Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Nå har ikke gutta brydd seg om hvilket nummer de har på treningstrøya før, så tviler på at det ligger noe der. Men Timmi har jo ikke akkurat vært førstevalget til Bob denne sesongen så blir ikke veldig overasket om han forsvinner (noe jeg håper han ikke gjør)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

På samme måte som det var saklig grunnlag for å være skeptisk før sesongen, er det gode grunner til å være kritisk til hvordan laget fremstår nå.

 

Jeg er av den oppfatningen at Timmi er vårt beste alternativ på venstre back, og at det er lite utviklende for Trondsen å spille back.

 

Timmi har åpenbart ikke hatt Bobs tillit i det hele tatt, og da kan det være vanskelig å prestere de få gangene man får slippe til. Timmi var en av våre beste spillere i fjor, og burde vært et naturlig valg i årets stall også. Han er riktig nok ikke verdens mest solide back defensivt, men det har sannerlig ikke Bobs foretrukne alternativer vært så langt i år heller...

 

Flexi Knut hadde et betimelig spørsmål om behovet for nok en forsterkning på sentral midtbane og jeg ga en plausibel forklaring. Om Bob bevisst forsøker å presse Trondsen til å spille back vet jeg ikke noe om, men at han foretrekker å spille han der, er vel rimlig vel dokumentert i årets lagoppstillinger.

 

I min bok er det dårlig ressursforvaltning.

 

Om prestasjonene hadde vært gode, så hadde det selvsagt ikke vært grunnlag for kritikk selv om resultatene hadde vært så som så. Jeg er, tro der eller ei, ikke så veldig opptatt av resultatene i denne fasen, men mer av hvordan de kommer. (Evt. ikke kommer). Jeg har sett igjennom endel video fra første halvdel av sesongen og jeg synes det er mye dårlig organisering. Det er Bobs ansvar. Jeg synes også vi har blitt dårligere utover sesongen til tross for at vi også hadde marginene med oss tidlig i sesongen, og jeg savner lagånden og fighting spiriten fra i fjor. I det hele er jeg overrasket over at det ikke har kommet flere kritiske spørsmål så langt.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes denne beskrivelsen av fjorårssesongen skurrer litt. Hvem var det som beskrev at vi skle opp i tippeligaen på et banaskall? Samtidig er det selvsagt lov til å være kritisk, det er jo også IA og Bradly i Budstikka hvor de blant annet sier at kortiskitge løsninger er problematisk. Det kan kanksje også være en av forklaringene på at vi ikke er blitt bedre utover sesongen? På den annen side var det få som trodde at vi skulle holde oss før sesongstart. Det tror jeg at vi gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vi holdt på i Tippeligaen i år som vi holdt på i fjor hadde vi selvsagt ikke hatt 18 poeng nå, tipper vi hadde ligget på mellom 5 og 10 poeng. Det som skjer nå er nok en formsvikt som de fleste lag får ila. sesongen, trikset er å gjøre den så kort som mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vi holdt på i Tippeligaen i år som vi holdt på i fjor hadde vi selvsagt ikke hatt 18 poeng nå, tipper vi hadde ligget på mellom 5 og 10 poeng. Det som skjer nå er nok en formsvikt som de fleste lag får ila. sesongen, trikset er å gjøre den så kort som mulig.

 

Jeg lurer på hvor vi hadde plukket poengene fra om vi hadde holdt på som i fjor. Tror enkelte allerede har glemt hvordan spillet så ut - vi klarte sjelden å dominere kamper, vi hadde få sammensatte angrep og vi var utrolig avhengige av enkeltmannsprestasjoner i mange kamper. I de kampene vi har vunnet i år er fellesnevneren at vi har hatt en tydelig plan og stil for hvordan vi skal angrepe - den synes jeg har forsvunnet litt i det siste, og det er dét Bob må rydde opp i først og fremst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke denne tråden handle om nye spillere da? Ikke kritikk og diskusjon om året som var og slikt!

Takk!

 

Lett å gli av sporet når man er engasjert :)

 

Spiss må være prioriteten - slik det strengt tatt har vært siden..., tja minst siden treningskampen mot Start i vinter.

 

Men jeg tror det må være rett type. Siden Bob så langt ikke har lagt opp til en strukturert offensiv plan, men mer søker å spille en intuitiv type fotball, så tror jeg at vi kommer til å trenge en fleksibel og komplett spisstype. En som både kan falle ned i mellomrommet og fungere som oppspillspunkt og ballfordeler og samtidig har hurtighet til å true bakrommet og en nese for å score mål.

