Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Så Helstad på treningen igår. Mye fart og vilje i mannen fremdeles!

 

Godt å høre.

Ja... hvorfor ikke. Helstad er bare guttungen vs Frode Johnsen :rolleyes:

 

 

Nå er Frode Johnsen en spisstype som nok tillater høyere alder enn styrkene Helstad spiller/har spilt på. 36 år, jaaajoo..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om ikke annet kan det kanskje være inspirerende for unggutta å få inn en såpass profilert spiller, selv om jeg kanskje er enig i at det er litt risikabelt sportslig. Sponsorer vil vel kanskje også sette pris på en sånn signering?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må jo innrømme at Helstad har vært på min shortlist over norske drømme-angrepsspillere siden Nannskog ga seg. Klarer vi å få signert Helstad kommer jeg til å skrike av glede, og jeg mener uten forbehold at det vil være en vesentlig større forsterkning enn jeg hadde våget å håpe på. Han er mer enn ferdigutviklet som spiller og trenger ikke mange ukene på å være 100% integrert i laget, og har som jeg kan se ingen svakheter annet enn større skadepotensiale enn yngre spillere. Fin type på alle måter.

 

Kunne vi fått Henning Hauger også så har vi en startellever, men det er vel å drømme om for mye. Ikke sant, Bølla?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har et generelt spørsmål, da jeg er ny på forumet. Ser at det flere ganger kontaktes IA om tips til spillere osv. Har det skjedd at noen av disse tipsene har blitt gjennomført? I så fall noen eksempler? (Ikke ment som kritisk spørsmål, men kun av nysgjerrighet:) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det hører nok med til sjeldenhetene, men både Emil Dahle og Pontus Segerstrøm er eksempler på spillere det har blitt tipset om på forumet og som senere har dukket opp i klubben. I tillegg finnes det noen prøvespill og jeg vet de dro til Tyskland for å se på en spiller etter et konkret tips, men det var ikke på forumet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skjønne annet enn at Helstad vil signere for Stabæk hvis Stabæk vurderer ham som god nok. Resonnement etter Budstikka-artikkelen: Han vil gjerne spille fotball noen år til, men vil være "hjemme" (på Slemdal). LSK virker uaktuelt (som beskrevet lenger opp i forumtråden), VIF trenger ham nok ikke, SIF trenger ham ikke. Da står det igjen å spille for Stabæk eller å spille i Adecco eller lenger ned. For det første er det åpenbart gjevere å spille i TL, for det andre er det ingen lag i nærheten av Oslo i Adecco-ligaen jeg kan se for meg vil klare å tilby såpass mye mer i lønn enn Stabæk at det vil være interessant for Helstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke skjønne annet enn at Helstad vil signere for Stabæk hvis Stabæk vurderer ham som god nok. Resonnement etter Budstikka-artikkelen: Han vil gjerne spille fotball noen år til, men vil være "hjemme" (på Slemdal). LSK virker uaktuelt (som beskrevet lenger opp i forumtråden), VIF trenger ham nok ikke, SIF trenger ham ikke. Da står det igjen å spille for Stabæk eller å spille i Adecco eller lenger ned. For det første er det åpenbart gjevere å spille i TL, for det andre er det ingen lag i nærheten av Oslo i Adecco-ligaen jeg kan se for meg vil klare å tilby såpass mye mer i lønn enn Stabæk at det vil være interessant for Helstad.

Tja, hva Strømmen, Mjøndalen og Bærum kan tilby er jeg ikke sikker på. Men hvis Fredrikstad og Hønefoss ønsker/vil kan de sikkert matche et lønnstilbud fra Stabæk hvis klubben skal være så restriktive på lønn som tidligere sagt/skrevet her på forumet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Helstad vil signere for Stabæk hvis Stabæk vurderer ham som god nok. Resonnement etter Budstikka-artikkelen: Han vil gjerne spille fotball noen år til, men vil være "hjemme" (på Slemdal). LSK virker uaktuelt (som beskrevet lenger opp i forumtråden), VIF trenger ham nok ikke, SIF trenger ham ikke. Da står det igjen å spille for Stabæk eller å spille i Adecco eller lenger ned. For det første er det åpenbart gjevere å spille i TL, for det andre er det ingen lag i nærheten av Oslo i Adecco-ligaen jeg kan se for meg vil klare å tilby såpass mye mer i lønn enn Stabæk at det vil være interessant for Helstad.

Tja, hva Strømmen, Mjøndalen og Bærum kan tilby er jeg ikke sikker på. Men hvis Fredrikstad og Hønefoss ønsker/vil kan de sikkert matche et lønnstilbud fra Stabæk hvis klubben skal være så restriktive på lønn som tidligere sagt/skrevet her på forumet.

