Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Noen som vet noe om vi tar med oss noen hjem fra USA?

 

Jeg tror kvoten er på 1 stk. spiss og en halv kant.

Det er bare når man ikke har med sigaretter...

Endret av greatone
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det snakkes om opptil tre nye spillere, hva kan vi forvente oss? Og hva trenger vi?

 

Pt har vi en spiss, som knapt nok er et tredje valg? Så,to spisser er antakelig helt nødvendig? Hva så? Venstreback? Stopper? Eller en midtbanespiller, med alibispill defensivt, som kan dytte Trondsen ned på backen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt uenig i at Ekblom knapt nok er et tredjevalg. Han har satt bra med mål i tidligere treningsmatcher, og han kan ikke bedømmes utfra matchene i Portland alene. Jeg tror også at en spiss med rutine og erfaring vil være riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drømmer litt om at de kan hente en erfaren spiss som Kovacs :)

Enig i det.

Men en ny spiss trenger ikke nødvendigvis være SÅ erfaren! Kovacs har vel sannsynligvis kun 1-2 år igjen av karrieren, men Godset har jo Thomas Sørum også. Han kan være et alternativ. 32 år, har fremdeles 2 år igjen av kontrakten, men utsiktene for spill er vel heller magre hvis en ser på stallen til Godset, så en fast plass i STB ville sikkert vært å foretrekke framfor spill i på 2. laget.

En annen spennende spiller er Vidar Nisja. Var ikke STB ute etter han for 2-3 år siden, mener han var i forhandlinger hvis jeg husker riktig.

Endret av guttensindet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper ikke vi går for noen av de navnene der, vi må jo kunne klare å finne noe bedre enn middels dårlige tippeligaspillere? Alle de nevnte er dårligere enn Boli. Skal vi få tak i en god nok spiss som ikke vil være for dyr, må vi nok se utenfor Tippeligaen.

 

Edit: en liten omformulering.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper ikke vi går for noen av de navnene der, vi må jo kunne klare å finne noe bedre enn middels dårlige tippeligaspillere? Alle de nevnte er dårligere enn Boli, skal vi få tak i en god nok spiss som ikke vil være for dyr, må vi se utenfor Tippeligaen.

og du nevner i fleng?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke min jobb å vite om disse spillerne du ber meg nevne. Du kan evt. prøve å spørre IAO.

 

OK, men tror nok ikke han svarer her.

Trodde bare du hadde oversikt siden du mener det ikke finnes gode nok spillere i TL for STB "som ikke vil være for dyr" men at disse tydeligvis er å finne andre steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ikke min jobb å vite om disse spillerne du ber meg nevne. Du kan evt. prøve å spørre IAO.

OK, men tror nok ikke han svarer her.

Trodde bare du hadde oversikt siden du mener det ikke finnes gode nok spillere i TL for STB "som ikke vil være for dyr" men at disse tydeligvis er å finne andre steder.

Jeg har ikke oversikt over disse nei, men synes det er ganske åpenbart at vi må lete andre steder enn i Tippeligaen om vi skal ha en god spiss. Men det er jo bare min mening, da.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt uenig i at Ekblom knapt nok er et tredjevalg. Han har satt bra med mål i tidligere treningsmatcher, og han kan ikke bedømmes utfra matchene i Portland alene.

Jeg håper du har rett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt å se de legger lista høyt ... Synd det ikke var noe i de Mattocks "ryktene" ... Det hadde smakt med en rask, giftig klassespiss med styrke og teknikk til å ta for seg i boksen som samtidig har smartnessen i løpene sine så han kommer til mange sjanser ... Med en sånn spiller på plass så blir vi et slagkraftig mannskap ... Ihvertfall i Tippeligamålestokk ... Enig med Norris i at vi må se utenfor landegrensene for å finne noen som er bra, og ikke minst, fordi vi ikke eier nåla i veggen, billige nok

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Er det ikke 2 eller 3 ledige der. Mike, Boli og Timmi er jo borte.

 

Henderson er vel ikke registrert som spiller og tar vel heller ikke opp en plass eller?

Hvorfor det, han er vel ansatt i klubben selv om han er sykemeldt og får lønna av NAV, eller tar jeg feil der?

 

Når det gjelder kvoten er vel både Issah og Grossman kommet til i det siste, og fra tidligere er vel Henderson, Jalasto, Singh, Gorozia registrert som utlendinger. Hvis Sayouba, Kassi har blitt egenproduserte nå så er det da pr dd 6 utlendinger i klubben.

Regner med at Lange og Ekblom begge går som norske, og ikke dansk og svensk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Er det ikke 2 eller 3 ledige der. Mike, Boli og Timmi er jo borte.

Henderson er vel ikke registrert som spiller og tar vel heller ikke opp en plass eller?

Hvorfor det, han er vel ansatt i klubben selv om han er sykemeldt og får lønna av NAV, eller tar jeg feil der?

 

Når det gjelder kvoten er vel både Issah og Grossman kommet til i det siste, og fra tidligere er vel Henderson, Jalasto, Singh, Gorozia registrert som utlendinger. Hvis Sayouba, Kassi har blitt egenproduserte nå så er det da pr dd 6 utlendinger i klubben.

Regner med at Lange og Ekblom begge går som norske, og ikke dansk og svensk.

 

 

Henderson er ikke i troppen og er derfor ikke på kvota.

 

Lange og Ekblom er begge norske fordi dette går på hvor du har spilt, ikke hvilket pass du har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Er det ikke 2 eller 3 ledige der. Mike, Boli og Timmi er jo borte.

Henderson er vel ikke registrert som spiller og tar vel heller ikke opp en plass eller?

Hvorfor det, han er vel ansatt i klubben selv om han er sykemeldt og får lønna av NAV, eller tar jeg feil der?

 

Når det gjelder kvoten er vel både Issah og Grossman kommet til i det siste, og fra tidligere er vel Henderson, Jalasto, Singh, Gorozia registrert som utlendinger. Hvis Sayouba, Kassi har blitt egenproduserte nå så er det da pr dd 6 utlendinger i klubben.

Regner med at Lange og Ekblom begge går som norske, og ikke dansk og svensk.

 

 

Henderson er ikke i troppen og er derfor ikke på kvota.

 

Lange og Ekblom er begge norske fordi dette går på hvor du har spilt, ikke hvilket pass du har.

 

Du må registrere en spiller før sesongen, av de registrerte spillerne kan 9 være fra utlandet.

Når Henderson er skadet og ikke spillbar registreres han ikke i troppen, ergo tar ikke opp en plass.

 

Ihvertfall sånn jeg har forstått det, og sånn FM har forstått det ;-)

 

Edit: Ekblom og Lange er begge regnet som utviklet i klubben/Norge så de kan være fra hvor som helst i verden men fortsatt gå på Norsk kvote, selv om de velger å spille for henholdsvis Sverige og Danmark.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...