 

Så er spørsmålet hvordan finner man en slik spiller uten penger?

 

Det finnes to kategorier tror jeg. Enten en reserve fra TL (e.l.) som sliter med spilletid og som ofte typisk vil ha en lav scoringsrate, men som kan blomstre gitt rette muligheter i et nytt miljø. Eller en spiller fra et lavere nivå, me en mer etablert scoringsrate, men som ikke har prøvd seg på dette nivået tidligere med den usikkerheten det medbringer. Det vil uansett være et visst element av gambling tror jeg. En målgarantist kan bli vanskelig å finner. Uansett hvordan man velger så er det viktig at man er nøye med å plukke rett spillertype.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det bare en ting som gjelder:

 

Overleve årets Tippeliga, og så hente hjem Palmi og Johan!

 

Er helt sjukt klar for begge to.

Johan er en klassemidtbanespiller som er gjennombruddshissig. passer perfekt hos oss! Og Palmi er og blir en helt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Johan Andersson i form er ligaens beste sentrale midtbanespiller - ferdig snakka. Men han var jo så muggen da han forlot oss at jeg ikke ser det som særlig sannsynlig. Palmi derimot tror jeg kunne tenkt seg en retur, spørsmålet er hvordan man skal bruke ham.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge JA er god nok og har riktig innstilling har vi vel nesten ikke råd til å si nei..

Det vi sannsynligvis IKKE har råd til er å lønne han! Er vel en av de i LSK som har medvirket til dagens økonomiske situasjon i den klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JA var ikke særlig interessert i en Stabækretur da jeg snakka med ham for et par uker siden. Men han er sikkert mulig å vrenge tilbake hvis han føler seg velkommen.

 

Palmi er nok ikke vanskelig å overtale, hvis vi ser bort ifra lønnsforholdene.

 

Begge to burde uansett ta seg en helgetur innom renseriet i Sandvika før de drar på seg den blaa drakta igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det som lite sannsynlig at noen av disse skulle komme tilbake, og jeg er egentlig likeglad med det. Ser ikke behovet. JA har max fem kamper i året i "toppform", og Palmi er vel på et nivå det finnes tretten av på dusinet, der unge lykkegjegere er betraktelig billigere og kan utvikles til salgsobjekter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hadde vi holdt på i Tippeligaen i år som vi holdt på i fjor hadde vi selvsagt ikke hatt 18 poeng nå, tipper vi hadde ligget på mellom 5 og 10 poeng. Det som skjer nå er nok en formsvikt som de fleste lag får ila. sesongen, trikset er å gjøre den så kort som mulig.

Jeg lurer på hvor vi hadde plukket poengene fra om vi hadde holdt på som i fjor. Tror enkelte allerede har glemt hvordan spillet så ut - vi klarte sjelden å dominere kamper, vi hadde få sammensatte angrep og vi var utrolig avhengige av enkeltmannsprestasjoner i mange kamper. I de kampene vi har vunnet i år er fellesnevneren at vi har hatt en tydelig plan og stil for hvordan vi skal angrepe - den synes jeg har forsvunnet litt i det siste, og det er dét Bob må rydde opp i først og fremst.

Helt riktig. Da jeg skrev mellom 5 og 10 poeng var jeg i overkant snill. Tenkte jeg kunne møte de mest kritiske litt på halvveien, liksom.

 

Edit: Tar tikk for avsporingen, tilbake til tema. :)

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Avgjorde virkelig Stokkelien kamper alene? Folk har virkelig et rosenrødt syn på fjorårssesongen, virker det som :P

 

Han scoret mange mål og utgjorde en trussel i luftrommet, men han la da ned en ganske ordinær sesong, i likhet med resten av laget.

 

Jeg mener vi trenger en type som kan fungere mer som en targetspiss, som er god til å holde på ballen - gjerne kombinert med gode avslutteregenskaper. Problemet er vel at sånne spillere stort sett er ganske attraktive for andre også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan ligger Harald Holter ann, trente jo med A-laget en periode og gjorde sakene sine godt syns jeg, det er jo mulig å se på våre egne før vi ser på alle andre !

Skulle gjerne likt å sett Asgeir Sigurgeirsson og Harald Holter på A-laget og få et par innhopp og vertfall trene litt med A-laget for å se om de kan brukes allerede nå !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han spilte A lags fotball for 4 divisjonslaget Grue IL når han var 14 år eller noe.

 

Kom til STB i nedrykkssessongen og regnes som en av de største talentene i Norge, har også erfaring fra aldersbestemte landslag

Endret av UstoppeligeGræff
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...