 

Som "smart" er inne på så er det jo andre faktorer her også, ikke bare lønn. Derfor jeg skriver "såpass mye mer [...] at det vil være interessant". FFK og Hønefoss er lengre unna, spiller ikke i Tippeligaen, og som nevnt er kanskje Byggmester B et argument i seg selv. Hønefoss var vel også i rød økonomisk sone sist gang det ble publisert, og FFK har akkurat klort seg ut av rød sone (jeg vet at vi også er i rød sone, men som sagt, klarer ikke se at disse klubben skal kunne gi x antall hundretusen mer som vil gjøre pendling og Adecco mer interessant).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Helstad vil signere for Stabæk hvis Stabæk vurderer ham som god nok. Resonnement etter Budstikka-artikkelen: Han vil gjerne spille fotball noen år til, men vil være "hjemme" (på Slemdal). LSK virker uaktuelt (som beskrevet lenger opp i forumtråden), VIF trenger ham nok ikke, SIF trenger ham ikke. Da står det igjen å spille for Stabæk eller å spille i Adecco eller lenger ned. For det første er det åpenbart gjevere å spille i TL, for det andre er det ingen lag i nærheten av Oslo i Adecco-ligaen jeg kan se for meg vil klare å tilby såpass mye mer i lønn enn Stabæk at det vil være interessant for Helstad.

 

Tja, hva Strømmen, Mjøndalen og Bærum kan tilby er jeg ikke sikker på. Men hvis Fredrikstad og Hønefoss ønsker/vil kan de sikkert matche et lønnstilbud fra Stabæk hvis klubben skal være så restriktive på lønn som tidligere sagt/skrevet her på forumet.

Som "smart" er inne på så er det jo andre faktorer her også, ikke bare lønn. Derfor jeg skriver "såpass mye mer [...] at det vil være interessant". FFK og Hønefoss er lengre unna, spiller ikke i Tippeligaen, og som nevnt er kanskje Byggmester B et argument i seg selv. Hønefoss var vel også i rød økonomisk sone sist gang det ble publisert, og FFK har akkurat klort seg ut av rød sone (jeg vet at vi også er i rød sone, men som sagt, klarer ikke se at disse klubben skal kunne gi x antall hundretusen mer som vil gjøre pendling og Adecco mer interessant).

Forskjellen er bl.a at Hønefoss har Åge Thoresen som sin høye beskytter og velgjører som sikkert kan gi han en høvelig årslønn hvis aktuelt (noe jeg ikke tror, men hvem hadde trodd at BB ville velge STB)

Og forresten, om Helstad med hans CV blir starstruck av BB er vel heller tvilsomt. Og det jeg svarte deg på er det du skrev, nemlig " såpass mye mer i lønn enn Stabæk"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at Helstad vil signere for Stabæk hvis Stabæk vurderer ham som god nok. Resonnement etter Budstikka-artikkelen: Han vil gjerne spille fotball noen år til, men vil være "hjemme" (på Slemdal). LSK virker uaktuelt (som beskrevet lenger opp i forumtråden), VIF trenger ham nok ikke, SIF trenger ham ikke. Da står det igjen å spille for Stabæk eller å spille i Adecco eller lenger ned. For det første er det åpenbart gjevere å spille i TL, for det andre er det ingen lag i nærheten av Oslo i Adecco-ligaen jeg kan se for meg vil klare å tilby såpass mye mer i lønn enn Stabæk at det vil være interessant for Helstad.

 

Tja, hva Strømmen, Mjøndalen og Bærum kan tilby er jeg ikke sikker på. Men hvis Fredrikstad og Hønefoss ønsker/vil kan de sikkert matche et lønnstilbud fra Stabæk hvis klubben skal være så restriktive på lønn som tidligere sagt/skrevet her på forumet.

Som "smart" er inne på så er det jo andre faktorer her også, ikke bare lønn. Derfor jeg skriver "såpass mye mer [...] at det vil være interessant". FFK og Hønefoss er lengre unna, spiller ikke i Tippeligaen, og som nevnt er kanskje Byggmester B et argument i seg selv. Hønefoss var vel også i rød økonomisk sone sist gang det ble publisert, og FFK har akkurat klort seg ut av rød sone (jeg vet at vi også er i rød sone, men som sagt, klarer ikke se at disse klubben skal kunne gi x antall hundretusen mer som vil gjøre pendling og Adecco mer interessant).
Forskjellen er bl.a at Hønefoss har Åge Thoresen som sin høye beskytter og velgjører som sikkert kan gi han en høvelig årslønn hvis aktuelt (noe jeg ikke tror, men hvem hadde trodd at BB ville velge STB)

Og forresten, om Helstad med hans CV blir starstruck av BB er vel heller tvilsomt. Og det jeg svarte deg på er det du skrev, nemlig " såpass mye mer i lønn enn Stabæk"

Nå er det ting som tyder på at mr. Thoresen har skrudd igjen krana litt, og at Hønefoss er i en farlig lik posisjon som vi var på dette tidspunktet i fjor. Spillerflukt, få spillere på trening, ny trener og lite penger. I tillegg er entusiasmen lik null (til forskjell fra oss), og det er særdeles lite kontakt mellom klubb og supportere. Hønefoss kunne vært en klubb vi kunne speidet etter spillere i, men den eneste spilleren som har potensiale der nå er vel lillebroren til Jo Inge Berget. Men i "ung og lovende"-kategorien er vi vel nok spillere allerede. Endret av Kaizer Alphonse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi aldri ser til Hønefoss når det gjelder noe som helst.. Fy faen for et grått og nitrist lag. Mest spennende fra den kanten er vel "gruppebildet" til ultrasgjengen deres, der fire stykker poserer med Stone Island-genser og knyttede never i et blomsterbed.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Denver Pioneer's (collegelag) hjemmeside:

 

 

Theodor Remman

 

2013:

 

Team Captain.

