av, men det er vel ikke usannsynlig at ansettelsen av han vil være positivt med tanke på sponsorer, økt sesongkortsalg, større sannsynlighet for å bli prioritert som TV-kamp, og dermed mer penger fra den potten (ihvertfall på starten av sesongen). Erstatning og penger fra Enga ville man jo gått for uansett.

 

Så er spørsmålet hvor mye ekstra dette vil bli, evt. hvor mye som allerede kan være klart (sponsorer)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har ikke blitt publisert noe som helst fra STB som engang skulle gi en indikasjon på at økonomien er bedre nå enn da man kjempet for å få et hardt tiltrengt bidrag i form av økt egenkapital (aksjeemisjonen) Den ble ikke fulltegnet og runde 2 ble avlyst. Vi må derfor forutsette at rammebetingelsene fremdeles er meget små og at vi er blant de minst bemidlede klubbene i Tippeligaen. Med et edruelig budsjett som vil være noe høyere (2-5 mill på sport?) enn i 2013 bør økonomien være sikret. Et edruelig budsjett er nå solid overskredet på trenerfronten, men det er antagelig likevel rom for å lønne 3-4 spillere til, men ikke av kaliber Diskerud. Spillerkjøp, utdanningskompensasjon og sign-on fees har vi ikke midler til. Derfor er IAs jobb med å hente spillere mildt sagt vanskelig. Vi skal ha etablerte spillere over 23 som vil spille for ære og lav lønn. Det vi kan lokke med er selvsagt nærmest garantert spilletid for spillere som holder det nødvendige nivået (TL). Vi skal ikke undervurdere dette. Jeg tror svært mange heller spiller fast for 400'/år enn å sitte på benk/tribune for 750'. Dessuten skal vi være klar over at med unntak av en håndfull klubber i TL er lønnsbonanzaen over. Realiteten i dag er at kan man leve av sin favoritthobby (altså fotball) er man kjempeheldig. De aller fleste må framover ha arbeid/studier ved siden av. I våre sykeste dager hadde vi benkeslitere med millionlønn. Like greit at den tida er forbi.

 

Bob Bradley og IA må kjøre Moneyball -tilnærming på spillermarkedet. Men det er fullt mulig å gjøre det suverent bra i tippeligaen med små ressurser (Deila/Godset). Det forutsetter intelligens, dyktighet, flaks og en dose mirakler. Stokkelien(?), Kassi, Timmi, Sayoba, Trondsen, Boli og Brustad er vel alle eksempler på gode og rimelige spillerervervelser. Men slike spillere krever litt tålmodighet og fornuftig matching/utvikling for å blomstre. Alt for ofte synes jeg spillere får for lite tillitt, eller ikke blir brukt i posisjoner der de vil fungere best. Heller ikke har vi vært flinke nok til å utnytte spillernes spisskompetanse (jeg klarer sjelden å telle mer enn maks 5 bakromspasninger til Brustad i en kamp, men svært mange pasninger feilvent rett i beina i stedet). Mange klaget på Belsvik i de to siste årene, men pasningen kom gjerne fx. fra genierklærte Herman Stengel, som burde vite bedre. Belsvik kunne si hva han ville, men det er spillerne på banen som slår pasningene... Her er det å håpe at BB får løst slikt bedre.

De som virkelig håper på store navn får bidra med det de kan i den pågående tieraksjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...