Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


Med tanke på at Bob overhodet ikke ønsker å bruke Timmi så synes jeg vi like godt kan slippe han dersom han finner seg en annen klubb. Det er vel ikke så mye som tyder på at Bob vil ombestemme seg heller. Han er vel per nå tredjevalg på venstrebacken etter Granli og Trondsen og dersom begge de to er ute så finner Bob sikkert en annen spiller å plassere forran i køen. Synd, men det er kanskje like greit å innse realiteten og slippe Timmi. Det jeg savner mest med Timmi er faktisk dødballfoten hans

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spissen Thomas Lehne Olsen vil også bort for å få spilletid, men 23-åringen fra Moelv ser helst at han lånes ut til en annen klubb.
Lån er jo noe klubben liker godt, og vi trenger en spiss!
Noen som vet om han kunne vært god nok for oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tanke på at Bob overhodet ikke ønsker å bruke Timmi så synes jeg vi like godt kan slippe han dersom han finner seg en annen klubb. Det er vel ikke så mye som tyder på at Bob vil ombestemme seg heller. Han er vel per nå tredjevalg på venstrebacken etter Granli og Trondsen og dersom begge de to er ute så finner Bob sikkert en annen spiller å plassere forran i køen. Synd, men det er kanskje like greit å innse realiteten og slippe Timmi. Det jeg savner mest med Timmi er faktisk dødballfoten hans

 

Jepp,

 

Samme gjelder vel Dahle. De gangene de får slippe til synes det helt at de mangler selvtillit. Samtidig starter Bob med Stephens hver eneste gang og uansett hvor svak han er gang, på gang, på gang, på gang, så får han fornyet tillitt. Ut fra det de viste i fjor er både Dahle og Timmi mer en gode nok for dette Stabæklaget og begg er holdt ute av laget av vesentlig svakere spillere. Hadde det vært slik at vi brillierte og vant masse kamper så hadde det neppe vært noen diskusjon. Men, hva er det nå, 7 kamper uten seier så er det kanskje lov å tenke nytt.

 

Gode venstrebacker er det ikke overflod av heller, så at vi med vårt ressursgrunnlag skal lykkes i å finne en vesentlig bedre venstreback enn den vi allerede har er ikke veldig sannsynlig. Vi har også Lange på for på Strømmen.

 

Det vil være mye mer rasjonellt å gå all inn på en målscorer.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg drömmer meg tilbake til da vi på sensommeren signerte en treårskontrakt med Hoff, som skulle bli med fra neste sesong. Da var man langsiktig og gode i tankegangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Leie ut sesongen" på Hoset også? Herregud så kortsiktige vi er hvis dette stemmer...

Er ikke låneavtale, se ikke lov så lenge han bare har 5mnd igjen av kontrakten, er en permanent avtale bekrefter Molde. Altså avtalen er ut året pluss mulighet for en forlengelse ut året

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Soko, Hoset og Jacobson er 3 rutinerte spillere som det ikke er sikkert at vi har med neste sessong. Jeg håper den/de neste som kommer har litt lengre kontrakter og helst kan være fremtidige salgsobjekter. Etter kampen i går så er jeg egentlig ikke så bekymret for at vi ikke skal spille i TL 2015, butt vi need a spiss og så fortsette å satse på de litt yngre vi har i stallen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper ikke Norges mest lovende sentral midt Anders Trondsennlar seg prege av dagens to innleier.... Så han nevte i Budstikka før Vif kampen at han håpet tiden som back var forbi når Adu stakk....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg drömmer meg tilbake til da vi på sensommeren signerte en treårskontrakt med Hoff, som skulle bli med fra neste sesong. Da var man langsiktig og gode i tankegangen.

Du drømmer deg tilbake til tiden da vi brukte penger som fulle sjømenn? Dumt å signere lange kontrakter vi kanskje ikke har råd til om vi rykker ned, og spillere som godtar lønn vi HAR råd til ved et nedrykk er ikke nødvendigvis forsterkninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt poeng Sahest! Det er selvfölgelig lettere å signere kontrakter i öst og vest når man skyter ut millioner med tommy-gun, som vi gjorde på den tida.

 

Men langsiktigheten mener jeg like fullt bör ligge der: hvilke spillere satser vi på? Disse spillerne bör ha lange kontrakter. Kontrakter vi har råd til. Man må gjerne legge inn en gjensidig nedrykksklausul i kontraktene, justincase.

 

Spillere som Granli, Näss og Trondsen, for å nevne noen av våre unge som jeg mener har en stor fotballframtid. Hvis Sokolowski hade värt interessert i å forplikte seg her for en lengre stund, kunne han kanskje også värt en slik spiller. Og Skjönsberg. Og Brustad.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Timmi, Ville, Singh, Mande, Henderson, Kassi, Boli, Stephens, AJ = 9 utlendinger

 

Ville, Henderson og Timmi er vel i ferd med å bli skikkelig stallfyll. Hvor lange kontrakter har disse tre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var ikke regelen for egenutviklet at man måtte ha spilt minst 3 år i klubben för man fylte....öhh 21 år?

 

Siden vi ikke kunne signere ivorianerne för de fylte 18, betyr det at de blir egenutviklede på 21-årsdagen dersom vi signet dem på 18-årsdagen?

 

Boli fyller 21 i desember og Kassi fyller 21 neste sommer.

 

Mande fylte 21 i juni, men signet vel ikke för i 2012, om jeg husker rett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fant det, men er ikke helt sikker på grensa. Det 21. leveåret avsluttes vel med 21-årsdagen? (akkurat som ditt förste leveår ble avsluttet med ettårsdagen din). NFFs kampreglement §2.4 :

 

Med lokalt utviklede spiller forstås spiller som enten har vært registrert i egen klubb i minst 3 år/sesonger mellom sitt 15. og 21. leveår, eller spiller som har vært registrert i en annen norsk klubb i minst 3 år/sesonger mellom sitt 15. og 21. leveår.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Som du sa over så er det nok sannsynlig at spillere som Timmi og Ville er på vei ut. Jeg trodde det samme gjaldt Henderson, men han fikk jo spilletid med en gang det var avbrekk i skadene, så der er jeg litt usikker. Men kunne gitt Stephens et tupp i ræva også. Begge de to sistnevnte føler jeg står i veien for en langt mer talentfull Emil Dahle.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men har vi råd til å gamble på Dahle nå? Han har ikke akkurat overbevist de gangene han har prøvd seg. Stephens synes jeg får ufortjent pepper fra enkelte her inne, men Henderson har vi ikke bruk for. Ville kan vi for min del ha i klubben inntil videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper virkelig Ville blir. Han er utrolig verdifull som squadspiller og backup - ikke minst i midtforsvaret, der jeg tror Høiland kommer til å gi seg etter sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...