 

Started each of DU's 20 games.

 

The Summit League Defensive Player of the Year.

 

All-Summit League First Team.

 

Two-time Summit League Defensive Player of the Week for teh weeks ending in Nov. 15 and Nov. 22.

 

Recorded a goal and an assist against Bradley (Sept. 20).

 

Helped Denver set new Division I school records in consecutive shutouts (5), consecutive scoreless minutes (584), single-season wins (13) and conescutive unbeaten matches (15).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som det er et ganske dårlig lag han har spilt på. Selv om Denver er det beste laget i Summit League, er de rangert som nummer 59 blant lagene i Division I og røk ut i første runde av det nasjonale mesterskapet. Summit League er en av 22 "conferences" i Division I.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P7: Det var ikke så oppløftende. Det blir i hvert fall spennende å se hvordan han gjør det på banen hvis han spiller i dag. Noen herfra som får sett kampen fra sidelinjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Theodor Remman spiller for de blaa mot Ull Kisa i dag iflg Mix på Twitter.

 

Spennende. Gullaget NM junior 2008:

 

Kristoffer Jensen - Theodor Remman, Christopher Ager, Tor-Marius Gromstad, Isak Scheel - Anders Myrvold, Vegar Eggen Hedenstad, Mikkel Diskerud, Fredrik Tjønnøy - Omar Fonstad, Ola Kamara.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


P7: Det var ikke så oppløftende. Det blir i hvert fall spennende å se hvordan han gjør det på banen hvis han spiller i dag. Noen herfra som får sett kampen fra sidelinjen?

 

Ja, skal holde et ekstra øye med Theo. Blir spennende å se, og jeg håper veldig på at han tar nivået. Han er en type jeg veldig gjerne vil ha i klubben, en kriger med gode lederegenskaper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt helt ukvalifiserte tips er at nivået på college soccer kan sammenlignes med junior interkrets. Sannsynligvis færre lag som satser på samme måte og med like godt opplegg som lagene i junior interkrets, men til gjengjeld er spillerne eldre. Brustad tok jo steget fra college soccer til Tippeligaen. (Eller, det gjorde han strengt tatt ikke, det første året var han temmelig langt unna. Men han har i hvert fall tatt steget til Adecco-nivå etter hvert, og forhåpentlig opp på Tippeliga-nivå i år.) Remman var vel i utgangspunktet et større talent, vil jeg tro. Hvorvidt han er god nok for en retur til Stabæk er garantert mer avhengig av han selv enn ligaen han har spilt i de siste årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


College soccer er nok mye blanda drops, men jevnt over ligger nok nivået rundt jr interkrets eller litt over, ja. Brustad brukte et par år på å tilpasse seg, det gjør nok Remman også, men jeg tror begge blir fullverdige Tippeligaspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det komme noen spennende spillere fra Egypt da?

 

Mohamed El-Gabas er spiss og tilgjengelig etter at kontrakten med Swindon Town i engelsk L1 gikk ut nyttår.

 

Han har tidligere bl.a. spilt for Lierse, og ble tatt ut på landslaget til Egypt i 2011 av nettopp Bob Bradley.

 

Regner med at Bob følger med og vet at han er tilgjengelig på markedet...

 

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/6/53/25440/Sports/Talents-Abroad/Bradley-calls-Elgabas-for-Egypt-friendly-with-Braz.aspx

 

http://www.swindon.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=344912

 

Rask og teknisk spiss, men fikk aldri sjansen i Swindon og hadde kun en håndfull korte innhopp i fjor høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kan det komme noen spennende spillere fra Egypt da?

 

Mohamed El-Gabas er spiss og tilgjengelig etter at kontrakten med Swindon Town i engelsk L1 gikk ut nyttår.

 

Han har tidligere bl.a. spilt for Lierse, og ble tatt ut på landslaget til Egypt i 2011 av nettopp Bob Bradley.

 

Regner med at Bob følger med og vet at han er tilgjengelig på markedet...

 

http://english.ahram.org.eg/NewsContent/6/53/25440/Sports/Talents-Abroad/Bradley-calls-Elgabas-for-Egypt-friendly-with-Braz.aspx

 

http://www.swindon.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=344912

 

Rask og teknisk spiss, men fikk aldri sjansen i Swindon og hadde kun en håndfull korte innhopp i fjor høst.

 

" Vi kjenner godt til hans situasjon" - IA

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...